nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Studená válka 1945 - 1989

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, strategická, diplomacie
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Bard - Centrum Gier
GMT Games
MindOK
Autoři: Ananda Gupta
Jason Matthews
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

dotaz k pravidlam

caf,mohol by mi pls niekto vysvetlit jeden problem?v pravidlach sa pise,ze ked zahram kartu operacie a ta spusti udalost supera,tak sa ihned udalost vyhodnoti.v kapitole 5.0 v priklade 4 je uvedene,ze ak Zssr hrac zahra kartu Star Wars,tak udalost je bez efektu,lebo USA je vpredu na Space track.lenze ak som prelozil kartu Star Wars spravne,tak znie:ak je Usa na Space track pred Zssr,tak si vezmi kartu z odkladacieho balicku ...atd.
tak stale nechapem,ze v priklade je uvedene,ze Usa su pred Zssr a udalost sa nevyhodnoti.nemalo by to byt naopak?nie je v pravidlach chyba?
dufam,ze niekto pochopil,co som naapisal,dik.

14.2.2009 13:11:39

Olympijské hry

ad 2) Smrtící karta to není, zkrátka ji musíš zahrát na operační body, a ne jako událost (je to neutrální karta, nenáležící ani USA ani SSSR).

29.12.2015 19:05:30

Andy

1)ano kdekoliv kde ma souper vliv (s omezeni dle DEFCON + prevrat snizuje DEVCON)
Ad Panama. Ano dela se to blbe a nikdy nezaridis aby se Rus do JA nedostal po celou hru ale da se mu celkem hezky skodit.

2) Vzdy pohrava hrac aktualne na tahu Tzn pokud zahrajes ty Olymp na udalost a hrac je bojkotuje ty prohravas (vitej v krutem svete SV) Cela problematika sebevrazednych karet je jedno z hlavnich kouzel studene valky :)

3)Ano bodovaci kartu nikdy nesmis nechat v ruce. Vzdy musi byt zahrana v kole ve kterem byla liznuta (Aneb vitej ve krutem svete SV:) )

29.12.2015 14:30:57

Pár nejasností

Zdravím, mám před první hrou, ale nejsou mi úplně jasné některé věci:
1) V pravidlech se píše, že změna orientace se může provést kdekoli, bez ohledu na sousedství atd. Ale nikde nic podobného nevidím u převratů. Může být převrat proveden kdekoli, nebo jen v zemích, v jejichž sousedství mám alespoň vliv? A pokud se dá kdekoli, tak v radách pro začátečníky jsem četl, že US hráč by měl zabránit SSSR, aby se uchytil v J Americe. Jak tomu má USA zabránit, když Rus může v prvním akčním tahu (ale klidně i v nějakém dalším) udělat převrat v Panamě a tím spíš vyřadit natvrdo USA? A myslím, že podobných situací by se dalo najít spoustu.

2) Ve hře je pár karet (Summit a Olym. hry), které za určitých podmínek můžou snížit DEFCON. Jenže o tom, jestli se sníží v těchto případech rozhoduje protihráč. A tak je otázka nasnadě: Pokud je DEFCON na 2 a já zahraji např. Olym. hry a soupeř řekne "hm, bojkotuju", tak kdo prohraje hru? Já, protože jsem na tahu, nebo soupeř, protože on to tak rozhodl? A pokud prohraji já, není to pak pro USA smrtící karta v pozdějších fázích hry, kdy se DEFCON pohybuje jen mezi 3 a 2 a když je na 3 na začátku kola, tak to je stejně jen využito SSSR k převratu?

3) Chápu správně, že pokud mám v 6 akčním tahu v ruce bodovací kartu + ještě nějakou další, musím zkrátka povinně zahrát bodovací kartu?

4) Doplňkový dotaz: mám CZ verzi a přišel mi trochu poškozený hrací plán (u Súdánu je sloupnutá část území, takže je tam jen karton), uspěji u MINDOKu, když bych chtěl prosit o výměnu?

Děkuji moc za odpovědi!

Upraveno autorem (porovnej)

29.12.2015 14:10:44

díky

díky za rychlou odpověď :)

10.12.2015 15:10:56

kelderek

Neplatí, viz text kurzívou pod bodem 6.1 pravidel.

10.12.2015 13:50:41

kelderek

pokud je na kartě uvedeno přidej body, pravidlo o "pálení jednoho bodu" neplatí

10.12.2015 13:44:40

Přidávání bodů (v rámci události)

Zdravím, chtěl jsem se zeptat na jednu věc, co mi vrtá hlavou ohledně pravidel:
uvedu příkladem: Na kartě DEKOLONIZACE se píše: Přidejte po 1 bodu vlivu do 4 libovolných zemí v Africe nebo Jihovýchodní Asii....
Co se stane kdybych ty body ctěl přidat např. do Thajska, v situaci kdyby ho Američan ovládal (tzn. měl tam dva body vlivu) - to bych přece musel jeden bod spálit abych se tam vůbec dostal a v tom případě už bych tam neměl co dát...
Takovýchto karet je tam víc. Takže vztahuje se pravidlo na pálení jednoho bodu - pokud zemi ovládá soupeř, jestliže mi událost jen říká - umístěte nějaké body vlivu někam?

Upraveno autorem (porovnej)

10.12.2015 13:24:25

...

Díky za ujištění.

20.9.2014 10:08:57

udalost

Událost vždy provede ten, jehož příslušnosti je. V tvém případě soupeř, ty jen zvolíš, co nastane dříve: zda událost, nebo tvoje operace.

20.9.2014 00:16:27

Událost se provede

Zdar,
mám zcela elementární dotaz. Hraji kartu na operační body a jde o událost příslušející soupeři - a "událost se provede". Řekněme, že jde o událost při které je nutné rozhodnout např. z jaké země budou odebrány body vlivu. Rozhoduje o tom, z jaké konkrétní země se budou body odebírat soupeř, nebo ten, kdo hrál kartu? Logické mi přijde, že soupeř, ale nenašel jsem to v pravidlech výslovně uvedeno. Díky za odpověď.

Upraveno autorem (porovnej)

19.9.2014 23:21:10

rusenie bod. karty v Early War

v headline fazy moze byt bodovacia karta zahrana rusom zrusena napriklad americkou kartou Defectors (utecenci?)....
Tak isto zahranim "Patrocnice" sa da discardnut bodovacia karta z ruskeho handu....

29.7.2014 10:10:40

Junior

Mrknu se, tusim ze ke to nejaka karta z early war kterra umi zrusit kartu v akcni fazi, z hlavy ted ale nazev nevim. Ale zjistim...

28.7.2014 15:03:31

mugvaj

ref. to zahratie karty ZSSR na operacne body - ak si hrac za ZSSR, musis si zvolit, ci zahras kartu iba na operacne body, alebo iba na udalost.

28.7.2014 14:59:01

Bodovaci karta

Obecne vzato, karta plati v okamzik, kdy je zahrana. Existuje par sikovnych zpusobu, jak se zbavit bodovaci karty, napriklad, kdyz nejaka udalost ti ji vyhodi z ruky - neni zahrana, jde do discardu.
Mohl bys napsat konkretni pripad, prosim?

28.7.2014 14:46:02

.

A jeste otazka, muze byt bodovaci karta zahrana a nasledne zrusena jinaci kartou soupere jako kdybych hral event?

28.7.2014 14:33:14

Aha tak to sme to hrali uplne blbe... To me teda privadi jeste na otazku pokud hraju SSSR a zahraju kartu jako operacni za body, tak predpokladam se ten text na karte nestane...

28.7.2014 14:31:46

mugvaj

1) ano
2) nie
3) nie, musis ju zahrat v danom kole
4) dobera sa do poctu 8, resp. 9
5) ZSSR

28.7.2014 14:23:22

mugvaj

1) Ano. Když hraješ např. za SSSR a zahraješ kartu s bílou hvězdou na operace, celý text na kartě se provede a je na tobě, jestli nejdřív zahraješ operace nebo necháš nejdřív soupeře splnit text na kartě.
2) Při zahrání bodovací karty kýmkoli vždy proběhne jen bodování obou hráčů, nemůžeš hrát žádné operace.
3) Nemůžeš zahodit žádnou kartu (ani bodovací) z ruky, pokud to přímo neuvádí text na nějaké kartě zahrané na událost.
4) Do 8 (9)
5) vždy hráč SSSR

28.7.2014 14:22:24

.

Taky jsem z toho nejaky zmateny..

1)Kdyz zahraju kartu jako operaci a pouzivam jen hodnoty tak kdyz je na karte nejakej text pro soupere tak ten probehne?

2)Muzu zahrat bodovaci kart za 0 bodu jako operaci?

3) muzu zahodit bodovaci kartu na konci tahu aby mi nezustala v ruce aniz bych ju zahral?

4) lize se do 8 prip do 9 karet nebo se lize 8 prip 9 karet vzdy?

5 akcni fazi zacina kterej hrac?

28.7.2014 14:05:54

to Sacrifice

samozrejme ze ju ako Soviet mozes zahrat aj ked uz nemas ziadnu kartu na ruke.

6.7.2014 22:15:44

Pětiletka

PĚTILETKA (karta č. 5) -
"SSSR musí náhodně odhodit jednu
kartu. Jestliže tato karta obsahuje
událost spojenou s USA, událost
se provede okamžitě. Jestliže je
událost na kartě spojena se SSSR
nebo s oběma hráči, je karta
odhozena a k události nedojde"

Mohu zahrát tuto kartu, když už žádnou jinou nemám?
Jestli ne, tak mi akční kolo propadá a kartu si nechávám do dalšího kola?

6.7.2014 15:43:21

ďakujem

Ok, ďakujem za info:)

5.1.2014 18:41:05

JurajB

Hral si to správne a bolo to veľmi dobré načasovanie odohratia súperovej karty, ktorá takto vyšla naprázdno, bez účinku.

3.1.2014 13:51:19

Odpoved "pre istotu" + otazka

V pravidlach bod 2.1.6. je uvedene, ze staty su spojene ciaramy ..... a na konci je napisane, ze susedne staty su povedazovane tie ktore su spojene ciaramy t.j. prepojene akymkolvek sposobom.

Pokial ti udalost vravi, ze mas niekam umiestnit body vplivu tak sa na toto nevztahuje pravidlo umiestnenia na zaklade vplivu alebo susedstva. Riadis sa pokynom karty.

Ta posledna tvoja otazka je trosku komplikovane polozena, ale v principe pokial ti uzdalost kaze spravit operaciu tak sa riadis pravidlami v sekcii 6.0 pravidiel. t.j. BV do zemi kde si alebo susedia, uroven Defcon a jej obmedzenia z toho plynuce v pripade prevratu atd.

- Dufam, ze som ti uviedol dobre informcie nakolko som v Studenej valke tiez novy tak pripadne niekto skusenejsi potvrdte, ale myslim, ze som to spravne pocopil z pravidiel.

Ja mam jednu otazocku. Neviem ktora karta presne to je ale to neni podstatne.

Zahram kartu na Operacne body a udalost je superova, a na nej je nieco take ako. Odober x bodov vplivu z krajiny y a nahrad ich svojimy. Nieco v takomto zmysle. V pripade, ze v krajine nemam ja ziadne body vplyvu a on teda nema co odobrat a nahradit je tato udalost povazovana, za vykonanu ale nevykonanu. Karta obsahuje hviezdicku a po vykonani odstranit z hry len neviem ci povazovat udalost za odohranu aj ked sa nic neodobralo a nepridalo, alebo opacne a tym padom karta zostava v hre. Ja som to hral tak, ze ide z hry a udalost bola vykonana bez ucinku.

Vdaka.

3.1.2014 10:18:07

Nawg

Presne v každom bode, nevidím tam žiadnu odchýlku od pravidiel a podľa mňa tomu rozumieš úplne správne. (a áno, krajiny sú susediace, ak sú spojené akoukoľvek čiarou, aj prerušovanou)

Upraveno autorem (porovnej)

3.1.2014 10:10:13

Vybíráme z aukcí

Rone + rozšíření Probuzení
Rone + rozšíření Probuzení
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 9 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>