Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Gloomhaven |
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Isaac Childres |
Rok vydání: | 2018 |
Sdílej: |
Porovnání kampaně LC s GH...
Zajímalo by mě porovnání kampaně Lost Circles (LC) oproti kampani základní hry GH od vás, kteří jste je dohráli obě, příp odehráli větší část z obou.
Jelikož jsem se v diskuzích na internetu setkal jak s pozitivními ohlasy, tak i negativními, rád bych měl jasno v tom, zda má smysl jít do LC nebo si radši počkat na Frosthaven, který podle dosavadních reakcí rozhodně zvedá laťku svého předchůdce GH mnohem výš při zachování hratelnosti/obtížnosti.
Díky za odpovědi.
@laredo Dohráli jsme ve dvou jak základ, tak i Zapomenuté kruhy (Forgotten Circles). Rozhodně doporučuji, scénáře jsou oproti základu mnohem nápaditější a není to tak repetetivní.
@laredo My jsme rovněž odehráli jak základní kampaň, tak i FC. Už je to snad rok, tak mám matné vzpomínky. Hráli jsme většinou ve 4, pár scénářů ve 3. A musím říct, že jsme se všichni shodli, že po dlouhé kampani Gloomhavenu bylo FC velmi příjemné oživení hry. Přesně jak píše @Sady scénáře jsou o dost nápaditější a hezky se tam pracuje s Věštkyní (Diviner).
@laredo I my odehráli jak Gloomhaven, tak Forgotten Circles (anglické první vydání + vytisknuté karty Divinerky z druhého vydání) a jsme z druhého tábora, kterému se FC příliš nelíbil. V druhém vydání jsou podle všeho i upravené scénáře, ale nehrál jsem je, tak nedokážu posoudit. U českého vydání nevím, na kterém vydání je založeno. Většinu scérářů jsme hráli ve třech, vyjímečně ve čtyřech. Zaměřím se spíš na to, co se nám nelíbilo.
Z našich zkušeností:
Je téměr nutné hrát postavy na vyšších úrovních. Hráli jsme nové postavy od lvlu 1 a retrospektivně to rozhodně byl krok vedle. Místo radosti z překonané výzvy (Gloomhaven jsme většinou hráli na +2 až +3) se u FC většinou dostavila frustrace.
Obtížnost je tak +1 až +2 oproti Gloomhavenu a pramení spíš z mechanik scénářů, než z nepřátel.
Scénáře byly zajímavé nápadem. Bohužel jejich mechaniky byly často velmi krkolomné a hledání jednotlivých sekcí v knize + setup místností zdlouhavé, zvlášť, když různé místosti měly každá své speciální pravidlo a zpětně jsme dohledávali co kde vlastně platí.
Často bylo nutné vzít jiné karty než zajetý build, aby šel scénář vůbec zvládnout, zvlášť u Divinerky.
Některé scénáře byly na první pokus téměř nemožné zvládnout a zároveň na druhý pokus primitivní, když jsme už věděli, o co jde. V některých scénářích jsou hlavolamy, které nemají s normálními mechanikami hry nic společného a bylo nutné je vyřešit bokem.
Divinerku jsem hrál já. Je to spíš support a v “normálnějších” scénářích se mi velmi líbila. Jedna z mála postav, kde má hráč pocit, že je opravdu mocný, aniž by ve svém kole zaútočil.
Má 9 karet a dle pravidel FC musí přežít až do konce scénáře = jedna zahozená karta na utrpená zranění z nepředvídatelného útoku nepřítele a hned se scérář většinou nedal dohrát.
U mnoho scénářů mi připadala spíš na kolejích, kde oproti partě měla vlastní agendu, či úkol, který mohla splnit pouze ona a nebylo moc prostoru jak to zahrát jinak.
Na druhou stanu tam jsou schované 2 scénáře, které byly s odstupem zatím nejlepší, co jsme hráli.
Do koupě bych i přes to všechno šel znovu, akorát bych popadl postavy na co nejvyšším lvlu + nasyslené předměty z Gloomhavenu a počítal s tím, že většina scénářů je oproti Gloomhavenu delších.
Za mě je to dost rozporuplný. Musím uznat, že scénáře jsou nápaditější než klasik Gloomhaven, ale bohužel ne vždycky to znamená krok správným směrem.
Scénáře nejsou jen typu ”zabij všechny nepřátele” ale více se různí. To je ovšem vykoupeno moc velkou cenou… dost často to ale bylo designováno na změnu pravidel během scénáře. Což je něco, co při prvním runu slušně zavaří, ale pokud se scénář hraje podruhé, tak se dá v klidu připravit a není to větší výzva.
Neustálé listování ze sekce do sekce byl fakt děs. Ještě teď si vybavuji jakousi točící se místnost, kde ani nevím, jestli jsme ji nakonec zahráli správně…
Vím, že ani Gloomhaven to nedoporučuje, ale my si rádi připravíme vždy celý scénář, a pak ho hrajeme bez příprav místností, aby hra neztrácela flow. To tady není možné, což za mě je další negativum.
Další věc je, že někdy je originalita scénáře v tom, že si diviner dělá něco svého, co může jen on, a zbytek kosí potvory.
Postavu divinera jsem nehrál, tak nedokážu říct, jak přesně se hraje. Manželka na ní ze začátku dost nadávala, že je k ničemu, ale při vyšších levelech už dokázala něco předvést.
Abych to shrnul, tak se mi líbilo, že se snažili nějak řešit repetivnost scénářů, ale nás to moc nenadchlo.
Pokud jsi nehrál ještě Chřtán, tak bych doporučil spíš ten. Já si myslel, že “baby Gloomhaven” nám nemá co nabídnout, ale opak je pravdou. Byli jsme neskutečně nadšeni.
Já mám opačný názor za mě zatim nejlepší co jsem s gloomhavenu hrál, teď začínáme crimson scales tak třeba ještě změním názor.
Mě se moc líbí že scénáře nejsou jen zabij všechny nepřátele oproti gloomhavenu,jsou o moc zajímavější hlavně když nevíš co tě čeká v další místnosti.
Diviner je typický suport silnější na vyšším levelu ,je to hrdina spíš pro zkušeného hráče.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dune (1992) - francouzská verze původní Duny
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 5 dnů