Skládaný herní plán

Ahoj, pro nově chystanou hru hledám co nejlepší řešení hracího plánu (poměr cena výkon). Řeším hrací plán, který by se měl skládat z více větších čtvercových (obdélníkových) dílů. Neznáte hru či zajímavý způsob jak tyto díly k sobě spojit (např. určitou svorkou či jiný spešl způsob). Chci se vyhnout nutnosti dělat čtvercové díly jako puzzle. Nebo jestli třeba znáte hru, kde je toto elegantně řešeno :).
Díky!
7.3.2011 13:07:34

Jiraman
Mně se puzzle způsob líbí... :)

Ještě jsem viděl spojení magnetama. Bylo to na BGG mezi videi ke hře Dune. Z práce na tu stránku nemohu, jinak bych poslal rovnou link.

7.3.2011 13:10:49 | Upraveno autorem (porovnej)

DD

Skladaci
A jako bude pokazde stejny ten hraci plan, nebo variabilni.
Treba prave sazky a dostihy to mely resene jako puzzle a bylo to celkem v pohode.
Jinak dneska uz jsou spis ty dily spojene paskou a cely plan se proste jenom rozlozi, ale to asi nebude to nejlevnejsi reseni.

7.3.2011 13:43:07

Jiraman
Puzzle osobně nedoporučuju. Všechny hry co jsem tak viděl, profi i svoji verzi, kterou jsem dělal já, nakonec se díly prohnou a je to katastrofa - nedrží to u sebe a nevypadá to dobře.
Nejlepší je klasická skládaná verze, kterou má většina deskovek. Udělají Ti to asi v každém knihařství, ale ceny si netroufnu odhadnout. Já to dělám svým způsobem a je to rychlé, levné a 98% přesné. Ale tady je odkaz na BGG, kde to má jeden člověk rozfoceno a jeho řešení je velmi profesionální:
http://www.boardgamegeek.com/thread/318590/medioevo-universalis-boardgame-protoype/new

Projeď dolů - na obrázcích je to krásně vidět, jak to má uděláno.

7.3.2011 13:50:22

PJ

jigsaw
Já bych to také nekritizoval. Doporučuju se podívat třeba na hru Aton, kde se herní plán spojuje z devíti desek. Drží to výborně a vypadá to moc dobře - a na rozdíl od klasiky se nikde neohýbá grafika, takže se to v tomto smyslu neopotřebovává...

7.3.2011 13:59:22

hra Earth Reborn...
Kolem obdélníkové plochy (sestavené z různých čtverečků, obdélníků) se posadí rámeček, který je sestaven z cca 8 dílů a který zajišťuje, aby dílky mapy nelítaly po stole. Obvod rámečku jde regulovat.

Nejde ale použít při "kostrbaté"/nepravidelné mapě.

7.3.2011 14:14:05

Variabilita
Zapomněl jsem uvést požadavek na variabilitu. Proto nechci skládaný. Potřebuji aby si jej vždy mohly poskládat hráči sami a jinak. Puzzle mají hlavní nevýhodu v omezení variability - protože musí vždy padnout zámek do vykrojeného místa a tak k sobě mohou být díly natočeny jen určitým způsobem...

7.3.2011 14:14:52

Earth Reborn
velmi zajímavé řešení. Zkolektuju různá řešení a pak se rozhodnu na základě kalkulací. Díky!

7.3.2011 14:17:29 | Upraveno autorem (porovnej)

PJ
Díval jsem se na ten Aton - vypadá to dobře. Je možné, že jsou tam ty dílky dostatečně malé na to, aby se neprohýbaly. A je pravda že u puzzlů se neopotřebuje grafika ve zlomech. Ale jeden zásadní problém je ten, že na puzzle potřebuješ výsekovou matrici, která něco stojí ... je potřeba si spočítat náklady, co se víc vyplatí. Ale to už asi Jirka zvládne :)

7.3.2011 14:17:29

Aton
Aton je elegantní řešení - ale asi spíše z důvodu velikosti krabice. Bohužel tato "klasika" úplně nepostihuje mé nároky na variabilitu. Stejně dík!

7.3.2011 14:19:54

DD

Variabilni
EarthReborn to ma resene.
Mansions of Madness taky .. nicmene tam jsou to pouze dily naskladane k sobe, bez nejakych zamku.

7.3.2011 14:19:58

DD

Ravenloft + Wrath of Ashardalon
Tyhle hry maji take sestavovany plan jako puzzle, ale nevim jak to je s variabilitou kdyz jsou vsechny dilky puzzle v podstate stejne. Tam se pocita s tim ze se plan sestavuje za chodu a ne ze je dopredu postaven.

7.3.2011 14:22:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Tobago
Mozna podobne reseni jako u Earth Reborn (nevim, nevidel jsem) - sousedni dily jsou spojeny pomoci spojek ala puzzle, tudiz neni treba mit cely ramecek. Urcite by se tak dal spojit i herni plan jineho tvaru, nez ma Tobago.

Navic spojovaci kousky, ktere to drzi pohromade slouzi napr. jako odkladaci misto pro balicky karet.

7.3.2011 14:24:36

rbx

Jiraman
tedjsem koukal na novou deskovo figurkovou hru od Mantic a tam ty dilky prisunuji k sobe a nijak je spolu nespojuji. Prislo mi to neprakticke a pak autor rekl presne co ty, tedy ze se preddpripravenymi puzzle zamky vyrazne snizuje variabilita herniho planu. Takze asi tak - cim vic variability, tim mene ukotveni. Zase ale pozor, znas se, abys to neprehnal :-)))

7.3.2011 15:25:03

DD

Puzzle
No taky moznost je udelat univerzalni puzzle spojky (treba kriz doprostred) a do vsech rohu pak dat puzzle dily ktere zapadnou do tech spojek a budou vsechny stejne (tvarove) takze pujdou dat do kterehokoliv rohu, otocene nahoru kteroukoliv stranou.

7.3.2011 15:26:26

DD - Univerzální puzzle spojky
To je taky dobrý nápad. Nevíš nějaký příklad hry - chtěl bych zjistit jestli to v reálu dobře funguje. Variantou je samozřejmě to, o čem píše RBX - prostě díly seskládat jen k sobě, ale bojím se kritiky rozmazlených hráčů :)

7.3.2011 15:32:48

DD

to Jiraman
No to teda netusim. Napadlo mne to kdyz jsem se koukal na to Tobago. Poslal jsem ti i nejakou skicu na email, sem se nedaji vkladat obrazky.

7.3.2011 15:35:17

rbx

Jiraman
ono zalezi, jak budou ty dilky velke. Pokud to bude hromada malych dilku, tak se na tvou hlavu snesou boure a blesky, pokud to budou dilce velke jako treba u Civky nebo u Mansions, kde ta postava muze stravit na jednom dilci vice casu a nehrozi tak rozbiti cele sestavy zbesilym pobihanim z dilku na dilek, tak budes pit z rohu hojnosti :-)

7.3.2011 15:36:56

Jiraman
Co třeba udělat na okrajích herních dílků seshora malé zářezy (neby vyseknout dírky), do kterých by se zasunovaly dřevěné spojky?

7.3.2011 17:37:06

aradraug
Přesně něco podobného mě taky napadlo. V každém dílku mít "female" zámek a ty pak spojovat pomocí malého "male-male" spojníku (např. tvar přesypacích hodin).

7.3.2011 17:40:52

rbx

jiraman
zatim se mi nejvic libi to, co navrhuje DD. Vlastne podobny princip je udelany u Duel of Ages, kde se velke hexove mapy spojuji pomoci keys/labyrinths do jednoho celku. Tam to ale moc nefunguje, protoze je to na hrozne slabounkem kartonu, ktery se krouti a nedrzi to.

7.3.2011 17:45:19

desky
Mají být desky oboustranné? Pokud ne, pak je puzzle řešením. Na levé části hrany samice, na pravé straně samec.

Anebo řeení dua Aradraug+Havelock se spínáním pomocí X dílku je geniální.

7.3.2011 19:47:54

husak
X dilky muzou prave spojovat i ruzne velike a navic i oboustranne dily, aniz by nastal problem s prekazenim, nebo zrcadlovou nekompatibilitou samcich dilu puzzlu.

EDIT: zrcadlova nekompatibilita samcich dilu puzzlu jsem myslel pripad Castle Ravenloft. Tam je ten zamek jako takova bocni zapadka. Kdyby se dil otocil, tak by to nefungovalo.

7.3.2011 22:21:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Fazety
ja napriklad mam custom made plan k Wings of war (jakozto leteckou mapu) a mam ji na nekolikach obdelnikovych castech (sice neni variabilni ale to neva). Po hrana jsem spojil fazetami a celkem bezproblemu to drzi, jedinny problem je ze jsou jen po obvodu, ale to by nemuselo vadit (jen ve chvili kdybyste chteli plan pouzit misto frisbee).
Dokonce jsem uploadoval nejake (lehce nestastna kvalita) foto.

http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/wings-of-war-ww2-deluxe-set-1431/obrazky/

tudiz by mozna slo neco podobneho, nevyhoda je ze kdyby se pouzili primo fazety tak poskodi karton (tohle je vyrobeno z komacelu kteremu to nevadi). Prijde mi to o neco jednodussi nez obvod z "puzzle" dilku.

7.3.2011 23:50:49

ad Puzzle
Ja si myslim, ze pokud ty dilky herniho planu budou vsechny stejne velke, tak podle me puzzle reseni bude v poradku. Protoze at ten dilek otocis jakkoli, tak to musi do sousedniho dilku zapadnout. Jen to bude asi osklive vypadat, kdyz kazdy dilek bude mit 4 zarezy na protikus....
Teoreticky bys to mohl mit jako u SC jen s tim, ze dilky se k sobe budou prikladat jako v puzzle na tesno a mezi ne vlozis spojovaci dilek pro "ukotveni".

EDIT:
Ted me tak napada, ze nemusi mit kazdy dilek 4 zarezy. Muzes to udelat nahodne, aby i ten prostor pro skladani mapy nebyl uplne volny a hraci museli trochu taktizovat, co a jak spojit, aby na to mohli napojit dalsi kus mapy :-)

8.3.2011 10:23:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Vojtech Musil
Přečti si, co se psalo níže. Nenárokuji si žádná práva, ale proč posílat nápady-duplikáty?

8.3.2011 15:49:16

Vybíráme z Bazaru

Andor dobrodružné Legendy
Andor dobrodružné Legendy
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas