Sorcerer - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: (Print & Play)
Wise Wizard Games
Autoři: Peter Scholtz
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

FAQ k prototypu

Na vaše otázky ohľadom pravidiel a vývoja hry vám radi odpovieme práve v tomto vlákne.
17.3.2015 13:40:19

mrchožrout
měl bych dotaz na mrchožrouta. mám dejme tomu už 2 v hrobě a zahraju třetího z ruky a vytahnu si jednoho z těch co jsou v hrobě, na schopnosti je napsané že tu kartu zahraju z hrobu a tak by se měl spustit efekt i toho mrchožrouta co jsem zahrál z hrobu. Tím zahraným z hrobu si vytahnu toho třetího a zase se spustí jeho efekt a tak si vytahnu něco s cenou 3 a míň.

Pokud chápu ten text na mrchožroutovi tak se za to neplatí akce, ale je to v rámci efektu zahrání karty?

25.3.2015 13:21:26

svolávač lovu
může ty 3 žetony dát i sobě?

25.3.2015 13:24:56

Morpheus
Ahoj,

V oboch pripadoch ANO.

Mrchozrout vie pekne sam zaplnit cele bojisko, v pripade, ze ich mas v hrobe 3x a z ruky zahras stvrteho. Chapes to spravne, efekt mrchozrouta a inych kariet so spustacom pri zahrani, sa spusta aj pri hrani z hrobu.

Ad Svolavac lovu... karty ktore cieluju lubovolne stvorenie vedia cielovat aj seba.

Peter

25.3.2015 13:41:33 | Upraveno autorem (porovnej)

pár otázek
Zatím je to parádní hra (to jen na okraj).
Otázky:
1) Můžu dát stvoření více zásahů, než kolik má životů? Příklad: Stvořeni má 3 životy. Soupeř mu udělil 3 kritická. Pak mi předal 5 zranění. Můžu všech 5 udělit ještě tomuto stvoření, takže jich bude mít 8? V pravidlech se píše, že stvoření se odstraňují po rozdělení zranění, takže bych řekl, že můžu.

2) Co se stane, když jsou obě strany bojiště zničena najednou? Počítám, že jej nezíská nikdo, tím pádem může dojít k remíze.

Díky za odpovědi

4.4.2015 03:27:55 | Upraveno autorem (porovnej)

@cauly
Ahoj, díky za otázky.
1) Toto stvoření je již mrtvé. Další zranění musíš rozmístit mezi ostatní svoje stvoření na tomto bojišti nebo je udělit jako poškození své straně bojiště.
2) Pokud k takové situaci dojde, je to tak jak píšeš.

4.4.2015 13:34:40

Zabití stvoření
Tak v tom případě bych se přimlouval za přeformulování pravidel případně doplnění. V pravidlech je napsáno, že se stvoření odstraňují až PO rozdělení všech zranění, takže mě to zmátlo. Podle popisu to může znamenat, že tam stvoření stále je a můžu do něj dávat i zranění přesahující jeho počet životů (to jen aby později nebyly FAQ větší než pravidla ;-)

4.4.2015 16:44:33

@pár otázek od caulyho
1) V pravidlách máme na str. 21:"Pokud se po rozdělení žetonů zranění stane, že je na kartě stvoření položen stejný počet žetonů zranění, jako je počet životů stvoření, tak je stvoření zničeno a jeho karta odchází na pohřebiště."

A je to chyba. Myslím, že časť vety "nebo vyšší" by mala ísť preč, lebo môže dôjsť k interpretácii, ako písla cauly, že sa utápajú zranenia. Pravda je taká, že akonáhle má stvorenie na svojej karte počet zranení rovný jeho životom, odchádza (kľudne aj počas boja) na pohrebisko.

Díky za podnet, opravíme to v pravidlách a doplníme jasnú formuláciu :).
---
2) Pavle, dovolím si ťa opraviť. Situácia, ktorú popísal cauly, nemôže nastať. Vždy je podmanená niektorá strana skôr, lebo hráči sa pri udeľovaní zranení striedajú. V kroku 2. fáze boja udeľuje kritické zranenia najprv prvý hráč, potom druhý. V 3. kroku si zas zranenia musí prvý rozdeliť druhý hráč a potom prvý. Čiže remíza pri získaní bojiska nikdy nenastane.

4.4.2015 18:51:05 | Upraveno autorem (porovnej)

@acedrac
Máš pravdu, v demu tohle nastat zřejmě nemůže. Radši to ale ošetříme do budoucna, protože tato situace bude moci nastat například nějakým zaklínadlem, akcí atp., které dokáže udělovat zranění a poškození všem a všemu. A už jsou taková v plánu. ;-)

4.4.2015 20:25:37 | Upraveno autorem (porovnej)

@acedrac
V tom případě je trochu matoucí strana 21. Tam je napsáno vše (i bojiště) "po rozdělení žetonů zranění". Čili to vypadá jako "po kroku 3", což je Rozdělení zranění... Doteď jsem to bral tak, že oba hráči útočí "zároveň", takže se vše vyhodnocuje až na konci fáze boje. V pravidlech (v rámci boje) by mohlo být zmíněno, že ovládnutí bojiště nastane IHNED, jakmile má některá strana 12 zásahů (obdobně i stvoření) a nečeká se na konec fáze (boje) nebo konec kroku.

A ještě technická věc ohledně hráčovy podložky. a) stalo se mi, že jsme několikrát házeli i 21 kostkami. Takže žetonků bylo v kališích plno. Málem nebylo poznat který kam patří. ;-) To se asi dá vychytat správnou velikostí a tvarem žetonků. b) co mě ale celou hru mate je počítadlo energie. To kličkování ze strany na stranu. Jsou tam čísla, ale mně by se líbilo, kdyby počítadlo nebylo cik cak. Nebo kdyby řetízků spojujících jednotlivé kruhy nebylo tolik - třeba jen jeden zobrazující "cestu" z jednoho čísla do druhého. ;-)

Tím jsem se zatím vyčerpal ;-)

5.4.2015 07:21:26

Nevyčerpal ;-)
V definitivních pravidlech by na zadní straně mohl být souhrn akcí. Jako kniha bez souhrnu to asi bude vypadat pěkněji. Ale mít po ruce souhrn pravidel na zadní straně je praktičtější.
:-)

5.4.2015 07:24:17

přesuny
Zdravím, mám par dotazů:

- pokud si podmaním bojiště B jak je to dále s přesuny ?
- z B mohou jít stvoření postupně na A nebo C, je pochopitelné
- mohou se přesouvat stvoření z A na C ? pokud ano za 1 neo 2 akce?
- když je podmaněné B a já zahraji Hlas Urisův na bojiště A, odcházi mnou vybrané stvoření na bojiště B a je usmrceno, nebo přechází na bojiště C ?
-toto není z pravidel jasné

-pokud hraji nějakou kartu z pohřebiště,kterou vyvolává stvoření či zaklínadlo mohu se v pohřebišti normálně "přehrabovat" nebo to platí pouze pro horní kartu na pohřebišti


5.4.2015 12:53:46

@cauly -matoucí strana
@rozdeľovanie zranení:
Popis 3. kroku boja končí na str. 20 a od strany 21 sú všeobecné pravidlá k bojovej fáze, čo ale nemáme nejak graficky podchytené (naša chyba) a zrejme preto to si bral, že to patrí k 3. kroku. Ale celkom nerozumiem, ako ste teda rozdeľovali zranenia, keď v jednotlivých krokoch je jasne popísané, kedy a ktorý hráč udeľuje kritické a (obyčajné) zranenia. Skús si to ešte raz pozorne prečítať. Ono v pravidlách je málo vaty a dôležitá je pomaly každá veta.

Práve preto je v prvej vete na str. 21
"Pokud se po rozdělení žetonů zranění stane, že je na kartě stvoření položen stejný nebo vyšší počet žetonů zranění, jako je počet životů stvoření, tak je stvoření zničeno a jeho karta odchází na pohřebiště. Pokud má po rozdělení žetonů zranění, některá strana bojiště stupeň poškození 12, toto bojiště se stává je podmaněným. Jeho karta se otočí lícem dolů a soupeř na ni položí žeton podmaněného bojiště ve své barvě. Podmaněné bojiště zůstává otočené do konce hry a není možné na něm dále bojovat."
písané o ŽETÓNOCH zranenia (žetóny zranení sú len jedny a zahŕňajú kritické zranenia aj zranenia obyčajné), lebo to platí aj pre 2. krok. Ale v pravidlách to doplníme za každým krokom, resp. pridáme niekde všeobecné pravidlo, že akonáhle má stvorenie/bojisko 0 životov/12poškodení, ihneď je zničené/podmanené, aby to bolo ešte jasnejšie.
---
@hracia podložka: mňa to miatlo tiež, ale len prvé hry, potom sa to vstrebalo, ale možno to zmeníme, keď by to vadilo majorite hráčov.
---
@súhrn akcií: Je na str. 15 a je ich len 5, ktoré sa po pár hrách osvoja, takže to je len problém na začiatku a nie je problém si pravidlá na tej strane otvoriť. Ale dalo by sa to vyriešiť prehľadovou kartou a akciami a fázami, to by nemal byť problém urobiť. Ale skús hrať a verím, že to po pár hrách už nebudeš potrebovať :).
---
V každom prípade ďakujeme za podnety, vždy je čo vylepšovať a budeme sa snažiť urobiť pravidlá ešte lepšími :).

5.4.2015 13:53:53 | Upraveno autorem (porovnej)

@sadra - presuny
Q: z B mohou jít stvoření postupně na A nebo C, je pochopitelné
- mohou se přesouvat stvoření z A na C ? pokud ano za 1 neo 2 akce?
A: na podmanenom bojisku B sa nemôže len bojovať, presúvať sa naň je možné, čiže, normálne sa stvorenie presunie najprv na B za akciu a potom na C za ďalšiu akciu, podmanené bojisko sa pri presune nepreskakuje :).
---
Q: když je podmaněné B a já zahraji Hlas Urisův na bojiště A, odcházi mnou vybrané stvoření na bojiště B a je usmrceno, nebo přechází na bojiště C ? toto není z pravidel jasné
A: z predošlej odpovede vyplýva, že nie je zničené a normálne sa presunie na bojisko B. Zničené by bolo len vtedy, ak by bolo bojisko B so 4 stvoreniami a teda by toto presunuté stvorenie malo byť piatym na bojisku, čím by prekročilo max. počet.
---
Q: pokud hraji nějakou kartu z pohřebiště,kterou vyvolává stvoření či zaklínadlo mohu se v pohřebišti normálně "přehrabovat" nebo to platí pouze pro horní kartu na pohřebišti
A: Môžeš sa prehrabovať. AK by to bola prvá karta, bolo by to v texte. Ale uznávam, že to z ničoho nevyplýva a nejak to spodrobníme.
-----
Tiež díky za podnety :).

5.4.2015 14:03:56 | Upraveno autorem (porovnej)

@acedrac
Zranění jsme udělovali správně. Mne zmátla věta, že jich může mít více a že se odstraňování děje po "rozdělení žetonů zranění" a Krok 3 se jmenuje "rozdělení zranění ...". Čili mi z toho spojení vyšlo "po kroku 3" ;-)

A rozevřená pravidla = míň místa na stole ;-) Ale to je prkotinka.

5.4.2015 21:05:21

Hrací podložka
Neuvěřitelné se stalo skutečností.... Přesvědčil (přesněji ukecal jsem svou ženu ne hráčku...) aby hru zkusila. Hra ji z počátku moc nebrala ale po chvíli se zabrala a nestačil jsem se divit jak...
Po dohrání mi říkala rovněž že ji nesedí počítadlo energie tedy pohyb po něm. Mi to při prvních hrách také dělalo problém, ale nyní je již vše OK. Tedy u mě. Uvidím co žena při dalších hrách.
Jinak to že je energie tam a akce na druhé straně je spíše výhodou.
Konkrétně u nás velkou... Já jsem pravák a o na levák, takže podložky jsou obou straně pohodlné. V tom bych nic neměnil.

Jediné co bych nahodil je ke komponentům: Nám tedy párkrát pochybělo žetónků zranění... to ano, ale mám to udělané v akurátní velikosti, takže se nám vždy všechno vlezlo.

Pak ještě k poznámce od Caulyho... nepochopil jsem že se Ti několikrát stalo že jsi házel 21 kostkami... Ve hře je jich přeci jen sedm... Pak by 30 žetonů zranění v celé hře bylo absolutně nedostatečné... dělám něco blbě, nebo jen špatně čtu???

8.4.2015 13:52:06

@21 kostek
No 7 kociek je maximum pre jedno stvorenie. Tzn. sa mohlo stať, že mal na svojej strane bojiska povedzme 4 stvorenia, ktoré mali útok 7, 6, 5 a 3, spolu teda postupne hádzal 21 kockami. Máš 66,6% šancu urobiť zásah, takže mohli mať problém umiestniť do kalichov všetky trebárs 15+ zranení. Nám sa to ale zatiaľ nestalo, väčšinou sa čistíme priebežne a 4 stvorenia sme nemali na jednej strane bojiska hádam ani raz. Ale nevylučujem, že sa to za určitých okolností môže stať.

8.4.2015 15:06:21

21 kostek
Jo tak už tomu rozumím... jasnačka...
No ale to se nám také nikdy nestalo, alespoň zatím. Jinak včera opět zahrány dvě hry, a žádný nový problém se mi nezjevil ... nebo spíš takový jeden problém a to ten že se mi ta hra líbí čím dál víc a chtělo by to nějakou jednu dvě karty navíc už... :) Nebo raději celý rod... hehe

9.4.2015 15:09:17

Organizacia Beta testu novych kariet
Reo77 ak ta hra takto bavi a mal by si zaujem zucastnit sa uzatvoreneho beta testu novych kariet... Tak mi prosim ta napis spravu a mozme sa dohodnut ako dalej postupovat. Nasledne nato budes od nas dostavat nove karty na tlac, ktore budu distribuovane vyslovene uzatvorenym beta test timom. Karty ktore dodatocne vzniknu uz nebudu print and play ako je demo. Pevne dufam, ze to nikoho neurazi.

PS: Novy rod pribudne, mozem prezradit, ze sa bude jednat o staroveky templarsky rad.

Samozrejme srdecne dakujem vsetkym za obrovsku podporu priatelia a neviete si predstavit ako velmi si cenim, ze Carodejovi verite a snazite sa spolocne snami vytvorit co najlepsi herny zazitok. Klobuk dole. Pre mna a mojich partakov je najdolezitejsi hlas hracov, pocuvame vas, zamyslame sa a v konecnom dosledku smirglujeme a lestime karoseriu hry. Vdaka vam nas sorcerer tak bavi a je radost pracovat na nom.

9.4.2015 15:40:10 | Upraveno autorem (porovnej)

+1k útoku
Jak je myšleno +1 k útoku jde o přidání kostky nebo jednoho úspěchu

21.11.2019 00:34:40

rpuh424
+1 k útoku je +1 k síle miniona, takže více kostek na házení.

21.11.2019 08:03:15

Charitativní aukce

Bylo nebylo - dobročinná aukce
Bylo nebylo - dobročinná aukce
Akt. cena: 777
Končí za: 17 hodin

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Magic Maze v AJ
Magic Maze v AJ
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas