Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | strategická, válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | GMT Games |
Autoři: | Stephen Rangazas |
Rok vydání: | 2023 |
Sdílej: |
Dojmy po první hře – Palestina a tak celkově
Tak mám za sebou první hru – stejně jako spousta lidí na internetu jsem si vybral jako první Palestinu, protože jde o chronologicky nejstarší z obsažených konfliktů a zároveň je pravidlově jednodušší (spolu s Kyprem; Keňa a Malajsie obsahují na rozdíl od nich i mechanismus ovládání území a nálady jako jiné COINY).
Pro veterány COINů budou asi zajímavé ty hlavní novinky/odlišnosti:
A teď teda k té první hře. Dohráli jsme ji po 16. kartě – což je vlastně nejkratší možná varianta :) – cca za hodinu dvacet (bez pravidel). Oba hráči hrají na každé kartě, takže tam nejsou prodlevy. Celkově je Palestina dost očesaná a zjednodušená (žádné zdroje, žádné ovládání území, žádná nálada, žádné LoC – i když tam jsou železnice, které fungují podobně, ale je to vlastně jen zdroj bodů), ale pořád z ní jde cítit, že je to COIN – verbuje se, přesouvají se jednotky, odkrývá se, terorizuje, útočí se, speciální aktivity jsou často spjaty s konkrétními operacemi. Hráč většinou nemá motivaci pasovat, protože když chce něco dělat, vždycky prostě může (to mě občas trochu štve na klasických COINech, že když si špatně spočítám zdroje nebo mě o ně obere jiná frakce nebo se kampaň protáhne, musím drahocenné tahy věnovat tomu, že pasuju).
Je trošku zvláštní, že díky úpravě mechanismu výběru akce nemůže hráč zablokovat cizí událost jinak, než že ji sám zabere a místo jejího vyhodnocení pasne – ale to jsme udělali každý tak 1× za hru, protože většinou dokážeš svou akcí soupeřovu událost aspoň do určité míry (anebo úplně) znegovat, když jsi dřív na tahu (a pokud nejsi, pak stejně není co řešit :) ).
Pocit konkrétně z Palestiny (ale tipuju, že to tak bude i jinde) je ten, že Britové se snaží prostě přežít a hasit to, co na ně Irgun (židovští povstalci) vymyslí – což na Irgun klade trochu tlak v tom smyslu, že musí být iniciativní a vymýšlet, kde Britům zboří bábovičky. Pokud se jim ale zadaří, dokážou pěkně štípat (politická vůle se mění hlavně při propagandě, kde se počítá míra sabotáží v Palestině, a v druhé propagandě mě Irgun řízl o krásných 9 bodů, což je při startu hry na 18 celkem průšvih). Hra nás ale oba celkem pojížděla v kartách (eventy chodily zásadně v situacích, kdy se dané straně zas tak moc nehodily :) ). Každopádně jsou na kartách zajímavé capability, které to hráče láká brát. Ale je potřeba myslet na to, že akcí za hru je fakt málo, takže brát má smysl opravdu je to, co se bude hodit!
Co se mi taky líbí, je to, že karet je celkem 32, ale hraje se vždy jen s 18, takže variabilita je tam dost velká a ani při znalosti karet nemůžeš úplně čekat, že nějaká přijde (a třeba se na to chystat).
Vzhledem k tomu, jak je to krátké, nebude asi problém otočit pak frakce, aby si člověk vyzkoušel obě strany zákopu a asi ani odehrát celou kampaň by nemuselo bolet (při znalosti her tipuju, že by se mohl dostat celkový čas ke 4 hodinám, což je srovnatelné s jedním větším COINem).
--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB a REXher
Tohle by byla parádní záležitost pro českou lokalizaci :) Snad to Liška zváží :) Dvojkovek není nikdy dost…
Bylo by to krásné, ale… :)
--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB a REXher
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Wracking Crew scenar
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 9 dnů