Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Games Workshop |
Autoři: | Richard Halliwell |
Rok vydání: | 1989 |
Sdílej: |
Hrabosh
Mise z Mission Book- recenze
o víkendu jsme zahráli celkem 4 mise (opakovaně). Tak píšu jaké byly, abyste věděli...
Bezy
2 mise
u ni jde za Genestealery o to pri umistovani mariny co nejvic zasvinit a pak vyuzit omezeny munice assalaut canonu... za marinaky je to vsem nudna pozicni hra, co zacne bejt zajimava teprve ke konci s nedostatkem munice... a ano, zalezi na kostkach...
hrabosh
bezy 2 mise
I kdyby nebyl Assault cannon, tak se mariňáci s bolterama se můžou rozestavit tak že mají na každého Genestealera alespoň 6 výstřelů (z toho 5 mířených). Takže jediná možnost je že hráč za mariňáky trpí akutní prackitidou má šíleně moc záseků a málo velitelských AP a to ve dvou kolech po sobě (než genestealer doběhne k mariňákovi zabere mu to alespoň 6 pohybů a pak mariňák opět střílí za normální AP. Pravděpodobnost že něco takového nastane je velmi nízká. Takže jako hráč za genestealery zůstanu zalezlý a počkám až mariňáci opustí výhodné postavení. Když mariňáci opustí výhodné postavení je jejich šance na přežití velmi malá (dva výstřely předtím než se k nim genestealer dostane). Takže jako hráč za mariňáky zůstanu na výhodných střeleckých postaveních. Za obě strany je prostě příliš výhodné zůstat zalezlý a příliš nevýhodné opustit svoje pozice. Vzhledem k tomu, že narozdíl od jiných mísí genestealerů nepřibývá, mariňáky nic ke spěchu nenutí...
Bezy
Re:
Prave aby se to nestalo, tak musis marinaky s bolterama vhodne rozhodit... (prave proto umistujes i ty... a nic nenastve tak jako dulezitej marinak hozenej zady ke vchody v ty nejzapadlejsi mistnosti...) podle me je tahle mise vyvazena a svedci o tom hra co jsem za GS prohral o 1 marinaka...
mise
Z mého pohledu a hraní, z toho, co jsem si zapamatoval.
Mise 1: nezajímavá, vše důležité se odehraje na malém úseku mapy, u první odbočky vlevo, kde se de facto rozhoduje o výsledku celého střetu.
Mise 2: nezajímavá, nevyhovující koncept. Souhlasím s názorem výše.
Mise 6: hodně zajímavá, s netradičním nápadem oživování mariňáků, kde je mimořádně důležité jejich rozestavění v místnostech.
Mise 7 a 8: nepovedená, hrubě nevyvážená, v obou případech vše stojí na ultrasilném Librarianovi, proti němuž nemají stealeři šanci. Mezi dílčí úpravy hratelnosti patří mj. nápad, že jeho postava nemůže přenášet artefakt.
Mise 10: podobný koncept co mise 2, ale o poznání lépe zpracovaný. Docela zajímavá mise, jakkoliv je bránění postavení mariňáků trochu motonónní.
Mise 11: výborná mise, skvěle navržená mapa, se spoustou možností, jak to sehrát.
Mise 12: výborná mise, z mého pohledu nakonec asi nejlepší. I když ze začátku trochu matoucí díky pravidlům o přechodu mezi jednotlivými patry celého komplexu.
Mise 7 a 8
Jak už tady (nejenom) ode mne zazněla kritická slova ohledně jisté nevyváženosti misí. Je tu několik postřehů pro eventuálně zajímavější běh událostí.
Mise 7: The Artefakt
Librarian nemůže přenášet artefakt, stejně jako jakákoliv další figura, která má obsazené obě ruce (má v nich nějakou zbraň). Objekt tak mohou vzít jenom modely s power fistou.
Mise 8: Escape Route
Pro přenášení artefaktu platí stejná pravidla co výše. Navíc, zdejší dveře označené co Jammed Doors se nedají zničit rozstřelením, ale pouze útokem nablízko. Librarian si při něm pochopitelně může přidat vybraný počet Psi bodů.
A jako takový bonus lze v téhle misi využít pravidlo pro Ambush countery, nasazení stealerů přímo na mapu, resp. speciálního blipu, podle pravidel popsaných zde:
http://www.boardgamegeek.com/filepage/47174
mise 8
Obě mise je možné nějakým způsobem srovnat. Sedmičku jsem nehrál a tak se k ní raději nebudu vyjadřovat.
Artefakt postava nepřenáší v prackách, ale někde v batohu. Kdyby měly postavy nést artefakt v pracce se silovou pěstí, pak by ji nemohly používat v boji nablízko.
Nemožnost rozstřelit dveře mi přijde legrační. Viděls někdy co dělá minigun (koukni na youtube)? To je zbraň kterou se sestřelují letadla. Moc si nedokážu představit že by neotevřela dveře (zato nějaké drápy a silové pěsti ano). Psi body na útok proti dveřím? Jakože v knihovně si knihovník nastudoval kasařské příručky nebo co? U této hry je velmi důležitá legenda. A jakékoliv úpravy by měly být v souladu s legendou. Proč zrovna v této sekci nejdou rozstřílet dveře? Dokážu si představit nahrazení knihovníka nějakým seržantem. Nebo třeba snížením psi bodů (únava z předchozího boje). Nejsnadnější je pochopitelně umístění několika blipů genestealerů na desku před začátkem hry a legendu hry to žádným způsobem nenabourává.
mise
nejak jsem po tomhle nepatral a nevidel bych v tom problem - lze sestavovatrozumne nejake sve mise nebo jsou nekde k dispozici nejake fandovske mapy?
mise 8
Mnou načrtnuté úpravy do značné míry vycházejí z tipů od hráčů a předchozích edicí. Neprostupné dveře bych ostatně umístil a nahradil úplně všude, kde se tyto v misích nalézají.
Za prvé, nejde o to, kde artefakt neseš (batoh termiti opravdu nemají), ale čím daný objekt zvedneš.
Za druhé, stormbolter není minigun a dvě předchozí edice mluvily v tomhle směru zcela jasně. Jammed door aka bulkhead jde rozstřelit pouze assault cannonem a nebo útokem na blízko. Odkud už je jenom kousek k povědomí, jak funguje útok nablízko u Librariana. Ten může pro rozbití dveří využít Psi body i u pravidel třetí edice.
I když alternativa nahradit Librariana seržantem pro misi 8 také funguje, ovšem stále s nutností zapečetit mnou navrženým způsobem dveře.
2 Ringo
Obé je možné, výhledově sem něco postnu.
mapy
Další mapy pro třetí edici Space Hulka lze najít především na BoardGameGeek:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/54625
Namátkou uvedu předělávku ultra obtížné kampaně Defilement of Honor (se speciálními ventilačními průchody):
http://www.boardgamegeek.com/filepage/48275
Předělávku původní kampaně Harbinger of Despair:
http://www.boardgamegeek.com/thread/449038
A nebo soubor fan misí:
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=227459
minigun
asi jsme si nerozumněli. Měl jsem dojem že z možnosti "otevřít" zaseklé dveře vyjímáš všechny střelné zbraně včetně assault cannon (což je minigun).
Ještěrky nosit artefakt nemohou (pravidla) a tak moc neřeším zda je mají do čeho uchopit. Artefakt můžou dát do batohu jiné postavy. Ostatně i postavy s plnýma prackama musí mít možnost něco do ruky uchopit. Třeba Librarian může odložit sekeru, maník s BFG zas musí nějak dobíjet a po uložení do batohu se zase uchopit svého nádobíčka. Možností jak upravit konkrétní misi je opravdu hodně.
Bez Librariana run Forrest, run moc nefunguje. Takže nahrazení Librariana nějakým seržantem bych považoval za dostatečné. Zejména pokud by měl kladivo a štít, to by to nefungovalo vůbec.
I mise podle mě
absolutně nevyrovnaná. Mariňáci nemají šanci. Hráli jsme 6x a 6x bez nejmenších problémů vyhráli GS. Hezká úvodní mise, jsem neskutečně vytočený a nas***ý :), tohle se ještě žádné hře nepodařilo mě takhle naštvat :), gratuluju :). Pokud se ostatní Mise budou nést v podobném duchu (Mariňáci mají šanci na výhru asi 10% a výzvou je odehrát x her za Mariňáky a zkusit jestli v jedné z těch her správná konstelace hvězd nezajistí ty správné hody na kostce, správné losování CP a špatné losování posil GS :) )
nedopsal jsem to...
...tak hra letí z domu :)
Beholder
a není jenom přítelkyně lepší? ;-)
Boldrick
to je taky možné :), ale když jsme si v jedné hře vyměnili role, tak jsem já za GS taky bez problémů a velkého snažení vyhrál. Stačily jeden, dva blbé hody mariňáků a zaseknutí zbraně a bylo vymalováno...
zapomněl jsem se přehlásit...
to jsem psal já :)
hrabosh
Jaktože nemohou alieni nosit artefakt ? Pravidla povolují nošení předmětů všem. ("A model" - tím se myslí jak Marine, tak alien.)
Boldrick
postupem casu jak to probiram z prava z leva, tak nechci si to pripustit tak moc jako si to pripousti Beholder, protoze ocekavani byla obrovska, ale taky ve me hloda cervik rozladenosti. Lepsi nelepsi, sebelepsi taktika ti nepomuze, kdyz ti padneblbe kostka. To fakt neovlivni sebelepsi hrac. Kdyby to bylo jako v Nexus Ops, kde ma kazda potvurka nejakou miru sily a kostka jen z par procent ovlivni stestenu, ktere je treba jit naproti, muzeme se bavit o tom ze lepsi hrac bezhlave nebude utocit s lidma se silou 1 proti drakum a zvoli lepsi taktiku. SH je fakt dost loterie, zkusis misi 10x a mozna jednou to vyjde. Pritom nezmenis na taktice treba ani milimetr.
Mise 8
Takže po četném testování tu je výsledek, jak by mise 8 měla vypadat, aby byla o poznání zajímavější.
Namísto Librariana je třeba nasadit seržanta se stormbolterem a power swordem. A cílem mise je pak minimálně dva mariňáky protáhnout výstupem na konci mapy do pryč.
Pro dílčí ztížení poslání tam lze dodat i artefakt, se kterým je nutné zmizet. Ale platí, že jej může přenášet jen mariňák s power fistou a znovu, že spolu s artefaktem musí herní plán opustit aspoň dva mariňáci.
Až se hráči vystřídají na pozicích zvítězí ten, komu se zadaří utéci s více mariňáky.
Tréninková mise
Namísto první mise z rulebooku navrhuji pro rozehřátí tuhle:
http://www.boardgamegeek.com/filepage/37957
Mise 1
Ukázkový pohled na to, jak úspěšně absolvovat první misi:
http://www.boardgamegeek.com/thread/477915/session-mission-1-warning-lots-of-pictures
Mart
JJ, včera jsem na to koukal, super report.
velmi užitečná věc tenhle report :)
asi jako bych nafotil report z hospody, jak jsme hráli kostky do 1000. Bylo by tam krok po kroku jak jsem házel ty ideální dvojičky, riskoval postupky atd... :DD
Ale teď vážně, stačilo aby párkrát ta šestka, kterýma se ten report jen hemží nespadla a bylo by vymalováno. Nejvíce mě pobavila ta poslední šestka na rozstřílení dveří aby mohl mariňák s plamenometem hezky z dálky fouknout ohýnek do místnosti :D. No ale jinak závidím tomu člověku co ten report dělal. Ten šťastlivec neví co s volným časem :)
Beholder
dik, ze jsi to v podstate do slova a do pismene za me napsal. Jeste bych dodal, ze to, jak ty marinaky stavet snad kazdy vi, ted jen jde o to, aby se clovek po nevim kolika X pokusech k tomuhle rozestaveni prokostkoval. A jeste by me zajimalo, s cim hrac za GSS s temi GS vzadu tak otalel. Zachoval se jako spravny PJ, ktery sice hrdinum zatopi, ale da jim sanci, aby se dobrodruzstvi uspesne dohralo.
Ringo, Beholder
Nechcete už vy dva jít z tohodle fóra někam do pryč? Váš názor už tu všichni známe, tak prosím, dejte SH zas chvíli klidu, už to není přínosné ani legrační.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
NEXUS - Arena Combat System - zánovní
Akt. cena: 2499 Kč
Končí za: 6 dnů