Zerywia - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: undefined
Vydavatelé: Koliba Publishing LTD
Autoři: Dominik Kasprzycki
Przemysław Zub
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

V prastarých zemích obklopujících Venedské moře se schyluje k časům, kdy mnohé nedokončené příběhy budou vyloveny z hlubin zapomnění, a nitky osudu začnou utkávat jejich další dějství. Mnohé z nich vyprávějí o válkách a hrdinských činech, kterým tyto země byly tichými svědky, avšak nejdůležitějším příběhem ze všech je ten, který bohové nachystali právě vám. Nicméně se mějte na pozoru, jelikož zlověstná temnota vůkol nabírá na svojí síle, pohlcuje hvozdy, zahaluje hory i posvátná místa, plíživě se vkrádá do osad a vnáší chmury do lidských srdcí. S každým novým úsvitem se tento svět sice ještě stále probouzí v náruči jasnozřivého stvořitele Svantovíta, avšak s každou nocí ten samý svět těžce usíná v ozvěnách čím dál děsivějších výkřiků a mučivého sténání, které se linou z podzemí, když Ughmorové vzývají svou vzkříšenou matku Nix, bohyni zmaru. Rovnováha Kolovratu, věčného kola času a ročních období, už byla narušena. A jak za závoji temnoty postupně mizí tváře všemocných bohů z lidských očí, tak v myšlenkách lidí uhasínají i veškeré naděje ve světlejší zítřky.

Zerywia je kooperativní scénářem řízená dobrodružná desková hra zasazená do dávnověkého světa slovanských mýtů. Obsahuje režim kampaně složený z jednotlivých dobrodružství pro 1 až 4 hráče, která jsou propojena hlavním příběhem. Každé dobrodružství lze hrát i samostatně. Hráčům se tak otevírají možnosti, jak vést své hrdiny různými cestami a prožít každou část příběhu jiným způsobem.

Hráči v rolích hrdinů budou čelit různým nepřátelům, ochraňovat obyčejné lidi, usilovat o přízeň starých bohů, a v těžkých chvílích mezi sebou i navzájem spolupracovat. Při heroickém překonávání nástrah si mohou vypomáhat nasazením mocných relikvií a mýtických spojenců z různých koutů širého světa. Drahokamy úsvitu v posvátném Svantovítově monumentu odměřují čas zbývající k zastavení rostoucí moci bohyně zmaru Nix. Pokud i poslední z Drahokamů úsvitu vyhasne, bůh Svantovít bude lidmi zapomenut, a svět zahalí nejtemnější z nocí, po které již žádný nový úsvit nevzejde. Není snad údělem skutečných hrdinů zachránit svět před pádem do osidel věčného zmaru?

Příprava hry:

  1. Na stole se spojí dohromady 4 desky herní mapy a doprostřed se umístí Svantovítův monument, tak aby 4 vložené Drahokamy úsvitu směřovaly ke shodným symbolům v rozích mapy.
  2. Dle pravidel zvoleného scénáře se do příslušných lokací herní mapy rozmístí žetony Poslů, Zmaru a Hrozeb.
  3. Kolem herní mapy se připraví společné balíčky karet Průzkumu, Předmětů, Bohů, Tvorů, Nepřátel, Plemen a Legend sestavené rovněž dle pravidel zvoleného scénáře.
  4. Připraví se společná zásoba herních žetonů a kostek.
  5. Každý hráč si vybere jednoho z hrdinů včetně jeho osobního balíčku karet.
  6. Všichni hráči si před sebe položí desky hrdinů, na které dle pokynů v pravidlech, popř. zvoleném scénáři, vyloží osobní karty svého hrdiny a rozmístí herní kameny v souladu s vlastnostmi na vyložených kartách hrdiny. Zbývající karty z osobního balíčku si hráči připraví k pozdějšímu dobírání vedle svých hráčských desek.
  7. Každá figurka hrdiny se umístí do jedné ze čtyř částí mapy dle vybrané kmenové karty z osobního balíčku hrdiny, přičemž konkrétní startovní lokaci hrdiny v této části mapy určí pravidla zvoleného scénáře.

Průběh hry:

Herní kolo probíhá ve 4 fázích:

  1. Fáze Svantovíta: Uprostřed mapy se otočí Svantovítův monument o 90° proti směru hodinových ručiček, tj. tak, aby spolu s ním došlo i k přemístění vložených Drahokamů úsvitu směrem do sousedních částí mapy.
  2. Fáze putování: Hrdinové během svého tahu mohou provést v libovolné kombinaci celkem čtyřikrát jakoukoliv z následujících tří akcí:
    • Průzkum: Pohyb hrdiny po mapě, přičemž każdý, kdo je na tahu, ve zvolených regionech řeší úkoly a překonává nástrahy, které mu přináší odpovídající karty Průzkumu. Na oplátku může získávat trofeje, relikvie nebo jiné odměny, a zároveň čistit mapu od Poslů, Zmaru a Hrozeb formou odstraňování patřičných žetonů (anebo je v důsledku neúspěchu na mapu naopak přidávat).
    • Odpočinek: Dle možností hrdiny úplné či částečné zotavení ze zranění pomocí bílých, červených, zelených nebo modrých kamenů na stupnicích Vlastností u hráčské desky, případná příprava hrdiny nasazením vhodnějších karet pro další výzvy, anebo vyčkání na pomoc od ostatních hrdinů.
    • Plavba: Rychlejší přemístění hrdiny lodí z přístavu v právě navštíveném regionu do jiného přístavu ve vzdálenějším regionu na jiné části mapy.

Prováděné akce se odpočítávají posunem kamene po radiální části stupnice Kolovratu, která na hráčské desce zobrazuje jednotlivá stádia dne, tj. ÚsvitPoledneSoumrak a Noc.

  1. Fáze táboření: Dle možností každého hrdiny úplné či částečné zotavení ze zranění pomocí bílých, červených, zelených nebo modrých kamenů na stupnicích Vlastností u hráčské desky, doplnění sil obnovou vyčerpaných karet, příprava hrdinů nasazením vhodnějších karet pro další výzvy s případným vyřazením, přerovnáním či dobráním dalších karet Legend, vyvolávání pomocníků dobráním náhodné karty z balíčku Tvorů, popř. uctění bohů formou výměny žetonu Obětin za vybranou kartu z balíčku Bohů.
  2. Fáze Nix: Dle pravidel rozehraného scénáře se vyhodnocují efekty žetonů Poslů, Zmaru a Hrozeb rozmístěných na mapě i další speciální efekty dané scénářem. Poté se umístí Černý kámen na mapu nad jednu z volných Rituálních puklin nacházejících se kolem Průrvy zapomnění na ostrově uprostřed vod Venedského moře. Pokud jsou již nad všemi Rituálními puklinami umístěny Černé kameny z předchozích herních kol, resp. jejich počet překročí limit stanovený rozehraným scénářem, všechny se odstraní z mapy, a od nyní se Černé kameny s každou fází Nix začínají po jednom vkládat namísto nejbližších Drahokamů úsvitu přímo do Svantovítova monumentu. Každý vyjmutý Drahokam úsvitu se naopak umístí nad volnou Rituální puklinu.

Čtvrtou fází Nix se ukončí aktuální herní kolo, a další kolo se zahájí první fází Svantovíta.

Konec hry:

Hra končí vítězně splněním cílů daných rozehraným scénářem, např. odstraněním všech žetonů Poslů, Zmaru a Hrozeb, popř. jejich určité části, aniž by některý z hrdinů padl. Naopak hra končí neúspěchem, pokud je poslední ze čtyř Drahokamů úsvitu ve Svantovítově monumentu nahrazen Černým kamenem dříve, než jsou splněny všechny cíle rozehraného scénáře. Rozehraný scénář může určovat i další podmínky prohry, např. smrt jednoho z hrdinů, atp.

Autor: whiskas

Rozšíření hry (2)

Zerywia: Thymor Gods (2021)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Zerywia: Wholeater (2021)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Mini a promo rozšíření (3)

Vybíráme z Bazaru

 Sword & Sorcery: Ancient Chronicles (KS verze)
Sword & Sorcery: Ancient Chronicles (KS verze)
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas