nepřihlášený

přihlásit

registrovat

TROLOGRAFICKY: Shrnutí novinek na trhu za poslední tři týdny

Autor: Wolfsen | 17.12.2017 | 8

Protože se mi v poslední době kriticky nedostává času, velmi jsem zanedbával informování o novinkách na trhu (v čemž mě mimochodem může hbitě doplnit libovolný uživatel, schvalovat zatím zvládám). Takže bych nyní rád shrnul co nového se na trhu objevilo v posledních cca 3 týdnech.

Ještě na konci listopadu Blackfire naskladnil party hru Mouthguard Challenge, která stojí a padá se zařízením, které drží rty hráčů až nepřirozeně rozevřené. Tím hráčům velmi ztěžuje mluvení a to společně s úkoly zaměřenými právě na verbální komunikaci (a retné hlásky) přirozeně vytváří komické situace.

Začátkem prosince Albi naskladnilo Catan: Hru o trůny. Více o tomto překvapivém spojení jsem již napsal v době oznámení.

   

Na svatého Mikuláše Blackfire uvedl na trh dva rozšiřující příběhy pro T.I.M.E Stories. A to Případ Marcy a Proroctví draků. V Případu Marcy se časoví agenti vypraví do amerického městečka Rhineland roku 1992. Jejich cílem je najít unesenou dívku Marcy. Její únos je ale jen špička ledovce. V Proroctví draků hráči navštíví chybnou časovou linii s cílem opravit ji. Cesty jim ovšem zkříží magie, která je právě díky chybě v této linii všudypřítomná.

      

Hned den na to přidal Blackfire další party hru - Kdo je ten frajer? Klíčovým prvkem této hry je „frajer“ - nafukovací panák v (téměř) životní velikosti. Úkolem hráčů je pak s jeho pomocí pantomimicky předvádět různé situace, kejkle apod., zatímco spoluhráči hádají co to vlastně předvádí.

Na sklonku minulého týdne pak Albi vydalo This War of Mine a MindOK samostatně hratelné rozšíření Zimy mrtvých: Dlouhou noc (a spolu s ním i dotisk základu). O Dlouhé noci jsem se rozepsal dříve, takže aspoň trochu podrobněji se zastavím jen u This War of Mine. To je hra na motivy stejnojmenné hry počítačové. Hráči v ní společně hrají za skupinku živořících obyvatel válkou rozvrácené země. Vedle všudypřítomného chaosu musí také často čelit závažným morálním dilematům. Kooperace probíhá tím způsobem, že vždy rozhoduje jen jeden hráč - vůdce. V roli vůdce se všichni hráči více či méně pravidelně střídají. Hra také obsahuje ukládací mechanismus, abyste partii mohli přerušit a dohrát později.

   

Tento týden pak MindOK vychrlil hned dvě novinky: Master of Orion a Pulsar 2849. U Master of Orion také jen odkážu na starší zprávu, ale u Pulsaru se zastavím. Hráči v něm představují soukromé korporace v daleké budoucnosti a snaží se vytěžit energii nově objeveného systému pulsarů koncentrovaných okolo černé díry. Na začátku každého kola se hodí kostkami podle počtu hráčů, ty se rozdělí mediánem na silnější a slabší. Poté si hráči kostky rozebírají. Za kostky slabší se posouvají ve stupnicích iniciativy nebo technologie, čímž mohou získat výhodu. Za kostky silnější se naopak v těchto stupnicích posouvají dolů. Po rozebrání kostek s nimi hráči provádí akce - pohyb, práce na pulsarech, stavba transmitterů, patentování technologií nebo práce na speciálních projektech v ústředí korporace. Většina akcí vyžaduje kostku s přesně určenou hodnotou a silnější kostky dávají zpravidla silnější efekty.

      

Defilé uzavírá v pátek vyšlý BIOS: Genesis, který za češtinu vděčí vydavatelství Fox in the Box. V této hře jde o vznik života na Zemi. Hráči začínají jako pouhé organické molekuly a postupně se vyvíjí v jednobuněčné a mnohobuněčné organismy. Hra končí vystoupením mnohobuněčných organismů na souš. Podobně jako jiné hry Phila Eklunda je i tato velmi komplexní a proto se nebudu puštět do hlubšího popisu mechanismů. Ještě ale dodám, že hrá má vedle nelítostné kompetitivní také kooperativní a sólovou variantu.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Přidat komentář