Karak - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Petr Mikša
Roman Hladík
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Černokňažník - premena všetkých životov do útoku.

Ahojte. 

Včera sa nám prihodila taká situácia. Hrali sme #Karak 

Černokňažník našiel draka, zaútočil na neho a aby ho porazil, premenil všetky svoje životy na útok. Podľa pravidiel to môže urobiť, ale tým sa stane vyradeným (upadne do bezvedomia). 

Ako riešiť poklad po drakovi? 

Zoberie ho? 

Nechá ho tam, pretože je vyradený a zoberie ho niekto ďaľší kto sa tam dostane (alebo on v nasledujúcom kole, keď si pridá život)? 

Bola okolo toho celkom hádka a pravidlá to neriešia priamo. Nám vyšlo, že by ho tam mal nechať, pretože aj keď vyhral, je v bezvedomí a nemôže brať predmety. 

Ideálne by bolo, keby to nejako ošetrili tvorcovia hry ale som vďačný za každú odpoveď. 

1.9.2021 12:18:16

Ahoj.

“premenil všetky svoje životy” myslíš dúfam jeden. Viac v rámci jedného boja nemôže utratiť. Jeden život dole= +1 útok. To je v pravidlách

Ak nie, tak ste sa zbytočne hádali :D

Ak áno, tak podľa pravidiel ak porazíš príšeru, dostávaš odmenu (otočíš žetón a ide do inventára/k postave). 

1.9.2021 13:24:26

@Curuj Ahoj. 

V pravidlách nie je definované, koľko životov môže premeniť, iba: 

“Černokňažník môže Obetovanie použiť iba raz v jednom súboji. Zároveň ho môže použiť, aj keď mu zostáva len jeden (posledný) život. Potom ale upadá do bezvedomia podľa štandardných pravidiel.”  

Chápeme to (aj podľa ostatných/náväzných pravidiel) tak, že ak upadne postava do bezvedomia, končí jej ťah a pauzuje nasledujúce kolo. T.j. nemôže zobrať poklad/predmet. Analogicky k tejto situácii by bolo, keby sa postava po prehratom súboji posunula v bezvedomí na políčko z ktorého prišla a na ktorom bol predmet/poklad, ktorý by si ešte “posmrtne” vzala do inventára. 

Mám 12. vydanie, je možné, že sa líšia/upravujú texty každým vydaním. Chcelo by to nejaké upresnenie na okrejové situácie. 

1.9.2021 19:33:08 | Upraveno autorem (porovnej)

v me verzi pravidel je to napsano zcela jasně:
https://eshop.albi.cz/data/files/products/30981/karak-pravidla-web-3034.pdf

V jednom boji však může obětování použít pouze jednou.

1.9.2021 19:50:13

Ew

Ja mam v pravidlach ze moze obetovat jeden zivot ,aby si pridal +1 k sile utoku. Dalej ze v jednom boji moze pouzit obetovani len raz .

Btw po porazeni draka hra HNED konci ;)

1.9.2021 20:34:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Okej páni, obetovanie sme vyriešili. Jedno za ťah, jeden život. Holt, verzia pravidiel rozhoduje.

Hra po porazení draka končí. A odmenu si podľa mňa zoberie aj práve omračená osoba. Inak by ju aj tak nemal kto zobrať :)

1.9.2021 21:09:08

Ahojte. Ďakujem za odpovede. 

Obetovanie riešime ako akciu, kedy môže obetovať aj všetky životy, ale len raz v súboji (pravdepodobne je to preto, že sa môže rozhodnúť pred hodom, alebo po hode na útok). Popis bol pre nás nejasný a takto nám to logicky pasuje. 

Predmetom však nebola otázka, ako použiť obetovanie, ale ako riešiť situáciu, keď černokňažník, alebo aj iná postava vyhrá súboj, ale vplyvom nejakej vlastnosti upadne do bezvedomia

Postava v bezvedomí nemôže nič robiť a pauzuje celé nasledujúce kolo. Môže v kole keď upadla do bezvedomia ešte zobrať prípadnú výhru zo súboja? 

2.9.2021 18:02:39

podle mě může sbírat cokoliv, kromě pokladu potřebujícího klíč. (trochu sporná je chvíle, kdy vypadne poklad a on už klíč u sebe má, to podle mě sebrat najednou nemůže)

 Zbraň/kouzlo prostě sebere i když jde do bezvědomí, stejně tak poklad z draka se mu prostě přičte, protože hra končí po zabití draka

2.9.2021 20:16:05

Vybíráme z Bazaru

Mage Knight ultimátní edice CZ
Mage Knight ultimátní edice CZ
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 13 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas