Knarr - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Thomas Dupont
Rok vydání: 2023
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Odrazilo
od břehu loďstvo,
příď vlny pěnila,
praštěla vesla,
štít tloukl o štít,
v třeskotu mečů
do válečné vřavy
mířili vikingové.

Poetická Edda, První píseň o Helgim, vítězi nad Hundigem 27.

Ve hře Knarr, nazvané dle vikinské obchodní lodi, hráči velí družině vikingů. Do ní během hry přibírají nové členy, díky nimž okamžitě získávají zdroje a jež poté mohou vyslat na obchodní nebo dobyvačnou výpravu; kromě toho mají hráči možnost obchodovat. Hráč, jemuž jeho vikingové zajistí nejvíce vítězných bodů, se stane vítězem.

Privátní: illustration.green.webp

Příprava hry

Hráči připraví na dosah všech herní plán s ukazateli věhlasu a vítězných bodů; na začátek obou umístí žetony své barvy. Poté zamíchají balíčky karet obchodních a dobyvačných výprav a od obou odkryjí po třech kartách; karty vikingů taktéž zamíchají a odkryjí pět z nich, které rozmístí k vyznačeným místům na dolním okraji herního plánu. Každý hráč si vezme desku lodi, po třech žetonech vojáků a náramků, z nichž po jednom umístí do výřezů v desce lodi, a nakonec obdrží tři karty vikingů na ruku a další dvě, které vyloží před sebe.
Pokud se hráči rozhodli pro pokročilou variantu hry, náhodně vyberou a vyloží rovněž jednu z karet artefaktů.

Privátní: illustration.blue.webp

Průběh hry

Hráči se střídají v tazích; v každém z nich si hráč nejprve přičte vítězné body v počtu odpovídajícím jeho věhlasu. Poté provede jednu z povinných akcí:

  1. Nábor: hráč vyloží z ruky jednu kartu vikinga a přiloží ji k již vyloženým kartám stejné barvy (má-li před sebou takové). Poté získají zdroje uvedené na všech těchto kartách: vojáka, náramek (v obou případech umístí do vyřezů v desce lodi odpovídající žetony), věhlas nebo vítězný bod (v těchto případech posunou svůj ukazatel na příslušné stupnici). Nakonec si vezme do ruky jednu z karet vikingů v nabídce: zdarma si může vzít kartu na pozici odpovídající barvě právě vyložené karty (např. vyložil-li červenou kartu, může si vzít zdarma kartu zcela vlevo, zelené odpovídá karta uprostřed a fialové karta zcela vpravo), chce-li si vzít kteroukoli jinou, musí zaplatit jeden žeton vojáka.
  2. Mořeplavba: hráč si vybere jednu z dostupných karet výprav a vyšle na ni své vikingy, tj. odhodí vyložené karty v počtu a barvě uvedených v levém rohu karty výpravy; místo kteréhokoli vikinga může vyslat jednoho vojáka (tj. zaplatit žeton vojáka). Karty výprav hráč postupně přikládá k hornímu okraji své desky lodi. Hráč poté získá všechny zdroje uvedené v pravém rohu karty kartě, navíc se s každou objevenou zemí zvyšují možné výnosy z obchodování (viz níže); ty jsou znározněny ve třech sloupečcích na kartě lodi a kartách výprav.
Knarr ve 3 hráčích

Kdykoli během svého tahu může hráč jednou provést nepovinnou akci obchod: utratí jeden až tři náramky a za to získá všechny zdroje uvedené v odpovídajících sloupečcích na kartě lodi a kartách výprav: za jeden náramek v prvním sloupečku, za dva v prvním i druhém sloupečku a za tři náramky obdrží zdroje uvedené ve všech sloupečcích.

V případě pokročilé varianty hry je vždy, když je splněna podmínka uvedená na kartě artefaktu, proveden zde uvedený efekt.

Privátní: illustration.red.webp

Konec hry

Konec hry je spuštěn poté, co některý hráč dosáhne alespoň 40 vítězných bodů. Další hráči (konče hráčem po pravici začínajícího hráče) odehrají svůj poslední tah. Hráč s největším počtem získaných bodů se stane vítězem.

Autor: Ondřej Podavka

Vybíráme z Bazaru

Černé historky 1-3
Černé historky 1-3
Akt. cena: 235 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas