Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 8 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 30 min |
Herní svět: | Současnost, Sport |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Jirasgames |
Autoři: | Jiří Mikoláš |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Speciální schopnosti - časová posloupnost
Máte někdo zkušenost s vyhodnocování speciálních schopností , které ovlivňují průběh kola? Nastal případ, kdy fotbalista(A) hrozil fotbalistovi(B) 2 kombinacemi. Jedna kombinace znamenala útok 7 a druhá kombinace sice útok pouze 3, ale zato se spec. schopností přehození 1 kostky. Fotbalista(B) byl ale těžší a měl možnost zahrozit kombinací útok 3 s pěstí, tedy v souladu s pravidly rozhodl, že svojí kombinaci vyhodnotí jako první a pěstí zrušil kombinaci soupeře s útokem 7. Fotbalista(A) ale zareagoval a zahrál tedy svojí druhou kombinaci útoku 3 se schopností přehozu 1 kostky, čímž rozbil kombinaci fotbalisty(B). Ale co teď? Fotbalista(A) již svojí kombinaci odehrál, resp. zahrál pěst, kterou ovlivnil útoku fotbalisty(A) ???Speciální schpnosti
V tomto případě platí to co je hozeno na kostkách po "rerollu" přehození kostky (jakoby vznikla úplně nová herní situace bez ohledu na to, co bylo). Toto přehození může rozbít kombinaci třeba i "retrospektivně". Potom hráč, který třeba i jako první hrál nějakou kombinaci, musí hledat novou...
Speciální schopnosti
Aha, ovšem tomu říkám schopnost :)
Platí, že protiútočící středopolař tuto schopnost ale dostane možnost zahrát, až poté, co se dostane k balónu, tedy v okamžiku, kdy jeho obránce odrazí útok?
Speciální schopnosti
No kdovíjaká schopnost to neni, spíš taková záchytná či sázka do loterie. Taky se dá hrát jako doplňující pro dalšího hráče.
U této schopnosti je celkem jedno kdy se hraje, protože pokud ji hráč zahraje, mění celou situaci pro oba hráče. Takže otázka je spíš - pokud má někdo tuto schopnost a druhý hráč mu ji nemůže zrušit pěstí, zahraje ji hráč? Pokud ano, měl by ji zahrát hned a teprve poté se můžete pustit do vyhodnocení situace...
Jiraman
No a právě to zahrání "kdykoli" je sporná situace, která se spoluhráčům špatně vysvětluje, protože pokud si půjčím příklad, který jsem uvedl, tak z toho co říkáš, mohu schopnost protiútočího hráče zahrát i když se třeba do hry vůbec nedostane(např. protože jeho brankář nezabrání gólu a tím pádem k žádnému vyhodnocení protiútoku nedojde), nebo se pletu? Protože pak je to o tom, že využiju speciální schopnost, ale kdoví, třeba se ani nedostanu k možnosti kombinace ze které jsem ale speciální schopnost uplatnil :(
Právě proto jsem právě první otázku rozšířil o doplnění "časová posloupnost". Nejsem si jistý, zda správně rozumím tomu co píšeš, ale je to tedy tak, že si po odkrytí kostek vyhodnotíme možnosti, nahlásíme kombinace, které chceme zahrát + případně schopnosti, poté schopnosti vyhodnotíme podle nejtěžšího hráče a teprve pak začne samotné přetehovaná o vyšší čísla?
Je to složité, já vím, ale na dovolené jsme pár hodin "odkopali" a opravdu jsme se do těchto situací dostávali a ona potom ta výhra tolik netěší, když je to sporné :(
Deskovec
Fotbalovější a hráčtější je určitě hrát s časovou posloupností. V daném případě se schopností reroll to ale nelze. Hráč s touto schopností, pokud mu ji spoluhráč nezruší ji zahraje jako první. Vim že v pravidelch je to špatně popsáno a dám do do FAQ až se mi zrekonstruujou stránky...:(
Ale prostě to mělo být něco jako "myšlenka fotbalového playmakera" která může změnit celou situaci (samozřejmě je to ale omezeno na reroll vlastní kostky). Tato myšlenka jakoby předchází celému vyhodnocení. To je myslím jediná sporná otázka v posloupnosti.
Jiraman
Zrovna jsem si říkal, jestli uvažuješ o nějakých FAQ a vida - pracuje se na nich :) Ona je pravda, že toho sporného zase není tolik, ale jen to tak vypadá, když se to dost složitě vysvětluje do textu. Já mám nyní rozpracováno něco jako house-FAQ, kde se jednotlivé situace snažím graficky znázornit na konkrétních hráčích a vzniklých situacích a poté vysvětlit způsoby řešení. Měl jsem v úmyslu to poté vyvěsit jako pomůcku tady na Zatrolených hrách, ale raději ještě počkám s čím přijdou FAQ, abych tam neplácal hlouposti.
Každopádně děkuji za odpovědi.
P.S. Slíbil jsem , že pošlu info o úspěchu defenzivních strategiích a pravdou je, že se vyplácí mít obránce v týmu(začal jsem vyhrávat :). Nicméně citelně je efekt znát až při hře se strategiemi a plným počtem hráčů(11) a při hrou s transfery(vzniká nevyrovnaný počet hráčů).
Deskovec
Ty house FAQ by mě moc zajímaly, kdyžtak mi je prosím pošli soukromě, pomůže mi to vytvořit nějaký univerzální dokument. Zatím moc zpětné vazby nemám a navíc lidi většinou neproniknou do strategií této hry nijak hlouběji. Ty pravidla jsou vlastně napsaná spíš pro nehráče. Máš pravdu že obránci se více vyplácí s větším počtem hráčů a stejně tak hra na s transfery je zase spíše vhodná pro ligu (dlouhodobější horizont hraní).
Jiraman
FAQ zašlu, něco mám zatím jen na papíře posbírané z posledního turnaje, takže to zapracuju do e-podoby a pošlu. Budeš-li mít zájem o zpětnou vazbu, mohu něco posbírat od známých, se kterými jsem to hrál a rád se podělím ;) To vše už ale asi mimo fórum, ať to tady nezahlcujeme soukromými zprávami.
Deskovec
Aká druhá kombinace. V pravidlách jasne stojí vyberte jednou platnou kombinaci.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rallyman GT
Akt. cena: 410 Kč
Končí za: 10 dnů