Space Hulk - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Games Workshop
Autoři: Richard Halliwell
Rok vydání: 1989
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Hrabosh

Mise z Mission Book- recenze

o víkendu jsme zahráli celkem 4 mise (opakovaně). Tak píšu jaké byly, abyste věděli...

První míse je dobrá, vyvážená. Na první zahrání jako dělaná.

Druhá mise je nesmysl. Hra končí patem. Mariňáci stojí na koncích dlouhých chodeb vedoucích k vstupním bodům Genestealerů. Jížní vstupy se dají zablokovat, západní ne. Genestealeři nastrkají do okolí těchto vchodů blipy a čekají než Mariňáci přijdou (nemají šanci projít). Nebo můžou vylézt, ale pak je Mariňáci zametou (velitelské AP body uschovávají na odsekávání). A hlavně v této misi postrádám jakoukoliv taktiku a strategii. Je to MČR v házení kostkou.

Mise 4: velmi pěkná a vyvážená. Dramatická až do konce, šance se neustále přelévají z jedné strany na druhou. Náročná na vhodné určení pořadí mariňáků při setupu. Nejlepší z těch co jsme hráli.

Mise 8: tohle by se dalo přejmenovat na "run Forrest, run". První jde Librarian s artefaktem a všechny velitelské AP body používá na pohyb vpřed. Přibližně na konci třetího kola dobíhá ke dveřím do místnosti ze které se odchází. Do chodby před sebou hodí bariéru, takže odtamtud se k němu už další Genestealeři nedostanou. Za záda mu hodí plamen, takže ani zezadu mu nic nehrozí. V takto vymezené oblasti mohou být genestealeři nejvýše ze dvou blipů (další tam nestihnou před "uzavřením" dojít, všichni před Librarianem, navíc některé z nich postřílí bolterem v rámci svěho běhu. Vzhledem k tomu, že všichni genestealeři mohou zaútočit pouze zepředu a Librarian má prakticky všechny PSI body nemají nejmenší šanci ho zastavit. Vymlátí je a pohodlně ukončí misi.

Půlka misí které jsme odehráli byla špatná... Hru připravovali tak dlouho a pak tam nasázejí takové blbiny- proč?
10.11.2009 13:35:53

Bezy

2 mise
u ni jde za Genestealery o to pri umistovani mariny co nejvic zasvinit a pak vyuzit omezeny munice assalaut canonu... za marinaky je to vsem nudna pozicni hra, co zacne bejt zajimava teprve ke konci s nedostatkem munice... a ano, zalezi na kostkach...

10.11.2009 14:01:24

hrabosh

bezy 2 mise
I kdyby nebyl Assault cannon, tak se mariňáci s bolterama se můžou rozestavit tak že mají na každého Genestealera alespoň 6 výstřelů (z toho 5 mířených). Takže jediná možnost je že hráč za mariňáky trpí akutní prackitidou má šíleně moc záseků a málo velitelských AP a to ve dvou kolech po sobě (než genestealer doběhne k mariňákovi zabere mu to alespoň 6 pohybů a pak mariňák opět střílí za normální AP. Pravděpodobnost že něco takového nastane je velmi nízká. Takže jako hráč za genestealery zůstanu zalezlý a počkám až mariňáci opustí výhodné postavení. Když mariňáci opustí výhodné postavení je jejich šance na přežití velmi malá (dva výstřely předtím než se k nim genestealer dostane). Takže jako hráč za mariňáky zůstanu na výhodných střeleckých postaveních. Za obě strany je prostě příliš výhodné zůstat zalezlý a příliš nevýhodné opustit svoje pozice. Vzhledem k tomu, že narozdíl od jiných mísí genestealerů nepřibývá, mariňáky nic ke spěchu nenutí...

10.11.2009 15:07:53

Bezy

Re:
Prave aby se to nestalo, tak musis marinaky s bolterama vhodne rozhodit... (prave proto umistujes i ty... a nic nenastve tak jako dulezitej marinak hozenej zady ke vchody v ty nejzapadlejsi mistnosti...) podle me je tahle mise vyvazena a svedci o tom hra co jsem za GS prohral o 1 marinaka...

10.11.2009 15:41:21

mise
Z mého pohledu a hraní, z toho, co jsem si zapamatoval.

Mise 1: nezajímavá, vše důležité se odehraje na malém úseku mapy, u první odbočky vlevo, kde se de facto rozhoduje o výsledku celého střetu.

Mise 2: nezajímavá, nevyhovující koncept. Souhlasím s názorem výše.

Mise 6: hodně zajímavá, s netradičním nápadem oživování mariňáků, kde je mimořádně důležité jejich rozestavění v místnostech.

Mise 7 a 8: nepovedená, hrubě nevyvážená, v obou případech vše stojí na ultrasilném Librarianovi, proti němuž nemají stealeři šanci. Mezi dílčí úpravy hratelnosti patří mj. nápad, že jeho postava nemůže přenášet artefakt.

Mise 10: podobný koncept co mise 2, ale o poznání lépe zpracovaný. Docela zajímavá mise, jakkoliv je bránění postavení mariňáků trochu motonónní.

Mise 11: výborná mise, skvěle navržená mapa, se spoustou možností, jak to sehrát.

Mise 12: výborná mise, z mého pohledu nakonec asi nejlepší. I když ze začátku trochu matoucí díky pravidlům o přechodu mezi jednotlivými patry celého komplexu.

10.11.2009 16:16:12

Mise 7 a 8
Jak už tady (nejenom) ode mne zazněla kritická slova ohledně jisté nevyváženosti misí. Je tu několik postřehů pro eventuálně zajímavější běh událostí.

Mise 7: The Artefakt

Librarian nemůže přenášet artefakt, stejně jako jakákoliv další figura, která má obsazené obě ruce (má v nich nějakou zbraň). Objekt tak mohou vzít jenom modely s power fistou.


Mise 8: Escape Route

Pro přenášení artefaktu platí stejná pravidla co výše. Navíc, zdejší dveře označené co Jammed Doors se nedají zničit rozstřelením, ale pouze útokem nablízko. Librarian si při něm pochopitelně může přidat vybraný počet Psi bodů.

A jako takový bonus lze v téhle misi využít pravidlo pro Ambush countery, nasazení stealerů přímo na mapu, resp. speciálního blipu, podle pravidel popsaných zde:

http://www.boardgamegeek.com/filepage/47174

11.11.2009 16:54:01

hrabosh

Mecenáš trolíků

mise 8
Obě mise je možné nějakým způsobem srovnat. Sedmičku jsem nehrál a tak se k ní raději nebudu vyjadřovat.
Artefakt postava nepřenáší v prackách, ale někde v batohu. Kdyby měly postavy nést artefakt v pracce se silovou pěstí, pak by ji nemohly používat v boji nablízko.
Nemožnost rozstřelit dveře mi přijde legrační. Viděls někdy co dělá minigun (koukni na youtube)? To je zbraň kterou se sestřelují letadla. Moc si nedokážu představit že by neotevřela dveře (zato nějaké drápy a silové pěsti ano). Psi body na útok proti dveřím? Jakože v knihovně si knihovník nastudoval kasařské příručky nebo co? U této hry je velmi důležitá legenda. A jakékoliv úpravy by měly být v souladu s legendou. Proč zrovna v této sekci nejdou rozstřílet dveře? Dokážu si představit nahrazení knihovníka nějakým seržantem. Nebo třeba snížením psi bodů (únava z předchozího boje). Nejsnadnější je pochopitelně umístění několika blipů genestealerů na desku před začátkem hry a legendu hry to žádným způsobem nenabourává.

11.11.2009 19:01:41

mise
nejak jsem po tomhle nepatral a nevidel bych v tom problem - lze sestavovatrozumne nejake sve mise nebo jsou nekde k dispozici nejake fandovske mapy?

11.11.2009 20:18:47

mise 8
Mnou načrtnuté úpravy do značné míry vycházejí z tipů od hráčů a předchozích edicí. Neprostupné dveře bych ostatně umístil a nahradil úplně všude, kde se tyto v misích nalézají.

Za prvé, nejde o to, kde artefakt neseš (batoh termiti opravdu nemají), ale čím daný objekt zvedneš.

Za druhé, stormbolter není minigun a dvě předchozí edice mluvily v tomhle směru zcela jasně. Jammed door aka bulkhead jde rozstřelit pouze assault cannonem a nebo útokem na blízko. Odkud už je jenom kousek k povědomí, jak funguje útok nablízko u Librariana. Ten může pro rozbití dveří využít Psi body i u pravidel třetí edice.

I když alternativa nahradit Librariana seržantem pro misi 8 také funguje, ovšem stále s nutností zapečetit mnou navrženým způsobem dveře.

11.11.2009 20:48:33

2 Ringo
Obé je možné, výhledově sem něco postnu.

11.11.2009 20:48:57

mapy
Další mapy pro třetí edici Space Hulka lze najít především na BoardGameGeek:

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/54625


Namátkou uvedu předělávku ultra obtížné kampaně Defilement of Honor (se speciálními ventilačními průchody):

http://www.boardgamegeek.com/filepage/48275


Předělávku původní kampaně Harbinger of Despair:

http://www.boardgamegeek.com/thread/449038


A nebo soubor fan misí:

http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=227459

12.11.2009 12:43:38

hrabosh

Mecenáš trolíků

minigun
asi jsme si nerozumněli. Měl jsem dojem že z možnosti "otevřít" zaseklé dveře vyjímáš všechny střelné zbraně včetně assault cannon (což je minigun).
Ještěrky nosit artefakt nemohou (pravidla) a tak moc neřeším zda je mají do čeho uchopit. Artefakt můžou dát do batohu jiné postavy. Ostatně i postavy s plnýma prackama musí mít možnost něco do ruky uchopit. Třeba Librarian může odložit sekeru, maník s BFG zas musí nějak dobíjet a po uložení do batohu se zase uchopit svého nádobíčka. Možností jak upravit konkrétní misi je opravdu hodně.
Bez Librariana run Forrest, run moc nefunguje. Takže nahrazení Librariana nějakým seržantem bych považoval za dostatečné. Zejména pokud by měl kladivo a štít, to by to nefungovalo vůbec.

12.11.2009 14:24:47

I mise podle mě
absolutně nevyrovnaná. Mariňáci nemají šanci. Hráli jsme 6x a 6x bez nejmenších problémů vyhráli GS. Hezká úvodní mise, jsem neskutečně vytočený a nas***ý :), tohle se ještě žádné hře nepodařilo mě takhle naštvat :), gratuluju :). Pokud se ostatní Mise budou nést v podobném duchu (Mariňáci mají šanci na výhru asi 10% a výzvou je odehrát x her za Mariňáky a zkusit jestli v jedné z těch her správná konstelace hvězd nezajistí ty správné hody na kostce, správné losování CP a špatné losování posil GS :) )

15.11.2009 14:34:14

nedopsal jsem to...
...tak hra letí z domu :)

15.11.2009 14:35:07

Beholder
a není jenom přítelkyně lepší? ;-)

15.11.2009 19:46:26

Boldrick
to je taky možné :), ale když jsme si v jedné hře vyměnili role, tak jsem já za GS taky bez problémů a velkého snažení vyhrál. Stačily jeden, dva blbé hody mariňáků a zaseknutí zbraně a bylo vymalováno...

15.11.2009 19:51:32

zapomněl jsem se přehlásit...
to jsem psal já :)

15.11.2009 19:52:30

hrabosh
Jaktože nemohou alieni nosit artefakt ? Pravidla povolují nošení předmětů všem. ("A model" - tím se myslí jak Marine, tak alien.)

15.11.2009 20:00:07

Boldrick
postupem casu jak to probiram z prava z leva, tak nechci si to pripustit tak moc jako si to pripousti Beholder, protoze ocekavani byla obrovska, ale taky ve me hloda cervik rozladenosti. Lepsi nelepsi, sebelepsi taktika ti nepomuze, kdyz ti padneblbe kostka. To fakt neovlivni sebelepsi hrac. Kdyby to bylo jako v Nexus Ops, kde ma kazda potvurka nejakou miru sily a kostka jen z par procent ovlivni stestenu, ktere je treba jit naproti, muzeme se bavit o tom ze lepsi hrac bezhlave nebude utocit s lidma se silou 1 proti drakum a zvoli lepsi taktiku. SH je fakt dost loterie, zkusis misi 10x a mozna jednou to vyjde. Pritom nezmenis na taktice treba ani milimetr.

15.11.2009 20:29:24

Mise 8
Takže po četném testování tu je výsledek, jak by mise 8 měla vypadat, aby byla o poznání zajímavější.

Namísto Librariana je třeba nasadit seržanta se stormbolterem a power swordem. A cílem mise je pak minimálně dva mariňáky protáhnout výstupem na konci mapy do pryč.

Pro dílčí ztížení poslání tam lze dodat i artefakt, se kterým je nutné zmizet. Ale platí, že jej může přenášet jen mariňák s power fistou a znovu, že spolu s artefaktem musí herní plán opustit aspoň dva mariňáci.

Až se hráči vystřídají na pozicích zvítězí ten, komu se zadaří utéci s více mariňáky.

15.11.2009 21:20:27

Tréninková mise
Namísto první mise z rulebooku navrhuji pro rozehřátí tuhle:

http://www.boardgamegeek.com/filepage/37957

16.11.2009 21:22:45

Mise 1
Ukázkový pohled na to, jak úspěšně absolvovat první misi:

http://www.boardgamegeek.com/thread/477915/session-mission-1-warning-lots-of-pictures

29.12.2009 21:33:19

Mart
JJ, včera jsem na to koukal, super report.

30.12.2009 09:57:04

velmi užitečná věc tenhle report :)
asi jako bych nafotil report z hospody, jak jsme hráli kostky do 1000. Bylo by tam krok po kroku jak jsem házel ty ideální dvojičky, riskoval postupky atd... :DD

Ale teď vážně, stačilo aby párkrát ta šestka, kterýma se ten report jen hemží nespadla a bylo by vymalováno. Nejvíce mě pobavila ta poslední šestka na rozstřílení dveří aby mohl mariňák s plamenometem hezky z dálky fouknout ohýnek do místnosti :D. No ale jinak závidím tomu člověku co ten report dělal. Ten šťastlivec neví co s volným časem :)

30.12.2009 12:41:38

Beholder
dik, ze jsi to v podstate do slova a do pismene za me napsal. Jeste bych dodal, ze to, jak ty marinaky stavet snad kazdy vi, ted jen jde o to, aby se clovek po nevim kolika X pokusech k tomuhle rozestaveni prokostkoval. A jeste by me zajimalo, s cim hrac za GSS s temi GS vzadu tak otalel. Zachoval se jako spravny PJ, ktery sice hrdinum zatopi, ale da jim sanci, aby se dobrodruzstvi uspesne dohralo.

30.12.2009 13:15:33

Ringo, Beholder
Nechcete už vy dva jít z tohodle fóra někam do pryč? Váš názor už tu všichni známe, tak prosím, dejte SH zas chvíli klidu, už to není přínosné ani legrační.

30.12.2009 18:28:44

Vybíráme z Bazaru

NEXUS - Arena Combat System - zánovní
Akt. cena: 2499 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas