Gloomhaven: Zapomenuté kruhy

xxxxxxxxxo hodnoceno 22x (Seznam vlastníků)

Gloomhaven: Zapomenuté kruhy - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Gloomhaven
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Porovnání kampaně LC s GH...

Zajímalo by mě porovnání kampaně Lost Circles (LC) oproti kampani základní hry GH od vás, kteří jste je dohráli obě, příp odehráli větší část z obou.

Jelikož jsem se v diskuzích na internetu setkal jak s pozitivními ohlasy, tak i negativními, rád bych měl jasno v tom, zda má smysl jít do LC nebo si radši počkat na Frosthaven, který podle dosavadních reakcí rozhodně zvedá laťku svého předchůdce GH mnohem výš při zachování hratelnosti/obtížnosti.

  • Lost Circles obsahuje cca 20 scénářů. Je třeba je projít a dohrát (postupně) všechny, nebo jsou tam větvení a následně zablokované možnosti?
  • Jaká je obtížnost scénářů v LC oproti GH? Letmo jsem koukal na scénáře a z počtu nestvůr i podmínek dohrání mě občas dost "mrazilo". Lze je úspěšně dohrát napoprvý, nebo mám počítat s vícero pokusy? Autor rozšíření M. Čtvrtečka měl několik scénářů i v základním GH a ty, které jsem hrál, mi přišly mnohem těžší, skoro bych řekl že zbytečně složité, komplikované i když jsem je hrál na normální obtížnost.
  • Jak moc je dobrá postava Diviner (z LC rozšíření), která má být podpůrnou postavou a nezbytnou pro hraní kampaně. Zajímalo by mě, zda je stejně dobrá z hlediska podpory jako třeba postava "Musical note" ze základní hry?
  • Jakou šanci na dohrání kampaně LC (bez opakování scénářů) má družina na 8.-9. úrovni ve složení Lightnings, Triangles, Musical note, Angry face, Three spears + nutný Diviner, se kterými bych ji hrál? Postavy by se mezi scénáři střídaly.  

Díky za odpovědi.

3.5.2023 11:13:59

@laredo Dohráli jsme ve dvou jak základ, tak i Zapomenuté kruhy (Forgotten Circles). Rozhodně doporučuji, scénáře jsou oproti základu mnohem nápaditější a není to tak repetetivní.

  • Všechny scénáře nejsou k dokončení kampaně nutné, ale jsou možné (minimum je tuším 13).
  • Obtížnost mi přišla obdobná, možná lehce vyšší, díky nezvyklým úkolům. My opakovali tři scénáře jednou a jeden třikrát.
  • Postavu věštkyně nedokážu posoudit - nehrál jsem za ni.
  • Šanci má podle mne družina v jakémkoliv složení. Ale opět je to jen doměnka.

3.5.2023 15:37:01 | Upraveno autorem (porovnej)

@laredo My jsme rovněž odehráli jak základní kampaň, tak i FC. Už je to snad rok, tak mám matné vzpomínky. Hráli jsme většinou ve 4, pár scénářů ve 3. A musím říct, že jsme se všichni shodli, že po dlouhé kampani Gloomhavenu bylo FC velmi příjemné oživení hry. Přesně jak píše @Sady scénáře jsou o dost nápaditější a hezky se tam pracuje s Věštkyní (Diviner).

  • počet scénářů - odehráli jsme 14, větvení tam je, ale drobné, protože příběh je “uzavřenější” než základní část. Z mého subjektivního hlediska je příběh lepší.
  • obtížnost nás docela překvapila. V základním Gloomhavenu jsme mohli hrát o 1 vyšší a ještě jsme stačili posbírat všechny mince a tady jsme první scénář hráli 2x na základní obtížnost a nedali jsme to. Na potřetí jsme to udělali na nižší obtížnost. Jinak jsme jeli v základní obtížnosti a bylo to tak tak (cca 2 další scénáře jsme opakovali). A rozhodně nebyl čas na sbírání mincí.
  • Složení družiny - Lightning bolt, Moon class, Cthulhu a Diviner. Začínali jsme na 7-8 úrovni na konci jsme byli na 9. Když jsme si zvykli na zvýšenou obtížnost a že nesmíme ztrácet čas, tak to šlo docela dobře. Tvoje složení družiny bude podle mě v pohodě.
  •  Diviner se zdá jako podpůrná postava, ale na vyšším levelu je to taky pěkný damage dealer. Kamarád, který za ni hrál si tam našel hodně pěkná komba. Jen je potřeba myslet trochu víc dopředu.
  • Já osobně jsem za Diviner nehrál, ale hrál jsem za Music note (moje snad nejoblíbenější hrdinka) a musím říct, že Diviner je větší damage dealer než nota.
  • Negativa - to, že scénáře jsou zajímavější znamená, že je tam větší množství zvláštních pravidel, na která je potřeba dávat pozor. Rozdělení jednoho scénáře na jednotlivé oddíly, které jsou různě rozesety po celé knize (a neustálé listování v knize) je dost otravné. Řešil jsem to tím, že jsem si scénář při přípravě prošel a dal si na příslušné stránky nálepky.

3.5.2023 17:59:22

@laredo I my odehráli jak Gloomhaven, tak Forgotten Circles (anglické první vydání + vytisknuté karty Divinerky z druhého vydání) a jsme z druhého tábora, kterému se FC příliš nelíbil. V druhém vydání jsou podle všeho i upravené scénáře, ale nehrál jsem je, tak nedokážu posoudit. U českého vydání nevím, na kterém vydání je založeno. Většinu scérářů jsme hráli ve třech, vyjímečně ve čtyřech. Zaměřím se spíš na to, co se nám nelíbilo.

Z našich zkušeností:

Je téměr nutné hrát postavy na vyšších úrovních. Hráli jsme nové postavy od lvlu 1 a retrospektivně to rozhodně byl krok vedle. Místo radosti z překonané výzvy (Gloomhaven jsme většinou hráli na +2 až +3) se u FC většinou dostavila frustrace. 

Obtížnost je tak +1 až +2 oproti Gloomhavenu a pramení spíš z mechanik scénářů, než z nepřátel.

Scénáře byly zajímavé nápadem. Bohužel jejich mechaniky byly často velmi krkolomné a hledání jednotlivých sekcí v knize + setup místností zdlouhavé, zvlášť, když různé místosti měly každá své speciální pravidlo a zpětně jsme dohledávali co kde vlastně platí. 

Často bylo nutné vzít jiné karty než zajetý build, aby šel scénář vůbec zvládnout, zvlášť u Divinerky.

Některé scénáře byly na první pokus téměř nemožné zvládnout a zároveň na druhý pokus primitivní, když jsme už věděli, o co jde. V některých scénářích jsou hlavolamy, které nemají s normálními mechanikami hry nic společného a bylo nutné je vyřešit bokem.

Divinerku jsem hrál já. Je to spíš support a v “normálnějších” scénářích se mi velmi líbila. Jedna z mála postav, kde má hráč pocit, že je opravdu mocný, aniž by ve svém kole zaútočil.

Má 9 karet a dle pravidel FC musí přežít až do konce scénáře = jedna zahozená karta na utrpená zranění z nepředvídatelného útoku nepřítele a hned se scérář většinou nedal dohrát.

U mnoho scénářů mi připadala spíš na kolejích, kde oproti partě měla vlastní agendu, či úkol, který mohla splnit pouze ona a nebylo moc prostoru jak to zahrát jinak.

Na druhou stanu tam jsou schované 2 scénáře, které byly s odstupem zatím nejlepší, co jsme hráli.

Do koupě bych i přes to všechno šel znovu, akorát bych popadl postavy na co nejvyšším lvlu + nasyslené předměty z Gloomhavenu a počítal s tím, že většina scénářů je oproti Gloomhavenu delších.

3.5.2023 21:23:48

Za mě je to dost rozporuplný. Musím uznat, že scénáře jsou nápaditější než klasik Gloomhaven, ale bohužel ne vždycky to znamená krok správným směrem.

Scénáře nejsou jen typu ”zabij všechny nepřátele” ale více se různí. To je ovšem vykoupeno moc velkou cenou… dost často to ale bylo designováno na změnu pravidel během scénáře. Což je něco, co při prvním runu slušně zavaří, ale pokud se scénář hraje podruhé, tak se dá v klidu připravit a není to větší výzva.

Neustálé listování ze sekce do sekce byl fakt děs. Ještě teď si vybavuji jakousi točící se místnost, kde ani nevím, jestli jsme ji nakonec zahráli správně… 

Vím, že ani Gloomhaven to nedoporučuje, ale my si rádi připravíme vždy celý scénář, a pak ho hrajeme bez příprav místností, aby hra neztrácela flow. To tady není možné, což za mě je další negativum.

Další věc je, že někdy je originalita scénáře v tom, že si diviner dělá něco svého, co může jen on, a zbytek kosí potvory.

Postavu divinera jsem nehrál, tak nedokážu říct, jak přesně se hraje. Manželka na ní ze začátku dost nadávala, že je k ničemu, ale při vyšších levelech už dokázala něco předvést.

 

Abych to shrnul, tak se mi líbilo, že se snažili nějak řešit repetivnost scénářů, ale nás to moc nenadchlo. 
Pokud jsi nehrál ještě Chřtán, tak bych doporučil spíš ten. Já si myslel, že “baby Gloomhaven” nám nemá co nabídnout, ale opak je pravdou. Byli jsme neskutečně nadšeni.

4.5.2023 06:52:54

Já mám opačný názor za mě zatim nejlepší co jsem s gloomhavenu hrál, teď začínáme crimson scales tak třeba ještě změním názor. 

Mě se  moc líbí že scénáře nejsou jen zabij všechny nepřátele oproti gloomhavenu,jsou o moc zajímavější hlavně když nevíš co tě čeká v další místnosti. 

Diviner je typický suport silnější na vyšším levelu ,je to hrdina spíš pro zkušeného hráče. 

4.5.2023 17:15:50

Vybíráme z Bazaru

Dune (1992) - francouzská verze původní Duny
Dune (1992) - francouzská verze původní Duny
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas