Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Corey Konieczka |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Designer Diary by Corey Konieczka
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1641MoM a AH...
Sice ještě ani jednu hru z nich nemám (AH čekáme na českej a pak okamžitě kupujeme, MoM pak asi taky koupíme... :D ) ale neviděl bych v tom problém... ani pravidla ani jedné z nich neznám, ale kromě toho že sou to horory tak se snad navzájem nebijou, ne? Jedna je kooperativní, druhá se hraje proti sobě, jedna je na dlouho, druhá vidím že jenom na hodku... tak to je přece ideální, ne? Podle času a nálady si dám takovej a nebo takovej horor, to se mi moc líbí!
M.N.
A kde si přišel na to, že v jedné hráči hrají proti sobě. Vždyť obě jsou koooperativní nebo alespoň v tom přesvědčení o MoM žiju? Jsou tam i stejné postavy jako v AH, alespoň podle fotek, které jsem viděl. Proto mám obavy a jedna nevytlačila druhou, alepoň u nás doma, protože obě hry mají velmi blízké téma.
a safra...
já měl celou dobu za to, že tady musí hrát někdo za ty potvoráky a pomatence... tak to je zklamání jestli ne... :-(
Parxel
MoM je semi-kooperativka - 1 (monstra) vs. zbytek (vyšetřovatelé) :)
viz. popis na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/83330/mansions-of-madness
jinak u mě také jasný Must Have
jinymi slovy
neco jako descent. space hulk nebo doom v lovecraftovskem havu?
proti sobě...
tak sem to tedka znova pročítal a pochopil sem to správně... jak říká Seils... jeden zlej proti ostatním... ufff... sem si oddechl... to se mi totiž na tom líbilo celou dobu nejvíc...!
M.N.
Trochu nechapu, proc cekate na ceske AH. MoM kupujete v AJ, takze ocividne problem s anglictinou nemate. Ber v potaz, ze kdyby sis chtel koupit dalsi rozsireni, tak to nebude uplne ono :-)
Jinak to, ze to je semikooperativka jsem uplne opomnel a mozna to bude duvod, proc budeme hrat casto AH, pana jeskyne hraju v DOOMovi a taky me to nebavi porad a radsi bych byl v druhe roli.
semikooperativní
Vida, tak mi nějak uteklo. Kouknul jsem tady na ZH do herní kategorie a bral to jako hotovou věc. Tak to je pak jiná, ale i tak je to "must have". Tím pádem ta má obava trochu ztrácí smysl.
to Vojtech Musil
You don't have to fear, Kadaver is here! :-)
A přináší sebou snůšku informací, které Tě určitě potěší. Takže z toho, co jsem zatím vyčetl, se jedná o hru, kde hraje jeden hráč keepera (ten zlý) a zbylí hráči hrají vyšetřovatele. Ty různé okolnosti zavedly do podivné vily, kde se dějí zvláštní věci a oni se jim snaží přijít na kloub.
Keeper si nějak vylosuje nebo vybere jeden ze scenářů, který ale není jednoznačný, avšak v několika bodech se větví, takže i když budete hrát stejné scenario, tak může probíhat úplně jinak. Ty jednotlivé části plotů nějakým způsobem popisují motivaci a cíl keepera, kterého se bude ve hře snažit dosáhnout. Je ve vile svatyně nějakého kultu a oni kultisté se snaží na svět přivolat Prastaré bohy a k tomu potřebují krvavou oběť, tedy vyšetřovatele? Nebo má pán domu nějaké dávné tajemství, které ho přivádí k šílenství a snaží se ho nějak odčinit? Na základě výběru těch jednotlivých plotů rozhodí keeper po mapě vily stopy ve formě karet. Stopy mohou být buď prázdné, nebo mohou obsahovat důležité informace o tom, co se ve vile vlastně děje. Vyšetřovatelé tak vlastně krůček za krůčkem odhalují celý příběh. Navíc je slíbené, že podle flavor textu na stopě se vždycky dá nějak vydedukovat, kam je třeba jít dál, nebo co je třeba udělat. Je to údajně nějak schováno v textu, typu: "Správce byl unavený a šel se vyspat." - tak další stopa by mohla být v ložnici, nebo něco takového.
V jednotlivých místnostech se nachází několik karet, které mohou být jak dobré tak špatné, může to být nějaké vybavení, nebo třeba nějaký zámek nebo puzzle (karty se asi rozkládají v setupu jak podle rozhodnutí keepera, tak i náhodně). O puzzlech už jsem tady psal, ale často se na kartách vyskytují nějaké checky, které se tentokrát háží jednou desetistěnkou a háže se proti vlastnosti vyšetřovatele. Vlastností je celkem 7 a každý vyšetřovatel má na začátku na výběr z několika karet, které mu dávají různé atributy a různé schopnosti. Vezmeš si kartu, která Ti třeba do začátku dá zbraň, ale budeš mít slabší atributy, nebo silnější atributy a nějakou slabší schopnost? Navíc na jedné kartě jsou tři atributy a na druhé jsou zbylé čtyři, takže máš vlastně dvě speciální schopnosti a když se Ti třeba ta zbraň líbí, tak alespoň tu druhou kartu můžeš vybrat pokaždé jinak.
Keeper zase na druhou stranu má nějaký objective, který je definovaný jeho výběrem scenaria a plotů. Vyšetřovatelé ten objective samozřejmě neznají a musí se k němu postupně dostat přes různé stopy. Keeper se snaží ten objective nějak tajně plnit a k tomu mu slouží dva balíčky karet. V jednom má trauma karty, které používá, když investigátor dostane nějaké horror damage, a ty karty dávají nějaký permanentní postih. V druhém má karty, které mají vždycky nějaké podmínky a keeper je může zahrát jen za těch podmínek, přičemž ty karty mají nějaké efekty na hru. Pak je samozřejmě ve hře balíček s rúznými náhodnými událostmi, na který ale keeper ani vyšetřovatelé nemají vliv. Keeper všechny svoje karty platí pomocí "threatu", což je to samé jako v Descentu (tedy body, za které platí karty a dostává je každé kolo podle počtu hráčů).
A nakonec ještě něco k boji, ten probíhá pomocí karet a kostek. Ve hře jsou dva(?) typy potvor, normální a magické (eldritch). Ke každému z těchto typů existuje balíček bojových karet, ve kterém jsou karty pro různý typ zbraně, kterou vyšetřovatel útočí (střelné zbraně, beze zbraně, tupé zbraně). Když vyšetřovatel útočí, tak se z příslušného balíčku typu nestvůry točí karty dokud se nedojde ke kartě s typem zbraně vyšetřovatele a na té kartě je popsáno, co se stalo a jaký check musí vyšetřovatel hodit. Když hodí, tak se provede pass efekt na kartě (dá nějaké damage), když ne, tak se provede fail (může třeba damage dostat). Když útočí potvora, tak se to provádí velmi podobně, akorát každá karta má ještě část pro útok nestvůry a tam je napsané, co se stalo. Případně se na kartě může psát, že stvůra útočí svým speciálním útokem a ten je pro každou stvůru specifický.
Tož a to je asi tak všechno, co zatím vím. A teď už se zase můžete začít bát, protože odcházím vyřešit pár záhad života.
to Kadaver
:-D Ted nevim, jestli to je nahoda, ale to uvitani je z C&C Red Alert 2: No fear, Tanya is here! :-D Nicmene pobavilo a rozhodne nazhavilo tvoje vyliceni hry. Diky za pomerne podrobny popis, fakt se na to tresu uz ted a stalo se to jeste vetsim must have nez driv :-D Trosku skoda, ze to je PJ vs hraci, neni to uplne coop hra, ale i tak to je vazne parada :-)
Semi-kooperativka
Já beru pojetí hry 1 (monstra) vs zbytek (vyšetřovatelé) jako výhodu. Nebude to v zásadě tolik konkurovat AH, takže se nebojím, že bychom na něj zanevřeli. To je možná až kacířská myšlenka :-D Navíc v každé hře dostane jeden z hráčů konečně možnost hrát za ty "pravé" bohy ;-) Každopádně se na tuhle hru dost těším a fotky komponent společně s designer deníky a Kadaverovými popisy tomu jenom pomáhají.
nejvíc se bojím
těch slibů co budu muset vytáhnout abych mohl hrát za darebáky... bo přítelkyně (ikdyž zatím je hra budto zabalená, nebo ještě nekoupená) má uplně jasno... příšeráci v Descentu, MoM, MCh a všude jinde sou jenom a jenom její... a běda kdybych jí je chtěl vzít... :-( co já budu muset všechno naslibovat abych si aspon občas zahrál za ty "správný" borce :-(
Kadaver
Zní to čím dál líp. :)
to Vojtech Musil
Já to uvítání znám z filmu Underdog (You don't have to fear, Underdog is here), ale nemyslím si, že by to tam vymysleli. Bude to staré pořekadlo jak angličtina sama :-)
Jinak já se na ty správné borce taky těším, konečně krev poteče a Prastaří se budou pod mým vzýváním probouzet z věčného spánku... Ale jinak jsem normální :-)
to Kadaver
To rozhodne, kazdopadne jsem to slysel po dlouhe dobe a dost me to pobavilo :-D
Me na tom dost zaujal ten prvek skladacek, vypada to slibne + sbirani stop, ktere vysetrovatele vedou k nejakemu moznemu rozuzleni, pokud do te doby nezahynou bidnou smrti :-D Trochu mi to pripomina Androida (vysetrovani vrazdy) + AH. Oboji jsou bezva hry, takze neni co resit.
Kadaver
Díky za vyčerpávající zprávu pro nedočkavé. Bude to určitě nádhera ze všech nádher nejnádhernější, jen trochu zamrzí, že na FFG už pěkně dlouho k téhle hře nevydali žádné nové info.
Kadaver
Připojuji se k poděkování za velmi podrobný popis, těším se čím dál víc :-)
dalsie info
Tak FFG konecne zverejnili dalsie informacie :)
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1747
to Miri
Tyjo, Ty jsi ještě rychlejší než moje RSSko :-D
Těším se čím dál tím víc a obzvláště nad designem karet asi budu ještě nějaký ten pátek slintat. FFG překonává samo sebe.
to Kadaver
To je tym, ze sa na Mansions tesim ako mala :). Kazdy den pozeram stranky FFG co je noveho a ci predsa len hra nebude na Vianoce.
to Miri
Nechci Tě zklamat, ale jelikož je MoM ještě stále ve stavu "at the printers" a i v Essenu ještě měli provizorní miniatury, tak to do Vánoc rozhodně nevidím. Ještě to musí dokompletovat ve fabrikách a pak to něco kolem měsíce pojede na lodi z Číny. Takže ve výsledku to opravdu vidím až tak na ten únor. Což mi plně vyhovuje, protože na začátku února mám narozeniny :-)
to Kadaver
Ty teda vies cloveku skazit vecer :). Ja viem, ze to bude asi az ten februar, ale snivat treba ;).
tak už je to jisté...až Q1 2011
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1776
Beholder
on to bude vseobecne nabity leden a unor. Stejne jako minuly rok, kdy byly Runewars.
dalsie novinky
Order from Chaos
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1872
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Quodd Heroes
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 18 hodin