nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Kolonie

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Zvířátka, Post-apokalypsa
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Plaid Hat Games
Autoři: Jerry Hawthorne
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Linie výhledu

V pravidlech je to dost krkolomně popsáno (dělat čáry od základen figurek).

Podle mě může být figurka teoreticky kdekoliv na daném poli a tak automaticky vybírám tu nejkratší cestu linie výhledu nehledě na to, kde figurka reálně stojí (kdyžtak si jí šoupnu v rámci pole kousek vedle, aby to vyšlo lépe).

Je to tak?

Nicméně pokud chci útočit na někoho, kdo je na úhlopříčném poli, tak můžu za vzdálenost 1 (přes průsečík rohů čtverců) a nebo je toto zakázáno a musím útočit jakoby kousek obloukem přes sousední pole a tedy za vzdálenost 2? V pravidlech je výslovně zakázáno se úhlopříčně pohybovat, ale o míření tímto směrem nic psáno není. Jak to tedy je?

EDIT:
Ač jsem prošel celé BGG fórum, jediná poznámka ohledně linie výhledu přímo od autora je ta, že "linie výhledu nefunguje jako pohyb postav" a opět hloupá pomůcka s čárami. Přitom se tázající ptal přesně na to, co já tady. Tedy to zůstává stále nejasné.

Upraveno autorem (porovnej)

10.5.2020 18:12:11

Re: Matematika

Viděl bych to tak, že pokud ti špejle protne přesně ten spojnicový roh, tak to pro střelbu prostě brát jako vzdálenost 1. Samozřejmě si tam dát nějakou mírnou toleranci, třeba podle šířky špejle, podobně jako u "jestřábího oka" v tenise: pokud mezi špejlí a hranicí pole je viditelné místo, tak prochází tímto polem. Pokud viditelné místo není, tak jím neprochází a to pole se do vzdálenosti nepočítá.

Já vím, že bys chtěl jasnou odpověď, ale když ani autor ji není schopen dát, tak si to prostě musíme nějak vyřešit každý sám. Ono tu řešíme rozdíl jednoho pole ve vzdálenosti. Jistě, v Kolonii jsou pole velká a ten rozdíl tedy nabývá na významu, ale pořád je to jenom rozdíl 1 v určité specifické situaci, která nastane tak maximálně (kolikrát, sestro?) třikrát za deset let.

Jenom pro vysvětlení: Já mám Kolonii koupenou, ale ještě jsem ji nehrál, protože chci nejprve dohrát Plyšovou hlídku, aby se nám pravidla v hlavě nemotala. Takže tady tak trochu teoretizuju. Ale až Kolonii budeme hrát, tak vzdálenost pro boj na dálku budu určovat tak, jak jsem navrhoval. Koneckonců - v případě, že útočím já, to bude pro mě výhodnější (dostřelím dál), v případě, že útočí soupeř, bude to pro mě nevýhodnější (on dostřelí dál). Ale to je hra. V průměru se to srovná.

0 | 13.5.2020 12:02:37

Matematika

Ano, ale to opakuješ přesně to, co on i pravidla. To je mi jasné on začátku. My se ale bavíme o jedné jediné, specifické situaci, která je v reálném světě čar, provázků a špejlí limitně nedosažitelná. A sice míření skrze průsečík čar na "sousedící" políčko (dotýkající se rohem toho mého) diagonálně.

Vím, že do toho už trošku šťourám, ale na tuhle otázku bych zkrátka čekal jasnou odpověď ano/ne. Zvláště, když evidentně nejsem sám, kdo se na to ptá. Selský rozum hovoří, že ano, ale matematika, že ne, protože do průsečíku čar se reálně nikdy nestrefím a vždy to zaměřím kousíček kolem.

0 | 13.5.2020 11:44:55

Selský rozum

Pokud autor sám uvádí, že linie výhledu nefunguje jako pohyb a nic víc neupřesňuje, použil bych "selský rozum":
Při střelbě, pokud mi nic nestíní, je důležitá vzdálenost vzdušnou čarou (nejkratším možným způsobem). Proto bych to prakticky řešil tak, že bych si třeba špejlí propojil obě figurky postupem popsaným v pravidlech a spočítal, přes kolik polí mi špejle prochází. Snažil bych se přitom najít takové spojení, které prochází nejmenším počtem polí (a samozřejmě nekříží dvojitou bílou čáru).

0 | 13.5.2020 08:20:57