Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy ohledně pravidel

Ahoj,tak včera mi konečně přišel Arkham a hned sem si začal číst pravidla .Nějaké věci sem pochopil,ale přesto si je potřebuji ověřit jestli sem je ochopil správně tak se ptám:
1.Měnit skilly si můžu pouze v první fázi nebo i v jiných?Třeba při pohybu atd.
2.V jakých fázích se mohou používat kouzla atd?
3.Když použiji kouzlo tak kartu obrátím lícem dolů ,kouzlo se znovu aktivuje v příští fázi Upkeep??
4.Když porazím příšeru a nechám si trofej k čemu je dobrá?A trofej můžu vratit kdykoli během dalších kol nebo když ji přijmu tak mi zústává napořád?
5.Co je to ten skill check a jak se to dělá?
6.Když jsou dva vyšetřovatelé na jednom místě a objeví se tam ,nebo přesune příšera,na koho zaůtočí první?
Tak to by zatím bylo vše.Díky předem za odpověď
11.9.2008 06:50:15

Parxel
Hmm, tak ted sem rekl blbost. Pri 6-ti branach v 5-ti hracich by vylezl prastary. :o) Tak nic...

17.6.2010 15:54:59

to Silverluv
Je to přesně tak, jak říká Parxel. Na Monster surge nemá pravidlo o vylézání dvou monster z brány vliv. Při Monster surge tedy počet objevených monster odpovídá vyššímu počtu z počtu hráčů a počtu otevřených bran.

17.6.2010 22:19:44

Kadaver
Dik za potvrzeni. Tak jsme asi Arkham kvalitne cistili od monster, kdyz nestoupal terror level. Je pravda, ze jsme meli v tymu gangstera Michaela McGlena, ktery moc monster na plose nenechal...:)

18.6.2010 09:40:11

to Silverluv
Taky se nám moc nestává, že by terror nějak rostl, a většinou končíme hru někde na začátku terror tracku. Ale existují Prastaří a heraldi, u kterých to vypadá úplně jinak, ale Ti jsou myslím až v rozšířeních :-)

18.6.2010 09:46:53

Science Building
Mam maly problem ohladne pravidiel, na ploche je Science Building, ktora za 1 zeton brany a 5 huzevnatosti umozni ziskat dva tokeny. Nikde som sa ale nedopatral, ci mozem ziskat 2x tokenov za x zetonov bran a 5x huzevnatosti v jednom kole alebo v jednom kole mozem ziskat prave len dva tokeny.

22.7.2010 02:37:44

singer
Nad tímhle jsem už také přemýšlel. My to tak hrajem takhle: pokud máme víc trofejí a chceme je vyměnit, tak je vyměňujem.
Hra mi přijde někdy i tak dost těžká a zatím jsem si nevšimnul, že by vícenásobná směna trofejí hru nějak výrazně usnadnila.

22.7.2010 06:42:18

singer
Myslím, že se to tu už někde řešilo a skutečně by jsi měl mít možnost získat pouze 2 clue token. Ale my se tím taky moc netrápíme a zvláště když hrajeme buď za 2 charaktery, nebo s nějakým rozšířením, tak to bereme jenom jako směnný kurz a směňujeme toho víc.

22.7.2010 08:47:46

singer
taky mám dojem že by to mělo jít provést jen jednou za kolo, je to prostě využití lokace místo encounteru ... a využít ji můžeš jen jednou a je jedno jestli to je kupování tokenů a nebo itemů v obchodě... ale ono se to zase tak často stejně nepoužívá, na blbosti není čas :)

22.7.2010 09:47:17

DD

singer
No myslim ze podle pravidel je spravne ze to muzes udelat jednou. Ale jak uz je zde zmineno spousta lidi to dela pouze jako smenny kurz a meni tam x trofeji za x clue tokenu.

22.7.2010 09:54:37

Raziel
No tak s tím co píšeš úplně nesouhlasím. Protože pokud se blíží závěr hry, tak mají hráči obvykle nasbírané nějaké trofeje a když už hrozí že se prastarý probudí, tak je někdy velmi výhodné směnit si trofeje za co nejvíc clue tokenů, aby jsi měl větší šanci v závěrečném souboji. A směnit to v jednom kole je velmi výhodné a rozhodně se nejedná o nějakou blbost.

22.7.2010 09:58:34

Parxel
suhlasim, ja som novacik a pride mi to vyhodne aj pocas hry, zatial nepoznam lepsi staly zdroj (mozno tam je) clue tokenov ako tam a tie su predsa hlavne dolezite pocas hry na pecatenie bran, nie?
No neviem, budeme to asi hrat metodou vymenneho kurzu.

22.7.2010 11:23:42

Parxel
V pravidlech to přímo není, ale na každé lokaci máš napsáno "namísto encounteru můžeš vyměnit gate nebo 5 thoughness za cosik" a encounter máš jenom jeden tak to holt můžeš udělat jen jednou, kdyby to šlo vícekrát tak by tam bylo někde množné číslo... jako že "každá gate nebo 5 thoughness ti dá něco". Stejná odpověd na FFG foru ...

22.7.2010 13:03:39

Este 2 otazky
1. V pravidlach sa pise: "Kdykoli se chce vyšetřovatel pokusit odejít z oblasti
obsahující nestvůru nebo na takové oblasti ukončí svůj
pohyb, musí s ní buď bojovat, nebo se jí pokusit vyhnout."
Znamena to ze pokial sa pocas fazy pohybu nepohnem ani o krok, ze nemusim s nestvurou bojovat vobec?
Alebo sa mysli zakoncenim pohybu aj to ze sa nepohnem vobec? Je to trochu nestastne vyriesene.
2. Pokial sa vynoria nove nestvury a limit v meste je prekroceny, idu do okolia mesta, pokial je v okoli
prekroceny limit, idu do cup. Zoberme si priklad ze limit v okoli je 6, je tam uz 5 nestvur a v meste sa
vynori dalsich 5 - limit je prekroceny preto idu uz do okolia - aj tam je limit prekroceny, idu naspat
do cup-u, no kolko ich tam pojde - vsetkych 10 alebo len 6 a 4 ostanu v okoli?

22.7.2010 18:00:02

to singer
1) Počítá se i to, když se nepohneš. Ona si Tě vyčmuchá, mrška :-) Tenhle problém se totiž řeší např. v situaci, kdy vyjdeš z brány s potvorami a v prvním kole (kdy Tě stvůry nechají být) se Ti ji nepodaří zavřít. V dalším kole už s nimi musíš bojovat nebo se jim vyhnout, když se chceš znovu pokusit bránu zavřít.
2) My to hrajeme tak, že se potvory nasazují po jedné, takže při první vytažené potvoře se stvůry z Outskirts vrátí do cupu a zvednou terror a zbývající 4 stvůry se objeví už do vyčištěných Outskirtsů a zůstanou tam napříště. Mám takový pocit, že je to tak i někde v pravidlech popsané.

22.7.2010 18:42:44

jen pro upřesnění
1) Počítá se to proto, že i když jsi se nepohnul, tak jsi skončil pohyb na lokaci s monstrem.
2) V pravidlech to není, je to popsáno ve FAQ

23.7.2010 07:49:43

Použití speciální akce lokace
Podle mě je to jak píše Raziel, speciální akce lokace se dá využít pouze jedenkrát za kolo.
Viz http://livingcardgame.org/edge_foros_discusion.asp?efid=5&efcid=1&efidt=94086
http://www.livingcardgame.org/edge_foros_discusion.asp?efid=5&efcid=1&efidt=267421

23.7.2010 11:12:46

AH

Flying Monsters
Měl bych jeden dotaz na pohyb Flying monster.
Pokud se lítač spawne v lokaci (např. Woods) a poté je orderován k pohybu, kam se posune pokud zrovna ve street area Uptown není žádný investigator?
Jinak řečeno může lítač přímo z Location do The Sky (v pravidlech je že může do The Sky jen ze Street area)?

20.9.2010 11:58:05

Flying
Létač v tvém příkladě se přesune do Sky. V základních pravidlech je sice napsáno, že se tam přesouvá pouze ze Street Area, ale FAQ to opravují.

20.9.2010 12:04:36

Spending Trophies
Otazky:
1) Ked mozem na nejakej lokacii zaplatit trofejami z nestvur 5 toughness a dostanem nieco... tak ked mam napriklad 2 nestvury ako trofeje a obidve maju po 3 toughness (spolu teda 6 toughness) mozem to vyuzit? zaplatim 6 s tym ze jednu stratim... alebo to cele nejak zle chapeme?

2) Mam investigatora delaynut ked musi splnit "Stay here next turn"?

3) Este ku kuzlam, ked je na kuzle napisane: Cast and exhaust ...... tak ked sa my ho nepodari vycarovat kvoli neuspesnemu Spell checku musim kuzlo aj tak exhaustnut? (myslim ze nie ale pre istotu sa pytam)

4) Toto mozno k pravidlam nie je. Hru sme hrali zatial 4x, vo 2, max 3 hracoch. Ale neviem ci nieco nerobime zle pretoze mam pocit ze policka ako newspaper, train station (proste zelene bez funkcie) su navstevovane velmi zriedka ak vobec pocas celej hry, kedze vacsinou mame dost co robit so zavieranim bran. Podobna je situacia v obchodoch alebo v blazinci ci nemocnici... karty stretnuti sa tu netahaju vobec kedze vecsinou sa vyuzivaju ich funkcie uvedene na hracom planu (nakup predmetu liecenie). Takze otazka je ci je to normalne alebo niekde robime zasadnu chybu.. Ale inak hra proste perfektna :)

Diki

21.10.2010 20:57:29

to Kovko
1. Ano, pokud mas utratit moster trofeje, tak muzes zaplatit klidne 6, pouzit schopnost lokace a ziskat tim treba 5 dollaru, 2 stopy apod. Jeden bod bohuzel ztratis.

2. Delay je v podstate jinymi slovy stay here next turn. Myslim, ze ve hre neni zadne dalsi pravidlo, ktere by ovlivnovalo delayed postavu.
Takze delayed postavou jen znazornujes, ze tam ta postava jeste jedno kolo ceka. (aby na to nekdo treba nezapomnel imo)

3. Ano, musis, je to soucast ceny, kterou platis za to kouzlo nebo alespon ja se tak domnivam a hrajeme to tak.
Edit: Myslim, ze to tak je 100%, protoze jinak by reroll na spellcheck ztratil vyznam. Max kvuli tomu, abys neztracel sanity pri novem pokusu o vykouzleni kouzla, ale to by bylo uz tuplem hodne slaby skill.

4. Ne, nikde nedelate chybu. Je to naprosto normalni. Jak jsi sam rekl, neni na to prostor a hraci se poti pri zavirani bran, jeste aby ztraceli kolo mrcasenim se pri setkanich. Bohuzel to je asi jedna ze slabsich stranek hry, kterou bych tvurcum vytknul, ze i na zelenych lokacich se neco nedeje, aby je hraci vyuzivaliy. Pri vetsim poctu se to da a pokud si zahrajete jeste tak 10 her, tak zjistis, ze to nemusi nest ani uzitek, proste se pujdes jen tak setkat do obchodu pro tu atmosferu a oni te bud vykopnou na ulici a nebo ti daji nejakou peknou zbran :-)

21.10.2010 21:19:49 | Upraveno autorem (porovnej)

aj to hrajete
uz ju mam tu cesku verziu objednanu,ale urobil som uz chybu s warcraftom bg,sice cesky ,ale je v skrini,nehrozi aj tu,ze je to len osial,a hrat to nakoniec nikto nebude?Nekrizujte ma,ale ozaj to s pasiou hrajete,alebo to mate vystavny kusok ako lovecraftove poviedky?Tejto komunite dost doverujem,ale uz som odskusal skusenost ako ze je nieco povinne intelektualne super,ale nikto to nechce hrat...ide o konkretnu partu,je mi to jasne,ale ozaj je to tak hratelne?Velmi som chcel a touch to evil...arkham je lepsi...tak teraz som zvedavy...

21.10.2010 21:49:46

to dedo
No, asi takhle. Byla to prvni deskovka, kterou jsem hral se svou slecnou a casto mi rika, ze ma chut si to zahrat a hrajeme dost casto. Kdyz byl cas, tak jsme hrali treba kazdy den jednu hru. Komu jsem to ukazal, tak mel zajem si to odzkouset a rad si to zahral. Krabice ma uz tak osoupane rohy z hrani, jak to porad nekam vozim, ze budu muset koupit asi novou :-D
Warcraftem myslis WOW a nebo Warcraft? Osobne jsem War nerhal, ale spousta hracu mi rekla, ze to neni moc dobra deskovka. Co se WOW tyce, tak ta je naopak povedena, ale ma jednu chybu a to je narocnost na cas a hra je dost chaoticka. Tim, ze hraci hraji proti sobe, tak dlouho trvaji kola atp. takze hraji zaroven a to je o nicem :-/
Takze shrnuto a podtrzeno, ano AH je opravdu dobra koupe a verim, ze se ti vrati a neznam nikoho, kdo by rekl, ze to je smejd nebo ze by se mu hra nelibila. :-)

21.10.2010 21:56:30

to Kovko
ad 2 - jen male upresneni, je rozdil mezi "stay here next turn" (delayed) a "skip your next turn" (ztrata kola). Kdyz je hrac delayed, jedine co je jinak, ze ma 0 pohybovych bodu. Takze na konci faze pohybu MUSI bojovat, nebo se vyhnout priseram ve sve lokaci a samozrejme si taha kartu setkani atd.
Zatimco u "skip your next turn" ztraci hrac cele kolo, cili vubec nehraje - ani pohyb, ani boj, ani setkani - jako by tam nebyl.

ad 4 - je to normalni - ale u nas je treba "Newspaper" hodne vytizena lokace :-) Je tam totiz velka sance si vydelat penize, nebo dostat kartu "Retainer" a zabezpecit si temer trvaly zdroj prijmu. Takze soucasti nasi strategie je jeden vysetrovatel, ktery jde na zacatku do Novin, vydela penize, pak se jde do Curiositie Shopu pokusit koupit Elder Sign. Kdyz se nepovede, koupi neco uzitecneho. A to klidne opakuje par kol. Veci bud prubezne predava ostatnim, nebo sam s Elder Signem zajde zapecetit branu.

Obecne je dobre vedet, co se v ktere lokaci da ziskat - nekdy je potreba ve hre ziskat vice penez, clue tokenu, kouzel (treba na zruseni oblibene rumor "The Great Ritual") atd. A nekdy to byva jedina moznost, jak se k tomu dostat :-)

22.10.2010 10:00:23

to Kovko a Vojtech Musil
ad 4 - My jsme tuhle nevyužívanost encounterů v zelených lokacích vyřešili dvěma homeruly. První používáme stále, druhý jen občas:

1) Pokud má lokace speciální funkci (obchod, nemocnice...), tak ji hráč může využít a pak má ještě encounter. Pozitivní a negativní efekty jsou myslím celkem v rovnováze, takže to hru nijak neulehčuje, ale je to zajímavější.
(U postav jako Wilson Richards, které mají speciální schopnost místo encounteru berem, že můžou použít svou speciální schopnost nebo funkci lokace a pak mají encounter.)

2) Lokace, které jsou zelené a nemají speciální funkci, občas děláme atraktivnější tak, že na ně dáme na začátku hry stopu stejně jako na červené. Ovšem za každé čtyři stopy navíc přidáme Prastarému jeden doom token. Hry jsou tak o něco rychlejší (Prastarý se dřív probudí, nebo vyšetřovatelé dřív zapečetí brány) a nevyužívané lokace se aspoň občas navštíví :)

22.10.2010 12:28:26

hod na pohyb
Zdar, bohužel zatim nejsem vlastníkem této hry - čekám na cz verzi. Čekání si krátím pročítáním pravidel. Mám však 2 otázky, na které si nejsem z pravidel schopen odpovědět.
1) hod na dovednost - jde mi o to zda si musím ve fázy POHYB házet na (speed), abych se mohl vůbec hýbat.
2)Mohl by mi prosím někdo poradit, při kterých konkrétních situacích jsem pouze "zpožděn" a kdy musím vynechat celé kolo.

Díky za rady

29.10.2010 14:55:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

East India Companies
East India Companies
Akt. cena: 635 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas