Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Asmodée Editions Hazgaard Editions |
Autoři: | Laurent Pouchain |
Rok vydání: | 2008 |
Sdílej: |
Luckfest?
Po včerejší první partii (viz http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/okko-era-of-the-asagiri-642/hrani/816/ ) prožívám mírné rozčarování, jaký je hra OPRAVDU děsný lickfest, zvláště pro člověka zvyklejšího spíše na euro.kostky
Ano, když se povede něco takového, dost to zamrzí.
Jenže s použitím tebou navrhované kostky by se hra neúnosně protáhla. Vzhledem k tomu, že hodnota útoku a obrany se většinou liší max. o 1 bod, měl bys strašně moc výsledků "ústup", pár výsledků "ústup a otřesen" a prakticky jen u střetnutí toho největšího bouchače a nějaké lamy bys měl možnost vyřadit postavu rovnou.
Ber to tak, že Okko je celkem lehká taktická hra - a občas se i tomu nejslabšímu může povést máchnout mečem tak, že zabije toho nejsilnějšího. A tebou popisovaná situace je prakticky jediný způsob, jak Oni Warau vyřadit jedním útokem (když neberu v potaz různé bonusy).
Kromě toho, není až tak jedno, jak taktizuješ. Je potřeba manévrovat tak, abys měl podporu od ostatních spolubojovníků a pokud možno útočil tak, abys protivníka o podporu připravil. Celkem dobrá fligna je nejdřív přisunout k soupeřově postavě svoje maníky (ale neútočit - nemuseli by to ustát a zbytečně bys přišel o bonus) a až posledním maníkem na soupeře zaútočit - dá se tak získat celkem solidní bonus :)
:-)
No tak o štěstí to trochu je, ale je tam taktita taky..
Jako jestli máš echt smůlu, tak máš zas štěstí v lásce :-)
Lepší
než drátem do Okka.
1. scénář
Zkusili jsme si zahrát ten první seznamovací scénář. Hra trvala dvě kola. V prvním se soupeři přiblížili, ve druhém proběhly tři souboje. Jedněm padla dvakrát šestka a jednou pětka, druhým tři jedničky, a bylo hotovo.
Nemohu říci, že bychom se zrovna královsky pobavili. Od teď zkusíme experimentovat, že hod bojovou kostkou 1 budem považovat za 2 a hod 6 za 5. Pro účely různých zvláštních vlastností platí výsledek hodu beze změny. Uvidíme, jestli se to zlepší.
karel
Tak to je opravdu extrémní smůla (nebo štěstí) :-)
Možná byl problém v tom, že jste šli 1 vs. 1. V téhle hře se opravdu vyplatí trochu zamanévrovat, občas neútočit a pomocí další postavy získat bonus.
PJ
jo je to luckfest, ale ma to pekny obrazky :). Ja jsem na tom podobne jak rikal Karel, hral jsem to asi 4x a pokazde rychle dobojovano (max 5 kol), popripade jakakoliv taktika nevysla.
Jinak komix neni zrovna spatnej :)
2. scénář
Ten první scénář jsou tři na tři. Každá postava si hodila právě jednou.
Upravili jsme to s těmi jedničkami a šestkami a dali scénář Císařský posel. Teď už to bylo lepší. Hráli jsme dvakrát s výměnou stran, každá partie byla tak na půl hoďky, jedna trvala do šestého kola z předepsaných sedmi, druhá pět. V obou případech samuauraje zařízl Oni warau jak jehně, ale bylo to napínavé a přesně akorát dlouhé. Takhle by to nám, co nemáme skoro nikdy čas, vyhovovalo perfektně.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Gloomhaven CZ
Akt. cena: 2200 Kč
Končí za: 6 dnů