nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Gloomhaven

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: undefined
Vydavatelé: Albi
Cephalofair Games
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Živoucí sluj (scénář 7) + kampaň (SPOLIERS)

Ahoj,
tak včera jsme hráli scénář číslo 7 a mám z toho plno dojmů.

1. Lokalita - přijde mi trochu zvláštní, že vlastně odemknete tuhle lokaci a víte kde to je, ale podle textu pak jdete za Hail někde ve městě, která vás tam jako až později pošle pro nějaký rostlinky.

2. Prolog - Všimli jste si že v textu je něco o tom, že projdete dýkovým hvozdem, než se sem dostanete? Vždyť to není vůbec nikde poblíž Dýkového hvozdu.

3. Cíl - konečně nějaký úkol kde se nemusí jen vraždit, vymysleli jsme si plán jak vybijeme jen 3 místnosti a pak se rozutečeme a posbíráme truhly - nakonec si všichni ale chtěli nasbírat XP a goldy a tak se to protáhlo a náhodou jsme i s trochou štěstí dokázali všechno vymlátit, jakou taktiku jste zvolili vy? Taky mi přišlo divné, že za tento úkol nebyli skoro, žádné odměny. Žádná truhla v které by něco bylo, žádné navíc zlato, XP nebo něco. Jen jediná další lokace.

4. Postavy - moje postava Kutila byla na tento quest uplně marná, mám totiž jen jednu akci Kořist a to na spodní části karty a ještě za zahození - normálně tu kartu ani nehraju, tady jsem si ji vzal pro jistotu. četl jsem na BGG, že v některých kombinacích se to ani nedá dohrát, my byli ve skupince 4 a tak měli dost akcí Kořist

5. Level - Těsně před tímto scénářem jsme udělali městský úkol, který nám každému dal 10 XP a to třem z nás udělalo level a naše družinka tak měla levely 5,5,4,3. Přijde mi, že je to celkem dost jelikož jsme dohráli zatím asi jen 12 scénářů. Bohužel ale součet levelů 17 znamenal, že naše skupinka už musela nastavit scénář na level 3 a to znamenalo úroveň potvor na 3. Trochu jsme přemýšleli jestli si dle pravidel nezjednodušit úroveň o jedna ale nakonec jsme podle nepřátel zvolili co proti nám stále, že to snad dáme a nakonec to dali uplně v pohodě. Snižovali jste si někdy úroveň? Jak jste na tom vy?

SPOILERY - svatyně a předměty blahobyt 3

6. Zlato - Vzheldem k tomu, že máme už level 5 tak mi přijde, že máme docela málo zlata. Je pravda, že jsme nasypali už 200 do svatyně, abychom měli blahobyt na 3, ale i tak ještě nikdo z nás nemá žádné vylepšení karet, protože je to strašně drahý a asi ani v dohledné době mít nebude. Raději jsme kupovali itemy pro ty co ještě nemají zaplněný všechny sloty (hlava, ruce, tělo, boty...). Na 3 levelu mi přišli fajn věci jako dlouhé kopí a měsíční náušnice. Mě už chybí teda jen zbroj, ale do levelu 3 mi přijdou zbroje docela marný. Navíc ty co mi dávají -1 modifikátory do balíčku mi přijdou, že se vyplatí jen Surovci a Prasklivci, kteří si můžou přes talent tu nevýhodu zrušit, ale i tak mi to nepřijde nic moc. Škoda, že na úrovni scénáře 3 se násobí zlato pořád jen 3x. Jak vy investujete zlato?

26.8.2019 07:51:18

ad zlato, vybavení a enhancements (vylepšení)...

Jak už bylo zmíněno, zlata je ve hře málo (myšleno zlato sesbírané ze zabitých potvor). Občas pomůže nějaká odměna všem na konci scénáře.

Je tedy problém s tím málem nakoupit vybavení, dotovat svatyni GO a ještě chtít kupovat enhancements (karet).

1) Podle mě není nutné vybavením zaplnit všechny "sloty" u postavy, ale jen ty, které "skutečně" potřebují.

Netřeba, aby všechny postavy měly např. boty vylepšující pohyb nebo umožňující skákání. Většina postav bude mít dost pohybu na svých kartách, ale třeba kontaktní mlátiči budou potřebovat pohybu víc.

Nebo jsou povolání, které nemají na kartách vůbec žádné skákání (např. Scoundrel). Některé podpůrné postavy se drží vzadu a nepotřebují třeba brnění, nebo mají spoustu léčivých schopností a nepotřebují tedy léčivý lektvar.

Existují pochopitelně univerzální vybavení, ale na to si lze vydělat postupně.

2) S dotací svatyni GO bych to nepřeháněl. Pochopitelně, že tím lze trochu "urychlit" zvyšování prosperity level GH, ale na druhou stranu existují povolání, které vám bless karty dodají do decku zadarmo (např. Musical note, Sun, Ctulhu face). Často se stává, že si ty Bless karty ani nevytáhnete, nebo vám "posílí" slabý útok za 1 nebo se prošustrují při Disadvantage.

3) S enhancementy je to ošidné.

Já měl například u Mindthiefa osobní úkol koupit X enhancementů. Vzhledem k jejich cenám jsem musel vybírat laciné enhancements.

Mezi první z nich patřilo zvýšení dostřelu ze 2 hexů na 3 u stunovacího útoku (karta Perverse edge) a přidání skoku pro horní akci Pohyb 3, útok 1 (karta Scurry) - byly to karty 1. úrovně (cena 30-50 zl za tato vylepšení), ale používal jsem je často a značně to zvýšilo jejich potenciál.

Podle mě se enhancementy vyplatí dávat buď u hodně často používaných karet (nízkých úrovní), které si necháte i po postupu na vyšší úroveň a kde je relativně nízká cena, nebo u silných karet vyšších úrovní, ale tam je problém, že na to nemusíte stihnout našetřit (stovky zlatých) nebo můžete odejít do důchodu dřív, než se dostanete na patřičně vysokou úroveň.

Nákup enhancementů po prodeji vybavení při odchodu do důchodu je známá věc. Hra to umožnuje, takže proč by měly ty peníze zbytečně propadnout, třebaže u stávající odcházející postavy už to nevyužijete.

26.8.2019 13:34:58

Stinolez

Ano však jsem psal, že jsme si karty měnili přes scénářem, ale hrát to třeba solo jen s Kutilem tak to prostě nejde dát. On má jen jednu kartu s Kořistí a tak je ztracena.

26.8.2019 10:27:52

Karty

Ahoj, jinak co se výběru karet týče, tak to můžeš udělat až po nastavení scénáře, není nutné vracet se do města. Takže se můžeš podívat, co je potřeba na splnění scénáře a podle toho upravit svůj balíček.

26.8.2019 10:11:11

Rozy

Cau,
jak uz tu bylo zmineno... Scenare pripravovalo nekolik lidi, obcas jsou v textech drobne nelogicnosti. Co se tyce cilu a ze to nejde dohrat s nejakou kombinaci karet, tak to je prece fer... Prijdes, nedas to, protoze mas spatne karty, tak do mesta - zmenit balik, znovu. Vic RP uz to snad ani nejde. :)
Co se tyce lvlu... Popravde vetsinou hrajem podle pravidel, ale jsou scenare, ktere jsme si proste zjednodusili, protoze jinak by to snad ani neslo dat (72 tusim).
A co se tyce zlata... Nekdo si dela homerules (resili sme to v tvem jinem vlakne), nekdo hraje podle pravidel. Pravda je, ze si vetsina postav zvladne vylepsit max tak jednu nebo dve karty (pokud vubec), nez odejde na odpocinek. Nekteri lidi to delaji tak, ze nez odejde postava na odpocinek, prodaji veskerou vybavu, vylepsi karty a tu postavu si pak vezmou znovu uz vylepsenou... A karty vyssich lvlu se fakt nevylepsujou, na to prachy fakt nejsou. :)

26.8.2019 09:43:04

kampan atd

Ahoj,
pridam par svych postrehu po cca 120 hodinach a 51 odehranych scenaru

ta hra ma v pribehu logicke diry a takove drobnosti, ze texty kolem rikaji neco vice ci mene nesmyslneho jsou docela bezny.

scenar, kde te neco nedobrovolne prenese nekam s tim, ze nevis jak se z toho mista dostat, ale pritom muzes po prohranem scenari jit do Gloomhavenu, nakoupit si a hrat ten scenar znovu. tady proste logika chybi - asi by to bylo lepsi hrat s variantou permanentni smrti...

nebo si vzpominam jak jsme neco/nekoho zabili a za par scenaru jsme hrali, ze to terorizuje vsechno kolem a mame se toho zbavit - nekolikrat jsme kontrolovali jestli nahodou jsme nehrali spatne scenare a opravdu ne.

co se tyka penez, tak to je normalni. prvni vylepesni karty jsme si poridili az s odchodem do duchodu. pred odchodem postava prodala vsechno sve vybaveni a za ty penize vylepsila kartu, takze ano, kartu nikdy nepouzila.
do duchodu jsme poslali uz 12 postav a vylepsili jsme prumerne tak dve karty u kazde postavy.

Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu

26.8.2019 09:31:37