Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Games Workshop |
Autoři: | Richard Halliwell |
Rok vydání: | 1989 |
Sdílej: |
Strategie, tipy, jak rozestavit marinaky, jak vyjit vstric stesti v nahode, kterou tahle hra vrchova
rad bych si tuhle hru uzil jako vsichni zkuseni hraci, takze by se hodilo par rad a principu, jak zachazet s marinaky, aby nedostali nabanceno hned v prvni chodbe, kdy se jim zasekne zbran nebo se netrefi do houfu nabihajicich GS. Jakesi predstavy mam, ale nektere zrejme nebudou uplne idealni. Tim nechci, aby se tu vytvoril jakysi mustr, podle ktereho se vsichni budou presne ridit a hrat podle nej, kazdy hrac urcite rad da pruchod vlastni fantasii, ale vzhledem k tomu, jak obtizna mi hra prijde a prvni mise defakto az nehratelna za marinaky, par obecnych tipu a rad by se siklo:-)ale
nic to nemění na tom, že je to nelogické.
"malá" poznámka
Předně bych tady vážně nerozebíral zrovna logiku herních mechanismů u deskových či jiných her:o) To bychom se velmi snadno, třeba jenom u Space Hulku, mohli dostat k otázkám typu, jak to, že stormboltery mají neomezeně munice? A že se nemusejí vůbec dobíjet? Popravdě, tohle by se dalo vyřešit další z mnoha modifikací pravidel, ale pak by to chtělo pořádné testování.
Jinak jak řekl sydo, plamenomet skutečně zasahuje celou herní sekci, bez ohledu na její velikost. Jednou to je chodba o délce dvou polí, jindy o délce pěti polí a nebo rovnou celá místnost. Nicméně nic vám nebrání udělat si to tak, jak naznačil Ringo. Zásah se rozšíří pouze na bezprostředně sousedící políčka od středu zásahu.
Potom, režim overwatch se při zaseknutí zbraně aktivuje za jeden akční bod, ty tři akční body, jak tady zaznělo, platily u první edice.
A nakonec, konečně k tématu, rozmístění mariňáků se může dost výrazně lišit podle typu mise. Ale pokud se soustředíme pouze na ty, kde bylo třeba projít mapou odněkud někam, měl plamenomet (co si tak pamatuji) pozici hned za seržantem, maximálně byl na třetím místě.
Ringo
ty to furt srovnáváš podle pc verze, která má úplně jiná pravidla než 3 edice SH. Není to ligické, ale hoří celý puzzle dílek, čili sekce (viz. první otázka FAQ) bez ohledu jak je velký. Zároveň přes celou tu sekci nejde vidět, počínaje prvním políčkem hořící sekce (opět nezáleží na žetonu, ten se dá prostě do prostřed sekce a indikuje že celá ta sekce hoří) a taky do této hořící sekce nelze vstoupit...
Beholder
no, srovnavam to s PC verzi ktera jede asi na pravidlech 2. edice, a tak to i beru, protoze v pravidlech neni vysvetleno co je mineno sekci, nebo jsem to nekde prehledl?
Ringo
je to ve FAQ http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?aId=4600019a
plamenomet
jak je to tedy kdyz marinak trefi plamenometem GS stojiciho tesne pred nim, ale na hranici sekce, to marinaka nezasahne? Co zabrani tomu aby se to rozlilo i na nej, byt stoji za hranici sekce dane jen puzzle dilkem? Zadne dvere, nic...ja si nemuzu pomoct, ale ty puzzle dilky jsou prece jen na to abyz nich sel postavit ely ten komplex chodeb, nejak se mi nepozdava ze by ty puzzle dilky vymezovaly rovnez nejake hranice. Pokud mam na sebe navazujici dva dilky chodby jednu o trech polich a druhou o peti polich, tak tam vidm jedine to, ze autori chteli aby chodba mela 8 poli, fakt se mi nepozdava ze by to nejak resilo dale nejake koridory, je tro proste jedna chodba, nedelena dvermi.
tak jo no
s temi sekcemi mate pravdu ale ja to asi budu hrat tak jak to udava ten prepis pravidel v PC verzi, prijde mi to "normalnejsi"
Ringo
pokud vím tak tam není žádné políčko rozpůlené a přesahující přes 2 puzzle dílky
Beholder
ne, to neni, ale kdyz spojis dve chodby, jdnu o trech poluch a druhou o 5 polich, vznikne jednolita chodba o osmi polickach a tomi teda rekni z jakeho duvodu by se rozliti melo zastavit na hranici mezi jednotlivymi puzzle dily. Proste mi zapojeni puzzle dilku do pravidel neprijde jako uplne v poradku. Podstatne ma byt kam vede chodba, kde usti do mistnosti, co je mistnost, co je rozdeleno dvermi - to mohu chapat jako sekci kdyz uz. To ze je v jedne dlouhe chodbe nejaky predel dany jen tim, ze jsem tam spojil puzzledilky aby ta chodba vznikla mi neprijde jako relevantni pro omezeni treba strelby.
Ringo
ale vždyť já se nehádám, že by to tak mělo být, celou dobu píšu, že to není ani trochu logické, ale je to bohužel podle pravidel třetí edice...
Ringo
Každopádně podle toho co říkáš ty by jedním výstřelem z plamenometu mělo hořet půl mapy :), což taky není v pořádku
Beholder
jaka pulka mapy, ja rikam cilove pole + 1 pole okolo nej na kazdou stranu (proste kdyz polozis to kolo, tak kazde timto kolem zasazene pole), koukni na ty obrazky ktere jsem pastnul, takhle si to proste predstavuji ze to ma byt.
Ringo
Dobře ale tak to prostě spolu s jinými věcmi co byly v jiných edicích ve třetí edici není, tak to nemá smysl řešit :)
jeste se vratim k plamenometu
mam dejme tomu tu jednu souvislou chodbu slozenou s 5 a 3 dilku, na poslednim dilku te 5 mistne casti stoji GS, za nim stoji dalsi GS. Znamena to, zeshori jen GS pred tim predelem puzzloidnich dilku a ten co stoji uz v te trimistne casti neshori, byt jde o jednu chodbu?
zdravím :-)
přesně tak ringo jen ten na tom jednom pucle dílku.
mě se toto pravidlo tak nelíbí a vážně uvažuju o hraní plamenometu z 2ed.
test
tak jsem testoval první misi 2ed. a 3 ed. a je pravda, že díky 2ed. plamenometu je tato mise o poznání lehčí i přesto, že ostatní pravidla jsou pro marínu horší
Boldrick
v cem je to lehci, kdyz plamenomet zasahne treba mensi oblast nez 5 poli v chodbe o peti dilcich? Jinak jsem na to tak cucela premyslel, jak by se dal marinakum vysvetlit puzle dilek a ze jedna chodba neni jedna chodba, ale jsou tam jakesi neviditelne mantinely, tak me napada jedine, hrat to dle pravidel 3 ed. fakt, i kdyz to vypada strasne hloupe a sazet proaste na povrch, kazdy ten koridor ma kapku jiny, no, tak takhle by se to jakz takz dalo pri vsim usili marinakum vysvetlit:-D
Tak I. mise, prvni vyhra za marinaky
slo to, ale ta souhra ruznych nahod je az neuveritelna, ale zase o to vice adrenalinova, zacinam si na to zvykat. Momenty kdy v overwatchi strela - netrefa, druha strela, zasek zbrane, GS o jedno pole od marinaka, odblokovani zbrane, marinak na dosah k marinakovi a ja hazim 6 a zasahuji....neuveritelne, na posledni chvili a ono se to stalo, trefil jsem:-) Dalsi pripad - uplne odbobny, ale GS dobehl, utoci na blizko a hazi 6, rezignovane hazim svou jednou kostkou na obranu a hazim rovnez 6:-) To je proste nahoda jak krava....ale ten marinak nakonec stejne padnul, protoze GS mel jeste dva tahy a v dalsim utoku na blizko uz jsem takove stesti nemel. ale byla to jedina ztrata za misi. Nahod a souher nahod hafo, ale daji se o tom sepisovat pribehy:-D Zacina se mi SH zamlouvat, skoda ze manzelce stale ne.
2 Boldrick
A nasazovals tady každé kolo 1 blip - podle prvních dvou edicí, nebo 2 blipy, podle třetí edice?
mart
vidiš to, dva :-)
ringo: ve 2ed. má plamenomet 12 munice a náhradní zásobní zásobník, taky po 12ti. Dosah je také dvanáct. Ale jeden oheň (za jednu munici) zapálí jeden dílek, s tím, že do dvanácti polí si to můžeš natáhnout na kolik máš munici a v místnostech s tím trochu zakroutit:-). Nicméně na vypálení místnosti musíš v jednom kole zapálit všechny její jednotlivé pole, takže ti jich musí zbejt 9. Puzle dílky tam nehrají roli.
Boldrick
aha, tak ta pocitacova verze je jednoznacne 1. ed, protoze tam ma plamenomet 2 strely a zapali kazde pole okolo ciloveho, tedy maximalne 9 poli v otevrene mistniosti (3x3) Tohle mi prijde nejrealistictejsi.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Eldritch Horror EN (komplet)
Akt. cena: 7900 Kč
Končí za: 4 dny