Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 119x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Replayabilita ?

Sodovka ve vedlejším vlákně nadhodila obavy o replayabilitu téhle hry. Přese všechno co bylo ve vedlejších vláknech řešeno, vysvětleno, přes různé ojectivity u jednoho scénáře a různé rozložení stop, bych chtěl slyšet názory na replayabilitu téhle hry. Obzvlášť by mne zajímaly názory lidí, kteří jsou víceméně touto hrou nadšeni, jestli nemají obavy, že právě díky tomuto problému nadšení časem opadne? Pokud nevyjde něco dalšího oficiálního, tak mám obavy, že fandovské scénáře nebudou příliš vyvážené. Mám obavy, že udělat dobrý nový scénář k téhle hře nebude žádná pr....

21.3.2011 08:23:03

kren
replayabilita u wargames vs. scenarovych rekneme pribehovych her (nechce se mi moc pouzivat RPG, protoze u RPG preci jen tak nejak pocitam s vylepsovanim statistik postav, Mansion bude spise zanrove adventure:-) - na jednu stranu se to srovnavat neda, protoze kazda bitva na tomtez poli se stejnymi jednotkami se ta vybojovat jinak. Na druhou stranu se to srovnat da, protoze preci i pocinani detektivu v tomtez prostoru se bude hru od hry lisit. ted uz jen zalezi na vnimani kazdeho hrace, jestli tu odlisnost vnima silne nebo se z jeho hlediska ni tak zasadniho zase nezmenilo. Ale takhle bysme mohli uvazovat i o Puerto Ricu. Co se kazdou hrou vlastne zmeni? Jednou je to hnede kolecko na policku s kukurici, v druhe s cukrem. Porad je to kamen polozeny na zetonku:-)

22.3.2011 11:13:59

to Ringo
Portoriko jsem chtěl taky použít jako příklad pro Křena, dokud jsem nezjistil, že hru nemá v seznamu. Jelikož jsou Portoriko v podstatě složitější šachy, tak zkušení hráči musí hrát pokaždé úplně stejně, protože se tam dá optimalizovat strategie a veškeré informace ve hře jsou známé (až na pořadí otáčení plantáží, které to ale opravdu moc nevytrhnou a většinou se s tím dá počítat). Takže třeba Portoriko bych za znovuhratelné opravdu nepovažoval.

22.3.2011 12:56:51

to Kadaver
Naprosto chápu :). Klidně jsi mi Puerto Rico mohl připomenout, protože ho nemám právě z uvedených důvodů :).

22.3.2011 13:01:10

to Ringo
S tím národním obrozením jsi mne teda dostal :D. Mohli bychom to zkusit zavádět. Třeba místo pojmu "insert", bychom mohli lidi nutit psát "vnitřní uspořádání krabice" a nebo "spoiler" by mohl být "informace, která zkazí prožitek ze hry" :).

22.3.2011 13:08:26

rbx

Kadaver a Ringo
taktez jsem chtel argumentovat tak jako vy, ale porad jsem tam citil neco v pozadi, neco tam smrdelo :-) Asi jako kdyz Kren nedokazal definovat, co mu na te hre vadi. Naopak by mely mit Mansions to znovuhratelnost vyssi, protoze ten pocatecni setup je rozdilny, oproti jinym hram, ale vysledek je jiny. Je to kvuli pribehu? Ze se z toho pri opakovanem hrani vytraci ten moment prekvapeni a pribehu, kde asi muze byt ta ktera stopa apod.? Ja si myslim ze je to prave ono. Pak uz jde pouze o taktiku a na to nepotrebuje hrac Mansions a koupi si radeji neco jako Acquire... nebo prave nejakou wargame, lehci ci tezsi.

22.3.2011 13:14:37

kren
Díky, já už se stejně nějakou dobu chci zeptat, co se tím slovem "spoiler" vlastně přesně myslí.

22.3.2011 14:04:42

to rbx
jak jsem slíbil, popřemýšlel jsem co mi na hře vadí a uveřejním to ve zvláštním vlákně.

22.3.2011 14:09:20

to rbx
Je to opravdu tím, že hra ztrácí překvapení a vyšetřovatelé už trochu ví, kam mají jít. V tu chvíli by měla nastoupit taktika, ale ta hra není nějak extra moc taktická (alespoň pro vyšetřovatele), takže proto ztratí to prvotní nadšení a tajemno. Sice nebude hra nikdy probíhat stejně díky různému pořadí Mythos, Trauma a Combat karet, různým hodům kostkou a různým tilům puzzlu, ale vyšetřovatelé už budou vědět co a jak. Tomu naštěstí trochu zabraňují různé rozhodnutí Keepera a díky tomu i jiný setup, ale v případě každé stopy jsou to vlastně jen dvě možnosti, kde může být. Těžko říct, jestli budou mít vyšetřovatelé díky této znalosti nějakou znatelnou výhodu proti Keeperovi, nebo ne, ale dokážu si představit, že si díky tomu hodně lidí raději zahraje nějakou více taktičtější hru.
Jelikož jsem ale stejný typ hráčů, jako většina ze zdejších přispěvatelů, mám doma 100 her a ke hraní Mansions se dostanu jen jednou za čas, tak mi to vůbec nevadí a než se mi hra ohraje, tak vyjde nějaké rozšíření.

22.3.2011 14:15:39

kren
me Seils tim svym prispevkem hodne pobavil. Jako dusledny obroditel napise "totalni off topic" a ja se chtel hned ptat, proc off topic a ne "mimo tema" ?:-)

EDIT: omlouvam se Seilsovi, asi to ode me nevyznelo tak jak melo, tedy v legraci. Takze uprimne, sorry.

22.3.2011 14:33:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Arkham vs MoM
nechcel som zakladať nové vlákno, tak preto sa spýtam tu, že či by vedel niekto toto porovnať z Arkhamom. Na arkhane sa nám nepáčili príliš dlhé prestoje pri piatich hráčoch. A čo atmosféra? čo to má vlastne ešte spoločné s AH okrem lovercrafta a teda aj vyšetrovateľov?

23.12.2011 00:39:42

stOKYi
Můj názor je takový, že MoM je svižnější a atmosféričtější.

Dále AH je čistá kooperačka - X lidí hraje proti hře, vyhrají všichni a nebo nikdo

MoM je semi kooperačka - x lidí hraje proti jednomu. V tomto případě je ten jeden Keeper, což je takový pán domu.

MoM má s AH společný svět (lovecraftovský svět), tedy i vyšetřovatele a monstra. Jinak se odehrává vždy v nějakém strašidelném domě. AH se odehrává vždy v jednom stejném městě.

23.12.2011 09:26:00

...
Ja si jeste prisadim...

AH mas nachystane za par minut.

MoM je super hra, ale na stul ji nedostanu moc casto z jednoho jedineho duvodu. Hru musi chystat jeden clovek (keeper) a trva mu to minimalne pul hodiny, spis vic.

Plusy MoM jsou zase takove, ze pravidla pro vysetrovatele vysvetlis za 2 minuty. Coz u AH neplati.

P.s.:Mas zlomenou nohu!

23.12.2011 10:09:41

nameless_one
me naopak vyhovuje, ze kdyz mame sraz, tak ja si pres den vklidu predem sestavim mapu a setup, vsehcno pripravim, a kdyz prijde zbytek party, jen vyberou postavy a jdem hrat. orpoti jinym hram, kdy se sejdem a jeste 40 minut po setkani vsech se nehraje, je to pro nas skvely, rpotoze ten co ma cas to vklidu pripravi pro ty, co dorazej pozdejc

24.12.2011 02:09:38

Vybíráme z Bazaru

ECHOES Housle
ECHOES Housle
Akt. cena: 75 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas