Tide of Iron Campaign Expansion: Normandy

xxxxxxxxxo hodnoceno 10x (Seznam vlastníků)

Tide of Iron Campaign Expansion: Normandy - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Tide of Iron
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy ke scénářům pro 29.pěší

Mám několik dotazů:
1) píše se, že vstup do pevnosti je za dva body pohybu a že pevnosti jsou ve dvojkové úrovni. Znamená to tedy, že vstup z jedničkové úrovně je za 4 body pohybu? a z pláže (první scénář) za 5 bodů pohybu?
2) ve čtvrtém scénáři nevím, která budova je muniční sklad. Víte to někdo?
3) ve čtvrtém scénáři jsou dvě operační karty (muniční sklad a kasárna), kde se píše, že na začátku akční fáze lze je použít. Znamená to tedy, že jednou za kolo lze použít buď jednu nebo druhou operační kartu? a je to již akce? nebo jak to je?
31.5.2010 01:39:57

ad kampaň
ad a) co vím, tak většinou se do těchto velkých bunkrů leze pomocí operační karty Scaling clifs (tj. z hexu pláže přímo tam za 3 BP) - neboť normálně nejde překonat výškový rozdíl 2 úrovní. To ale nevlezeš do bunkru, ale seš venku na tom samým hexu.

Pokud bys tam lezl z úrovně 1, pak bys za 2 BP vylezl na hex bunkru a za další 2 BP vlezl dovnitř bunkru, pokud tam zrovna nikdo není.

ad b) to neví nikdo :-), prostě zapomněli napsat kde. Ani ve FAQ k tomu nic neřekli. Záleží na tobě, kam ho dáš. Já ho umístil do budovy na mapě 26B s německým vládním žetonem (přeci jen muniční sklad je docela důležitá budova).

ad c) dají se používat nezávisle na sobě. Pro přesnější informace ohledně časování ještě mrknu na originální text těchto karet.

31.5.2010 09:21:23

vstup do bunkra
Nie som si istý, či je možné byť na hexe s veľkým bunkrom a nebyť v bunkri. Berie sa totiž ako typ terénu.

31.5.2010 11:31:20

velký bunkr (pevnost) = celý hex
...taky si myslím, že velký bunkr je celý hex a nejde tam jít jako na malý bunkr třeba vedle. nesedí mi ale ty body pohybu na tento hex.

31.5.2010 14:26:21

ad klopik, perun
Díky za upozornění, že velký bunkr zabírá celý hex. To pak na něj pochopitelně nelze vylézt (třebaže by to bylo zajímavé řešení :-)).

Pravděpodobnější varianta je, že jedině přes kartu Scaling cliffs jde překonat rozdíl 2 úrovní, ale jen na hex, kde není (velký) bunkr nebo budova, ani žádná jiná nepřátelská jednotka.

V situaci, kdy bych potřeboval vlézt do (velkého) bunkru z úrovně 1, pak by měly stačit 3 BP (1 za rozdíl úrovní + 2 za bunkr samotný. Na zteč by bylo třeba o 1 BP víc.

Omlouvám se za matení (nepřítele), i to je vlastností dobrého velitele, třebaže to nemá co dělat v diskuzním fóru :-)

31.5.2010 16:19:22

pohyb do kopce
...tak teď jsi mně zmátl totálně. Pohyb do kopce je přece za dva body pohybu a z kopce jen za jeden...

31.5.2010 16:23:59

ad zteč z úrovně 1...
Ještě oprava ke zteči:

Pokud ten hex úrovně 1 sousedí s bunkrem, pak stačí jen 1 BP (nikoliv 4), neboť už jsi v pozici pro zteč (tj. v sousedství cílového hexu).

31.5.2010 16:24:55

to klopik, ad pohyb do/z kopce...
Při pohybu do kopce mám za to, že je to 1 + náročnost hexu, na který lezeš, což je u (prázdného) hexu kopce 1 BP, takže při pohybu z úrovně 1 na úroveň 2 potřebuješ 2 BP.

Ovšem v našem případě ten celý hex úrovně 2 zabírá bunkr, který vyžaduje na vstup 2 BP, odtud 3 BP. Když by ho zabíral les, tak bys taky (s četou) platil 3 BP, ne jen 2 BP.

Při pohybu (z kopce) o úroveň níž by to byla jen náročnost toho níže položenýho hexu (rozdíl úrovní (přesněji jedné úrovně) se při chůzi s kopce ignoruje). Čili v případě holých kopců je to 1 BP. Pokud by to byl les, tak by to stálo 2 BP.

Mně tenhle přístup přijde logičtější než pausálně dávat 2 BP za vstup na hex kopce o úroveň výš nehledě na typ a stejně tak 1 BP při sestupu dolů na hex kopce (nehledě na jeho typ).

Ostatně základní pravidla se odvolávají vždy na "prázdné" hexy kopce, což tak úplně neodpovídá možným situacím, jako když máš na daném hexu kopce terén lesa, velkýho bunkru či obtížnýho terénu.

Snad jsem ti to ještě víc nezamotal, to bych nerad, ale já bych to hrál takhle :-).

31.5.2010 16:54:22

to all
Tady si myslim Laredo, ze nemas pravdu, a ze si to pekne zamotal. Cesta vystup o jednu vyskouvou uroven kopce stoji 2BP. Zatim v TOI neni jiny kopec nez holy (bez dalsiho typu terenu - tzn neni napr zalesneny kopec). Cesta dolu stoji vzdy 1BP. Jdes-li z kopce 1. vyskove urovne do 0. a je tam les stoji pohyb 2BP (uvazuji pechotu).

Vstup do pevnosti ve 2. vyskove urovni tedy stoji 2BP pokud jdes ze stejne vysky. Leze-li ceta z 1. vyskove urovne do pevnosti je to za 4BP.

No a konecne pri zdolavani utesu nelze vylezt na hex s budovu nebo pevnosti (jak je uvedeno - uznavam ne prilis jasne - na operacni karte).Lze vylezt na hex, na kterem je bunkr, ale nelze vlezt rovnou do nej.

Tak takhle to tedy hrajeme my. Rad ale prijmu jakykoliv jiny pohled...

31.5.2010 20:20:08

pravidla
...vidím, že v Pardubicích budeme mít co diskutovat :-)))

1.6.2010 00:21:39

to klopik, kubis
to klopik

ad oper. karty Kasarny, Muniční sklad apod. - Koukal jsem doma na originální karty a zdá se mi, že se nehrajou jako klasická akce. Takže na začátku akční fáze je jejich majitel prostě zahraje (pokud chce a má na to), nehledě na to zda má či nemá iniciativu.

to kubis

Inu s těma holýma kopcema máš pravdu. Se stávajícíma mapama nelze (graficky) zachytit typ terénu + navíc výškovou úroveň - to by se muselo řešit dodatečným pravidlem, nebo nějakým žetonem, který to naznačí.

Ale na druhou stranu musí existiovat mechanismus, jak to ošetřit a pravidla jak to řešit (třeba v Battletechu to šlo v pohodě :-). Nevím, proč bys ve scénaři nemohl používat zalesněný kopec, nebo muset vyběhnout po svahu s obtížným terénem.

Ještě mě zarazilo, jak jsi psal: "Lze vylézt na hex, na kterém je bunkr, ale nelze vlézt rovnou do nej" - to jsme tu vcera řešili, že to nelze, neboť (velký) bunkr zabirá cely hex. Buď seš vevnitř nebo úplně mimo. Nemůžeš stát na jeho střeše nebo nějak zvenku nakukovat střílnou dovnitř :-).

Ad diskuze k pravidlům na ZC: Diskuzi se nebráním, ale doufám, že se kromě diskuze dostaneme i k hraní. Ostatně v žádném scénáři, který mám připravený, se velké bunkry nepoužívají, takže i naše odlišné názory na pohyb do něj, nebudou vadit :-)

1.6.2010 07:10:38

to laredo
Ahoj,
ad veta "vylezt na hex s bunkrem..." je vporadku. Totiz rozlisuju pojmy bunkry (pillboxes) a pevnosti (Bunkers). Ve svych prekladech se tento rozdil snazim striktne dodrzovat.

S vystupem do kopce s narocnejsim terenem (lesem, obtiznym terenem atd) to podle me neni nijak slozite. Sice jsme to jeste nedelali, ale nevidim problem v tom dat na hex kopce nejaky zeton nebo model stromecku, a pri vstupu na hex pricit 1BP. Tzn. vystup do kopce by pak byl za 3BP.

No a nakonec, s tematem zdanlive nesouvisejici. DIKY laredo za preklad Twilight Imperia. Je to opet super prace. Musim si to vytisknout a radne procist. Planujes ho vzit na ZatroCon? Bych moc rad vyzkousel... Klidne i ozelim 1 particku TOI :)

1.6.2010 08:43:34

to kubis...
Co se týče TI, tak ve vlákně "Hledáme spoluhráče, TI na ZC" najdeš bližší info (nějaký Eyronův kamarád ho tam bere i s rozšířením a bude zřejmě v "provozu" během celého ZC).

Taky bych se rád k němu přidal.

1.6.2010 10:07:31

presun do pevnosti (Bunkers)
Tak sem se na pohyb do pevnosti ptal na foru FFG. A dostalo se mi stejne odpovedi, jakou sem zde prezentoval ja.

Tedy pohyb na hex pevnosti (ve 2. vyskove urovni), z hexu kopce 1. vyskove urovne, stojit 2BP za pevnost + 1BP za pohyb do kopce. To dela 3BP.

Podobne bych to resil i v ostatnich pripadech, kdy by na kopci byl jiny typ terenu - tzn. cena za vstup na hex odpovidajiciho terenu + 1BP za stoupani.

3.6.2010 07:54:46

to kubis, ad přesuny do bunkru z úrovně 1...
Já ti nechci oponovat, ale myslím, že tohle stanovisko (tj. že to vyžaduje 3 BP) jsem tu zastával jen já, zatímco vy ostatní jste svorně tvrdili, že jsou potřeba 4 BP (2 + 2) :-o.

Ale dost už sporů, hlavně že už v tomhle ohledu už máme všichni jasno :-).

3.6.2010 09:25:47

ajo
mas pravdu :). Ja celou dobu ziju v tom, ze jsem sem napsal, ze pohyb stoji 3BP a ted koukam na starsi prispevek, ve kterym sem napsal 4BP.
Moje chyba

3.6.2010 10:10:37

krvavá omaha
Jak řešíte ve scénáři ,,Krvavá Omaha" rozmístění jednotek 2.divize, když podmínkou pro rozmístění jsou pouze zákopy a pevnosti, kterých je 5, ale jednotek 6.

13.6.2010 10:41:02

No vidis to
Kdyz sme tehle scenar zkouseli vylozili sme si to tak, ze jednaky musi byt umisteny na hex, na kterem je pevnost nebo nejaky zakop. Ale kdyz sem koukal do originalnich pravidel, tak tam stoji ze jednotky maji byt umisteny do pevnosti nebo zakopu...

Takze sice si to chtel udelat spravne, ale autori zrejme mely na mysli ze je staci dat na hex se zakopem nebo jedno jednotku do pevnosti...

13.6.2010 20:56:35

Vybíráme z Bazaru

Wander: The Cult of Barnacle Bay (EN)
Wander: The Cult of Barnacle Bay (EN)
Akt. cena: 70 €
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas