Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Asmodée Editions Hazgaard Editions |
Autoři: | Laurent Pouchain |
Rok vydání: | 2008 |
Sdílej: |
Dotazy k pravidlům
Prošel jsem si před první hrou místní česká pravidla i originál a mám několik otázek:pravidla
1) Pokud vím, není to nijak ošetřené. Jeden hráč si vezme démony, druhý ty hodné a o neutrály (případně o přeběhlíky a předměty) se hráči pohádají. Nicméně většinou je zábavnější hrát scénáře a ty mají víceméně dané složení hrdinů. Rozmisťování je dané scénářem, v případě generické bitvy je popsané v pravidlech, strana 4, začátek hry.
2) Není to ošetřeno, musíte se domluvit - respektive zapsat/zapamatovat si kostky v rezervě. Nicméně jsem s kámošem odehrál všechny scénáře a tato situace nenastala.
3) Hraje se na ploše, takže bych řekl, že tahle poznámka je tam kvůli nějakým budoucím scénářům. V základní hře jsou schody prostě jen volný terén, nemají žádné výhody/nevýhody.
4) Dle vyjádření autora hry při střelbě zezadu nemáš žádný bonus.
Další dotazy
Díky za zodpovězení. To hádání se o neutrály a vybavení mně fakt přijde nedomyšlené :-(
Při hře ale vyvstal další dotaz a sice ohledně střelby. Jakou metodikou se počítá dostřel ve čtvercích? Jsou tím míněny všechny čtverce, které protíná linie pohledu? Pak to ovšem často dělá "schody" a dostřel je skoro poloviční... Nebo si prostě udělám od střelce přímou linii ve směru kam kouká a v této polorovině je úroveň dostřelu? Pak by se zase dalo střílet šikmo brutálně daleko...
dostřel
Člověče, ty to bereš moc vědecky :)
My jsme vždycky počítali dostřel jako nejmenší počet čtverců, které tě děli od cíle - nepočítáme čtverec střelce a počítáme čtverec cíle. Když je dostřel zbraně 5, tak je možné, aby mezi tebou a tvým cílem byly maximálně 4 čtverce (cíl stojí na pátém).
S - střelec
C - cíl
X - volný čtverec
SXXXXC
doplnění
1) Při rozebírání žoldáků a vybavení je třeba zachovat samurajskou čest. Při duelu hráčů bez kouska cti v těle jistě není problém vybírat nastřídačku. :) K rozmisťování na desce: nejdřív vše položí hráč A, potom vše hráč B. Hráč A má pak výhodu prvního tahu, možnost nějak reagovat na rozmístění jeho postav chápu jako kompenzaci pro hráče B.
2) Tato situace nemůže nastat nikdy. Každý hází na začátku tahu čtyřmi kostkami inspirace. Máš-li nějaké v rezervě, můžeš je vzít a přehodit. Ale když je na kartě postavy necháš, dohodíš si jen tolika, kolik zbývá do čtyř.
Je-li v týmu živý civilista (a ten může být nanejvýš jeden pro každou stranu), přináší jednu kostku inspirace navíc. Proto je jich v krabici 10.
3) aradrauq má recht
4) střelba není útok, bonus zezadu proto nemáš. Vzdálenost se počítá jako počet kroků od střelce k cíli, přičemž ty kroky mohou být i diagonální. Linie pohledu má jiný význam - když je na ní překážka, střelbu to znemožní. Za každý čverec těžkého terénu, který linie protíná, má obránce +1 k hodu.
Mne v pravidlech mátla jiná věc: jestli je ostražitá postava začínající tah v ovládané zóně nepřitele otřesená po jakémkoli pohybu (jak je v pravidlech doslova napsáno), nebo se může otáčet. V diskusích na geeku je to schované pod jiným tématem, ale odpověď nakonec zní, že otáčet se může bez postihu. Otřes by jí způsobil pouze přesun.
Jan
Rozmísťování postav
Doplnění ad 1) Ve scénářích pak je přesně popsáno, jak rozmístit a kdo začíná.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Kufr Citadel Skirmish (prázdný)
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 1 den