Horus Heresy - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 135 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Jeff Tidball
John Goodenough
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

První dojmy

Dnes jsem dali s Larmecem asi polovinu prvního scénáře a dojmy jsou zatím smíšené. Ani po x kolech jsem neměl představu o souvislejší strategii, hlavně nekonečné stackování příkazových karet, hlídání iniciativy, refresh fází atd. přispělo na obou stranách k solidnímu chaosu. Vypadá to na hru, která bude skutečně zásadní výzvou.
Nicméně jeden pro mě zásadní průser je na světě:
Mapa je neúměrně malá, především její plastické díly. Pokud chcete ke třem svým jednotkám přidat hrdinu a nedejbože ještě aktivační token, budete rádi, když vám polovina věcí nepopadá dolů a "uplácáte" nevzhlednou kupku. :-/
24.4.2010 22:38:15

to Eyron
Přesně toho nedostatku místa jsem se obával, jak jsem tu mapu viděl na obrázcích. V Runewars to lišácky vyřešili malými miniaturami, ale tady to tak nevypadá. Nuž, stále doufám, že to nebude takové hrozné.
A výzva to určitě bude, tato hra určitě nebude žádné ořezávátko, už od prvního náhledu do pravidel. Ale to já mám rád ;-)

24.4.2010 22:45:15

>>
Souhlasím, první hra byl všeobecný chaos - bez předchozí studie karet není možné utvářet nějakou souvislejší strategii. Navíc to chce mít neustále na zřeteli velké množství informací a plánovat hodně (hodně) dopředu, hlavně to tedy platí pro Traitora.

Vzhledem k "počtu kol," omezenému množství Order karet a hlavně díky aktivačním tokenům (alá Runewars) je pro něj již od počátku nutné rovnoměrně rozmisťovat jednotky, aby vše vůbec stihl. Nic lehkého, když je potřeba zároveň s tímto mít na zřeteli kam jste si naplánovali kterou kartu, že vám ji soupěř může přebít, a nebo ještě lépe hodit na spod stacku, kde vám pak v novém pořadí bude úplně k ničemu. K tomu všemu je potřeba hlídat iniciativu tak, aby Refresh (odstraňování aktivačních tokenů) prováděl soupěř a ne vy. Nic lehkého.

Jako hráč za Imperium jsem marně hledal nějakou strategii. Karty příkazů, co jsem si za celou hru lízl ani nijak neumožňovaly přímý útok na Horusovu vlajkovou loď a snaha kontrolovat všechny čtyři spaceporty by byla spíše zoufalým pokusem.

Hra je jinak opravdu epická. Co už je daleko méně zabavné je zmiňované místo na 3D fortifikacích. Zpočátku úsměvné padaní jednotek posléze vystřídaly rozpačité reakce a ke konci už jsem byl opravdu mírně rozmrzelý na provedením celého plánu...

24.4.2010 23:07:34

ad první dojmy...
Taky bych připojil několik svých prvních dojmů:

Také jsme se zatím dostali pouze do poloviny úvodního scénáře :-).

Je fakt, že v týhle hře je třeba myslet ve vícero úrovních, protože "kola" hráčů jsou různě dlouhá a "reset" oblastí s jednotkami nastává jen občas.

a) Je třeba mít namáklý vlastnosti (schopnosti) jednotlivých rozkazů. Rozdíl mezi útokem z jedné oblasti či více oblastí, 4 či 6 iterací (kdy jedna iterace navíc může znamenat rozdíl mezi vítězstvím a porážkou, občasné "příjemné" strategické efekty...

b) Dokázat dostatečně skloubit časování a provádění rozkazů s ohledem na order fáze a refresh fáze. Čarování s naplánovanými rozkazy na hromadce - tj. přesunutí horního rozkazu na spodek kupičky dokáže pozlobit :-).

c) Skloubení jednotky použitých v bitvě s bojovými kartami (kvůli jejich efektům - hlavně u Chaosu). Taktéž vědět, kdy countereovat nepříjemné efekty soupeře a kdy raději negovat štítama jeho normální škody.

d) Přijde mi, že Chaos nemá moc šanci na vítězství typu: obsazení přístavů - přeci jen dokázat obsadit a udržet 4 různé oblasti není legrace, třebaže na začátku hry ovládá každá strana dva. Císařští si myslím, že mají v tomto směru lepší šance.

e) Při boji platí, že čím víc útočících jednotek, tím líp a ještě lépe s hrdinou. Přitom nejste omezeni limitem jednotek v cílové oblasti. Rozdíl mezi třeba 3 bojovými kartami a 6 kartami + 2 kartami hrdiny je značný.

g) Hrdinu je docela problém zabít, pokud není úplně sám. Jen je škoda, že ve většině případů je jeho schopnost vázaná na přítomnost "jeho" mariňáků.

h) Myslím, že rozumně vedená hra se dá vést až tak po 2-3 úvodních partiích, kdy si obě strany osahají drtivou většinu pravidel v praxi.

Ale domnívám se, že potenciál tahle hra rozhodně má, třebaže to chvíli dá, než se jí hráč dostane na zoubek.

26.4.2010 08:07:26

rbx

laredo
no, vypada to, ze je to fakt vyzva, coz se mi libi. Prijde mi to trosku jako Chaos in the Old World, kde jsem po prvni partii vubec netusil a pripadal jsem si ztraceny, ale zaroven to ve me hlodalo a vymyslel jsem, jak to zdolat priste a to se mi i povedlo a vyhral jsem. Nemam rad hry, ktere zahraju a rikam si "To je vsechno?", coz u tohoto asi nehrozi :-)

26.4.2010 10:18:36

Larmec

>> rbx
Věř mi, Chaos In the Old World je jiná liga. Tam jsem i první hru (za Tzeentche) oproti Horus Heresy přímo exceloval :-))

26.4.2010 10:50:57

rbx

larmec
No a mas chut jit si to zahrat znovu? Ze se ti v hlave premilaji ruzne strategie a cekas, az si je budes moci vyzkouset? Jestli ano, tak to splnilo svuj ucel. Horsi by bylo, kdyby sis rekl, ze je to zbytecne tezka hra, kterou nemas sanci ovladnout.

26.4.2010 10:55:52

rbx
No musím říct, že mně to hlodá v hlavě fest a těším se na další partii. Ale pořád nemám souvislejší představu o tom jak hrát, dokonce nemám ani jasno v tom, zda za útočníka hrát spíše na obsazení spaceportů nebo zabití Císaře. Mám pocit, že tady mi až pár dalších her ukáže aspoň přibližně cestu...
Zatím si nemyslím, že je to "zbytečně těžká hra", ale začínám se bát, že můj mozek není schopný pobrat tolik informací naráz :-) Uvidím jak dlouho mě bude bavit hrát metodou pokus-omyl :-)

26.4.2010 11:01:21

rbx

Eyron
Tak na BGG taky dokazou nekteri borci vyhrat s Khornem na body, tak proc by tady neslo vyhrat pres obsazeni spaceportu. Ja myslim, ze je to kvuli tomu, ze se treba hra muze v nejakou chvili vyvrbit tak, ze jsou ty spaceporty opravdu na dosah. Ale nevim, varim z vody, hru nemam, ale moc me zajima.

26.4.2010 11:08:41

Eyron
Já jsem měl tuhle podobný pocit u ASL - chtěl jsem si dát sólo hru a začít se učit. Rozevřel jsem mapu a skončil jsem na tom, že jsem nedokázal položit jednotky na plochu abych s tím rozestavením byl po taktické stránce spokojen :D

26.4.2010 11:11:08

Larmec

>>
Já si naopak myslím, že pro Traitora bude mnohem snazší vyhrát na obsazení spaceportů, než-li zabití Emperora. Už jen proto, že pokud se vrhne do paláce, tak se na něj postupně můžou imperiální jednotky sesypat z okolních oblastí. Možnost, že by byl palác prázdný je dle mého značně mizivá, jelikož při uvolnení místa v paláci je do něj již možné provádět výsadek... (velmi nepříjemné...)

Co mě ještě zarazilo je (což jsme první hru nevěděli), že Defense Lasery se uplatňují na všechny jednotky výsadku, to už je síla.

Celkovou strategii lze také od počátku dost ovlivnit vhodně vybranými jednotkami ke korupci (a samozřejmě následná úspěšná korupce). Čistě teoreticky tak lze trochu minimalizovat hrozbu DL.

26.4.2010 12:19:08

Natlačené jednotky
Jak se tak dívám na obrázky (vřelé díky Rbx i Laredovi), tak jsou opevnění opravdu dost nechutně natlačené, i když je na nich jen pár jednotek. To kluci z FFG moc nevychytali... Přestávám doufat...

27.4.2010 12:34:07

ad figurky
Mě hlavně přijdou strašně divný ty podstavce... co to má bejt, ty obří plastový zrůdy????

27.4.2010 14:44:29

to Merlin
Ty podstavce jsou dobré, hlavně ten stojánek na žeton poškození a označení síly jednotky, to se mi líbí. Ale je pravda, že jsou trochu zbytečně přerostlé.

27.4.2010 15:03:52

první hra
Nedostali jsme se přes prvních pár kol, ale rozhodně ty budovy jsou malé a omezení na 3 jednotky + hrdinové nezabránilo tomu, aby se tam vešli jen tak tak a nedejbože pokud tam chcete dát navíc aktivační žeton.
Jinak hra je dobrá. Jen pár nejasností v pravidlech, příběhově je začátek hry dobře přibarvený korupcí a bombardováním. Zbytek budu vědět, až zahraji celou hru třeba i za obě strany nebo jiné scenaria.

7.5.2010 12:23:54

ad fotky
Dívám se tak na nové fotky (obzvláště ta na Vengeful Spiritovi je hodně dobrá, chudák Horus) a nemůžu si pomoct, ale taky vám připadá, že to zelené letadlo vypadá jak palma? Dlouho mi trvalo, než jsem v tom poznal něco lítajícího. A to jsem si říkal, že by Nurgle nabral do svých řad i vegetaci :-D

7.5.2010 14:04:26

>> Druhá hra
Tak dnes došlo k druhé hře (s Pajumanem), před chvílí bylo dokonáno - leckteré věci již byly o poznání jasnější (alespoň mně).

Hrál se opět první scénář, aby jsme navíc nemuseli řešit setup jednotek, oproti první hře se Pajumanovi podařilo korumpovat pouze 4 jednotky a stejně jako Eyron cílil (úspěšně) bombardment na oblast se dvěmi Titány.

Hned zpočátku hry se Pajumanovi nepodařilo ubránit spaceport v dolní části mapy, což byla dle mého kritická chyba, neboť dlouho nemhohl používat Port Landing, respektive riskovat tři děla... Díky předešlé hře jsem už také částečně věděl jak pracovat s iniciativou (refresh...).

Co mi přišlo jako hodně silná kombinace je Assembly v paláci, kdy se prakticky všechna síla dokáže hodit na jedno políčko a pak hned následující kartou v tom samém kole provést výsadek na Vengeful Spirit, kde pak vhodným rozestavením dokážete Horusovi znemožnit útěk.

Co mi přijde rozporuplné - může se Kahn pohnout pomocí své ability i z aktivovaného území?? Pravidla říkají, že používají ruling pro nálet, a tam nestojí, že by nemohl. Jednotkám v aktivované oblasti pouze nelze udělit příkaz, což při použití Kahna není.

Hra nakonec dopadla tak, že kolo před naloděním na Vengeful Spirit se Horus teleportoval Port Landingem (hraný se stategic efektem) na spaceport, načež jsem použil naplánované Assembly a celý palác krom žlutých mariňáků jsem přesunul k Sanguinusovi a další kartou dal útok, kde jsem si lízl komplet celý Combat deck :-)) Horus samozřejmě ustoupil, v refreshi změnil routed token na activation, já dal znovu útok (opět ústup), a pak ještě jeden díky příkazu, který útočí i z aktivovaných oblastí - to již Horus ustoupit nemohl a díky Sanguinusovi jsem o jedno zranění vyhrál.

8.5.2010 00:52:19

Další pokus
Druhou hru jsme sice taky nedohráli, ale už jsem si alespon pamatoval pravidla jakž takž, takže jsem zjistil že hra běží poměrně rychle až mě to překvapilo.
Možná má hra drobný mínus ve změně strategie vítězství uprostřed hry, která asi není možná. Jeden způsob navádí k rozložení sil po celé desce, kdežto druhý naopak posbírat co největší armádu na jedno místo a soupeře přejet silou.

18.5.2010 11:22:59

Třetí hra
S Permoníkem, já opět za Impérium - vyhrál jsem úplně stejně jako s Pajumanem, tzn. smrt Horuse.

Přijde mi extrémně silná kombinace Assembly + Boarding Action; pomocí karty Assembly hrané ze strategické mapy si všechny jednotky v paláci (a sem tam nějaké mimo něj) posuneme na jedno políčko, a následně vylodíme na Vengeful Spirit, kde pak v coexistence battle vymlátíme katakomby, a vzhledem k tomu, že v takovém útoku si líznu cca 20-25 karet, je veliká šance, že Horusovi zvýším iniciativu a tudíž stihnu ještě zahrát finální útok z ruky, bez možnosti aby Traitor player někam utekl nebo zahrál Port Landing...

18.5.2010 20:08:53

Vybíráme z Bazaru

Bad Bones
Bad Bones
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas