Karak - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Petr Mikša
Roman Hladík
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Poklad v inventáři

Narazil jsem tu na zajímavou věc, a to je pokládání destiček s pokladem. V pravidlech se píše, že poklad patří do inventáře, zatímco tady jsou fotky a z dalších otázek lze vycítit, že se destičky s pokladem dávají mimo inventář. Jak to je? Jsou pravidla v krabici špatně?
6.3.2018 12:12:45

ta pravidla
Str. 4: „..za cenu ukončení svého tahu a zahození žetonu klíče si může (myšleno hráč) žeton truhly vzít a odemčenou stranou nahoru položit na svoji desku inventáře..“ Hodně nešťastná věta, protože o pár odstavců dříve se píše: „Vybavení si ukládejte na desku inventáře. Na ní jsou vyznačena dvě pole pro zbraně, tři pole pro kouzla a jedno pole pro klíč.. “ Žádné pole pro poklad.

Jak vyplývá z kontextu. Poklady si skladuješ stranou. Můžeš jich mít "jakkoli“ mnoho. Což o inventáři neplatí.

6.3.2018 13:05:15 | Upraveno autorem (porovnej)

Aha> Už to vidím, já se právě koukal na tu část, kde se popisuje ten klíč a poklad.

Aspoň máme zajímavé pravidlo. Nemáme žádné omezení na vybavení, ale zase všechno včetně pokladů dáváme na desku inventáře :-) Ono to pak znamená, že hráč musí přemýšlet nad tím, jestli mít víc zbraní a lepší šanci porazit draka nebo spíš sbírat poklady. Hráli jsme to tak a je to celkem zajímavé a navíc to urychluje hru, protože takto může mít hráč u sebe třeba 3 klíče zaráz. - zruda

limit vybavení
Jde o to, že když hráč zaplní „sloty“ například pro zbraně a chce další (povětšinou lepší), tak musí něco vrátit zpátky na díl podzemí. Tím je toto vybavení přístupné dalším hráčům a to bez boje (ten už proběhl). Když náhodou nemám štěstí na zbraně, můj soupeř ho má, tak můžu paběrkovat. Většinou to stačí, aby mi soupeř silou příliš neutekl.

6.3.2018 13:46:32

Limit> To já chápu :-) Já prostě omylem zavedl totální limit na 6 jakýchkoliv položek. To pak znamená to, že hráč si musí rozmyslet, jestli má opravdu význam mít tolik zbraní, když nemá žádný poklad. Jsou tam pak jiné nevyváženosti, které se ale částečně vyvažují tím, že všichni zase nějakou tu zbraň nebo kouzlo chtějí mít. Zkusím to příště zahrát podle pravidel, i když asi zůstaneme u toho našeho způsobu. - zruda

Poklad v "inventáři"
IMHO je ta formulace v pravidlech trochu nešťastná. Smyslu hry nejlépe odpovídá že poklady nezabírají místo v inventáři. Můžou se dávat třeba na obrázek postavy nebo vedle hrací desky. Na té jsou jasně vyznačeny sloty - dva na zbraně, jeden na klíč a tři na kouzla. Pokud by se poklady musely umístit do některého slotu, pravidla by to výslovně zmínila a zdůraznila.

15.10.2018 15:59:23

Ahoj,

 já jedním dechem přečetla pravidla celá, aniž jsem si všimla, že závěr patří již pro “alternativní zakončení hry”. První hru jsme s dětmi hráli, že se poklady dávají na obrázek postavy (tedy tak, jak to je v pravidlech “na desku inventáře”). Už ale od druhé hry to hrajeme, že se musejí dávat poklady přímo do inventáře a člověk si přesně pak musí rozmyslet, co pro něj má větší cenu. Přijde mi to zajimávější. A pokud má hráč již 4 poklady, zase je jasné, že nebude mít místo pro zbraně nebo klíč či kouzla. Ale i se 4 poklady je de facto vítěz. Proto se těším i na Regenta a souboje. Sami jsme si chtěli pravidla upravit, aby spolu mohli hráči bojovat a krást si :-)

8.2.2022 13:26:37

Vybíráme z Bazaru

Ad Astra
Ad Astra
Akt. cena: 999 Kč
Končí za: 11 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas