Talon - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná
Čeština: undefined
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Jim Krohn
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Talon je taktická bojová hra zasazená do rostoucího vesmíru s vlastní historií a příběhem. Obsahuje bitvy během první války Impéria Drápu proti Pozemské konfederaci.

I když je možné vést i bitvy lodě proti lodi, hra primárně simuluje boj s flotilami o 3-10 lodích. Většina lodí ve hře je velká a musíte proto vhodně rozdělovat energetický výkon mezi štíty, zbraně, senzory a manévrovatelnost. Každá frakce má jedinečné schopnosti a každá loď má odlišnou funkci. Správná strategie pak zahrnuje vyhodnocení a porovnání různých schopností vašich lodí a nepřítele.

Hra je docela přístupná. Správa flotil bojových lodí je součástí herního systému, takže hráč se může věnovat zajímavým taktickým rozhodnutím. Je to také rychlá hra. Scénáře malých flotil lze odehrát za jednu hodinu, větší za dvě. Díky tomu je hra tematicky bohatá a plná rychlých, ale smysluplných rozhodnutí.

Scénář vždy určí vítězné podmínky, použité lodě a jejich rozestavění na mapě, rozmístění případného terénu a jakákoli speciální pravidla hry.

Důležitá část hry se točí kolem využití energie lodi. To je integrováno do něčeho, co se nazývá energetická křivka. Hráč primárně upravuje rychlost lodi. Ta určuje, kolik dostupné energie může pak jít do zbraní, kolik do štítů, jak rychle loď vykoná zatáčku... ale hráč energie nikdy nebude mít tolik, kolik by si přál.

Hra probíhá na šestiúhelníkové mapě - určování vzdáleností, střeleckých oblouků a oblouků štítů je tak snadné a přehledné. Hra používá velmi velké laminované žetony lodí. Na nich jsou uvedeny všechny systémy lodě a laminace hráčům umožňuje označovat poškození a další informace smazatelným fixem přímo na žeton. Vše důležité je pak na dosah ruky a na mapě. Schopnost vidět, jak bitva na mapě probíhá, umožňuje hráčům bez zmatků zvládnout i větší počet lodí.

Jedno kolo hry (ve kterém jsou všechny lodě na mapě aktivovány nejméně jednou, obvykle i víckrát) probíha v šesti impulsech. Každý impuls obsahuje několik čísel v rozsahu 1-6 a ta určují, které z lodí ve hře v daném impulsu obdrží energii (první číslo na energetické křivce lodi) a/nebo se mohou přesunout (druhé číslo na energetické křivce lodi). Impuls C například obsahuje čísla 2 4 5 6, takže pozemská loď CL Thor s energetickou křivkou 2 4 2 v tomto impulsu obdrží energii (první 2), může s ní vykonávat různé akce (jako například doplňování energie nebo posilování štítů), a rovněž se bude moci pohybovat (4). Navíc je její poloměr zatáčení dva (druhá 2), takže po každém otočení o jednu stranu hexu musí letět vpřed o dva hexy, než bude zase moct zatočit.

  • Střelba na impulsu nezávisí, vystřelení dané zbraně (nebo zbraňové skupiny) závisí od plného stavu její nabíjecí lišty. Po výstřelu zbraně (zbraňové skupiny) se nabíjecí lišta vynuluje a během dalších impulsů a na konci každého kola musí být znovu postupně nabíjena. Žlutá políčka nabíjecí lišty může hráč nabíjet v impulsech, ve kterých obdrží energii, zatímco červená políčka každé zbraně se nabíjí pasivně na konci každého kola v Energetické fázi.
  • Boj probíhá tak, že konkrétní loď hráče musí vystřelit všemi (nebo jen některými) svými zbraněmi, než bude moct střílet další loď hráče. Ve hře jsou různé typy zbraní a zásadně se liší svými efekty pro Pozemšťany (fázery, torpéda nebo mohutní vlnové dělo) a Dráp (rakety, disruptory nebo fúzní kanóny). Zásah nepřátelské lodě obvykle nejdřív snižuje štíty v daném štítovém oblouku, a až pak zasahuje trup lodi. Může nastat také kritické poškození a vyřazení některých systémů lodi (zrušení štítů, zničení náhodné zbraně, prodloužení poloměru zatáčky nebo vyřazení skokového motoru).
  • V Energetické fázi na konci každého kola může hráč také upravit energtickou křivku svých lodí (chce je mít rychlejší, tedy se budou pohybovat ve více impulsech za kolo, nebo chce častěji získávat energii apod.)

Zajímavostí hry je vazba na strategickou hru Space Empires 4X s tím, že ve hře Talon je možné vyhodnotit bitvu lodí ze hry Space Empires 4x. Můžete tedy začít hrát Space Empires 4X, po několika kolech objevování vesmíru, získávání surovin a stavby a pohybu lodí a flotil se střetnete s nepřátelskou flotilou. Pak vytáhnete hru Talon a odehrajete tuto bitvu. Následně se s výsledkem bitvy vrátíte do hry Space Empires 4X a pokračujete ve strategickém rozmachu svého impéria.

Měřítko hry
Jednotky: Jednotlivé bojové lodě a stíhačky
Čas: Bitvy samostatných flotil
Hráči: 2 až 6
Mapa: Každý hex představuje oblast prostoru, který obvykle zabírá pouze jedna loď
Vhodnost pro sólo hru: Neexistují žádné skryté informace a žádná souběžné akce

Výčet herních prvků:

  • Pozemská flotila (10 různých tříd lodí)
  • Flotila Drápu (9 různých tříd lodí)
  • Lodě se 4 štítovými oblouky
  • Letky stíhačů
  • Základny, transporty
  • Jedinečné schopnosti pro každou frakci
  • Asteroidy, planety, mlhoviny
  • Černé díry, červí díry
  • 6 různých zbraňových systémů včetně raket, které se samostatně pohybují po hracím plánu
  • 12 scénářů po příběhu první války s Drápem
  • Různé typy misí: eskortní mise, planetární invaze, útoky na základny...
  • Sledování skóre her
  • Kampaňová hra s dynamickými strategickými rozhodnutími
  • Bodový systém nákupu lodí a návrh vlastních scénářů
  • Vazba na hru Space Empires 4X

Autor: Joe

Rozšíření hry (1)

Talon 1000 (2018)

Talon 1000 je rozšíření pro základní hru Talon, které vyžaduje přítomnost základní hry. Rozšíření se nazývá Talon 1000, protože přidává do hry více než 1000 scénářů. Vytvořili jsme totiž tabulky flotil, ...

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Offcanvas