Hippocrates - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Alain Orban
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Mezi zářivými mramorovými budovami Athén se procházel řecký lékař Leandros. Dumal nad světaběhem, když se najednou z davu měšťanů vynořila ponurá osoba, která se k němu kulhavým krokem blížila. „Přejete si?“ zeptal se Leandros nevzrušeně, jako by snad ani nepřestal myšlenkami brouzdat kosmem. „Prosím, už několik dní mám problém s kolenem. Nemůžu se pořádně postavit ani posadit. Modlil jsem se ke všem bohům, ale bolest neustoupila,“ odpověděl naléhavě člověk. „Bohužel, mám plnou kapacitu, budete to muset zkusit jinde.“ namítl Leandros. „Musíte mě přijmout, mám tu nějaké drahmy, které vám mohu dát!“ naléhal stále člověk. Leandros si prohlédl měšec, pousmál se a řekl: „Já složil Hippokratovu přísahu. Pacienty léčím z přesvědčení...“ načež vzal měšec a dodal: „Ale vaše drahmy mě neurazí. Přijďte zítra ráno na mou kliniku.“

Hippokrates je desková hra z období starověkého Řecka, ve které se hráči ujímají role vážených lékařů, jejichž cílem je vyléčit co nejvíce pacientů a ideálně žádného nepustit do Říše Cháronovy. Hráči přijímají pacienty, kteří jim přinesou zisk, najímají lékaře, za které mohou dostat vítězné body, a spolu s nimi pořizují cenné léky a recepisy. Jenomže aby bylo možno udržet kliniku v běhu, musí mít hráči i dostatečně vysokou reputaci, která nejen přinese výhody ve formě pořadí výběru lékařů, hlavně se také se zvyšující reputací snižuje mzda lékařů. Když hráči mají lékaře a léky, mohou se začít starat o své pacienty. Občas se stane, že není úplně dostatek času na péči o všechny pacienty, ale pacienti jsou houževnatí a před odchodem na cestu přes řeku Styx hráčům dají ještě jednu možnost na léčbu. Hra se hraje na 4 kola a vítězem se stane hráč s nejvyšším počtem vítězných bodů.

Příprava hry:

Herní plán se rozloží a připraví dle návodu, při hře v méně než 4 hráčích budou ve hře tzv. dummyAI, čili umělé inteligence, které ale budou plnit funkci především blokace polí a odhazování karet. Každý hráč obdrží svou desku kliniky, lékaře, jednu fiólu od každé barvy a nějaké drahmy do začátku. Poté se náhodně určí pořadí hráčů a hra může začít.

Průběh hry:

Hra se hraje na 5 fází:

  1. Fáze příjmu pacientů - Hráči přijímají na svou kliniku pacienty, za které dostanou na konci fáze 1) nějaké drahmy, které budou potřebovat na výplatu mezd a na příjem lékařů, případně nákup léčiv. Tato fáze probíhá pomocí šestice kostek, které po hodu určují, které pacienty z 18 možných je povoleno přijmout. Fáze příjmu pacientů probíhá 3x, tedy hráči mohou přijmout až tři pacienty za kolo.
  2. Fáze výplat mezd - V této fázi hráči musí zaplatit všem svým lékařům podle toho, jaká je jejich reputace. Pokud hráči nemohou nebo nechtějí některým lékařům zaplatit, pak lékař od hráče odejde.
  3. Fáze nákupu - Ve fázi nákupu si hráči mohou nejprve zarezervovat jednoho ze známých lékařů. Poté se vyloží lékaři další a hráči mohou koupit buď lékaře, léky, nebo chtějí-li mohou koupit lékaře i léky a jako bonus dostanou kartičku recepisu. Ten se může hodit buď pro svou schopnost, nebo jej lze kdykoli vyměnit za jeden libovolný lék.
  4. Fáze léčení - Ve fázi léčení hráči svým lékařům přiřazují pacienty a léčiva, které přiřazení pacienti vyžadují. Každý lékař umí zacházet s jinými léčivy, proto je nutné důmyslně umisťovat pacienty tak, aby hráči obodovali jak pacienty, tak lékaře. Důležité ale je, že pacienti musí být vyléčeni zcela, tedy není možné pacientovi přiřadit jen část léčiv a nechat jeho léčbu na později.
  5. Fáze vyhodnocení - Ve fázi vyhodnocení nejdříve hráči přesunou všechny své pacienty z jednotky intenzivní péče do péče Chárona (na konci hry -3VB za každého pacienta), dále přesunou pacienty z čekárny ve své klinice na jednotku intenzivní péče. Poté získají reputaci za každého pacienta, kterého v daném kole vyléčili. Zároveň si za vyléčené pacienty přidají i vítězné body. Pokud by některý lékař vyléčil požadovaný počet pacientů (1-3), dostanou hráči body i za tohoto lékaře, který následně odchází z kliniky pryč. Nakonec se doplní nabídka pacientů, vymění se léky a recepisy a může začít další kolo.

Konec hry:

Hra končí po čtvrtém kole, kdy se provede vyhodnocení a po fázi vyhodnocení mají hráči poslední šanci vyléčit pacienty na jednotce intenzivní péče. Za tyto pacienty hráči již body nezískají, ale žádné body neztratí, neboť všichni pacienti, kteří zbyli na jednotce intenzivní péče se přesouvají na pole Chárona. Hráči tedy sečtou své body, odečtou případné ztracené pacienty a hráč, který má nejvíce vítězných bodů, se stává Lékařem dne.

Autor: AndrowCZE

Rozšíření hry (1)

Hippocrates: Agora (2023)

V temných uličkách starověkého města, poblíž chrámu, kde lékaři pečují o nemocné a raněné, leží Agora – shromaždiště, kde se střetávají osudy a touhy lidí ze všech vrstev společnosti. Nádech historie a ...

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxo (hodnoceno 2x)

Vybíráme z Bazaru

Sakura - The Kickstarter edition (od A-games)
Sakura - The Kickstarter edition (od A-games)
Akt. cena: 333 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas