Earth Reborn - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Ludically
Z-Man Games
Autoři: Christophe Boelinger
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaké to je?

Podle obrázků to vypadá parádně, máte někdo bližší info?
1.11.2010 21:46:18

laredo
No trochu jsi nepochopil, co píšu:-)
Mně nevadí, že to přerušení je drahé, protože pak umožňuje poměrně slušnou akci.
To co mi vadí, je fakt, že jedna postava běží přes celou mapu. Provede dvě různé akce, proběhne 2x v naprosté blízkosti nepřátel a nic se nestane (v této specifické situaci).

Proto píšu, že bych umožnil automatické přerušení, které by bylo slabší, než je přerušení v pravidlech (ale já nechci dělat home rule, já chtěl je ndiskutovat). Tedy třeba přidělení dvou akčních bodů, ale jen na žetony, které už má postava u sebe ap.

No a nekrytá záda ... pokud jsi to četl, tak jsi jistě zaznamenal, že Vasquezová běžela o 24 polí. Chtěl bych Tě vidět, jak bys toto vychytal a zároveň byl čelem k Bolterovi:-)
A ještě mi popiš jak by Holisterové pomohlo, kdyby byla čelem, když o přerušení už se stejně nejednalo:-)

4.7.2011 15:39:19

to Marvin...
No, já nechápu, jak může Vasquezová použít 7 AB v jednom tahu. To myslím, že může jen Bolter. Vasquezová může použít max. 5 AB za tah, pokud si dobře vzpomínám, ale o to teď nejde.

To s natočením jsem asi nepochopil dobře. Nevím, koho běžela chránit? Deelera v Márnici nebo Zombii u vchodu před Bolterem. Pochopitelně, pokud musela stát natočená čelem určitým směrem a nemohla mít za sebou zeď, tak tos fakt nemohl nic dělat.

Přerušit může libovolná tvá postava, která má na přerušovanou postavu výhled + nastane jedna ze 3 situací pospaných v pravidlech. Pokud Vasquezová přeběhla přes 24 čtverců, aniž ji mohla některá tvá postava přerušit, ať už kvůli tomu že neměla na ni LOS či AB či příkazové žetony, pak jsi prostě měl smolíka a nedalo se nic dělat :-o.

Pochopitelně zabránit cizí postavě, např. v našem případě Vasquezové v dlouhém běhu je zablokování cesty - postavit se před dveře apod. Problém je, že většinou cest k danému cíli bývá víc.

S tím útokem do týla (Hollisterové) jsem myslel, že Tvůj soupeř útočil fyzicky ne střelbou. Máš pravdu, že v případě střelby na natočení cíle nezáleží :-(.

4.7.2011 16:02:53

laredo
Jo máš pravdu, spojil jsem dvě akce do jedné, bomba byla o kolo dříve.
Šlo o běh 3 a střelbu 2.
Prostě mi přišlo, že běžela dvakrát kolem Holisterové a ta nemohla nic dělat.
Ve SH by jí to napálila:-) Navíc jí oběhla po sousedícím hexu (čili v dosahu těch spárů co měla Holi na ruce), ale tím, že jsem neměl body, tak jí minula, odešla si kousek dál (o jedno pole) a střelila jí.
Já jsem z té akce měl dokonce radost, protože to dcera vymyslela sama. Nicméně ten běh o 18 polí (myslím, že má pohyb 6) byl fakt síla.
Já o tom tak přemýšlel a napadlo mne, že by třeba mohlo fungovat combo, kdy na dané postavě musíš mít jednak volný červený/zlatý příkaz, musí to být střelba a nebo boj nablízko. Dále musíš mít nespotřebované akční body na postavě a ještě akční body. No a pak by se přerušení (jen pro střelbu a boj nablízko spustilo automaticky).

Na druhou strnu jsme hrál jen 4 mise a tak nemůžu posoudit jak to funguje dál. Nicméně v první misi mi Vasquezová utekla, protože dla pohyb 4. A ve čtvrté misi mi provedla tohle:-)

4.7.2011 16:34:21

marvin
moze sa to stat..hold dobre to zahrala, resp. Ty zle, ked si sa do toho dostal:)) hlavny problem vidim v druhej casti bodu 2..

Vseobecne, imho je desne dolezity menezment CPciek, hodne zalezi od situacie/kola, klakulacie vyvoja situacie nie su lahke (a nikdy sa neopakuju)..je to zapeklite a v ER nevidim ziadne univerzalne rady/strategie, coz je super.. su ale finty co pomozu
Ja napr. dost vyuzivam waiting for deployment/orders, aby som si posunul vramci kola moznosti CP na neskor, (hlavne ak nejde o 'pozicne situacie', niekam sa skor dostat a pod.) tiez netreba zabudat, ze pohyb moze rozdelovat/doplnat CP (napr. nespravim pohyb o 2 cp ale o 1 naznacim a v dalsej A prisposobim podla vyvoja smer druhym CP na ten isty order..)
Tiez v 4tom scenari je v miestnosti s video, kt. po skillchecku pridava v kazdej aktivacii 4CP, za norad mi aj toto pomohlo.. (inak S4 vidim 1:1 na vyhry, co som ho doteraz hraval)
Ad. prvu misia-to ani inak vyhrat nejde, Vasqezova musi mat cestu (chyba supera, ak ju ma) a 4kovy pohyb (jej chyba, ak ho nema) o tom je scenar imo..;)

System prerusenia v ER mi pride celkovo dost oka, situacne ale tiez nadavam, ked mi to nevypali :D (..netreba tiez zabudat, ze uspesne prerusujuca postava moze dat 1 order ale vyuzit prikazy o vsetkych moze max 2!)

(Takze hrame od 4teho hore jo?:))

4.7.2011 19:10:54 | Upraveno autorem (porovnej)

.opčík + laredo
Díky za názory. Trochu jsme o tom přemýšlel a jsem schopen s tím žít.
Je mi jasné, že Bolter a Vasquezová jsou top bojovníci NORADu (což je frakce bojovníků).
Asi mi ani tak nevadil fakt, že tam běhají jak potrhlí, ale spíše to, že míjejí ve vzdálenosti metru moje postavy, které stojí a nic nemůžou dělat. Nicméně by bylo těžké to nějak implementovat a nepoškodit jiné geniální mechanismy hry, jako je dělení pohybu, kumulace order tokenů a plánování comb:-)

5.7.2011 11:35:32

souboj
jak v tehle hre probiha vyhodnoceni souboje, na cem vsem zavisi jestli trefim, netrefim a pod? Uz jsem takrka rozhodnut, ze tuhle hru chci, docela me o ni presvedcil i .opcikuv komentr u hodnoceni, kde o tom psal jako o nejlepsi hre vsech dob a nejak nevim, proc ten hodnotici komentar zmizel a zustalo jen 11/10:-) Proste jednoduse me zajima, jestli nahodou neprijde podobne zklamani jako u Space Hulku, kde to bylo jen o tom, zda hodim 5 nebo 6 a kdyz ne, mohla se cela mise zabalit.

5.7.2011 12:59:48

Ringo
No souboj sice probíhá pomocí kostek, ale tak černě bych to neviděl. :) Štestí zde samozřejmě hraje roli, ale to i v životě. ;)
Nechce se mi tu vypisovat celý systém (odkazuji na pravidla :D), ale za sebe můžu říct, že štěstí hraje opravdu přijatelnou roli a nijak nekazí herní zážitek. Občas pekelná smůla může zhatit i ten nejlepší plán, ale od toho tu máme vždy plán B ne? :D
Jinak souhlasím s .opčíkem ohledně té nejlepší hry všech dob.

Ještě bych dodal. Ono v tom souboji daleko víc záleží na tom kdo s kým bojuje (příp. kdo střílí a čím), než na tom jak ti padají kostky. Samozřejmě když kostky přejou tak jde všechno líp, ale když Vasquezová potká nablízko Franka nebo Jacka, tak ji kostky nepomůžou :D

5.7.2011 18:59:55 | Upraveno autorem (porovnej)

Born
dik za info, celkem me to uklidnilo, ze zalezi na volbe cim se strili a pod., v podstate jsem stejne uz rozhodnut, ze to vemu:-)

5.7.2011 19:10:05

Ringo
Dobrá volba, nemůžu jinak než doporučit ;)

5.7.2011 20:19:51

Ringo
Na druhou stranu opatrně. Není to hra, která tě uchvátí po první misi (spíše tě tedy odradí). Chce to se s ní pomalu namlouvat a pak je to pecka, které dám možná jednou i 10/10.

5.7.2011 21:33:46

ringo
!tak to som nepisal, len v zmysle 'podla mna naj z toho co som poznal/hral' ;) ale radsej som to nechal v cislach, naco emocie:D
..ostatne, aj tak ma na hry kazdy clobvek iny nazor, preferencie.. elaborat o tom, preco konkretne ja vidim ER tak ako ho vidim je asi na dlho:D

k subojom: v strelbe je zasah/presnost A nasledne zvlast demage. K zasahu/presnosti prispieva zrucnost postavy, hlavne zbran samotna, doplnky/vybavenie a CP. K demage prispieva zbran a hlavne CP.
Ak si sa pytal na suboj na blizko, obet sa moze branit (zvysi si obranu alebo da critical hit utocnikovi)
Oba pripady v utoku zavisia od smeru postavy, na blizko obrana zavisi od smeru,z kt. je napadnuty.. CP su premenna, za kazdy navyse na ordri mozu pridat 1 az 3 kostky, v kombenych akciach aj viac...
Kazda postava je ina v charakteristikach (pocet kostek alebo nejaky automaticky zasah), zbrane su tiez fajne nastavene/odstupnovane s presnostou/demage, vahou..
celkovo su tu kostky velmi oka, imho davaju zmysel, vzajomne sa kombia. Riziko sa kalkuluje dost jednoducho a na jeho 'znizovanie' sa minaju 'zdroje'.. poznamka: v hre neexistuju reroly!:)) (v cislach 6D: 1x critical/autohit, 1x blank, 2x 1hit, 1x2H a 1x2H+ammo.. uplne izi:)
Kazdopadne vsetko okolo subojov je v PDFku na par stranach aj s prikladnymi obrazkami, tam by som hladal vycerpavajuce vyklady..odporucam;)

ps. ak rozhodnuty, podla mna ta najlepsia volba..a pokojne sa zbav descenta, dooma a dalsich.. :D

E:dobra poznamka od Marvina, tu hru sa treba naucit (omg!:).
Jej vvsetky moznosti sa neukazu hned, zato sa ukazuju neustale a nemusi to nutne suvisiet s postupom na viac pravidiel!:)

5.7.2011 21:44:58 | Upraveno autorem (porovnej)

.opcik
diky za vycerpavajici info:-) BTW Descenta ani Dooma nemam a ani neplanuji.

5.7.2011 22:27:03

brblo
Je tu niekto z Bratislavy alebo okolia kto by tu hru predviedol?Rad sa pridam.

7.7.2011 01:53:59

brblo
vo stvrtok vecer som v Ba..neviem este, ako dlho sa zdrzim.. krabicu ER ale urcite tahat nebudem.. ak dovtedy hru budes mat, mozme spravit nejaky uvod do problematiky..:)
Edit: stv.14/7, nie dnes:D

7.7.2011 09:31:04 | Upraveno autorem (porovnej)

opcik
Vdaka za ochotu ale dnes bucham do 22.00.

7.7.2011 10:13:32

ach tak
no to by sme mohli poriesit.Manzelka sa urcite rada prida.Zatial cau.

7.7.2011 10:29:18

2 Ringo
Hehe, inu nedá mi to, abych si směrem k tobě nerýpnul:) V Earth Reborn se mi zkraje hraní nepovedly tři hody za sebou, všechny docela důležité, pročež jsem to mohl zabalit. Resp. jsem v dalších kolech už zuby nehty zkoušel zpomalit neodvratitelné, tedy svou porážku. Tohle se mi ve Space Hulku nikdy nestalo:)) Jednak mám těch postav a "opravných" hodů vždy víc a druhak ztráta figury nemusí být tak fatální...

Ale jinak Earth Reborn vřele doporučuji. Promyšlená, komplexní strategie, které k dokonalosti chybí přehlednější herní plán a možná trochu větší možnosti s manipulací Orderů. Když se to totiž v klíčový moment nesejde, nepomohou ani kostky, protože není co a jak hrát. Jistě, mohu si vylosovat, resp. vybrat z balíčku vyhovující Order, ale tenhle tah mi pak může chybět. Raději bych měl třeba možnost Orderu s Move přeměnit na Interakci - za cenu např. dvojnásobné bodové investice.

12.7.2011 14:12:10

mart
ale klidne si rypni, me se zase v SH stavalo pravidelne, ze jednou hodim blbe a prisel jsem o polovinu marinaku a v dalsim koleo zbytek;-)

Pokud je Earth Reborn v tomto smyslu taky dost o nahode jak pises, tak si jeste pockam, prectu poradne pravidla, zkouknu nejake videorecenze a pak se uvidi. Neni kam spechat, her, ktere mi doma dosud takrka netknute lezi mam stale dost.

20.7.2011 09:31:10

gev

Ringo
Dali jsme vcera prvnich par scenaru a fakt je, ze navzdory klopytani pres rozsahla pravidla nas to chytlo, vic nez treba Descent. Navic jsem ocenil, ze pokud jsme neco nevedeli, tak v prirucce s pravidly jsme odpoved nasli velice rychle diky logickemu usporadani a naproste detailnosti.

Takze jedina vada vcerejsiho vecera byla, ze jsme se nestihli dostat k nasazeni MKII :-)

20.7.2011 10:12:10

Ringo
nenchaj sa cece vystrasit, kosty v ER ficia uplne inak ako v SH (alebo kdekolvek inde, co poznam) -ich menezment; inak sa normalne hadzu zejo - co padne, to padne;)
..ako 'nahoda' tam urco je, nie je to ziadne 'deteministicke' euro, cista akcia a tona strategie a taktiky, kalkul rizika a odvazne ciny, chapes! :D:D

Edit: asi este dodam: ano, prehra/vyhra tu niekedy moze byt o ne/hodeni, o ne/vylosovani OT, blaf je tiez dolezity, alebo sa super pohne inak, ako si dufal.. ale to, co sa stane dovtedy, je tak 'kvetnate', ze mala zmena v zahrani/rozhodnuti a vyssie spomenute nemusi mat vobec vyznam..niekedy ale ma ..a vyhrat niekto musi:)

20.7.2011 11:19:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Slovo zelenáče
Koukám, že tu řešíte jestli koupit, nebo ne. Já hru mám a jelikož ji ještě pořádně neumím, tak ti možná trochu pomůžu (nejsem ještě zcela ohromen její genialitou :D). Mám teď nově i hru Conquest of Nerath, tak se nevyhnu srovnání (pro jasnost koukni sem: http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/conquest-of-nerath-1950/diskuse/).

Rozbalíš krabici ER a jsi NADŠENÝ - takovejch komponent. Miliony milionů... Až se probereš z úžasu, vyloupeš všechny dílky a tak podobně, začnou Ti pomaloučku šedivět vlasy z toho, jak budeš přemýšlet, kam a jak to poskládat, abys v tom neměl hokej. Až Ti vlasy opadaj, zeptáš se na to strýčka Googla a na YouTubu si prohlídneš super video, kde ti to vysvětlej. Krabice je krásně poskládaná, dílky v šuflíčcích a pytlíčcích a pustíš se do pravidel... Někde jsou pravidla jak malina, jasná, přehledná s obrázkem, někde to trochu skřípe (třeba je to ale jen mou ne-znalostí Aj). Proletíš si corepravidla a rozhodneš se se spoluhráčem pro scénář. Hurá! Hra!!!
Půl hodinu to stavíš - děláš to prvně, hledáš dílky, dveře atp... Uff, je to postavený (trochu mě přešla chuť hrát, šel bych pouštět draka - začal foukat vítr...) NE! Bude se hrát - koukni na ty krásný miniatury - ten ROBOT!! Aha, s tím se v prvním scénáři nehraje. Há - ono se ani nestřílí :D
Zahrajete první scénář, trochu škobrtáte, ale je to fajn... zjistíš, že mapa je trochu nepřehledná (doporučuju upgrade, jak tu někdo fotil - zdi vytečkovat stříbrnym fixem - je to fajne!). Další scénář? Ale jo...

No abych nezdržoval - jak tu už někdo psal - hru je třeba se naučit. Zde to srovnám s Conquest of Nerath - tam krabici rozbalíte, za půl hoďky si přečtete pravidla, pak je během cca 5 - 10 minut setupu herního plánu vysvětlíte spoluhráčům a pak už se dějou herní orgie... ER je na dýl, dostávaj se pod kůži pomalu, jsou relativně obtížný, a hlavně ze začátku nejsou dost atmosférický (pro mě), protože atmosféru zabíjí přemýšlení o tom jak přidělit order, jak ho zaplatit, na co jsem zapomněl, co to dělá protihráč atp...

SHRNUTÍ: Jsi naskilovanej hráč, takže do toho jdi, ale fakt je, že pro "nováčka" jako jsem já, je ta hra docela tvrdej oříšek a i když jsem z ní nadšenej, tak se do ní musím trochu nutit :D

20.7.2011 11:33:28

viz .opčík
Přesně tak - co se kostek týká - vezmeš je do dlaně a sevřeš prsty. Ale jen lehce - tak, aby kostky nepadaly z ruky, ale zase aby se v ní mohly hejbat - jako ježek v kleci. Rukou zatřes a pak zvolna vypusť na hrací desku/stůl/koberec. Při házení si dej pozor na následující:
a) Nesrážej kostkama prvky na hracím plánu! To není cílem hodu. Nehrajeme kuželky, ale earth reborn (přiznám se ale, že když se podaří dvěma kostkama sundat dvě protihráčovy figurky ze dvou, nejen, že to zavání mistrovstvím, ale taky to udělá děsnou radost - zvlášť pokud vyhrává!)
b) Nezahoď kostky někam do hajzlu! (nezjistíš potom totiž co na nich padlo a nemůžeš dál házet). Pokud už se ti povedlo kostky někam zahodit, pak je určitě najdeš na následujících místech: 1) V rohu místnosti pod postelí o rozměrech 180x210 pod kterou je škvíra asi 5cm a která má v úložném prostoru malého mamuta, takže na její odtažení budeš potřebovat spoluhráče, souseda od naproti, horolezecké lano a partnerku, která vás bude řídit. 2) Ve vlastní kapse/rukávu nohavici - protože kostka se fikaně 4x odrazila proti všem fyzikálním zákonům od 8 míst a zapadla Vám tam. Takže i když pak 20minut křepčíte po celý místnosti (a i po místnostech přilehlých), tak kostku nemůžete najít. Když už to vzdáte a celí nas*aní si sedáte, tak kostka vypadne tak úžasně, že na ní stoupnete, sednete si na ní, nebo si na ní kleknete kolem (třetí varianta je nejpravděpodobnější, protože nejvíc bolí...)

20.7.2011 12:13:57

ipeterk
:-DDDD tak jsem se fakt uprimne zasmal. S tim hodem kostkou jsi me teda dostal:-) jo, a kleknuti na kostku...to je snad uzakoneno. Vime ktery zakon to je:-)

jinak diky za postreh s Earth Rebornem. s nejakymi temi slozitymi hrami uz jsem mel tu cst, ale kazda nova hra je nova hra a souboj novacka a pokrocileho s novou hrou bude obvykle docela podobny, pokud teda ER nebyla uplne prvni hra v tvem zivote:-) Ja jsem u nej spise v takove fazi vyckavani, jak jsem psal, doma toho ma mhafo, hafo z toho jsem nehral, takze az to tak trochu vycerpam, sahnu po dalsi hre. Sice bych se uz rad prohrabaval temi komponenty, ale stalo by se co obvykle. Vyloupu, usporadam, dam do police a za rok si se zdesenim reknu, sakra, my to jeste nehrali:-)

20.7.2011 14:42:31

Srovnání
Dokáže někdo z místních borců srovnat tuto hru s Gears of war? Připadají mi velmi podobné, jasně základní rozdíl je kompetetivníxkooperativní, ale jinak? Propracovanost, equipování, replaybilita .... Troufne si někdo na to?

3.10.2011 21:54:29

gev

Sinuhet:
GoW - jednoduché, rychlé na naučení, i deskovka připomíná střílečku z xboxe svojí atmosférou a provedením. Supr i ve dvou.

ER - složitější na učení, delší setup, mnohem víc se vyřádíme při taktizování, mnohem víc vybavení. Nejvíc srandy jsme užili ve čtyřech, ale to pořádně protáhne dýlku hraní.

GW má omezený počet scénářů, není ale problém si to střihnout znova, mění se náhodně (do určité míry) layout a nalézané vybavení. ER scénáře hrát podruhé je trochu pruda, ale zase má systém pro generování nových scénářů.

Jo a GW se dá pěkně dát sólo...

4.10.2011 08:49:00

Vybíráme z Bazaru

Scythe (EN)
Scythe (EN)
Akt. cena: 1350 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas