Joe
Joe - avatar

Aká hra vám v tomto okamihu na trhu chýba?

Teda aká kombinácia typu hry (bojová, budovateľská, ekonomická, aukčná, hra s umiestňovaním robotníkov, hra o prevahe...) a prevedenia (kartová, stolná s hracím plánom, stolná bez hracieho plánu, figúrková, inakšia)?

Jednoducho, čo by ste si radi zahrali, keby to existovalo?
23.9.2010 11:55:39

Silent Hill
Co takhle nějaký survival horror? Podobně jako ve hře a filmu by město bylo relativně v klidu a hráči by měli omezený čas na průzkum a vybavení. A pak najednou zvony, monstra, změna tvaru budov. A Pyramid Head!

6.10.2010 11:00:40

to ringo a potom to beholder :-)
ten titan a runewars som pozeral, ale nebolo by to pravé orechové...ako písal beholder - možno keby sa skrížili...škoda...ale asi sa musím zmieriť, že spraviť tak komplexnú hru ako HOMAM III na herný plán by bolo riadne náročné a hra by bola potom asi zbytočne dlhá...aj keď :-)

6.10.2010 11:57:15

monkey
V určitých ohledech vidím lehkou paralelu s HOMAMem u Warrior Knights

6.10.2010 14:35:53

Vlaada

monkeyml
Ne že by to udělat nešlo, ale bylo by to trochu kontraproduktivní. Ony HoMM jsou prostě výborné na počítači, už z principu jsou nejlepší jako singleplayer (možná máš dobré vzpomínky na nějaké hotseat party, ale to je hlavně proto, že celá ta hra sama byla tak zatraceně dobrá :).

Nejde jen o to čekat, než se vyřeší bitva mezi dvěma jinými soupeři, která se tě netýká (Titan je kvůli tomu ve víc lidech prakticky nehratelný... i když to se tady říkat nesmí :), ale třeba jen to, než se vyřeší bitva mezi hráčem a neutrálními potvorami. Proto jsou třeba bitvy v Runewars jednokolové... a v Titanu je to zredukováno na tabulku rozvoje postav.

V Heroes prostě řešíš všechno, od nejvyšší ekonomické úrovně, přes pohyb po mapě, až po detaily bitvy. Což je zajímavé právě proto, že to řešíš všechno sám, a čas se tak přizpůsobuje tomu, co zrovna řešíš... když máš sérii tří zajímavých bitev v jednom tahu, je to pořád zábavné... ale ne pro hráče, jehož hrdina zrovna čeká ve hradě na přírustek jednotek, a který své následující kolo prostě během pěti vteřin odklikne...

6.10.2010 18:34:39

Vlaada

(ad Titan)
Měl jsem na mysli tabulku rozvoje armád... tedy v jakém terénu co můžeš verbovat a na co se to pak upgraduje... prostě žádné souboje s neutrálama...

6.10.2010 18:36:18

Vlaadaa
Absolutní souhlas :)

6.10.2010 19:09:14

Vlaada
tak to máš recht, čekat na svůj tah, zatímco si soupeř někde pěkně bojuje, by bylo asi fakt příliš úmorné. HoMaM v celé své kráse je na stole asi fakt nemyslitelý. A nakonec i při touze si to zahrát s lidským hráčem je lepší nastartovat na compu Hot seat a máme vše, co jsme v tomto směru chtěli.

6.10.2010 20:10:23

čekání během kola ostatních
Tenhle problém už se ale dávno vyřešil. Kdo zná Homam 5, tak ví, že hráči hrajou svá kola najednou a do klasického střídání se to přepne až tehdy, kdy se hráči setkají na mapě. To je krok číslo 1 správným směrem. Pak tu ale máme zas ten problém - co když protihráč bojuje 3 bitvy a já jenom "odkliknul"? Na to přinesla odpověď série strategií Total War. Krokem číslo 2 v odstranění čekání je zhostit se nadvlády té armády, proti které protihráč bojuje. Nikdo na nic nečeká a všichni si zabojují do sytosti. Trochu to koliduje s myšlenkou, kdy protihráč neznal složení vaší armády, ale i tomu by šla ha nějak přizpůsoit.

6.10.2010 20:55:52

Vlaada

Havelock
To, že hraješ za neutrály, ale funguje dobře jen ve dvou hráčích. Pořád tu máš problém, když spolu z několika hráčů dva bojují.

7.10.2010 00:11:03

Vlaada

Ještě jeden problém
Navíc bych zmínil ještě jeden aspekt her jako je HoMM - lavinový efekt. Když prohraješ jednu bitvu, nebo když ji vyhraješ s velkými ztrátami, jsi v podstatě mimo hru. Nejde jen o faktický stav jednotek (přišel jsi permanentně o jednotky, takže v závěru budeš o to slabší), ale hlavně o to, že díky oslabení budeš mít i v dalších bitvách vyšší ztráty, a tvá ztráta na ostatní se bude prostě zvyšovat.

Já o tomhle dost přemýšlel, protože na podobné deskovce už nějakou dobu dělám. A tady jsem šel spíš tou cestou, jako je třeba v King's Bounty (mimochodem výborná asi dva roky stará hra - doporučuju všem fanouškům HoMM) - velikost tvé armády je omezená tvým levelem. Prostě můžeš velet jen určitému počtu jednotek. S vyhranými boji roste tvůj věhlas (fame - něco jako zkušenost), a časem může tvá armáda být větší. Nesbíráš tedy všechny jednotky, ale pečlivě si vybíráš složení armády, aby byla co nejefektivnější. Když o nějakou jednotku přijdeš, znamená to sice nepříjemné zdržení, ale ne permanentní oslabení, protože si prostě naverbuješ jednotku, pro kterou bys jinak neměl místo. Nebo možná i dám možnost znovudátdohromady (jak se sakra překládá rally :) tu starou, rozprášenou... ještě uvidím.

7.10.2010 00:21:13

Vlaada
Uznávám, že je to vážně spíš do hry pro dva hráče. Ale hrát Homam ve více lidech, to by bylo na několik ne hodin, ale sešlostí. :)

Jinak ten tvůj princip zní zajímavě. Jestli na nějaké podobné deskovce děláš, tak šup šup. Netrpělivě budu vyčkávat na další informace :)

7.10.2010 03:59:37

HOMAM
jj...keď je chuť si ho zahrať, tak stačí sadnúť za pc...ale napr. čo sa veľkých strát týka, tak je to podľa mňa otázne, resp. individuálne...keď pozrazíš súperovi najsilnejšieho hera, tak za to získať kopec expov a to dáva v neskorších bojoch veľkuú výhodu...:-)

7.10.2010 08:52:40

Vlaada
Tak opět vykopeme mrtvého koně :) Titan je ve více než dvou zdlouhavý, pokud hráči začínají, nicméně i ve 3-4 to jde. Ovšem záleží na lidech, já se třeba rád dívám, jak ostatní řeší boj, ale ne každému to vyhovuje. Takže v tomto ti dávám za pravdu. Mě na Tvé kritice Tiatana spíš vadí, žes ho po pěti minutách odsoudil stylem, že je to celé o kostkách a nejde to ovlivnit. To je totální ignorantství, které bych osobně od respektovaného autora her nečekal.

7.10.2010 09:22:50

Vlaada

sydo
Promiň, to jsi špatně pochopil. Mě na hře nevadila náhoda. Mě vadila kombinace zdlouhavosti a náhody, a to je rozdíl. Fakt je, že ta instruktážní hra v šesti byla opravdu extrém :). Ale prostě se mi fakt, že čekám dlouhou dobu, než se dostanu na tah, a pak si jednou hodím kostkou, a buď mi padne číslo, se kterým je docela jasný, kam mám jít, nebo mi padne číslo, se kterým se nikam rozumně nedostanu (a volím nejmenší zlo)... a jen někdy padne číslo, u kterého je rozhodování opravdu zajímavé a do hry vchází hráčův skill... a je po tahu. Mezi tím se dvě dvojice hráčů porvou, a já čekám hodinu, než si můžu znovu hodit. Za tu dobu mám samozřejmě najité (podle mne) nejlepší možnosti pro každý ze šesti možných výsledků. Vím, že šestka by byla super, trojka a pětka taky docela fajn, jednička a čtverka nic moc, a dvojka fakt blbá. Padne mi čtverka, hmm... no nic, udělám, co jsem měl vymyšlený, a mám pocit, že jsem měl docela smůlu, protože už dávno vím, jaké číslo bych potřeboval hodit.

Mě by spíš vyhovovalo, kdyby ta hra na herním plánu dávala víc zajímavých možností a kombinací, které bych mohl celou dobu promýšlet, plánovat atd. Jeden hod kostkou ala komplikovanější člověče nezlob se mě prostě po dlouhé době čekání neuspokojí :)

7.10.2010 10:24:43

Vlaada

Havelock
S informacema je to blbý, je na ně embargo :) Pokusím se ho prolomit u příležitosti dalšího Zatroconu (tj. získat od vydavatele povolení hru na Zatroconu testovat).

7.10.2010 10:26:57

Vlaada
No to jo, hra v šesti je šíleně dlouhá, ale jejím účelem bylo naučit to najednou co nejvíc lidí, aby viděli, jak to probíhá. Jinak ve dvou je to klenot :)

7.10.2010 10:31:10

Vlaada

sydo
Skoro bych se za účelem instruktáže radši podíval na to, jak to hrají dva lidé :) Ale to je jedno...

Ještě poznámka k té partii - když jsem pochopil, o co v ní půjde, stanovil jsem si cíl: být první, kdo půjde do boje, protože jinak budu ještě čekat, než si jiní dva hráči vyřeší boj. (A to přesto, že jsem si spočítal, že to bude nevýhodné i když vyhraju, protože za ten boj nebude dost zkušenosti, aby se to hned projevilo, takže se oslabím a někdo si mě pak posvačí.) Když jsem pak viděl, jak i ten boj je zdlouhavý a kolikrát se přitom musí hodit kostkama, v klidu jsem vrhl do boje i Titana, protože jsem věděl, že bez ohledu na to, jak to dopadne, mi to jako ukázková partie stačí :)

Ve dvou to může být zajímavá hra, a tam ji nezatracuju. I když stále trvám na tom, že vliv náhody je značný, a že pokud bych nám v prvních dvou třech kolech kostku nastavoval místo toho, abychom s ní házeli, v pohodě tě ve své první partii porazím i se všemi tvými zkušenostmi :)

7.10.2010 10:53:22

Vlaada
To asi ano, jelikož mé zkušenosti nejsou zas tak valné :) Ale myslím, že takový David des Jardins by vyhrál i za těchto podmínek. O míře náhody v Titanu se asi neshodneme, jelikož jak už jsem již několikrát podotkl - pokud je hra značně náhodná, jaktože americké turnaje vyhrávají pravidleně ti samí lidé?

7.10.2010 10:57:59

to sydo
"... jaktože americké turnaje vyhrávají pravidleně ti samí lidé ..."
Mají cinknuté kostky :D.

7.10.2010 11:03:44

kren
Hajzli! A já jim tak věřil :D Sakra, zahrál bych si hned, tolik chuti a tak málo času :(

7.10.2010 11:05:04

to sydo
"... jaktože americké turnaje vyhrávají pravidleně ti samí lidé ..."
Protože na ty turnaje chodí pravidelně ti samí lidé :)

7.10.2010 11:10:22

no
vidím, že debata nemá smysl, tak končím s argumenty. Alespoň se můžeme vrátit k tématu.

7.10.2010 11:16:35

Vlaada

to sydo
Jak ho znám, tak David des Jardin by především byl natolik zkušený, by s takovými podmínkami nesouhlasil, protože by věděl, že si třikrát nastavím na kostce šestku a naverbuju ty silný svině (už jsem zapomněl, jak se jmenují - warloci?) zatímco jemu dám takový čísla, aby nic moc nemohl dělat. A nebo ještě lépe, druhýho warlocka naverbuju přímo v jeho věži, jemu dám takový čísla, aby mi nikam neutek... a třetím tahem mat :)

Ale sorry za offtopic... já to rozebírat nechtěl, jen jsem psal, že hry typy heroes (s podrobným vyhodnocováním bojů) v hodně hráčích nefungují, a tady se myslím i s tebou shodneme, že Titan je toho dobrý příklad.

7.10.2010 11:33:12

Vlaada
Jo, to asi jo, nicméně se asi shodneme, že takto hry nefungují. Titan je rozhodně z dnešního pohledu zastaralá záležitost, ale rozhodně bych ho úplně nezatracoval, pro mě je to nejlepší hra pro dva vůbec. Není tak přístupný jako dnešní věci a vyžaduje od hráčů i nějaký vklad, což se dnes moc nenosí. Nicméně problémy z prostoji jsou velké, o tom žádná. Pro více než 4 hráče ale jedině po Vassalu nebo mailu, což už pak není deskovka :)

7.10.2010 11:38:09

Vlaada

zpátky k tématu
Jak už jsem naznačil, jedna hra trochu ve stylu heroes snad vznikne, ale bere si z ní jiný věci (fantasy prostředí, táhneš s armádou, objevuješ mapu, spoustu různých míst s různými příležitostmi jak vylepšit postavu či armádu, naučit se kouzla nebo získat expy). Ne však ekonomický aspekt (jsi fakt hrdina a dobýt cizí království ti trvá pár dní, ne měsíce - když dobyješ město, vypleníš či naverbuješ co jde, a táhneš dál:). A ani ne ten multiplayerový aspekt (souboje mezi hráči jsou, kromě několika přímo kompetetivních scénářů, spíše řídké, oni tu zemi dobývají společně... ale to neznamená kooperaci, každý jde sám za sebe a snaží se urvat nejlepší kořist, nejvíc slávy... podobně jako tomu bylo třeba při křížových výpravách).

Až budu mít prototyp a budu potřebovat testery, dám vědět :)

7.10.2010 11:48:20

Vybíráme z Bazaru

Fialové historky
Fialové historky
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas