Sid Meier's Civilization: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 626x (Seznam vlastníků)

Sid Meier's Civilization: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

city action - nejasnosti

Během city action mohu provést pouze 1 akci ze tří možných. Otázka zní: Můžu provést v každém měste jinou. Tzn. v jednom stavět a v druhém třeba shromáždit kulturu. Nebo musím ve všech např. stavět?
12.12.2010 18:21:47

fstibo
Správně si myslíš, že je to blbost :) Osadník musí být na políčku mimo okolí města, aby mohl posílat jeho obsah.

14.2.2012 23:11:20

havelock
SUper, díky :-)
Ještě jedna věc, ve třetí fázi, pokud si vyberu stavbu a mám produkci v jednom městě řekněme 12, můžu postavit třeba 2 jednotky bojovníků? Nebo budovu za 7 a jednu figurku armády za 4? Nebo 3 figurky armády? Nebo prostě v každém městě můžu postavit jen jedni jedinou věc?
Možná to tu někde v diskuzích už je,ale je tu tolik příspěvků, že na to nemám sílu :-) A možná to je i v pravidlech, a pokud je to v pravidlech, tak jsem prostě slepoň :-D

15.2.2012 08:35:09

fstibo
Na jednu akci stavba postavíš jen jednu věc - jedno, jestli budovu, div, armádu, osadníka nebo jednotku. Zbylé kladívka propadnou. Jediná výjimka je dajaká technologie, co ti umožní postavit dvě budovy.

Zrovna tohle je v českých BF pravidlech špatně, používej spíš pravidla, co jsou tady.

EDIT: překlep+

Havelocku, mám pocit, že jsem kdesi četl (BGG?), že osadník může být i na políčku v okolí města. Je je potřeba myslet na to tak, že osadníkovo políčko patří jen městu, do kterého osadník posílá suroviny (obchod, kladívka, whatever). Takže pokud bude stát v okolí Karl-Marx-Stadtu a posílat do něj třeba kladívka, tak se nic zvláštního nestane, KMS dostane stejný počet kladívek, jen pár z nich bude jiným způsobem. Pokud bude chtít posílat kladívka do Berlína, tak bude mít Berlín o pár kladívek víc a KMS o pár míň (protože políčko zrovna teď patří Berlínu).

15.2.2012 08:48:12 | Upraveno autorem (porovnej)

aradraug
v oficiálních FAQ nic takového není...

EDIT: sorry, blbě vidím po ránu, myslel jsem, že se odvoláváš na nějaké FAQ :). Ale příjde mi to divné a určitě bych to tak nehrál. Kladívka v okolí města patří pouze tomu městu a nejsou žádným způsobem přenositelná

15.2.2012 09:50:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Řešilo se to tady: http://www.boardgamegeek.com/thread/742553/a-few-questions-after-2-plays

Shoda byla, že se políčko "přesouvá" k jinému městu (a mě to přijde i logické). Ale není to oficiální FAQ, uznávám.

15.2.2012 10:52:51

aradraug
Tak jsem na to mrknul a je pravda, že v orig. pravidlech to není explicitně řečeno. Píše se tam, že Scout posílá obsah políčka do předem zvoleného města jako by to bylo jeho vlastní okolí/předměstí (outskirt). Tudíž to nakonec vypadá, že si města mohou vzájemně vypomáhat. my to takhle sice nikdy nehráli, ale ono je to tak trochu jedno, protože na mapě jsou ty zdroje dost podobné, leckdy lepší.

15.2.2012 14:31:50

Havelock
Asi tak. Zatím jsme se do této situace taky nedostali. Osobně mě napadá praktické využití jen v jediném případě: město A má ve svém okolí surovinu (třeba železo) a na ní osadníka. Ve městě A chci stavět budovu, ale zároveň potřebuji železo. Ve městě A tedy postavím budovu, ale město B osadníkem vytěží železo (samozřejmě mu musel být na začátku tahu osadník přiřazen).

15.2.2012 15:06:52

aradraug
Mě napadá ještě třeba centralizace kultury (posílání třeba v konzervách) do jednoho města, které se pak zasvětí a ostatní města se využijí ke smysluplnější činnosti, protože by jinak dala té kultury nevýznamně málo (např. v malém městě mám moderní div, protože do jiných měst už se nevešel, ale sám o sobě by dával jen 3 a nic víc, nebo posílání 4 kladívek z jedné budovy (důl, nebo tak něco) jinam, kde se lidi flákaj. :)

EDIT: No ve skutečnosti to docela otevírá nový herní styl "centralizace".

15.2.2012 17:01:04 | Upraveno autorem (porovnej)

mě se to moc nezdá :)
je tam pojem distant locations, což by měl být opak outskirts. Takže podle mého scout stojící v outskirts jakéhokoliv města má automaticky "deaktivovanou" schopnost gathering. Ale nevím, možná máte pravdu a autor to tak zamýšlel.

15.2.2012 17:32:22

Beholder
Mě ten pojem distant locations zní jednoznačně jen jako úvod a flavor text k té schopnosti. Tedy ne přímo vysvětlování principu, ale jen jeho nástin. Scout posílá domů to a to a to ze vzdálených míst. O tom jestli to je jednoznačně opak outskirts by se dalo úspěšně pochybovat. Ale jak říkám, doposud jsme to takhle taky nehráli a nic moc to nemění. A když už tak to dává klidně nevyužitelnou možnost, kvůli kterým je člověk hnedka spokojenější. Nezáleží na tom, jestli to použiju, ale těší mě, že tu možnost mám.

15.2.2012 20:53:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Sprava mest
Ahojte po precitani vela prispevkou na tomto fooore ..som volaako zmateny :-D..Mate link na vami upravene(prelozene) pravidla, lebo tie oficialne su trosku matuce..ak dobre citam v Sprave mest mozes za kazde mesto urobit 1 z troch Mestskych akcii? to znamena ze ak mam 3 mesta , 1.Mesto ( v okoli mam suroviny ) tak tazim 2.Mesto (v okoli mam body kultury) tak kulturujem:-D 3. Mesto (v okoli mam kladivka ) tak kupujem jednotky budovy ale len pre toto mesto? Som trosku v soku bo doteraz sme to asi hrali dost blbo...1 Sprava mest 1 Akcia... inak co sa tyka osadnikov ...kedy urcujem ..ktory osadnik bude ktoremu mestu tazit suroviny , produkciu alebo body obchodu?..

16.2.2012 16:04:11

zvalec
dobré pravidla najdeš tady, stačí jen o kousek výš kliknout na položku "ke stažení" :-)

Jinak je to tak, jak píšeš - ve správě měst má každé město jednu akci (kteroukoliv z těch tří). Takže město A může postavit jednotku (za kladívka ve svém okolí), město B taky postavit jednotku (opět za kladívka ze svého okolí) a město C může třeba těžit surovinu v svém okolí.
Nicméně každé město musí pracovat je s tím, co má ve svém okolí, nikdy nemůžeš převádět kladívka (suroviny, whatever) do jiného města. Pokud máš město se třemi kladívky v okolí, bude se ti v něm div za dvacet kladívek stavět blbě (respektive to půjde jen s použitím osadníka a kulturních karet). Samozřejmě, když ti to nějaká karta umožní, tak se tohle pravidlo dá porušit (třeba tuším karta Feudalismus umožňuje "sdílet" suroviny)

Osadníka přiřazuješ na začátku tahu.

16.2.2012 16:11:20

STAVBA MESTA
Ahojte ak na poplicku stoji figurka armady a osadnika.Mozem na zacatku tahu postavit mesto?Ak ano obidve figurky beriem z hracej plochy?

16.2.2012 18:00:06

Komunizmus
Ahojte ak mam komunizmus (som RUS) a suuuper pouzije kulturnu udalost a premeni mi komunizmus na ANARCHII..mozem si v dalsom kole aj ked nemam technologiu komunizmus ..opatovne po kole vymenit na komunizmus kedze je to vychodzia politika pre rusou?

16.2.2012 18:28:48

zvalec
1. Jakmile založíš město, osadník jde z hrací plochy a figurka armády se posune do libolného políčka vedle města. Nesmí stát na městě, ale určitě nemusí ze hry.

2. Pokud jsi Rus, tak technologii Komunismus máš už od začátku. Můžeš tedy klidně po anarchii opět změnit režim na Komunismus.

16.2.2012 19:02:48

Komplikovanější dotaz k pořadí
Dostali jsme se k menšímu problému. Pokusím se ho nějak rozumně nastínit, ačkoliv je to poněkud komplikovanější záležitost.

Začínající hráč 1 má minci na zákoníku. Druhý v pořadí, hráč 2, má kulturní kartu "jiný hráč odhodí minci, nikoliv investici," použití na Začátku tahu. Hráč 1 (začínající) minci investuje. Hráč 2 už mu ji tedy nemůže onou kulturní kartou odhodit. Říkám to správně, nebo Začátek tahu probíhá simultánně a hráč 2 může žeton mince skrze kulturní událost hráči hrajícím před ním odhodit, nebo zde platí normálně pořadí (jako např. ve fázi pohyb)? Jsem si téměř jist, že normálně platí pořadí a hráč 2 tedy hráči 1 minci odhodit nemůže. (Ale to už mi pak zase hapruje s kult. kartou "zruš až dvě figurky blabla, tato akce může zastavit pohyb figurky"=mohu ji použít, když se hýbe oponent)

Ale to uvedu do kontrastu s druhou situací, tedy správou měst. To se samozřejmě hraje normálně podle pořadí, ale řekněme, že hráč 2 staví budovu. Hráč 1 mu chce tuto akci zastavit technologií (nejsem si jist, jak se ta technologie jmenuje, stojí to surovinu špiona a "zruší libovolnou městskou akci"). Jak, a jestli vůbec, zde platí pořadí? Hráč 2 může určitě zrušit akci hráči 1. Ale jde to naopak, může hráč 1 zrušit akci hráči 2, ačkoliv hráč 2 hraje své akce poté, co hráč 1 dokončil své kolo?

Snad jsem to vysvětlil dost srozumitelně, jde mi o to, jak pořadí ve hře ovlivňuje možnosti využití technologií a kultury.

Možná úplně blbá otázka, ale nějak se nemůžu dohrabat k řešení. Díky za každou odpověď :)

13.4.2012 01:45:48

Chobot
Pokud někdo provede nějakou akci, tak se vyhodnotí. Zrušila by se pouze tehdy, pokud by to karta výslovně zakázala. Běžně tedy funguje systém FIFO (first in first out = kdo dřív příde, ten dřív mele) a ne LIFO (Last in first out = klasický MtG chain řešený odzadu).

13.4.2012 02:11:19

havelock
znamenalo by to potom, ze hrac, ktory pouziva kulturnu kartu, ktora rusi mincu, moze zrusit mincu hracovi, ktory je v poradi pred nim, iba ak je sam zacinajuci hrac.
si si isty, ze je to tak ako si napisal?
ak ano, tak potom to hrame uz asi 50 hier zle. :(

13.4.2012 07:59:21

Havelock
Takže pokud tomu rozumím správně, tak v případě používání kult. karet a techů nezáleží na pořadí?

13.4.2012 18:52:02

jednotky
Zdravím. Můžu v jednom městě při jedné city action postavit 2 a více jednotek, pokud na ně mám, nebo je to omezené pouze jednou jednotkou na město? Z českých pravidel to není úplně jasné. Děkuji

18.9.2012 16:41:04

Oneage
Stejně jako s budovama je to jedna jednotka za městskou akci. Musel bys mít technologii, která umožňuje použít v jednom městě dvě akce, abys postavil dvě jednotky.

18.9.2012 16:57:40

upřesnění
jelikož se to tu naťukávalo a ať nespamuju jinde


s technologií architektura mohu stavě jakékoliv 2 věci, je tak? Takže různé kombinace budova/jednotka/armáda/osadník/div....v kombinaci s Egyptem docela ultimátní záležitost, jen tak na okraj...

No a pak bych se rád vrátil k tomu dotazu, jestli se začátek tahu a kulturní karty použitelné v pohybu hrají podle pořadí...respektive jestli je tam pořadí důležité..např. ta kulturní karta, že může zablokovat pohyb, tak dejme tomu hráč 1 odehraje pohyb, hráč 2 ho zrovna tahá a může hráč 1 do jeho pohybu tou kulturní kartou vstoupit? To stejné vlastně i s tím rušením městské akce...hráč 1 odehraje městskou akci, odehrává ji hráč 2 a může teď hráč 1 do ní vstoupit s nějakou akcí, kterou mu ji zpřístupňuje nějaká technologie?

Díky

1.4.2013 21:57:56

Pernicek
ad architektura - je tak. Jen pozor na to "jednou za kolo", tzn. jen v jednom městě.

ad přerušování - u kulturních karet na pohyb je to jasně napsáno - "může přerušit pohyb", u rušení efetků karet a městských akcí je to stejné, přece bys to chudáka nenapínal až do svého tahu, jestli mu to vlasntě nezrušíš :D

2.4.2013 08:51:11

Vybíráme z Bazaru

Spire’s End Hildegard + 2 rozšíření + playmat
Spire’s End Hildegard + 2 rozšíření + playmat
Akt. cena: 1300 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas