nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Inis

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Matagot
Pegasus Spiele
Autoři: Christian Martinez
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

„Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.“ (Pouze pod vzájemnou ochranou lidé přežívají).

- Irské přísloví

Inis (čti inyš z irštiny - ostrov) je třetí hra ze série XL Collection francouzského vydavatele Matagot, tentokrát zasazená do nepříliš známého světa keltské mytologie. Hráči se ujmou rolí hlav udatných keltských klanů a utkají se o titul Krále ostrova.


Příprava hry:

Hrací plocha se skládá z menších dílů území, které lze přikládat a spojovat, takže rozestavení herní desky je značně rozmanité. Na začátku hry je sestaveno tolik dílů, kolik je hráčů, ovšem hrací plocha se v průběhu hry rozrůstá. Do počátečních území také hráči postupně umístí 2 ze svých celkem 12 figurek klanů. Před prvním kolem se ještě určí území, ve kterém bude hlavní město. Hráč ovládající hlavní město se stává takzvaným brennem, tedy místodržitelem trůnu a začínajícím hráčem.

Hráči se snaží dosáhnout alespoň jedné ze tří podmínek vítězství. Mohou zvítězit prostřednictvím:

  • Vůdcovství: Hráč musí být vůdcem území, na kterých se nachází alespoň šest cizích klanů (být vůdcem znamená mít více figurek na území než kterýkoli jiný hráč)
  • Území: Hráč musí mít alespoň jeden klan na minimálně šesti územích
  • Náboženství: Hráč musí mít alespoň jeden klan na územích, která obsahují celkem minimálně šest svatyní


Průběh hry:

Před každým kolem si hráči prostřednictvím „draftu“ rozdělí karty akcí tak, aby měl každý 4 karty na ruce (jedna karta z balíčku je vždy předem náhodně odstraněna). Hráči mohou také získat speciální karty s výhodami jednotlivých území, která ovládají, nebo karty epických příběhů, které představují činy pradávných irských bohů a hrdinů, jako jsou Cuchulainn, Dagda či Lugh. Všechny karty poskytují hráčům rozmanité akce: přidání klanů, jejich pohyb, stavbu svatyní či citadel, prozkoumávání nových území a další.

Nové kolo vždy začíná „brenn“ (hráč, který ovládá území s hlavním městem).

Tah hráče spočívá v zahrání jedné z karet a provedení efektu, který je na kartě popsán (přidání nových klanů na mapě, jejich pohyb, dobrání karty epického příběhu apod.)

Pokud se při pohybu dostanou klany hráče na území obsazené klany jiného hráče, může nastat boj, ovšem všichni zúčastnění se musí předem dohodnout, zda svoje záležitosti vyřeší mírumilovně, či silou. Pokud dojde na násilí, útočník si vybere svého protivníka. Ten musí buďto ztratit jeden klan, nebo kartu akce. Poté může útok opětovat, ovšem před každým dalším bojem musí opět proběhnout hlasování o případném míru. Hra konflikt příliš nepodporuje, a vyžaduje spíše smířlivé soužití všech hráčů. Boj je až posledním řešením.


Konec hry:

Jakmile některý hráč dosáhne jedné z podmínek vítězství, musí místo zahrání karty jednou ze svých akcí nárokovat trůn ostrova. Získá tím žeton, který ho označí za nárokovatele, a pokud se mu jako jedinému podaří udržet podmínku vítězství, stane se králem a vítězem. Pokud si ovšem trůn nárokuje více hráčů, hraje se, dokud jeden z nich nedosáhne dvou podmínek, nebo se nestane brennem.

Autor: Arrion