nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Savana

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 40 min
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: BoardBros
IELLO
Autoři: Eric B. Vogel
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

V srdci Afriky leží pozůstatky Kitarské říše. Kdo ji vzkřísí z popela? V roli vůdce malého království budete dobývat nová území, verbovat válečníky, s šamany prozkoumávat tajuplné čwezijské rozvaliny a posílat šampiony jedoucí na obřích zvířatech do slavných bitev.

Ve hře Savana se hráči promění v náčelníky afrických království, kteří usilují o obnovení slávy starobylé Kitarské říše pod svojí nadvládou. Jejich cílem je draftovat karty království, verbovat přes ně nové válečníky, šamany a šampiony a jejich prostřednictvím získávat body blahobytu.

Příprava hry:

Doprostřed stolu položte herní plán, který odpovídá danému počtu hráčů. Hráč, který naposledy viděl nějaké africké zvíře, se stane prvním hráčem a vezme si žeton náčelníka. Každý hráč si zvolí barvu a v dané barvě si vezme všechny herní komponenty (10 válečníků, 5 šamanů, 3 šampiony, 1 žeton blahobytu, 1 žeton pohybu), které položí k sobě do své soukromé zásoby. Každý hráč rovněž umístí svůj žeton blahobytu na políčko nula na okraji herního plánu na počítadlo blahobytu. Potom si hráči počínaje náčelníkem zvolí jedno z políček označené domečkem a položí na ně tři válečníky.

Dále si každý hráč vezme jednu desku království a vpravo od ní položí počáteční kartu království, která je označena nulou a každý hráč má stejnou. Každá karta království se dělí do pěti řádků, které odpovídají pěti fázím tahu, jak bude vysvětleno níže. Vyberte si, zda chcete hrát s modrým, nebo s červeným balíčkem karet. Karty v něm roztřiďte podle věku na jednotlivé hromádky, zamíchejte je a položte na sebe tak, aby byl nahoře balíček karet prvního věku. Z něj vyložte šest karet na stůl do jedné řady. Nakonec vložte 39 žetonů války do látkového pytlíku.

Průběh hry:

Hráč, který je na tahu, postupně odehraje pět fází tahu, jak mu říká jeho deska království:

  1. Draft – vezměte si z nabídky novou kartu. Smíte si vzít pouze jednu a smíte si vybrat z tolika karet (počínaje kartou nejvíc vlevo), kolik máte ve svém království (tedy na kartách království) v prvním řádku symbolů karty. Zbylé karty se posunou doleva a doplní se nová karta.
  2. Verbování – vezměte všechny figurky, které jsou vyobrazeny ve druhém řádku nově draftované karty (a pouze té), a umístěte je na herní plán. Smíte je umístit pouze na políčka, kde už máte nějaké figurky. Pokud již v zásobě nemáte žádnou figurku daného typu nebo na kartě není žádný symbol ve druhém řádku, fázi Verbování přeskočte.
  3. Pohyb – ve třetím řádku všech karet ve vašem království máte určitý počet symbolů pohybu. Každý symbol vám umožní jeden pohyb. Jedním pohybem je přesun libovolného množství figurek na sousední políčko. Nesmíte se pohybovat přes jezera. Figurky mohou provést v rámci jednoho tahu více pohybů, různé skupinky se mohou pohybovat na různá území, případně můžete kombinovat obě tyto možnosti. Pokud se pohnete se skupinou figurek na území ovládané soupeřem, kde má ale méně figurek, než je ve vaší skupince, musí ustoupit na nejbližší políčko, které kontroluje. Pokud nemáte ve skupině více figurek než soupeř, nesmíte se na jeho políčko pohnout. Každá figurka nezávisle na typu přidává do síly útoku jedna. Pokud máte mezi figurkami šampiona, vylosujete si jeden žeton války a prozatím si jej dáte stranou. Takto můžete v jednom kole nalosovat libovolný počet žetonů války.
  4. Bodování – pokud máte ve čtvrtém řádku království symboly bodů blahobytu, sečtěte je a přidejte si dané množství bodů. Přidejte si 2 body blahobytu za každé políčko s rozvalinami, na němž je alespoň 1 šaman. Podívejte se na v předchozím kroku vylosované žetony války a jeden z nich si ponechejte, ostatní vraťte do pytlíku.
  5. Správa – každá karta ve vašem království představuje obyvatele království, které je třeba nasytit. Pokud nejste schopni některou kartu (nebo karty) nakrmit, ztratí tito poddaní důvěru ve vaše schopnosti a vaše království opustí. Každé území savany, na kterém máte alespoň jednoho válečníka, vám umožní v této fázi nasytit 1 kartu. Pokud máte více karet než savan, na nichž stojí vaši válečníci, musíte za každou chybějící savanu jednu kartu z království odstranit. Některé karty v červeném balíčku karet království mají v pátém řádku symbol pšenice. Tyto karty se zasytí samy a nemohou být odstraněny.

Jakmile hráč dohraje, je na tahu další hráč a takto až do konce hry.

Konec hry: 

Pokud je v průběhu fáze Draftu odhalena karta pátého věku, spustí se konec partie. Pokračujte ve hře, dokud nepřijde řada znovu na začínajícího hráče. Pak má každý hráč ještě jeden závěrečný tah.

Na konci partie odhalte žetony války a posuňte žeton blahobytu o hodnotu těchto žetonů. Každý hráč získá 2 body blahobytu za každou kartu, která na konci hry zůstala v jeho království. Hráč s nejvíce body blahobytu vyhrává hru!

Autor: Laadevil

Další názvy této společenské hry

  • Kitara