Grafické provedení - je důležité pro hodnocení hry?

Často jsem v diskuzích viděl názory, že hodně záleží na grafickém zpracování, provedení figurek či jiných kompotů doplňující hru. Někteří uváděli, že provedení hry u nich může znamenat až 30% z hodnocení hry. Jak jste na tom vy?

Za sebe:
Výtvarné provedení pro mě nepatří do kriterií, které bych bral v potaz při hodnocení hry. Pokud je povedená je to jen dobře, ale pokud padá do průměru tak taky nevadí. Když mě hra baví tak nemusí mít chytlavé grafické provedení, hlavně musí šlapat herně (třeba Agricola). Jednu výjimku však dělám, a to pokud grafika je na úkor funkčnosti hry, což je případ Legie, kdy herní kameny zakrývají typ povrchu, který je pro hru důležitý.
19.10.2011 18:58:39

grafika pro
U me rozhoduje grafika a provedeni dost, je pravda ze me bavi zetonkovky ale taky to musi mit uroven. Dnes je na poli deskovek tolik her ze je nestiham hrat a kdyz se budu rozhodovat mezi dvema dobrymi tak sahnu po te hezci :). Popripade hra muze mit velice jednoduchou mechaniku ale provedeni ji vytahnu o dost vyse a jsem ochoten prihmourit oko nad spatnou mechanikou kdyz hra vypada kick-ass

19.10.2011 19:42:04

zpracování
Tak grafické zpracování je pro mě hodně důležité. Nejde ani o to, aby měla hra tunu plastových figurek, nebo aby karty byly ilustrovány známými malíři. Důležité je, aby tak nějak hra "lahodila oku". Jako příklad uvedu třeba Twilight Struggle - jednoduchý design žetonků i karet, v podstatě i mapy, ale celkově to do sebe zapadá tak, že se nebojím o té hře říct, že je opravdu krásná:)

19.10.2011 19:42:45

tarnow
Pro me to moc dulezite neni. Za jednu z nejlepsich her povazuju graficky velmi sterilni Dominion a Thunderstone mu ani s ilustracema nesaha ani po kotniky. Ale treba u Small Worldu mi grafika sedla moc a byly to body navic.

19.10.2011 19:57:27

Vylepšuje
Souhlas.
Grafika může průměrné hře pomoct, ale body za špatnou většinou kvalitní hra neztratí...

19.10.2011 20:04:53

PJ

Složité..., ale veskrze ano
Já to obrátím - pokud je hra hnusná, nemám chuť si ji zahrát. I kdyby byla herně kdovíjak vychytaná. Jak mnozí ví, mám ke hrám trochu jiný přístup, než většina harcovníků - kladu důraz na originalitu, estetičnost, celkově prožitek. Z toho důvodu mám třeba odpor k Frieseho hrám, protože práci Frieseho dvorního ilustrátora Kaluskiho nemůžu vystát. Nikomu neberu, že Power Grid je dobrá hra - je. Baví mě i téma (přeci jen jsem vystudovaný energetik, tak k tom mám aspoň náznak vztahu :o)). Ale ta hra je prostě hnusná a nemám potřebu ji hrát.

Závěr: kvalita herního systému mě nepřiměje ke hraní oku nelahodící hry. Na druhou stranu netvrdím, že budu hrát hry, které sice hezky vypadají, ale jinak jsou záživné jako přednášky dr. Coopera ;-)

19.10.2011 20:39:03

Vzhled
Na rovinu řeknu, že hra může být sebelepší, ale pokud vypadá příšerně, kupovat jí nebudu. O moji pozornost se dnes perou desítky a stovky her a pokud si má některá probojovat místo do mé sbírky, musí být dobrá po všech stránkách, ať už herně, kvalitou komponent nebo graficky. Samozřejmě, co se líbí mě, nemusí se líbit jiným a stejně tak sebekrásnější mizerná hra má taky utrum.

19.10.2011 20:40:53

Jo, je důležité

Potřebuju se i kochat

19.10.2011 21:11:30

nebudu si nic nalhavat
ale par her uz jsem si koupil podle "obalu" a komponent aniz bych vedel jak se hraje. Zklaman jsem zatim nebyl.

19.10.2011 21:15:17

Je
Grafické prevedenie hry je pre mňa veľmi dôležité, inak by som ostal pri hraní šachu a to by mi vystačilo na celý život. Typickým príkladom slabších na mechanizmus hier, napriek tomu u mňa veľmi obľúbenými sú Pilíře Země a World without End.

19.10.2011 21:28:11

Jak co a jak která hra ...
... za mne se paušalizovat nedá, U některé hry design prominu, ale většinou u mne hraje významnou roli. Záleží taky na vkusu dotyčného, protože například zatímco PJ považuje grafiku Frieseho her za hnusnou, tak mě se naopak ten industriální design strašně líbí a považuju to po grafické stránce za nádherné hry s osobitým designem. Rozhodně přitažlivějším než barvotiskově nudné obrázky většiny karetek s fantasy tématy, které mi všechny připadají na jedno brdo.

19.10.2011 21:31:25

Thales + Pj
Máte pravdu v dnešní době je to opravdu o tom výběru, který je ohromný. Většinou jsou dobré nápady podpořeny i kvalitní grafikou a hráč tak dostane jak mechanismus tak oku lahodící "materiál" - což je ideální případ.

Mě spíš šlo o to, že je škoda odpískat dobrou hru kvůli tomu, že holt se mi nelíbí ty "obrázky- komponenty". Grafika je navíc těžce subjektivní záležitost a člověk si zvykne téměř na vše :-)

Klasicky pokud bychom to dotáhly do extrému, tak je to střet toho jestli je lepší jezdit v audině s výkonem trabanta nebo trabantu s výkonem audiny :-) (ale to už fakt berte jako noticku pro pobavení - protože víme že na trhu jsou audiny s výkonem ferary:-) )

19.10.2011 21:36:49

príklady
Elder Sign - hra nie je zas až také terno, ale vyvažuje to parádne grafické prevedenie.
Notre Dame - grafika nič moc, ale zas mechanizmus výborný.

Ale v zásade ak je dobrý mechanizmus, som ochotný prehltnúť aj slabšiu grafickú úroveň, kdežto naopak skôr nie.

U mňa grafika tvorí cca 20-25% hodnotenia hry.

19.10.2011 21:43:00

pecovarhy
a zrovna u piliru si myslim ze maji dobrou mechaniku

19.10.2011 22:30:42

Důležité to být může
,ale jen v případě že mě zaujme i herně, v tom případě může grafika rozhodnout o tom že ji koupím. Z vlastní zkušenosti ale na grafice nelpím, např. El grande a Eufrat mě graficky nenadchly ale jsou to moc dobré hry.

19.10.2011 22:52:39

Falco
Myslis tu primitivni matematiku kombinovanou s tahanim s pytliku?;)

19.10.2011 22:52:47

tak tak
Piliere zeme su fantasticke,hratelnost,grafika aj prvok nahody su dobre namiesane.

19.10.2011 22:53:14

aneken
neviem preco je tu tolko ludi proti PZ,musis si strazit pomerne dost veci,kombinacii je tiez vela.Ten pytlik je o nahode ale nie je rozhodujuci.

19.10.2011 22:57:20

aneken
neviem preco je tu tolko ludi proti PZ,musis si strazit pomerne dost veci,kombinacii je tiez vela.Ten pytlik je o nahode ale nie je rozhodujuci.

19.10.2011 22:57:20

Jeden příklad...
Glory To Rome :)
Velice opomíjená hra "díky" okavypulné grafice.
A nechtějí ji hrát ani ti, kteří tu tvrdí, že jim na vzhledu moc nezáleží ;)

Většině hráčů na ní určitě záleží, jinak by všechny hry mohly být černobílé dlaždice ála šachy akorát s rozdíly v mechanismech.

Přesně jak říká PJ, hnusná hra mě nikdy nenaláká ke hraní.
Glory mám, ale ta grafika mě tak moc nepohoršuje, spíš mě štve ta nepřehlednost.
Ukecala mě nízká cena a vynikající reference.

19.10.2011 23:04:12

Ďalší príklad...
...je Chvátilova Cívka. Z dizajnovej stránky je na tom slabunko, ale má svoju osobitnú atmosféru + premakaný herný systém = dojmy po skončení partie sú veľmi silné. Nie bez príčiny je to momentálne druhá najlepšie hodnotená hra na BGG.

20.10.2011 09:32:43

grafika
Na grafice záleží. Kór dneska, kdy je her přehršel a spíš než nové mechanismy se prodávají pěkná grafika a komponenty (trochu přeháním);)

Např.
Elder Sign - mechanismově žádný velký terno, ale grafika to drží
Glory to Rome - grafika pro většinu bleee, ale mechanismy zajímavý a zábavný

Jinak já si často s chutí zahraju i "ošklivější" hru, když vím, že to vynahradí mechanismy (viz. Glory to Rome). Baví mě objevovat herní systémy, pravidla a mechanismy;)

20.10.2011 10:36:56

pecovarhy
no jo jenže ta grafika, teda spíš její absence... pokud se nepletu, tak sydo psal něco o retardovaným kočkodanovi a celkem s tím souhlasím (jinak hru mám doma a ještě jsme ji nehráli, takže mechanismy netuším)

20.10.2011 11:21:22

Ella
Ak môžem vysloviť odporúčanie, neviaž sa pri Cívke na design. Zase tak strašné to nie je, dá sa to prežiť. :-) Stojí za to odohrať aspoň výukovú a pokročilú verziu, tie sú kratšie. Avšak, priprav sa na to, že keď odohráš tie, nevyhneš sa ani plnej hre. :-) Ber toto odporúčanie s rezervou prosím, nepoznám Ťa osobne, takže si ani netrúfam odhadnúť aké dojmy v Tebe Cívka zanechá.

20.10.2011 11:34:04

pecovarhy
no chystám se to zahrát už dloho, ale vždy když nastuduju pravidla není čas a když je čas už si nepamatuju pravidla :-/

20.10.2011 12:12:53

Joe

grafika
Som, podobne ako Tom Vasel napríklad, "sucker for graphics".
Áno, sú hry, kde grafika veľkú rolu nehrá (a sú výborné) - ale keď si mám vybrať, radšej hrám hru s peknou grafikou, ako tú so škaredšou.

Výnimky potvrdzujúce pravidlo:
Roads and Boats - zahral by som si už len kvôli tej epickosti
High Frontier - nehovorím, že grafika je škaredá (viď hrací plán), ale je skôr utilitariánska
Treehouse/Icehous - o grafike sa moc baviť nemôžeme, ale aj tak :)
atď...

20.10.2011 13:38:10

Vybíráme z Bazaru

Puzzle Tlapkova patrola
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas