Okko, Era of the Asagiri

xxxxxxxooo hodnoceno 22x (Seznam vlastníků)

Okko, Era of the Asagiri - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: není
Vydavatelé: Asmodée Editions
Hazgaard Editions
Autoři: Laurent Pouchain
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

PJ
PJ - avatar

Luckfest?

Po včerejší první partii (viz http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/okko-era-of-the-asagiri-642/hrani/816/ ) prožívám mírné rozčarování, jaký je hra OPRAVDU děsný lickfest, zvláště pro člověka zvyklejšího spíše na euro.

Líbí se mi systém kostek inspirace, ale boj je podle mě zcela tragický díky neuvěřitelnému rozptylu šestistěnky. Možná to bylo opravdu jen moují neuvěřitelnou smůlou (a soupeřovým neuvěřitelným štěstím), ale připadalo mně, že je úplně jedno, jak taktizuju, úplně jedno, jak distribuuji kostky inspirace a úplně jedno, jak jsou postavy rozmístěné v terénu a jaké mají statistiky. Jakmile jeden hodí jedničku a druhý šestku, je hotovo. Z tohoto pohedu mi připadá hrozně nevýhodné si brát drahé postavy, ale spíš si vzít spoustu "nonameáků" a prostě soupeře "umlátit".

Nezkoušeli jse nějakou modifikaci boje? Podle mě by hře hrozně pomohl menší rozptyl na boj. Co třeba kostky z Kyklad (s hodnotami 0,1,1,2,2,3) nebo čtyřstěnky? Nezkoušeli jste někdo? Možná je to jen můj dojem, ale s šestistěnkami mně prostě připadá Okko nehratelné. Což je škoda, protože jinak se mi moc líbí...
1.8.2010 12:51:34

kostky
Ano, když se povede něco takového, dost to zamrzí.

Jenže s použitím tebou navrhované kostky by se hra neúnosně protáhla. Vzhledem k tomu, že hodnota útoku a obrany se většinou liší max. o 1 bod, měl bys strašně moc výsledků "ústup", pár výsledků "ústup a otřesen" a prakticky jen u střetnutí toho největšího bouchače a nějaké lamy bys měl možnost vyřadit postavu rovnou.

Ber to tak, že Okko je celkem lehká taktická hra - a občas se i tomu nejslabšímu může povést máchnout mečem tak, že zabije toho nejsilnějšího. A tebou popisovaná situace je prakticky jediný způsob, jak Oni Warau vyřadit jedním útokem (když neberu v potaz různé bonusy).
Kromě toho, není až tak jedno, jak taktizuješ. Je potřeba manévrovat tak, abys měl podporu od ostatních spolubojovníků a pokud možno útočil tak, abys protivníka o podporu připravil. Celkem dobrá fligna je nejdřív přisunout k soupeřově postavě svoje maníky (ale neútočit - nemuseli by to ustát a zbytečně bys přišel o bonus) a až posledním maníkem na soupeře zaútočit - dá se tak získat celkem solidní bonus :)

1.8.2010 13:27:07

:-)
No tak o štěstí to trochu je, ale je tam taktita taky..
Jako jestli máš echt smůlu, tak máš zas štěstí v lásce :-)

13.8.2010 10:43:11

Lepší
než drátem do Okka.

13.8.2010 10:52:21

1. scénář
Zkusili jsme si zahrát ten první seznamovací scénář. Hra trvala dvě kola. V prvním se soupeři přiblížili, ve druhém proběhly tři souboje. Jedněm padla dvakrát šestka a jednou pětka, druhým tři jedničky, a bylo hotovo.
Nemohu říci, že bychom se zrovna královsky pobavili. Od teď zkusíme experimentovat, že hod bojovou kostkou 1 budem považovat za 2 a hod 6 za 5. Pro účely různých zvláštních vlastností platí výsledek hodu beze změny. Uvidíme, jestli se to zlepší.

15.1.2012 16:07:32

karel
Tak to je opravdu extrémní smůla (nebo štěstí) :-)

Možná byl problém v tom, že jste šli 1 vs. 1. V téhle hře se opravdu vyplatí trochu zamanévrovat, občas neútočit a pomocí další postavy získat bonus.

15.1.2012 18:52:48

PJ
jo je to luckfest, ale ma to pekny obrazky :). Ja jsem na tom podobne jak rikal Karel, hral jsem to asi 4x a pokazde rychle dobojovano (max 5 kol), popripade jakakoliv taktika nevysla.
Jinak komix neni zrovna spatnej :)

15.1.2012 19:13:50

2. scénář
Ten první scénář jsou tři na tři. Každá postava si hodila právě jednou.
Upravili jsme to s těmi jedničkami a šestkami a dali scénář Císařský posel. Teď už to bylo lepší. Hráli jsme dvakrát s výměnou stran, každá partie byla tak na půl hoďky, jedna trvala do šestého kola z předepsaných sedmi, druhá pět. V obou případech samuauraje zařízl Oni warau jak jehně, ale bylo to napínavé a přesně akorát dlouhé. Takhle by to nám, co nemáme skoro nikdy čas, vyhovovalo perfektně.

15.1.2012 20:17:13

Vybíráme z Bazaru

Gloomhaven CZ
Akt. cena: 2200 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas