Zombicide: Černý mor

xxxxxxxxxo hodnoceno 300x (Seznam vlastníků)

Zombicide: Černý mor - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy, Horror, Zombie
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Jean-Baptiste Lullien
Nicolas Raoult
Raphaël Guiton
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Zombicide: Dark Ages

Dal jsem dohromady docela obsáhlé rozšíření k Zombicide:
https://boardgamegeek.com/thread/1966272/zombicide-dark-ages-completely-new-equipment-and-z

Není to až tak úplně klasické rozšíření, jaké byste čekali. Kompletně jsem přepracoval celý balíček vybavení a balíček zombií tak, aby byly vyrovnanější a pokud možno řešily některé slabé stránky původní hry, jako především:

- nevyužitý potenciál práce s hlukem
- prohledávání stále dokola v jedné místnosti
- nevyrovnané zbraně, především protěžované střelecké zbraně, oproti zbraním na blízko a kouzla příliš podobná střeleckým zbraním
- supersilné magické zbraně (týká se hlavně rozšíření)
- nemožnost nastavení hry pro různý počet hráčů

České karty i pravidla je možné stáhnout zde:
https://drive.google.com/drive/folders/1cTxvdrJKagDMo-SrFXhpaomBpRlgd6uR?usp=sharing

Je tam verze určená pro zastrkání do obalů a verze pro oboustranný tisk (s přesahem).
28.3.2018 23:39:32 | Upraveno autorem (porovnej)

Karty

Teď mi ještě došlo... Těch karet je schválně takhle málo oproti originálu? Např. 27 karet zombií mi přijde opravdu málo. Nebo pouze jedno brnění. Kolikrát jsme otočili i 3x základní balíčky, natož, když těch karet je cca polovina.
Omlouvám se, že tady takhle spamuju, ale čím víc nad tím rozšířením přemýšlím, tím víc mi tam něco nesedí :D

13.5.2018 18:17:26

Laionel - voda a solené maso
Voda a solené maso mezi kartami není. Nechtěl jsem dělat stejný efekt s více názvy a obrázky.

Je možné, že se objeví v některém mini-rozšíření s trochu jiným efektem než jablka.

13.5.2018 19:04:06

dedodusi - vybírání při prohledávání truhly
Tuto úpravu už navrhovalo více hráčů a také jsem ji zkoušel.

Nakonec jsem se rozhodl pro stávající řešení (bereš vzácnější kartu) spíše kvůli jednoduchosti a plynulosti hry. To, že by sis bral méně vzácnou kartu se navíc stává opravdu vyjímečně.

Na druhou stranu, varianta s vybíráním hru nijak nerozbije a pokud vám to vyhovuje víc, klidně to tak hrajte.

13.5.2018 19:08:28

Alvad - finální verze
Odkaz na poslední verzi je v úvodním příspěvku.
Karty jsou finální. Na pravidlech ještě pracuji. Pro naučení jsou určitě funkční, budu měnit spíše jen rozvržení, opravovat chybky apod., takže jestli je chceš tisknout, počkal bych, až budou hotové.

13.5.2018 19:11:41

Alvad - karty
Vzácnost:
- Skokově je především kvůli plánovaným mini-rozšířením, aby bylo možné nové karty vložit mezi stávající vzácnosti.

Karet je méně z několika důvodů:
- Vzhledem k tomu, že si to budou hráči sami tisknout, je to úspornější.
- Balíčky jsou takto konzistentnější. (Nehrozí takové extrémy v tažených kartách, jako s původním balíčkem.)
- Záměr s balíčkem vybavení je takový, že pokud se během hry dolíže, bude po opětovném zamíchání nebezpečnější. (Bude v něm méně karet, protože přeživší jich budou mít hodně u sebe, ale "Uaaa!!" tam bude stále stejně a šance na jejich vytažení výrazně stoupne.)
- Balíček zombií funguje úplně stejně i s méně kartami. Zastoupení a četnost jednotlivých typů zombií vychází z originálu. Znamená to pouze to, že se bude balíček častěji míchat. To se dá využít u vlastních scénářů, kde se mohou objevit efekty jako třeba: Po dolízání balíčku Zombií se zaktivuje nová oživovací zóna, nebo se do balíčku nějaké nebezpečnější karty přidají apod.

Jestli jste třikrát otočili základní balíček, tak pravděpodobně hrajete extémně dlouhý scénář, nebo děláte něco špatně. Neříkám, že se to nemůže stát, hodně originálních scénářů je v tomto ohledu dost nešťastně vymyšleno a já osobně se jim vyhýbám. Dávám přednost kratším scénářům tak na 1,5h, kde se přeživší jen tak tak stihnou dostat do červené úrovně, než se plácat v jedné hře třeba 4-5 hodin (a to se s některými základními scénáři opravdu stává!).

13.5.2018 19:24:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Uhlik
Vzácnost - děkuji za vysvětlení
Počet karet - vidíš, to mi nedošlo, že některé karty budou mít hráči u sebe a následně je větší šance na spawnutí zombíka. Ale přeci jen bych zařadil více brnění. Docela jsme je využívali.

Hrajeme stále prvních 10 scénářů ze základní krabice. Jsme tuším u 8. Sedmý nám dal docela dost zabrat, hráli jsme ho asi 6x, než jsme zvítězili. A krásně nám to vyjde, že bude vydán Wulfsburg a bude dalších 10 scénářů.
Jinak hrajeme s lučištníky, vránami, NPC 1 a 2 a všemi 5 bossy, i když Alfa nemá bez Wulfsburgu moc význam, ale pohybuje se o 3, tak proč ne.
Přiznávám, že to jsou pouze jednoduché kartonové figurky a vytištěné spawn karty, nejsem milionář, ale i tak se s tím dá dost dobře hrát, i když to na herním plánu nevypadá tak epicky.

Ještě se zeptám na ta minirozšíření. Co si pod tím mám představit? Něco na způsob Temné časy=Černý mor a "minirozšíření"=Wulfsburg? Tedy nějaké nové silnější zbraně?

13.5.2018 19:48:42

uhlik

Dnes sme s vnuckou dali dalsiu hru / 4 hrdinovia, 4 dielna mapa /, vsetko fungovalo skvele. Nam tato uprava vyhovuje maximalne . Uz sa opakujem, skvela praca.

13.5.2018 19:50:07

Dedodusi

Tak toto mě nakoplo k tomu, abych to opravdu vyzkoušel. Díky :)

13.5.2018 19:53:26

Alvad - minirozšíření
Chtěl bych časem přidávat nové karty, ale to se nedá dělat do nekonečna, protože by balíček narostl do nepoužitelných rozměrů a příliš by se rozředil, takže třeba šance na nalezení dračího moru a jiných klíčových karet by se podstatně snížila...

Vymyslel jsem to tak, že do základního balíčku Temných časů si budeš moct zamíchat vždy jedno mini-rozšíření (cca 15 karet vybavení a 3 karty zombií).

Chtěl bych takto do hry postupně dostat například vlky z Wulfsburgu, Deadeye Wlakers, speciální abominace apod.

V tuto chvíli mám rozpracované mini-rozšíření "Wilderness", zaměřené právě na vlky a přírodu a lesy. Časem bych chtěl uděla roušíření "City", určené pro ty, kteří hrají pouze se základní krabicí.

Ukázka zde:
https://postimg.cc/gallery/34ptrwo62/

13.5.2018 20:05:37

dedodusi - test
Díky, jsem rád, že se líbí. :-)

Kdybyste narazili na jakýkoliv problém, dej určitě vědět.

Jak vám fungovala manipulace s hlukem? Co karty "Slyšeli nás!"?
Dokážeš říct, jestli ti to přišlo oproti originální hře spíše lehčí nebo těžší?

13.5.2018 20:09:32

Uhlik
No vypadá to rozhodně zajímavě. Hlavně, aby pak, jak jsi sám napsal, nedošlo k navýšení balíčků do neúnosných rozměrů.

13.5.2018 20:18:57

uhlik
Dnes som znovu zahral mensiu mapu / 3 postavy, 4 dielna mapa/ a funguje vsetko paradne. V predoslych hrach sa mi darilo casto otvarat tak, aby som udrzal hluk na 3. Jedna postava + 2 pokusy. To dost blokovalo extra aktivacie aj zrudu . Nakolko je Tvoja varianta na praci s hlukom zalozena, vyskusal som dnes upravu : za jeden hluk su iba uspesne pokusy o otvorenie dveri ci truhiel, neuspesne pokusy robia hluky 2 ! - a mozem povedat, ze sa mi to zatial pozdava, hodne to zdramatizovalo rozhodovania. Vsetko je v hre o kockách, pri hre viacerých hracov bude aj vacsia pravdepodobnost tlacenia viac postav na 1 policku, ale urcite to este idem testovat - aj keby sa to malo pouzivat iba ako vyssia obtiaznost. Ak nevies sikovne otvarat, narobis dvojnasobny hluk !!! a budes sa fest strachovat, ake karty sa otocia! Este zaverom k tej spominanej pochodni - ak ju surne treba, tak sa rychlo prehladava a truhly sa zatial neotvaraju / akurát vnucka sa hnevala, ta sa chcela dostat do kazdej .../ - nakoniec aj tematicky bude pochoden skor niekde v drziaku ci pohodena na polici a nie v truhle...je to v pohode. Dufam, ze Ti energia vydrzi a nahadzes pre nas do cestiny aj vlkov, tie 4 karticky ozivenia a aaahh! som si uz vytlacil, vybavenie by som uz mal rad v cestine. Pozdravujem.

14.5.2018 03:47:48 | Upraveno autorem (porovnej)

dedodusi - test
Spíše bych se přikláněl pro ponechání pouze jednoho hluku za neúspěšné vyražení dveří/truhly. Přijde mi, že dvěma hluky by byli hráči za to, že jim to nepadlo potrestáni zbytečně dvakrát (ztráta akce a ještě mnohem větší nebezpečí při oživení).
Jestli jsi dokázal držet hluk na trojce tak dobrá práce. Záměr je takový, aby ti to trochu komplikovalo situaci a musel jsi to více řešit.

Měli jste možnost vyzkoušet některé žluté nebo oranžové zbraně? Jak se vám s nimi hrálo?

14.5.2018 11:06:38 | Upraveno autorem (porovnej)

uhlik

Dnes pre zmenu - dostal som dokonca dva krat po sebe velmi rychlu nakladacku. Zony katastrofa, kocky to este dorazili . / mapa pre styroch, hrane s 3 postavami/ .

15.5.2018 22:29:16

ČESKÁ PRAVIDLA
Pravidla jsou hotová. Dal bych tomu ještě chvíli na korektury a počítám s tím, že to budu exportovat ještě jednou. Takže stahujte, opravujte, komentujte, ať to můžeme finalizovat.

https://drive.google.com/file/d/1oe6Nylm5qB0i08O7q-s4skuWb2tetnrf/view?usp=sharing

16.5.2018 20:19:50

Gratulace, klobouk dolů
Tak tohle je vážně boží. Velké díky chlape, seš borec, dark ages už mám vytištěné a těším se, až si to o víkendu poprvé zahraji. Zkusím to ještě zkombinovat s dalšími kartami v sekci "Ke stažení" od jiných borců (sety 3 karet vybavení, elixíry a opravdu účinné artefakty). Přemýšlím co do balíků vybavení dát a co ne, no postupně to vybilancuji, aby to bylo těžké, ale hlavně zábavné a motivační). Např. ty elixíry nebudou při hledání v budově, ale líznout si 1 elixír pouze z extra balíčků elixírů, vždy když zabije 1 přeživší 5 zombie. Chci se ještě zeptat, plánuješ dát v češtině ještě nějaké rozšíření tvého úžasného balíčku? Třeba něco extra pro Wulfsburg? Neplánuješ vymyslet pravidla, aby samotná hra či jen nějaký scénář nebyl kooperativní, ale přeživší by si mohli jít po krku? Díky, ať se dark ages daří.

6.9.2018 21:07:51 | Upraveno autorem (porovnej)

colorjoe
Dík, přeji, ať se líbí.

Dark Ages je myšlená spíš jako samostatná sada nahrazující standardní balíček vybavení a zombií. Obávám se, že s jinými fanouškovskými dodatky bude hůře kombinovatelná, ale i tak jsem zvědavý, jaký mix se ti podaří umíchat.

Kompetitivní mód jsme už také zkoušeli, ale osobně mi pro Zombicide více sedí kooperačka. Po soupeřivých hrách se doporučuji poohlédnout jinde.

Minirozšíření k Wulfsburgu mám rozpracované, ale v tuto chvíli je na vedlejší koleji ve prospěch jiných deskovkových projektů.

7.9.2018 00:27:40

Zombicide: Dark Ages

Ahoj, originál hra je opravdu nevyvážená, zkusíme příště hrát podle Uhlíkových pravidel DarkAges. Máme však řadu rozšíření (Dead Eye, Vrány, Abominion), poradíte mi někdo, jak vyrobit karty v původné grafice? Samozřejmě si to můžu nějak našmrdlat na kopírce, ale chtěl bych aby to vypadalo hezky. Díky.

12.5.2019 12:23:01

pristup k souborum
Ahoj

Nedari se mi pristoupit k
https://drive.google.com/drive/folders/1cTxvdrJKagDMo-SrFXhpaomBpRlgd6uR?usp=sharing kvuli chybejicimu opravneni.

Mohl bys prosím upravit nastavení sdílení tak, aby byla složka přístupná? Nebo sem vložit odkazy na jednotlivé soubory?
Případně prosím nahrát soubory přímo sem na ZH?

Dekuju

26.9.2019 06:09:13

ekharion
Ahoj, nepopletl si něco? Přes ten odkaz na boardgamegeeku se ktomu dá normálně dostat.

https://drive.google.com/drive/folders/10WsDX3-ZmhmBKW452Mexm6hbSg094Wrf

26.9.2019 06:20:46

pristup k souboru
Ahoj, popletl, zkousel jsem to pres link https://drive.google.com/drive/folders/1cTxvdrJKagDMo-SrFXhpaomBpRlgd6uR?usp=sharing ktery byl primo v prvnim prispevku tehle diskuze. Ten novy funguje - diky!

26.9.2019 08:58:48

uprava pro profi tisk
Je to velmi troufale, ale nenasla by se nejaka dobra duse, ktera by to byla ochotna upravit pro profi tisk?

Tzn. kazda karta na vlastni strance v ramci pdf a hlavne pridane orezove roviny (spady) - neco jako http://www.librix.eu/files/vizitky.pdf

26.9.2019 09:10:58

pravidla+tisk
precetl jsem si pravidla a vypada to super. hlavne se mi libi moznost jednoduse upravit pocet hracu (pro me by bylo idealni to hrat ve dvou,kazdy za jednu postavu a zkusit do toho hodit nejaky rpg prvek. Ted me tak na rychlo napadlo, ze by si postavy mohly do dalsi mise vzit jednu nalezenou zbran, ale ta by se jim pak treba "opotrebovala" a museli by ji odhodit...)

Jinak bych taky poprosil jestli by nebylo mozne nekam nahrat verzi pro "profi" tisk.

Diky moc

9.11.2019 22:05:29

Spokojenost + tisk
Skvělé rozšíření, konečně hluk dostane svůj účel. Nápady s předměty jsou taktéž zajímavé, po týdnu hraní jsem také musel hledat ke stažení jiné předměty. Jak je to ale s kartami oživení např. NPC-1 nebo bossů? To zůstává bez úpravy? Jinak bych taky poprosil, jestli by někdo schopný mohl udělat verzi karet pro profi tisk, pokud mám nahradit všechny origo karty, chtěl bych aby to vypadalo opravdu jak koupené. Mám pár desítek karet ''homemade'' z barevné tiskárny a jde to znát.

9.11.2019 22:44:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Úprava spawn karet

Ještě me napadlo, ze vyjma úplně novych karet není úplně potřeba dělat nové se zvonecky ne? Pouze by slo na staré prilepit symbol zvonu a číslo (třeba symbol zvonu + 2 - jako zombie daného typu) protože je spousta rozšíření, které má své karty a to pak tedy řešit jak?

9.11.2019 23:06:24

Vybíráme z Bazaru

Cosmic Encounter + 2 rozšíření
Cosmic Encounter + 2 rozšíření
Akt. cena: 1350 Kč
Končí za: 6 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas