Legendy země Euthie

xxxxxxxxxo hodnoceno 71x (Seznam vlastníků)

Legendy země Euthie - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: (Self-published)
Autoři: Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Hrál už někdo?
15.5.2017 07:08:49

ne
Ale poslechni si poslední joub.cast, týpci tam o tom mluví půl hodiny :) třeba si z toho uděláš obrázek

15.5.2017 08:50:17

hrál jsem na ZatroConu
Celkove na mě udělala hra velmi dobrý dojem, i když jsme hráli verzi sice blízkou finalni podobě, přesto, jak sám autor doplnil, bude zapracováno ještě několik změn a několik dalších, řekl bych zajímavých podnětů, zaznělo přímo při hraní. Stručný popis hry by byl asi takový: jedná se o klasické RPGcko se všemi známými prvky - levlovani, nakupování, objevování, vylepšování postav a hlavně zabíjení potvor. Na začátku se vybere scénář, který se hraje - my hráli základní první (úkolem bylo zabit draka a nutno říct, ze dostal co proto, i když jsem přežil jen s jedním životem). Teď při psaní dojmů mě napadlo, že ve hře chybí zpestření v podobě vedlejších questu, ale možná je toto v plánu pro rozšíření, nebo je obsaženo v dalších scénářích (umím si představit balíček události, ve kterém se odhalí několik úkolů na karte na kolo a hráči maji šanci, je za drobne odměny splnit). V průběhu hry se snažíte získat co nejvíce zkušenosti (vítězných bodů), osvobozeni co nejvice poli od monster (opet za VB) a především vylepšit si postavu, aby obstála v závěrečném souboji.

Určitě pozitivním prvkem hry je,že za monstra (kromě finálního "bosse") hrají hráči a nenudite se tak ani v kolech ostatních hráčů. Trochu nepříjemným efektem je,ze de facto po kozdem boji musíte do města-malokdy jej totiž absolvujete bez vážného zranění a jít do dalsiho boje bez léčení = de facto sebevraždě. Ale s postupem času a získáním magických předmětů se toto zlepší a jako pravý hrdina začnete brazdit krajinou pobijet prihlople Troly, kteří ovšem také umí ukázat zuby, jak se 2x přesvědčil jeden z mych spoluhráčů. Hra ma velký potenciál pro další rozvoj a držím autorům pěstí, aby se jim podařilo získat prostředky na vydání hry a mohli expandovat i do zahraničí.

16.5.2017 07:55:06

první hra
Těch dojmů by teď mohlo přibývat, protože autoři už backerům hry odeslali. My jsme to včera večer doma rozbalili. Ihned nás překvapila ohromná krabice, ve které jsem se bál, že bude hodně českého vzduchu, ale to se naštěstí nekonalo :-). Krabice byla opravdu narvaná komponentami. Za to velké plus!

Podle návodu jsme udělali setup hry, který trval určitě tak 30 minut. Úplně mi to připomnělo setupy u Arkham Horroru. Časem se to asi zrychlí, že už bude člověk vědět, kam co patří a nebude hledat v návodu. Každopádně setup hry byl v návodu popsaný velmi dobře. Jediná výtka snad, že jsme na první pohled nepochopili, co patří do rozšiřující limitované edice a co ne. Respektive, co vše si máme namíchat do první hry.

No bohužel pak to začalo skřípat. Další hodinu nám trvalo vůbec hru rozjet. Návod byl psaný hrozně těžkopádně, obsahuje velmi málo obrázků a příkladů. Možná snad raději bych uvítal, kdyby font byl o něco větší a návod byl nějak rozumně rozdělen do sekcí. Klidně to roztáhnout na 40 stránek, ale zpřehlednit to. Případně rozdělit na Pravidla hry a Slovníček pojmů. Největší problém byl, že jsme vždy v návodu dospěli k vysvětlení nějakého komponentu nebo pojmu a pak jsme museli listovat přes x stran a hledat v jiné sekci vysvětlení...

Další půlhodinu jsme zvládli odehrát první 4 kola (tedy 1/8 hry). Nejvíce nás zdržoval boj, ten jsme si museli z návodu přečíst snad 3x :-). Obecně mi přijde hrozně komplikovaný. Jako chápu, že je super, že ho můžu ovlivnit kartami, přehazováním kostkami atd. ale na úkor zjednodušení bych klidně vypustil ty různý komba stejných karet a výměnu karet. Totálně jsme se ztratili v tom kdy se při použití Gaaru přičítá +2 a odečítá -2. No uff. Hráli jsme ve dvou, ve 4 mi přijde, že člověk asi hodně čeká na svůj tah.

Abych nezněl jen negativně, tak se nám velmi líbí grafika hry a způsob a rozsah rozšiřování postav. Když jsem viděl kolik zajímavých věcí je zrovna na trhu, tak mě oči přecházely :-). Pak když jsme se dozvěděli, že ještě z jednotlivých částí výbavy můžeš skládat sety. No paráda! Nicméně i tu bych uvítal zjednodušení, že ze tří trhů by mi asi stačil 1 nebo max 2. Obecně cítím, že ta hra je velmi dobrá, velmi komplexní, hráčská, jen nám ještě bude trvat nějaký čas se tím celým prokousat. Popsal jsem svoje první dojmy, určitě té hře dáme ještě šanci a zkusím tu pak nahodit, jak se moje dojmy vyvíjejí.

21.11.2017 08:09:57

to bartoloměj
Nic k tématu nemám, jen mě docela překvapil způsob učení pravidel těsně před hraním otevřeným způsobem (že se učí všichni hrající najednou)... to podle mě většina her musí skřípat, obzvláště těch komplexních... ale také jsme to tak dělávali, to ještě do toho učení se nových her byla zapálená i přítelkyně :)

21.11.2017 18:27:44

Pravidla
Hráli jsme dva. A měli jsme chuť si tu hru zahrát hned, jak přišla Takže se to zdálo jako nejlepší řešení. Jinak obecně souhlasím, že je lepší když si komplexní hru nastuduje za běžných okolností jeden hráč a vysvětlí hru svými slovy ostatním.

21.11.2017 18:44:02

hra ve 4
Hráli jsme včera ve čtyřech lidech. Nedohráli, po 3 hodinách jsme se dostali k prvnímu drakovi a ten nás zabil a už jsme neměli sílu pokračovat. Při hraní jsem stále porovnával se hrou Mage Knight - podobnost tady je. Co se mi líbílo: dost záleží na jakých políčkách bojujete a jaké získáváte odměny a podle toho levelujete o dost rychleji a pokud zapojíte trochu matematiky, můžete soupeřům i hezky útéct. Co se mi naopak nelíbilo je souboj s nestvůrami, kdy vás hráč po levici náhle vyruší z taktického přemýšlení a musíte házet a házet. Hru to dost protahuje. Celkově jsem byl ale mile překvapen a řekl bych že pro více hráčů je to lepší než Mage Knight, právě kvůli vyšší interakci mezi hráči.

22.11.2017 11:28:46

krabice = fatalní neúspěch
Já mám hru stále ve fólii a nejspíš ji šoupnu pod stromeček. Ale nedá mi to, aby si nepostěžoval na krabici. Rozumějte na rozměr krabice. Grafika je moc pěkná, o to nic, ale ten rozměr je naprosto šílenej (obrovský čtvercový půdorys, přitom nízký profil).
Docela by mě zajímalo, co autory vedlo k takovýmto nestandardním rozměrům, když hra nemá ani žádný velký pevný herní plán? I kdyby, tak se běžně velké kusy kartonu dělají ohýbací/skládací.
Dost znesnadní uložení hry mezi ostatní kusy. Drtivá většina "velkých" her drží rozměr krabice přibližně 31 cm (myslím, že přesně 305 mm). Výška (hloubka) krabice je sice různá, ale zpravidla vyšší. Krásně se to potom rovná do regálu, do tašky či bedny na převoz.
Jediná výjimka je staré Robo rally, které má podobně nemožnej rozměr, jako LzE. Už delší dobu uvažuju, že tu krabici RR ořežu a předělám, protože se furt válí někde bokem a nikam se nevejde. A teď druhá taková.
:/
// jinak teda nic ve zlym samozřejmě, myslím, že hra mi to "příkoří" vynahradí :)

24.11.2017 14:44:17 | Upraveno autorem (porovnej)

krabice!
Krabice má opravdu příšerný formát. Proč???
Překvapilo mě (spíš pozitivně), že ve hře jsou už roztříděné a rozpytlíkované žetony.
Grafika mě také příjemně překvapila (hlavně oproti nějaké dřívější verzi, kterou jsem viděl).
Zatím jsem ani nečetl pravidla, tak víc nedokážu říct.

25.11.2017 01:32:42

Krabice a její rozměry
Děkujeme za zpětnou vazbu na krabici.

Krabici společně s většinou komponent jsme navrhovali asi před rokem, kdy jsme zadávali k vytvoření ten obrázek hrdinů bojující s drakem uvnitř kostela. V té době jsme přizpůsobili rozměr největším deskám (upřímně jsem netušil, že se desky nařezávají), deskám hrdinů a protože jsme chtěli mít krabici co nejnižší a také, aby název hry nepřekrýval obrázek na krabici, tak jsme ji navrhli čtvercovou. V té době jsme vyvíjeli hru, aby fungovala a tohle nám prostě nepřišlo důležité. Když jsme pak měli grafiku na krabici hotovou a začali nám říkat testeři, že jim přijde takový rozměr krabice jako blbost, už bylo pozdě. Ilustrace na krabici nás stála hodně peněz, a pokud by jsme změnili rozměr, musela by se ilustrace předělat a na to jsme prostě neměli už čas ani peníze. Takže se tímto omlouvám, že jsem Vám přidělal starosti, kam s ní...

Můj pohled na věc je aktuálně už jiný. Krabice se mi takhle fakt líbí a vlastně jsem rád, že je naše hra trochu jiná nejen tím uvnitř ale i tím prvním dojmem z venku. Líbí se mi, že na krabici vynikne ta grafika a ten nízký rozměr na výšku působí tak trochu útulně. :-)

Díky za pochopení a věřím, že krabice není všechno. :-)

Tadeáš

25.11.2017 08:53:47

SwarmRazer
Dík za vysvětlení. Ono to vypadá super, když je to jedna z mála krabic na polici. Ne když je třeba uložit hru mezi další stovku či dvě jiných her ;) Zmenšení čtverce 36x36 na 31x31 IMHO nevyžaduje změnu obrázku. Problém je, že postavené na bok to nikam nepasuje. Když se to položí, tak vadí nízká výška, protože není co by se hodilo položit vedle toho. Tak nějak jsem předpokládal, že jako autor (autoři) hry máte "nahráno" spoustu v her a tudíž i "okoukáno" co se z kartonu do her vyrábí.
Nic ve zlým. Víc do toho kopat nebudu. Koupil jsem pod dojmem z videa (Joub cast) a klukům věřím. Takže věřím, že se mi to herně bude líbit. Určitě obdivuju vaši píli s úsilí. Vidím za tím spoustu práce, klobouk dolů, palec nahoru!

25.11.2017 10:51:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Druhý a třetí dojem
Co se týče krabice tak její rozměr byl pro mně taky šok a taky jsem řešil jak jí uložím. Ale už jsem se s tím srovnal a je fakt, že ta hra je výjimečná, trochu jiná než ostatní, takže jsem vlastně i rád, že mi ta hra nezapadne do sbírky, ale bude trochu vybočovat.

Stihli jsem zahrát další dvě hry (ve dvou), došli jsme vždy k prvnímu drakovi a ten nás zabil. Naposledy mu chyběly pouze dva životy. Takže ta hra mi přijde hodně dobře vyvážená a je to fakt výzva pro začátečníky projít. Každou tu hru jsme vždy objevili něco nového. Ve druhé hře jsme zjistili, že je fajn zabít zemní elementály, protože je za ně super odměna. A ve třetí hře jsme objevili kouzlo bot, to že má hráč každé kolo pohyb navíc je super a dá se za jedno kolo bojovat, vytěžit i prodat. Zatím nejslabší hrdina (schopnosti) se nám jeví Maeldur, ale ještě jsme nevyzkoušeli všechny hrdiny.

25.11.2017 13:01:54

peca007
Chápu, že s tím uložením mezi ostatní hry je problém, my jsme v tomhle oboru fakt nováčci (takže jsme to podcenili). Hlavně při tvorbě hry jsem znal kolem 5 deskových her a tohle mi vůbec nedošlo. Doma jsme měli 3 deskovky, aktuálně už jich máme asi 10. :-)

Teď už to změnit nejde ale do budoucna se uvidí, protože pokud by jsme s hrou šli konečně na ten kickstarter a dál do zahraničí, tak to určitě nebudeme dělat takhle (vylupovat komponenty a připravovat do krabice sami). Takže nás to asi donutí krabici změnit.

Díky za obdiv, sami jsme se divili, že jsme to zvládli ale některý chvíle jsme měli na krajíčku. Věřím, že to za to stálo a všichni si hru ještě užijeme, včetně nás, protože nás hra stále baví...

25.11.2017 16:37:22

Druhý a třetí dojem
Bartoloměj - jsem rád, že se hra líbí a že ji takhle postupně objevujete. Taktik je ve hře fakt mraky a dost často se nějaký typ taktiky lépe hraje s konkrétní postavou. Maeldur je trochu náročnější postava ale naopak mě osobně už po posledním ladění připadal až moc silný. :-)

Užívejte a díky. T.

25.11.2017 16:42:09

První dojem + hra ve dvou
Po zahrání první hry ve dvou jsem spokojen, vložených peněz nelituji.

Co bych na hře nejvíc vypíchl:

+ skládání herní mapy
+ hra protihráčů za monstra (minimalizuje hluchá místa)
+ karty schopností monster
- velikost krabice

Na vyložený zápor jsme zatím nenarazili. Z prvního obhlédnutí karet jsme si říkali, že je malá variabilita monster a jejich schopností. Ale minimálně u těch schopností by asi byl problém s balancem a sesbíráním 3 stejných karet na nejsilnější efekt karty.
K diskutabilnímu mínusu by se mohla započíst délka partie, nicméně jsme se skvěle bavili. Takže je to spíš potřeba brát v úvahu před hrou, kolik času na ni máme.

Za mně jediné zatím zjištěné mínus je rozměr krabice.

Co se týče krabice, tak v půdorysu je opravdu velká a bude se špatně uskladňovat mezi ostatní s běžnějším formátem. Na druhou stranu vynikne krásná ilustrace na víku.
Co mi vadí víc je malá výška krabice. Komponent je spousta a pytlíkový systém je pro pravidelné hraní nepraktický. Vytvořit si do krabice nějaký smysluplný a funkční pořadač bude asi oříšek, právě díky malé výšce.

Takže spokojenost.
P.S. Vykostil nás první drak :D

1.12.2017 23:09:48

Další dojmy...
Takže s hrou už jsme strávili řekl bych tak 20 hodin herního času. Čím více jí hrajeme tím mi přijde herně lepší a lepší. Hlavně se člověk už orientuje, ví co má dělat, každou hrou dělá lepší komba, jak na mapě, tak v souboji.

Až na 4. hru jsme dali prvního draka. Druhého draka jsme dali na druhý pokus. A brzo se budeme chystat do finálne na toho posledního. Kdybych měl ve hře hledat nějaká negativa, tak by to byly fakt spíš detaily. Jako že na dílku s jeskyní není vidět ohnivý elementál nebo že těžba my mohla být ještě více různorodější. Fakt detaily. Ta hra je skvěle vymyšlená a ze hry si člověk odnáší opravdu zážitek.

Zkoušeli jsme taky hru ve 4 hráčích, ale odehrát to k prvnímu drakovi (1/3 hry) nám zabralo 4 hodiny a občas vznikaly prostoje. Karta chaosu Ovládnutí byla pro nás trochu zmatečná. Stávalo se nám, že dva hráči, co neovládali monstrum, tak jí měli a oba vzájemně jí vytáhli. Takže nebylo jasné, kdo by měl monstrum ovládat. Obecně bych doporučil tu hru pro 2-3 hráče. Ve třech asi bude nejlepší. Nicméně spoluhráčům se hra líbila tak, že plánujeme to v jeden den zahrát celé, na jeden zátah ve 4 :-).

3.12.2017 06:57:28 | Upraveno autorem (porovnej)

Spokojenost

Odehrána první hra, čili spíše hra výuková. Přesto zábavná a myslím si, že zábavnost s odehraným časem poroste. Ke krabici se už vyjadřovat nechci, vše bylo řečeno níže. Výtku mám k pravidlům - na můj vkus nepřehledná a zbytečně dlouhá, šlo by to určitě napsat jasněji a stručněji (případně s nějakým slovníčkem pojmů apod.). Předpokládám, že je to daň za určitou nezkušenost autorů s jinými deskovkami. Vlastně jsem si musel pomoci let's play videem na youtube. Nicméně, pravidla jsme nakonec pokořili a hra samotná je moc dobrá a plná netradičních prvků (vlastně jsou to dvě hry v jedné - hra za hrdinu a za monstra). Trochu mi to připomíná vytuněnej oldschoolovej Talisman. Za mě tedy jednoznačně spokojenost.

3.12.2017 13:23:46

Dojmy a odpověď pro Bartoloměj

Díky všem za dojmy, jsme rádi, že se hra ve směs líbí. Určitě budeme rádi, pokud by jste měli nějaké konkrétní náměty ke zlepšení pravidel, napište nám prosím na legendsofeuthia@gmail.com .

Bartoloměj - karta "Ovládnutí" případně "Magické ovládnutí" má pod sebou v poznámce napsáno, že pokud chce ovládnutí zahrát více hráčů, má přednost ten, který je nejblíže po pravici bojujícího hrdiny.

Příjemné hraní přejeme :-)

3.12.2017 14:11:04

První dojmy

Máme za sebou první hru a určitě se nám líbí, připomíná mi starého Hobita. Když se člověk prokouše pravidli, tak je už celkem intuitivní a na vysvětlení dalším lidem víc v pohodě, než jsem čekala. Máme seznam dotazů, které si ještě buď doluštíme nebo je sem hodín do sekce dotazů, ale jestli bych se za něco přimlouvala a s čím jsme nejvíc válčili, tak to je symbolika na desce. Nevím jestli to sem už někdo psal, ale když tu mapu člověk vidí poprvé, tak vlastně vůbec netuší na co kouká a i se zkušenostmi z jiných her jsme trochu tápali. Především pro začátek ve znacích u monster, co to je, k čemu to je (třeba znak gaaru je vysvětlený jen v kontextu s něčím úplně jiným), v podstatě hned pro začátek jsme nevěděli jestli to musíme mít, nebo to naopak dostaneme po výhře, v průběhu hry to člověk pochopí, ale nad luštěním různých nevysvětlených symbolů desky a destiček jsme strávili kus času listováním od začátku do konce v pravidlech a různých sekcích. Určitě bych se přimlouvala za nějaký obecný přehled symbolů, především desky. Určitě to neberte jako velkou výtku, člověk si na to přijde a hra nás každopádně moc bavila a moc se nám líbí, jsme rádi, že ji máme i s limitovaným rozšířením :-)

11.12.2017 07:58:34

Zip

První dojmy
Příjemně překvapila, hlavně sbírání vybavení. Dost mi některé části připomínaly různé PC hry.
První hra, takže zatím asi nedokážu porovnat pořádně všechny postavy, vyzkoušel jsem hru za Maeldura, na pozici S téměř stále Pán portálů, takže i po těžkém boji jsem se byl schopný poměrně rychle vrátit k vesnici a vyléčit se.
Pravidla mi přišla ješte poměrně jednoduchá. Minimálně když srovnám s hrami, které hrávám.

Některé postavy mi přišli prot ostatním trochu nevyvážené, minimálně ze začátku hry. Nejvíc rozpoluplné pocity jsem měl z karet, kterými lze převzít ovládání monstra, karty jako takové bych nechal, ale možnost převzít ovládání bych nechal jen na úplný začátek boje. Během boje mi to přislo už zvláštní, nedalo se tomu prakticky nijak zabránit.

7.1.2018 00:53:38 | Upraveno autorem (porovnej)

Poprvé do druhého draka
Euthii jsem hrál zatím pouze dvakrát ve dvou hráčích a v obou případech jsme hru ukončili zabitím draka Farrugy v desátém kole. Minulý víkend jsme se s kamarádem rozhodli, že hru dohrajeme. Po skoro čtyřech hodinách jsme se ovšem dostali k zabití druhého draka Mirrezil v 18. kole a na další pokračování už nebylo dost sil. Na jeden zátah je ta hra zkrátka neskutečně dlouhá, i když jsme oba znali pravidla a tahy jsme nijak dlouze nepromýšleli. Naštěstí jsou ve hře milníky, takže příště si to střihneme od 19. kola až do konce.

K milníkům bych rád poznamenal, že je hodně znát, že autor hru pořádně otestoval, protože i v případě, kdy jsme hru ukončili po 10. kole, i v případě konce po 18. kole odpovídal počet bodů (bez započítání bodů z žetonů na mapě a peněz za věci v inventáři) skoro přesně našemu zisku. Peněz jsme sice měli ve všech třech případech o něco víc, ale zase není problém si při rozehrání hry od určitého milníku nějaké ty chechtáky přidat.

Každopádně co bych na hře chtěl vyzdvihnout je skvělý pocit ze zlepšování hrdiny. Takový ten moment, kdy si někdy v 15. kole všimnete zapomenutých hor, kde dosud nikdo netěžil. Tak se tam vydáte a slabé monstrum, které jste na začátku hry horko těžko porazili, najednou smetete jednou ranou. A sice za něj už nedostanete žádné zkušenosti ani odměnu (pouze odměnu z daného políčka + možnost těžby), ale najednou máte pocit, že teď už se z vás stává celkem solidní frajer. Tenhle pocit vám pak stejně rychle může vzít nějaké silné monstrum, ale i tak v té hře je. A to se mi na tom líbí. Že je možné pocítit, jak se váš hrdina vylepšil během jedné jediné hry a nemusíte kvůli tomu hrát nějakou delší kampaň.

A ještě jeden malý tip pro zbabělce, i když jsme se s kamarádem v soubojích nijak nešetřili, vždy zhruba jedno až dvě kola před soubojem s drakem jsme výrazně zvolnili tempo, aby nám zbyly nějaké karty na vykrytí dračího útoku a také aby nám zbyly nějaké gaary na přehození kostek. A i když to s Farrugou bylo dost těsné, tak Mirrezil jsme porazili naprosto s přehledem. Ale to jen proto, že jsme srabi a nechtěli jsme zakončit hru porážkou po čtyřech hodinách.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

5.7.2019 09:04:18

Vybíráme z Bazaru

PaladinovéZápadního království:Sběratelská krabice
Akt. cena: 110 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas