Oathsworn: Into the Deepwood

xxxxxxxxxo hodnoceno 8x (Seznam vlastníků)

Oathsworn: Into the Deepwood - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: není
Vydavatelé: Shadowborne Games
Autoři: Jamie Jolly
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Lidstvo nebylo rozdrceno kladivem války, ani zdecimováno morem nebo pomalu ohlodáno zubem času. Lidstvo bylo udušeno. Pomalu uškrceno sukovitými kořeny a zardoušeno šlahouny. Deepwood se stal jeho pohřebním rubášem. Celou zemi pohltila neproniknutelná džungle. Příchod tohoto temného věku přežila jen ta největší města a ta nyní stojí osamoceně jako ostrovy v oceánu smrti.

Městské hradby jsou sice vysoké, ale jejich zdivo se pomalu drolí. Monstra přicházející z temných lesů slídí před našimi prahy a čekají na svou příležitost. Jako odpověď na tuto hrozbu mezi sebou města uzavřela pakt. Tak vznikly první Free Companies – svobodné společnosti zrozené k lovu nočních můr. Jejich členové přísahali, že budou bojovat a položí své životy za záchranu lidstva a tento závazek stvrdili vlastní krví.

Někteří složili přísahu kvůli bohatství, jiní ze zoufalství nebo touhy po pomstě. Jsou tu ale i takoví, kteří se přidali, jen proto, že vědí, co se stane, když se hrozbě nebude mít kdo postavit. Ať už jsou jejich motivace jakékoli, jedno je jisté – až temnota povstane, oni ji budou očekávat s čepelí v ruce. K tomuto poslání jsou vázání přísahou. K tomuto poslání byli zrozeni Oathsworns.

Oathsworn: Into the Deepwood je kooperativní kampaňová hra pro 1-4 hráče, která se odehrává v temném fantasy světě. Každý hráč se vžije do role jednoho z Oathswornů, tedy hrdinů vycvičených pro boj s monstry. Vaše skupina Oathswornů (ve hře se jí říká Free Company) putuje světem, pomáhá tam, kde je třeba a vykonává skutky, ke kterým je váže jejich přísaha. Deepwood ani z daleka není přívětivým místem a nebezpečí zde číhá na každém rohu. Herní kampaň se skládá celkem za 21 kapitol, přičemž každá začíná příběhovou částí, a ta pak vyvrcholí střetnutím s monstrem. Kapitoly na sebe lineárně navazují a postupně odkrývají příběh vaší Free Company.

Příprava hry:

Na začátku kampaně si hráči musí zvolit hrdiny, za které budou hrát. Nezávisle na počtu hráčů jsou ve hře vždy 4 charaktery, a to buď v plné verzi, nebo lehce zjednodušení, kterým se ve hře říká Companion. Pravidla doporučují, aby každý hráč ovládal jeden plný charakter a pak bylo doplněno tolik Companionů, aby společně vytvořili čtyřčlennou družinu. Během každé kapitoly vás čeká příprava obou následujících fází:

Příběhová část obvykle začíná otevřením obálky s mapou příslušného města. Na ní pak podle pokynů připravíte žetony dostupných lokací a figurku vaší Free Company. Pak vyndáte ještě stupnici času, na které jsou zobrazené události nebo bonusy, které vás budou v průběhu příběhové fáze postupně čekat.

Střetnutí začne tím, že si vyhledáte příslušnou kapitolku v knize střetnutí. Tam se dozvíte, s jakým monstrem budete bojovat. To si najdete v krabici společně se souvisejícími komponenty (deska monstra, aktivační karty atd.). Pak podle pokynů v knize vyberete mapu, umístíte na ni prvky terénu (stromy, zdi, chýše), nepřátele a hrdiny. Poblíž herní desky vytvoříte zásoby žetonů a karet moci. Pak si každý hráč provede přípravu svého hrdiny. Vyloží karty vybavení, nastaví hodnoty obrany a regenerace animusu svého Oathsworna a vezme si příslušné bojové žetony. Pak si dá do ruky akční karty a boj může začít.

Průběh hry:

Jak již bylo napsáno výše, každá z 21 kapitol se skládá ze dvou fází:

  • Příběhová část, ve které se odehrává naprostá většina děje. Ve většině kapitol používáte mapu města, kde navštěvujete rozličné lokace.  Když do takové lokace vstoupíte, nalistujete příslušnou část v knize příběhů. Začnete číst a pokračujete odstavec za odstavcem, podle toho, jaká rozhodnutí uděláte a jak se vám bude dařit v testech. Pokaždé, když měníte lokaci, přidáte žeton na stupnici času, což občas spustí nějakou událost.  Takto pokračujete až do doby, než vás příběh dovede před nebezpečné monstrum, které je třeba zastavit.
  • Fáze střetnutí se odehrává na hexové mapě, kde probíhá boj mezi Oathsworny a monstrem (nebo více monstry). Hrdinové ve své části kola platí animus za pohyb po mapě a hraní akčních karet. Tyto akční karty umožňují hrdinům útočit a používat rozmanité schopnosti. Útok jako takový může být proveden pomocí kostek nebo, alternativě, pomocí karet moci, což snižuje množství náhody ve hře. Monstrum (nebo monstra) ve své části kola provedou akce, které jsou popsané na jeho aktivační kartě. Tyto karty mají několik stupňů (obvykle 3) a výsledkem je, že nepřítel dokáže v průběhu boje měnit své chování. Monstra se obvykle skládají z několika částí (hlava, boky, ocas atd.) a každá část těla má určité množství životů reprezentovaných tečkami na kostce. Vždy když odstraníte poslední tečku z dané kostky, nepřítel reaguje vyhodnocením extra aktivační karty.

Konec hry:

Každá kapitola končí poražením příslušného nepřítele (nebo nepřátel) a přečtením epilogu v knize příběhů. Hráči získají odměny v podobě peněz nebo předmětů a také utrpí nějaké ztráty v podobě zničeného vybavení a karet zranění v případě, že některý z Oatnswornů skončil v bezvědomí.

Celá kampaň je završena poražením finálního monstra na konci 21. kapitoly.

Autor: kubicvak

Vybíráme z Bazaru

Shadowrun Herní desky + Himalajska pomsta
Akt. cena: 999 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas