High Frontier - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: ekonomická
Čeština: není
Vydavatelé: Sierra Madre Games
Autoři: Phil Eklund
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

První dojmy

Tak včera se uskutečnila první partie ve 3 hráčích společně se Sydem Sjonem. Po třech hodinách jsme se dostali do stavu, kdy se nám podvedlo alespoň založit první továrnu a tím jsme také skončili. Musím říct, že na první hru mi to docela stačilo.

Hra poměrně verně simuluje problematiku letu do vesmíru nebo na mne tak, alespoň působila. Největší problém bylo dostat se na nějakou planetu nebo meteorit s vším vybavením potřebným pro založení vesmírné továrny (ty jsou toiž nezbytnou podmínkou proto, aby hráči mohli vynalézt lepší technologie a vyvinout lehčí a efektivnější zařízení pro cestování vesmírem). Když jsme už všechno dostali na oběžnou dráhu Země, tak byla raketa obvykle tak přetížená, že palivo stěží stačilo na dolet k Marsu. Občas i dál, ale často se stalo, že jsme pak zjistili, že nemáme dostatek paliva a museli jsme začít od záčátku.

Čili když to shrnu, tak větší problém než spoluhráči, byla hra samotná. Nicméně první dojmy výborné, jenom to chce ještě pár krát zahrát a hru trochu líp pochopit. Zezačátku jsme hlavně koukali na herní plán a snažili se vůbec přijít na to, jak dosánout herních cílů, kterou jsou bodovány. Zkrátka lety do vesmíru, žádná procházka růžovou zahradou.:)
23.3.2011 07:27:28

ocasek
Ale ta Crew karta ti dává bonus ve hře pořád ne. Bez ohledu na to jestli jí máš na ruce nebo ve vesmíru. Nebo se pletu?

23.3.2011 11:43:28

Parxel
já bych řekl, že bez posádky může být jen freigter, ale nevím aspoň tak to hrajem:)

jj crew karty dávají bonus pořád i ve vesmíru

23.3.2011 11:44:55

Seils
Na to s tou posádkou jsme také narazili a zdá se to logické, ale nikde v pravidlech o tom není ani zmíňka. Tak nevím.

23.3.2011 11:52:21

Seils
nene raketa nepotřebuje crew, jen když chceš plnit glory úkoly, tak musíš přistát s crew a pak ji rozpusit při návratu v LEO, a pak ještě pokud jsi číňan a chceš někomu obsadit jeho planetku, tak musís mít crew..jinak nevidím důvod...bonus ti dá vždy a dokonce ten bonus můžeš zobchodovat a dokonce můžeš crew prodat...pokud se nepletu

23.3.2011 12:06:36

ocasek - crew
jj, bez lodi jsem měl já JAP, ale měl jsem, co dělat sám se sebou, natož abych řešil, že mi to nějak brzdí :)

23.3.2011 12:06:50

posadka
zatial mam nastudovane pravidla len teoreticky + som si pozeral diskusie na yahoo a BGG. Hra mi ma dorazit zajtra a prevelice sa na nu tesim.....
Ale ja som v tom, ze jedina vec, ktoru raketa potrebuje aby sa hybala je Thruster (s modifikovanym thrustom aspon 1). Bez posadky alebo robonautov (karty s ISRU) vsak nemozes doplnovat palivo a ani prospektovat. Pritomnost zivej posadky tiez predchadza v pokrocilej hre neprijemnemu eventu "Glitch".
Mozes vsak napr. v pohode zanechat posadku v lodi bez paliva v outposte a vyslat za nimi iba thruster s palivom ako raketu aby si sa s nimi spojil. (posadku nemozes decommisnut pokial niesi cinan, alebo to nepovoluje politicka situacia).
BTW podla living rules mozes svoju Crew kartu v pohode predat aj superovi. Specialna vlastnost frakcie plati nezavisle od tejto karty, mas ju ty ako hrac a nesuvisi s kartou.

23.3.2011 12:12:22 | Upraveno autorem (porovnej)

...
heh tak to se zase na ty pravidla musim pořádně podívat :D

nj je tam napsáno, že je crew povážována jako za ostatní karty - tak v tom mě zmátl asi ten walktrough:) - okok zase jinak :D

23.3.2011 12:29:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Gaspar
přesně...ty rozšířené jsem ještě nepročítal...a ten bonus opoměl zmínit

škoda že jsi z Bratislavy:) všichni taikonauti jsou tak daleko od Slezska:)

23.3.2011 12:40:50

fffuuuu
uz se tesim na dalsi hru, tolik veci.

23.3.2011 13:33:41

Pravidla
Nevíte někdo, zda-li bych si mohl stáhnout odněkud pravidla? Rád bych se na pár věcí podíval a vyjasnil si. Díky

23.3.2011 13:41:58

Sjone
Přímo na stránkách Siera Madre:

http://www.sierra-madre-games.com/conflict-simulations/downloads

23.3.2011 13:51:57

...
super diky

Kazdopadne musim rict, ze se mi hrou dost rozsirily obzory. Uz jsem neveril, ze by mi euro hry mohly jeste neco zavratneho nabidnout, z ceho bych si sedl na zadek a hle, podarilo se. Slozite, ale smysluplne, kazdy detail v pravidlech ma sve opodstatneni a celek pusobi az sofistikovane. Vic takovych her a jeste vic hracu, kteri by meli zajem tenhle druh her hrat.

23.3.2011 15:23:50

Sjone
Naprosto souhlasím. Eklundovy hry se opravdu HODNĚ vymykají ze současného pojetí Euroher.

23.3.2011 15:39:00

:)
Já bych řekl, že eklundoviny jsou škatulka sama o sobě, takový sci-freak :)

23.3.2011 17:22:20

první hra se skutečnými soupeři
Bylo to náročné - vlastně jsem hrál za tři hráče, naštěstí kamarád se brzy chytl sám( po dvou hodinkách), ale druhého jsem dovedl skoro k vítězství...

nebudu popisovat podrobně, jen snad se nám zdálo, že je velmi náročné něco objevit, tedy hlavně malé objekty...zaprvé ISRU - rovno nebo menší hydrataci...max hydratace je 4...no pak samotný hod na objev...menší nebo rovno velikosti Site(teď nevím jak to nazvat všeobecně česky) měli jsme tak 8 marných pokusů..aby jsi měl větší šanci, tak potřebuješ továrnu na černé produkty, to znamená objevit nějakou site...a tak dokola...

mi se hra líbí čím dál víc, spoluhráči méně...je to způsobeno opravdu náročností a tím, že nevíš co hrát a že docela hodně kol vlastně nic neděláš, koupíš a prodáš karty, aby jsi měl WT...snad se ještě někdy s němi sejdu a zahrajem znovu a teď se již budu věnovat jen své strategii a neprohraju na plné čáře...

pro mne top geek hra, kterou jsem zatím hrál...samozřejmě na wargames to nemá...haha

1.4.2011 16:33:38

koniec hry
ako chapete koniec hry? Nieje mi to celkom jasne kedy hra konci. Su dva druhy koncam ked je postaveny dostatocny pocet tovarni, alebo ked to ukonci jeden hrac. Mna by zaujimalo ako to je v tom prvom pripade:
A, Po odohrati vsetkych hracov v kole sa skontroluje ci je postaveny dostatocny pocet tovarni. ak ano hra konci. (toto mi pride najferovejsie)
B, v momente ked niektory hrac postavi poslednu tovaren potrebnu ku ukonceniu dohraju ostatny hraci turn. Hra skonci aj keby sa este medzicasom podarilo nejaku tovaren znicit.
C, hra skonci hned po tom ako niekto postavi poslednu tovaren. Takto som to pochopil z pravidiel. Ale znamenalo by to ze neodohraju hraci rovnaky pocet kol. Zvyhodnuje to zacinajuceho hraca, ktory je uz aj tak trosku zvyhodneny.

Ako ste to pochopili vy?
Ohladne tej druhej moznosti ukoncenia tiez sa dohra cele kolo, alebo hrac zaplatenim 5 WT hru ukonci okamzite?
Na BGG som diskusiu ohladne tohto nenasiel. Akokeby to bolo kazdemu jasne, okrem mna :)

1.4.2011 17:04:03

prve dojmy
tak sa mi konecne podarilo zahrat 3 particky pokrocilej hry (resp 2 a pol lebo prva bola zaucacia a nedohrala sa do konca) a musim povedat ze som nadseny. Po tych par hrach mam stale dojem ze je tu prilis vela nahody, ale tento faktor vyrovnava vysoka komplexnost a samozrejme silna atmosfera. V ostatnej partii som uz mal aj dojem ze viem co robim a ako-tak sledujem aj protihracov :) ked si najdem chvilku tak nahodim aj nejaky strucny report z hrania.

20.4.2011 10:49:08

Gaspar
jak to s tou náhodou myslíš? jako na objevení? ono jinak se dá skoro vše spočítat a také ta náhoda se dá omezit, když vyproduktuješ ty správné podpůrné kartičky.

my to hráli nedávno ve 3, už jsme věděli co a jak a za 2 a půl hodiny bylo dohráno...jen základní hra a základní mapa...jediné co se mi zdálo, že není možné lehce dosáhnout nějaké space venture...

6.6.2011 15:41:09

ocasek
tak po 3 mesiacoch .... :) teraz som to uz dlhsie nehral ale pokusim sa odpovedat... bavim sa len o pokrocilej hre, inu som nehral.
nahoda je hlavne v tom prospektovani. na zaciatku je len par potencialnych lahko dosiahnutelnych cielov. ked hra viacej hracov je tazke vykombit idealny set, ked budes sediet a cakat ostatni vystartuju aj s horsimy raketami a predbehnu ta. (BTW hlavne pri hre 4-5 hracov mi to prislo ze sa na kazdeho nedostane a ze 1-2 hraci maju vzdy vyrazne horsie rakety a nemaju sancu na rychly rozmach)
Proste su pomerne jasne niektore ciele na zaciatku.... Vesta, Ceres a pod ak sa dobre pamatam. Hra bohuzial konci po postaveni urciteho poctu tovarni a tak sa snazi kazdy co najrychlejsie a s najmensim rizikom stavat tovarne kde to len ide. Kolkokrat nastala situacia, ze chybala posledna tovaren, dvaja hraci na konci prospektuju a rozhoduje hod kockou. S odstupom casu hodnotim tuto hru ako krasnu simulaciu objavovania slnecnej sustavy s dobrou atmoskou ktoru si rad zahram, ale herne mechanizmy mi pridu frustrujuce. Napr ukoncenie hry by som urobil nejak inak. Hra sa ani poriadne nerozbehne.
Co sa tyka Space ventures, podla mna musis na ne celene hrat a kaslat na ostatne veci ako tovarne atd, inak ich nedosiahnes.

22.9.2011 10:46:09

Gaspar
tak co se týká ukončení hry, tam je možnost buď pro nějaký house rule, nebo i ofiko scénáře... jestli si to pamatuju dobře, tak v rozšíření jsou dva scénáře - závod na Titan (vyhraje ten, kdo s posádkou přistane na Titanu a vrátí se zpátky na Zem) a pak mimozemská invaze, kde jeden hráč hraje "ufona" a útočí z Titanu a dva hráči hrajou normálně ze Země.
A pak jsou tu nějaké scénáře, které autor doporučuje k plakátové megamapě... ty už si nepamatuju, musel bych se podívat na Yahoo groups.

Add space ventures - vzhledem k tomu, že na ně stačí mít 3x Claim a ne továrnu, tak zas tak nezískatelné nejsou...

22.9.2011 10:52:12

ad space ventures
myslel som to tak, ze musis na ne hrat. mas ine priority, nezhanas faktorku a supporty k nej, ale v prvom rade rychlu malu raketu s nejakym dobrym robonautom. Da sa bodovo vyhrat aj ziskavanim space ventures + pripadne tie bonusy za prvenstva pri objavovani. Len velmi tazko sa tato strategia da kombinovat so strategiou stavania faktoriek.

22.9.2011 12:38:09

Vybíráme z Bazaru

Válka o prsten:Karetní hra+rozšíření,promo a obaly
Válka o prsten:Karetní hra+rozšíření,promo a obaly
Akt. cena: 1300 Kč
Končí za: 23 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas