Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Isaac Childres |
Rok vydání: | 2020 |
Sdílej: |
Darování pohybu nestvůrám, nevyhodnotitelný útok
Ahoj, mám 2 dotazy:
a) ve hře se dá darovat akce nestvůrám a mohu s nimi hýbat (například jako strážkyně práznoty nebo s kompasem osudu). Zajímalo by mě, zda se je navigovat do pastí. Já si to nemyslím, jelikož v pravidlech je psáno, že nestvůra vnímá past jako překážku.
b) v rámci schopností hrdinů se mohou objevit akce, které hrdiny vybízejí hrát třeba prokletí na určitý dosah a za to inkasovat zkušenost ANEBO útok na blízko ČI na dálku a za to inkasovat zkušenost příp. posunout žeton na aktivním bonusu. Pokud v danou chvíli není kolem žádná nestvůra, na kterou by se dal útok/prokletí/… cílit, mohu i tak efekt de facto spustit a tím získat zkušenost?
Myslel jsem si, že nikoli, ale pak jsem tu viděl odpověď, že strážkyně prázdnoty může svou kartu Znamení prázdnoty spodní část hrát tak, že pokud v dosahu nepřátelé nejsou, stejně si žeton posune. Anebo Velitelská přítomnost horní část? To se hraje stejně, ač není na koho zrovna útočit?
Je lepší, když vždycky napíšeš kterou kartu máš na mysli nebo napíšeš, kterou definici máš na mysli.
Třeba vůbec netuším, co je “darování akce nestvůrám”.
Co se týče Strážkyně prázdnoty, má třeba kartu “Přinuť jednoho nepřítele v dosahu 4 provést tebou ovládaný pohyb 3” (karta Návrh)
Na “Kompasu” je taky výraz “Přinuť…"
Podle mě z logiky věci “nutíš” někoho dělat něco, co by dobrovolně nedělal. Čili ano, nestvůry jde takto strčit do pastí. Jako překážku past vnímat může, ale je jí to prd platné, když je k pohybu “přinucená”. Představ si to, jako že ji tam strčíš násilím. Manuální silou nebo magickou.
Jestli je ve hře nějaké darování akcí nestvůrám, ještě jsem se k tomu nedostala, tak to netuším jak se to hraje.
Velitelskou přítomnost a Znamení prázdnoty hraješ tak, že vždy na začátku tahu uplatníš efekt (je-li na koho) a posouváš žeton. Na místech s hvězdičkou inkasuješ zkušenost. Efekt pouštíš jen když máš v dosahu někoho dle podmínek karty.
Čili tady si musíš rozmyslet, kdy kartu zahrát, abys ji využil nějak efektivněji než na sbírání zkušenosti. Protože po těch pěti tazích ji musíš zničit, takže máš jen pět šancí na využití toho efektu.
a) ano můžeš
b) pokud je zkušenost podmíněna útokem, který nemáš na koho provést,neziskáš ji
@Froggery prosím, a jak je to tedy u těch dvou karet Znamení prázdnoty a Velitelské přítomnosti?
Protože u Znamení prázdnoty nejde o útok - a zde: https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/gloomhaven-lvi-chrtan-10327/otazky/znameni-prazdnoty-29417/
jsi potvrzoval, že je správně, že získávám zkušenost, i když jsem neaplikovala efekt. Přičemž na kartě je výraz “Proveď…”, tedy rozkazovací tvar.
U Velitelské přítomnosti jde o útok, ale prováděný spojencem a je tam doslova: “může (spojenec)…” Tzn. je tohle podmínka pro získání zkušenosti, že ji získám pouze když spojenec provede ten útok?
@zacinajici u těhle karet je uvedeno že to bude pro x následujících kol, žeton se posouvá každé kolo, nezávisle na tom zda pak efekt provedeš, slouží jen jako počítadlo, takže zkušenost získaná posunem žetonu není podmíněna efektem té karty jako je např. útok
Je potřeba číst, co je na konkrétní kartě napsáno, a důsledně rozlišovat. Je-li na kartě napsáno, že platí pro X následujících kol, pak se žeton posune vždy v každém kole bez ohledu na to, jestli je možné ten efekt uplatnit, či nikoliv, a v kolech, kdy žeton opustí pole s vyznačenou zkušeností, hráč zkušenost získá, jak píše @Froggery .
Nicméně na některých kartách může být napsáno, že např. platí pro X následujících útoků proti tobě, potom samozřejmě v kolech, kdy na tebe nikdo neútočí, žeton neposuneš, ale jakmile na tebe někdo zaútočí, tak ano (i kdyby to třeba pro tebe nebylo zrovna až tak výhodné, např. když nestvůra útokem minula). Anebo to může být jenom na tobě, jestli výhodu této karty použiješ, či nikoliv (to může být třeba u lektvarů - sám se rozhodneš, kdy se napiješ a kdy ne).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Scare it!
Akt. cena: 30 Kč
Končí za: 4 dny