Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy ohledně pravidel

Ahoj,tak včera mi konečně přišel Arkham a hned sem si začal číst pravidla .Nějaké věci sem pochopil,ale přesto si je potřebuji ověřit jestli sem je ochopil správně tak se ptám:
1.Měnit skilly si můžu pouze v první fázi nebo i v jiných?Třeba při pohybu atd.
2.V jakých fázích se mohou používat kouzla atd?
3.Když použiji kouzlo tak kartu obrátím lícem dolů ,kouzlo se znovu aktivuje v příští fázi Upkeep??
4.Když porazím příšeru a nechám si trofej k čemu je dobrá?A trofej můžu vratit kdykoli během dalších kol nebo když ji přijmu tak mi zústává napořád?
5.Co je to ten skill check a jak se to dělá?
6.Když jsou dva vyšetřovatelé na jednom místě a objeví se tam ,nebo přesune příšera,na koho zaůtočí první?
Tak to by zatím bylo vše.Díky předem za odpověď
11.9.2008 06:50:15

Kouzla
Díky za rychlou reakci,nějak jsem to na těch kartičkách přehlídnul:)Pokud úspěšne zakouzlím Bind Monster (při zohlednění obtížnosti rovné odolnosti nestvůry),tak je teda nestvůra hnedka dead?

20.2.2009 17:33:16

Re: kouzla doplnenie
No problem (-; vidis, tu otazku som prehliadol, takze-->
Kedze na karte Bind monster sa pise "Cast and Discard this spell to pass one Combat check" tak nasledujuce pravidlo jasne vravi-> "If the investigator passes the Combat check, he defeats
the monster. The investigator’s player removes the
marker from the board and places it in front of him as a
monster trophy", co v preklade znamena( pre neanglictinarov:) --> ano, ak uspesne zakuzlis, nestvura je dead a zoberies si ju ako trofej. Ale nezabudaj ze pred pouzitim tohto kuzla musis klasicky najprv robit Horror check.

20.2.2009 18:00:33

Re: kouzla doplnenie
A pojmem discard se myslí kompletní vyřazení ze hry, tj. že kouzlo už do samého konce hry nikdo nemůže použít?

20.2.2009 18:19:59

Re: Re: kouzla doplnenie
nie, discard znamena, ze kartu vratis do prislusneho balicku na jej spodok. Karty sa vyraduju z hry ked je to na nich vyslovene napisane a to textom "return the card to the box"

20.2.2009 18:27:37

Re: Re: kouzla doplnenie
Diky moc za rady!

20.2.2009 18:36:16

np
phode (-; dufam ze som vse vysvetlil spravne :D

20.2.2009 18:37:16

Activity Marker
K čemu se prosím konkrétně používá Activity Marker? V pravidlech se píše, že k označení lokací, kde se dějí neobvyklé věci....dále však nic konkrétního.

24.2.2009 06:26:50

Activity Marker
Oznčuje se s ním lokace, ve které působí efekt nějaký déletrvající efekt karty Mýtů.

24.2.2009 07:38:34

eh
Koukám, že jsem nějakej rozespalej a neumím se ani pořádně vyžvejknout :-)

24.2.2009 07:39:05

Delayed Investigator
Dobrý den, měl bych prosím další dotazy.
1) Pokud je vyšetřovatel „Delayed“ v kole x, tak je tím ovlivněna pouze fáze movement v jeho příštím kole x+1 a kolo x+2 již přobíhá standardně? Všechny ostatní fáze (Upkeep, Encounters,…) probíhají standardně (jak v kole x, tak v kole x+1)?
2) V kole x+1 ve fázi movement mohu pouze postavit figurku. Co když je ale v lokaci nestvůra? Musím s ní ihned v kole x+1 bojovat (nebo se pokusit o evade)? Mohu na ni v případě boje použít kouzlo?
3) Mohu v kole x+1 ve fázi movement zakouzlit kouzlo Find gate?

26.2.2009 10:20:51

RE: Archaon
1) Delayed vyšetřovatel se skutečně pouze v následující fázi pohybu nesmí pohybovat (pouze jeho postavu postavíš zpět na podstavec). Zbytek toho následujícího tahu (i těch dalších - čili i tebou uvedený x+2) probíhá úplně normálně.
2) Protože svoji fázi pohybu UKONČÍŠ na poli s nestvůrou, musíš s ní bojovat (resp. se pokusit o evade). Kouzlo v boji samozřejmě použít můžeš (nestojí tě žádné body pohybu, o které jsi díky delayed přišel).
3) karty teď u sebe nemám, takže teď poradit nemohu (ale pokud nestojí žádné body pohybu, tak by neměl být problém s vykouzlením).

26.2.2009 10:31:07

RE: Archaon
ad 3) Find gate nestojí žádné body pohybu, popis kouzla - Movement Phase: Cast and exhaust to immediately return to Arkham from an Other World. Šlo mi pouze o to, že v pravidlech je psáno, že v tahu x+1 si mám postavit postavit figurku (nic dalšího). Nejsem si tedy jistý:
- jestli je tím moje fáze movement v tahu x+1 u konce a nemůžu sám udělat cokoliv dalšího (boj je reakcí na událost/nestvůru ve hře),
- a nebo sem ve fázi movement tahu x+1 akorát přišel o body pohybu a mohu např. kouzlit, obchodovat atd. Pokud bych si tedy mohl zakoutlit Find Gate, tak bych se de facto vůbec nezdržel.

26.2.2009 11:41:03

Tygr

Pohyb příšer
Ahoj, Zeus tady napsal, že příšera, která vyleze z nově objevené brány, se hned v tomtéž kole pohybuje. Nemám u sebe pravidla, ale pokud si dobře vzpomínám, četl jsem, že tato příšera se nepohybuje, i když má stejný symbol jaký je na mythos kartě.
Četl jsem to v souvislosti s Dunwichem - pokud by se hned pohybovala, tak by mohla hned při objevení skončit ve Vortexu, aniž by měli vyšetřovatelé šanci na ni zareagovat, což není účel.

JInak co se děje s příšerami, pokud zapečetím bránu, by mě taky zajímalo. Mám dojem, že jsem četl, že pokud je na lokaci elder sign, tak ji to vykopne na ulici (ale když jsem se to pokusil dohledat zpětně, nemohl jsem to nikde najít). Někdo to také hraje tak, že při zavírání brána vcucla i ty příšery, které stály na ní (ale to bylo myslím doporučováno pro hráče, které s hrou začínají).

6.3.2009 08:37:35

Re: Tygr
V pravidlech Arkhamu je jasně popsáno pořadí akcí ve fázi Mythos (strany 9-10 pravidel):

1) Otevření brány + objevení nestvůry (má různé varianty vyhodnocování)
2) Umístění Clue tokenu
3) Pohyb nestvůr (a nikde zde není uvedeno, že by se nestvůry, které se objevily v tomto tahu, nepohybovaly).

Když jsem pročetl změny v pravidlech pro Dunwich, tak tam není žádná změna, která by se týkala pohybu nestvůr (jsou tam pouze nová pravidla pro Stalker nestvůry).

Takže suma sumárum, nestvůry se mohou pohybovat v kole, kdy se objevily ve hře. Pokud tomu někdo nevěří, prosím uveďte na základě jakého pravidla ("mám pocit" podle mého není dostatečný důvod a pouze to mate ostatní hráče).

6.3.2009 09:39:37

Tygr

To Zeus:
Ok, je možné, že jsem to četl někde na fóru, kde to někdo používal jako "house rule" a nevhodně se mi to zapsalo do paměti. Každopádně to, že jinak se může teoreticky v Dunwichi zjevit zčistajasna Dunwich Horror, aniž by hráči měli možnost jakkoli na to předem zareagovat, je pravda, takže smysl by to dávalo. Zkusím to někdy nějak dohledat, jestli se mi to povede.

Náhodou nějakou jistou odpověď na to, co se děje s příšerou v zapečetěné lokaci byste tedy zřejmě také neměl? :o)

6.3.2009 14:03:25

Nestvůra při zapečetění brány
IMHO při zapečetění brány nestvůry, které se nachází na stejné lokaci, v Arkhamu (Dunwichi etc.) zůstávají (pokud tedy nemají stejný symbol jako právě zavřená brána). Pečeť pouze zamezí tomu, aby se nová brána s nestvůrou objevili na stejné lokaci (oprostěme se od Gate Burst, které je v rozšíření, když jsme v diskusi základní sady).

Navíc by pečeť měla blokovat i karty setkání, které vyvolají akci objevení se pouze nestvůry (A monster appears!) - bez brány.

PS: Rozhodně mi není nutné vykat (i když jsem určitě o hodně starší - cca 3000 let je 3000 let :-)

6.3.2009 14:12:53

pohyb etc.
Potvora z nove brany se rozhodne pohybuje jen tehdy, souhlasi-li symbol na potvore s tim co je na mythos karte.

Aktualne zavirana brana (at uz pecetena ci nikoliv) vtahne vsechny potvory se stejnym symbolem. Mozno pouzit house-rule ze vtahne i vsechny aktualni .. my to tak hrajeme, postavam to trochu pomuze, ale nijak drasticky, prece jen vetsina se jich rozprchne do te doby davno nekam mimo ... ale obcas se takhle da zbavit nejake hodne nepkne potvory (cthodian, mist).

Pokud vim, tak pecet brani jen otevreni brany, tedy karte Gate and monster appears, pokud se ma objevit samotna potvora, poustime ji do hry. Pokud je Die nekde pravidlo ktere rika to co si napsal, prosim o referenci ... stranku :)

7.3.2009 16:49:57

pečetě a objevení nestvůr
Vycházím z obecné definice efektu pečeti na straně 18 pravidel základní sady (první odstavec): The gate is now sealed: No further gates can open and no monsters can appear at the location of the sealed gate for the remainder of the game.

Ten "zákaz" objevení nestvůry není nijak vázán na otevřením brány. Z toho si vyvozuji, že to platí pro jakoukoli akci, která vyvolá objevení nestvůry.

Ale podle mě je to takový detail, že bych to klidně nechal, ať se mezi sebou dohodnou sami hráči, jak to hrát.

7.3.2009 18:44:47

Zeus
Diky, my uz hrajem tak dlouho, ze pravidla sem nevidel ani nepamatuju .. nadruhous tranu do sealovanych lokaci u nas v podstate nikdo neleze (neni cas) takze nam ta situace snad ani nenastala :)

7.3.2009 20:38:23

rbx

Siaron
My to vzdycky brali tak, ze pecet funguje na potvory tak, jako cesnek na upira, takze se lokaci s peceti vyhybaji jak cert krizi. A naopak striktne dodrzovali mazani potvor pouze se stejnym symbolem jako ma prave zavirana brana.

7.3.2009 23:34:26

rbx
no my si to pred expanzema natolik upravovali (ztezovali) pomoci house rules, jak to jen slo ...ted zase house rules postupne ubirame, abychom meli nejakou sanci vyhrat :) To mazani potvor z lokace prave uzavirane brany jsme stahli z nejakych house rules od tvurce hry (viz soubor :) ), a prislo nam to takove tematicke :)

8.3.2009 12:44:26

monster surge v 5 a vice hracich
Zdravim, chtel bych si upresnit jestli to hrajeme dobre. Jde mi o to kolik monster leze z bran pri monster surge pri 5+ hracich. Trochu me mate pravidlo, ze pri 5+ hracich lezou z brany vzdy 2 monstra misto jednoho. Jak to je ale pri monster surge?

Dejme tomu ze je nas 5 a mame otevrene 3 brany. Ma nastat monster surge, takze podle pravidel, tak jak to chapu ja, by melo vylezt 5 monster (tzn. tolik,kolik je pocet hracu, protoze ted je vyssi nez pocet otevrenych bran). Ovsem pri 5+ hracich je pravidlo, ze z brany lezou 2 monstra. To znamena ze by z tech 3 bran vylezlo 6 monster.

Otazka je, jestli se pravidlo 2 monstra na branu vztahuje i na monster surge nebo jen na mythos fazi?

Poradite nekdo?

17.6.2010 14:31:39

Silverluv
Podlě mě při monster surge leze z bran tolik monster kolik je hráčů tj. 5. Zmíněný případ kdy lezou 2 monstra z brány se týká situace během Mythos fáze, kdy se otevírá brána v místě kde žádná není. V takovém případě taháte monstra 2.

17.6.2010 14:42:23

Silverluv
Napsal jsem to možná trošku kostrbatě, ale oba dva případy nastávají během Mythos fáze. Jde jenom o to, zda se otevírá brána v místě kde již je otevřená brána z oředchozích kol (tzn. nastává monster surge) nebo zda se tam otevírá nová brána.

17.6.2010 14:45:50

Parxel
Ok chapu, diky za odpoved. Tak jsme to hrali zda se spravne. Pri 5 hracich lezlo behem monster surge 5 monster, podle poctu hracu. Jen se nam to zdalo divny, portoze behem cele hry se terror level ani jednou nezvysil.

Btw, jak by to bylo v situaci, kdy je otevrenych 6 bran a hraje 5 hracu? Pri monster surge poleze 6 monster, je to tak?

17.6.2010 15:49:56

Vybíráme z Bazaru

For Glory - Premium edition s expanzí
For Glory - Premium edition s expanzí
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas