nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Gloomhaven

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: undefined
Vydavatelé: Albi
Cephalofair Games
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Uspesnost scenaru

Ahoj,

rad bych chtel slyset nazor zkusennejsich hracu:)
Ja osobne jsem zatim v prvnim scenari, ale ten jsme asi 3x hral a ani jednou jsem jej nedokoncil, maximalne jsem vycistil druhou mistnost, ale do finalni jsem bych se dostal jenom s jednim hrdinou a 4mi kartami, coz bych stejne brzo skoncil... Tak by me zajimalo jak jsou na tom ostatni hraci, jestli se scenare normalne nekolikrat opakuji, nebo jsem/e opravdu takova lama:) A pripadne nejake zacatecnicke tipy? My jsme zjistili, ze je nejlepsi si je drzet co nejvice vsechny od tela...

Diky za odpovedi a tipy:)

21.5.2019 10:00:14

Juanitos

Taky mě to osobně baví víc, ale je pravda, že si to děláme těžší jak jen to jde. Hrajeme na obtížnost +1, se zakrytými místnostmi a ještě jsme neměli větší problém. Ale třeba Flame Demoni jsou vždycky problém s jejich štítem a ranged retaliatem.

14.6.2019 18:02:13

Havelock


S naší družinou to hrajeme stejně, jako ty. Pokud má být hra atmosférická, tak tam musí být moment překvapení při průzkumu nové místnosti. Mít obavu, než otevřu dveře, jestli jsem schopný odolat tomu neznámu, co mě tam čeká?
Propočítat to tak, že tam je ta a ta nestvůra, jsou na těchto pozicích, karty schopností na ruce jsou ideální, tak tam vlitnu...to nás teda po prvním scénáři nebavilo.
Každý asi upřednostňuje jiný způsob hraní.

14.6.2019 16:41:44

Stinolez, Marevin

Tak mate pravdu. Vsechno beru zpet a uznavam, ze jsem se mylil. Hrajeme to spatne. :D
KRYTON: Samozrejme spacham okamzite sebevrazdu.

Upraveno autorem (porovnej)

14.6.2019 14:19:39

Havelock - vybrání karet po zjištění nestvůr

Příprava balíčku hrdiny poté, co je vidět jaké díly a nestvůry budou v podzemí je přesně to, co je pravidlově správné, takže to není cheat. Samozřejmě je na každém, kdo a jak se to rozhodne hrát.

Str. 12 - Příprava scénáře:

"Když připravujete nový scénář, nejdřív se podívejte do knihy příběhů a najděte všechny díly plánu, překryvné dílky a nestvůry, které budete potřebovat. Pak si přečtěte prolog scénáře a příp. uplatněte všechny postihy popsané v části „Zvláštní pravidla“. Každý hráč táhne dva malé úkoly a jeden z nich si nechá (ostatním hráčům jej neukazuje). Rozhodněte, kterými předměty svého hrdinu vybavíte (a příp. přidejte patřičné modifikátory „−1“ do svých balíčků). Dále si vezměte libovolné z dostupných karet schopností svého hrdiny, aniž byste však překročili jeho limit karet."

Upraveno autorem (porovnej)

14.6.2019 13:32:40

Marevin

Hru hraj tak, aby te bavila. My jsme si prave kvuli tomu par pravidel upravili. Osobne povazuju staveni balicku na miru dobrodruzstvi jako podvudek. Preci jen je to informace, kterou by jsi nemel znat do te doby, nez vlezes do prvni mistnosti. Navic uz jen za to, ze muzes planovat za obe postavy najednou, by se mela zvysit obtiznost scenare. To mi teda znalost scenare dopredu prijde mnohem zasadnejsi, nez moznost planovat za dve postavy. Dokonce natolik, ze bych to bez stejne penalizace neumoznil. Ale pokud te to takhle bavi a nemas s tim vnitrni problem, tak je to jen tvoje volba, jak to budes hrat. Jen bych ostatni nepodporoval v tom, ze to tak maji hrat.

14.6.2019 13:08:00

Havelock

Ja to myslel, ze vis proti jakym monstrum budes v danem scenari hrat, tak se podivas na jejich staty a podle toho si muzes navolit karty prece, to mi neprijde jako cheatovani...

14.6.2019 09:02:24

Obtížnost


No, to pravidlo s tou klíčovou kartou je skvělý, celkem jsem ho asi přehlédl.
No, mně bylo sděleno, že to tady není moc tank a střelec, že je to fuk. Ale zkusím to dál. Možná, že jsme se ve 4. scénáři měli rozdělit a každá postava měla jít sama na místnost. Pak by to vyšlo, ale nevím, jestli by to přežily.

5.6.2019 16:46:40

rozložení a nepřátelé

My na rozložení nekoukáme, ale vždycky víme proti komu budeme bojovat, ono je to ale i plyne z té předmluvy jestli jdete proti nemrtvým, démonům, nebo proti banditům.

5.6.2019 16:04:14

Marevin

Já nesouhlasím, že je dobré dopředu se podívat na místnosti a potvory a podle toho postavit balík. To považuju za cheat a hra by mě nebavila. My to naopak hrajeme tak, že místnosti odkrýváme postupně pomocí zakrytých pdf scénářů, aby to mělo dungeon crawl feeling a ne abychom z toho dělali matematickou olympiádu.

5.6.2019 15:12:46

pokracovani ve scenarich

Zdravim, rad bych teda shrnul moje dalsi poznatky ze hry. Mam rozehrane dve kampane, jednu hraji s kamaradem a jednu hraji jako solo. Rovnou muzu rict, ze solo varianta je pro me o dost tezsi a scenare opakuji skoro pravidelne.

Zato s kamaradem, jestli me pamet neklame, tak jsme ani jeden scenar neopakovali. Nevim cim to muze byt, mozna skladbou party nebo opravdu tim, ze za solo mas automaticky tezsi uroven. Muj nazor na zvysovani urovne je pro me trosku zavadejici, protoze snad krome toho ze v solo hranis vis jaky maly ukol hraje ta ktera postava jiny rozdil nevidim. Vzdy si muzes rict, ze chces hrat druhy nebo prvni, ze udelas AoE, nebo ze pujdes na toho a toho...

Jinak nas hra opravdu chytla a mame zatim odehrany 6 scenaru, lvl 3 postav (Prskavka a Myslenka:) ) a skoro vzdy jsme vybrali vsechny poklady, krome scenare 2, kdy Bosse jsme zabili driv nez otevrel druhou mistnost:) Karty nam vychazi tak akorat. Snad nejvetsi problem jsme meli u tretiho scenare, tam to vyslo na posledni kartu:) Jinak hodne se mi na hre libi, ze je opravdu vyvazena a promyslena jak do velikosti scenare (pocty pohybu) tak pocet nepratel vs karty a moc neodpousti chyby, ktere si treba na zacatku udelate a pak je horko tezko a zpoceni snazite napravit. Uvidime jak to bude pokracovat dal.

A zjistili jsme ze je vice nez dulezite se na zacatku scenare podivat na prisery proti kterym hrajete a rozlozeni mistnosti a i podle toho si poskladat balicek karet, co nejvice vyuzivat predmety a kombinovat kratky a dlouhy odpocinek...

No to jsou dalsi poznatky ktere jsme behem par her nasbiral a diky vsem ostatnim za sdileni svych;)

Vzhuru do okolí města Gloomhaven pokosit pár démonů:)


5.6.2019 14:46:50

Obtížnost

My 4. scénář vyhráli na 3x na zvýšenou obtížnost. Poprvé jsme dojeli na karty, ale sebrali jsme pár mincí a truhlu. Podruhé mě jako Bruta pojela horní místnost (po vstupu si mě potahali démoni přes past a bylo vymalováno - beztak bych to nejspíš nedal). Třetí pokus se vydařil, padlo pár luckyshotů, ale stejně to bylo na poslední možnou kartu. Zachránilo mě vybavení (zbroj)... Čarovnice dojíždí často na málo karet. První pokus se nedostala ani z té spojovací chodby.

Upraveno autorem (porovnej)

5.6.2019 10:59:52

Obtížnost

Když to tak čtu, tak si říkám jestli se nestala chyba hned na začátku - výběrem postav? Obě tvé postavy mají málo životů. Já hraju za čarovnici a prasklivce a dá se to v pohodě. Čarovnice je silná, ale velmi těžká na hraní a potřebuje nějakého tanka, který ji kryje záda.
Pokud hraješ sólo, tak máš hru ještě o level těžší, což je taky blbý, pokud ještě nevíš jak s postavama hrát a nevíš, čím se doplňují. Asi bych to o jeden level hodil dolů. Další rada je, napoprvé si zahraj scénář jenom se sebráním pokladů a rozmyšlením jakou strategii a karty dáš na další pokus. Nemyslím si, že sebrat všechny poklady + vyhrát scénář najednou je vždy možné. Další a poslední rada je, nepodceňuj vybavení, které můžeš kupovat hrdinům, obzvlášť některé jako plášť neviditelnoti jsou nutnost.

P.S. Tu klíčovou kartu za čarovnici si za zranění můžeš vrátit do ruky a vyřadit jinou.

Upraveno autorem (porovnej)

5.6.2019 10:31:27

Obtížnost


Zdravím. Může obsahovat SPOILERY 1.-4. scénáře.
Taky bych se rád vyjádřil k obtížnosti Gloomhaven. Hraju sólo za Zlodějku mysli (krysák) a za Čarovnici (spellweaver). 1. scénář 1. hru jsem dostal na budku, což je dost pochopitelné. 2. hru jsem to tedy s odřenýma ušima zvládl. (Čarovnice se v druhé místnosti vyčerpala na karty a Zlodějka zabila poslední monstrum na poslední kartu). Vrhnul jsem se na 2. scénář, který jsem zvládl hned napoprvé. A to díky štěstí, že Boss ani jednou neotevřel dveře a jen vyčaroval kostlivce, který mě nezajímali a tak jsem veškerý damage cílil do Bosse a do jeho compadre. Čarovnice se díky tomu dostala na 2. level a tak jsem šel pěkně dle kampaně na 3. scénář. Když jsem ho po 4. nedal (buď to jsem umřel na karty, nebo na životy někde u 4. skoleného monstra), tak jsem se rozhodl, že se vrátím do Gloomhavenu a vyrazím na 4. scénář v domnění, že 3. scénář je asi trochu těžší a musím se na něho vylevelovat. U 4. scénáře jsem se zasekl způsobem až dost nepěkným. Buďto mi došly karty u čarovnice, nebo jsem prostě umřel, jelikož kultisti ve druhé místnosti vyvolali asi 4 kostlivce a to se prostě nedalo, takže jsem si v jedné místnosti vzal poklad ("milý" poklad) a prostě jsem zase umřel. Zlodějka mysli se těmito pokusy dostala na 2. level a jelikož jsem byl už fakt zoufalý, řekl jsem si, že hru trochu podvedu. Průměrný level mé družiny je 2. Polovina je 1 a snížená obtížnost o 1 je 0. Hraju sólo, takže bych měl mít monstra na úrovni 1. A tak jsem se rozhodl, že si je dám na úroveň 0. A začal jsem hrát, hrál jsem co nejdéle karty, které se musí pouze odhodit, ale hned při prvním krátkém odpočinku jsem si náhodně zničil klíčovou kartu Čarovnice, což je obnova všech zničených karet. Řekl jsem si, to ne, to se na to můžu zas vykašlat a zničil jsem jinou kartu. Postupoval jsem nejprve do horní místnosti a zabíjel jsem monstra skoro i na jednu ránu až na dvě (díky bohu za pasti ;)), díky štastným modifikátorům a nešťastným kartám monster, (Kultisti nevyvolali ani jednu kostru). Když jsem vyčistil horní místnost (kdy jsem otočil modifikátor -2, kdy jsem si zapodváděl, protože se mi to fakt nehodilo), tak jsem se vydal do spodní místnosti, kam Zlodějka mysli ani nedošla (ono, když si to vezmeme kolem a kolem, tak ujít 6 políček občas ve hře znamená odhodit 6 karet a to je sakra moc). Takže opět na poslední kartu a s jedním podvedeným modifikátorem "minul" jsem udolal toho démona v dolní místnosti a dohrál jsem scénář.
Takže sumarizace:
Za cenu toho, že jsem hned na začátku nehrál podle podmínek hry, asi 3krát jsem si zapodváděl a i tak jsem to dohrál na těsno, musím konstatovat, že hra je enormně těžká. A to mám zkušenosti se spoustou deskovek s DrD i s rpg hrama na PC. Nebo jsem prostě jen lama, nebo je 4. scénář takový problém? Protože kdybych si hned v prvním krátkém odpočinku zničil tu kartu, co mi obnovuje všechny zničené karty, tak bych to nedal ani náhodou.

5.6.2019 10:11:25

Obtížnost

Hru máme víceméně dohranou - cca 3 scénáře před posledním bossem hlavní příběhové linie. Téměř všechny scénáře jsme hráli v 3 nebo 4 hráčích a většinu dokonce na +1 nebo +2 level dungeonu. Celkově jsme z cca 60 odehráných scénářů failnuli asi jen 5x.

Z těch 5 failů:
2x to bylo protože mechanika scénáře naprosto nešla splnit kvůli jedné postavě v partě a jejím mechanikám (té s dvěma miniaturami - kdo má unlocknuté pochopí).
1x se nám nešťastně namnožili Oozy několikrát po sobě a neměli jsme dost AoE.
2x jsme se vydali dveřmi "vlevo" místo "vpravo" a mechanika scénáře nás pak potrestala nedostatkem kol.

Za mě je hra až neuvěřitelně dobře navržená, že pokud funguje vaše parta ekonomicky a využívá předností každé z postav, tak jde přitápět pod kotlem právě zvýšením levelu dungeonu. Neumím posoudit hru ve dvou hráčích, kde některé kombinace opravdu fungovat nemusí (napadá mě Tinkerer + v podstatě kterýkoliv low-hp hrdina), ale to nemám nahráno, takže spíše tipuji.

29.5.2019 15:04:11

Musím se pochlubit

Po čtení této diskuze jsem nabyl dojmu, že 1. scénář prakticky určitě prohrajeme. Nicméně jsme po asi 5 hodinách vyhráli na první pokus. Složení Čarovnice, Kutil, Ničemnice a Zlodějka mysli. Bylo to poměrně těsné ale nakonec to vyšlo. Kdyžtak se omlouvám za malý OT :-).

26.5.2019 17:09:39

Úspěšnost scénářů...

Také uvedu pár svých potřehů - některé už zde byly zmíněny, ale uvedu je též pro úplnost.

Vaše družina, díky tomu že je každá postava úplně jiná, musí fungovat jako dobře namazaný mechanismus - tj. musíte znát (poznat) vzájemné slabiny a silné stránky - což vám pár scénářů potrvá.

Já preferuji při boji s nepřáteli paradigma minimalizace nepřátelských útoků (příp. jejich ztížení). Každý "zabráněný" útok nepřátel znamená, že nepotřebujete ztrácet čas léčením. V případě více engaged nepřátel využijte svou iniciativu a vzdálenost k nepřátelům k rozdělení jejich útoků, kterým nezabráníte.

Koncetrace vašich útoků je také důležitá - je lepší jeden mrtvý protivník a dva živí, než tři živí, třebaže každý trochu pochroumaný.

Pochopitelně díky přesile nepřátel nebo při hře na vyšší obtížnost či solo (kdy je také o něco zvýšená obtížnost) musíte důsledně uplatňovat zásadu rozděl a panuj, kdy si pustíte k tělu vždy jen část nepřátel. To platí i pro menší množství odolných a silných nepřátel.

Dále musíte efektivně využívat efekty typu immobilize, disarm a stun. Pochopitelně je nejjednodušší se držet z dosahu, ale mnohokrát to nejde, hlavně v úvodních místnostech.

Co se týče odpočinků, rozhodně neplatí, že krátký odpočinek je lepší, protože vám ušetří kolo. Oba jsou důležité. Musíte si ale dát pozor, aby vám při dlouhém odpočinku neodpočívalo více postav najednou, pokud jste zrovna pod útokem. Nevadí, pokud už máte vybitou místnost. Není problém protáčet postavy s dlouhým odpočinkem, pokud stojí stranou boje, jsou neviditelné, apod. Zažil jsem i několik scénářů, kdy na normální (dlouhý) odpočinek prostě nebyl čas, nebo ani nebyl potřeba - postava byla relativně zdravá, nepoužívala "odtapovací" předměty, jen "jednorázovky".

Zatím asi nejobtížnější scénáře, které jsem prošel, jsou s č. 60 (časové omezení, nutnost hodně se hýbat a poměrně hodně nepřátel na malém prostoru), 36 (relativně málo nestvůr, ale variabilní a v elitní variantě, a na závěr ještě jejich boss) a 26 (jen závěr).

Upraveno autorem (porovnej)

21.5.2019 20:09:47

Marevin


Nezapomínej, že za jednu odhozenou kartu můžeš ignorovat jakékoliv zranění. Hodí se to když si monstrum vytáhne 2x.

Hraju Bruta, snažím se tank build, ale stejně to konci spis tím, že rozdávám dmg. Ve skupin máme ještě Scoundrel, Spellweavera a občas Tinkerera. Hodněkrát jsem přecenil štíty, a dostal dobrou sodu. Vždycky je lepší místo léčení radši ustoupit a vyhnout se tak zranění. Také je lepší, když se to zranění trochu rozdělí mezi zbytek družiny.

21.5.2019 17:31:27

Havelock

Omlouvám se on Brute má asi jen gain shield 1 na to posouvání. Crag to má na retaliate, takže může 6x dostat dmg a vrátí 2. Brute má kartu Juggernaut na lvl 2. Retaliate má opravdu jen na jedno kolo, takže souhlas je to k ničemu celkem. Určitě tank musí mlátit, stejně tak sekundární

21.5.2019 16:56:15

Gromthar

Retaliate do konce hry? Vysvetli prosim. Kdyby to byl pasivni skill a fungoval porad, pak je to fajn, ale ta jeho situacni pouzitelnost je prave to, co je na tom k nicemu. Stejne jako mit pierce v modifikatorech zraneni. Jaka je asi sance, ze to vytahnu v momente, kdy to potrebuju a naopak. Build tanka jsem hral asi 8 scenaru a bylo to utrpeni. Nikomu jsem moc nedaval zraneni, protoze jsem se zameril na obranu, zaroven jsem moc nedostaval expy, protoze jsem zas tak mockrat napadenej nebyl, protoze to ostatni zabili driv, nez na me zautocili a penize jsem sbirat taky nemohl, abych prave mohl soakovat zraneni. Ted to hraju utocne a konecne vyuzivam postavu tak, ze z toho mam xp i penize.

Upraveno autorem (porovnej)

21.5.2019 16:30:52

Retaliate je k ničemu ?

Osobně hraju Craga, pak máme Bruta a Spellweavera. Brute teda rozdává dobrý dmg a k tomu stíhá i tankovat, Crag dělá sekundární tank a podporu, občas si zničí nějaký obstackle a hodí do něj nepřítele za pěkný dmg.Když Brute odpočívá, tak tankuje Crag, případně když potřebuje dohealovat. Brute používá brnění a retaliate, kterej je do konce hry (teoreticky). S Craghearthem ho také využívám a takové 2XP na něm dám i jako sekundární tank a to je za 4 hity.
Výhodou je, že ignoruje brnění nepřátel, takže takový "xxx" s 3+ brněními se špatně zabíjí. Na to je dobrej Crag se svými hity při přesunu/ skoku a retaliate.

21.5.2019 15:20:55

Havelock

Presne jak pise Havelock. V prvni hre kamarad hral toho Bruta trosku jako tank, ale v druhe hre se ukazalo, jaka to byla chyba. Zacal rozdavat na vsechny strany a skoro jsem se se svym tinkererem nechytal. :-D

Spis ten tinkerer se mi s tim Brutem spatne hral. Brute se tlacil dopredu relativne bezhlave, ale ja se svoji postavou jsem toto moc nemohl, protoze jsem mel bud utoky na dalku nebo bych ztracel zbytecne karty, coz na zacatku neni uplne zadouci. Takze jsem Tinkerera neumel nejak uchopit a vhodne podporit. Uvidime, jak druha seance.

Jinak ale hra na dva scenare me trochu zklamala. Byl bych radsi, kdyby nas hra poslala jinou cestou, nez opakovat, dokud nepostoupime dal. Ale tak to proste je.

21.5.2019 14:13:31

Odpocinek

Treba s Brutem (surovec, nebo jak) je absolutne nutne delat dlouhy odpocinek. Pokud vsichni vedi, co maji delat, tak je uplne v pohode, ze jeden zrovna odpociva a ostatni to mlatej. Co jsem zjistil, tak brute jako tank neni uplne efektivni. Ze zacatku ma moc malo karet, ktere by mu umoznovali tankovat a vetsina jsou navic k nicemu. Treba retaliate je uplne k nicemu. Casto se vam stane, ze nahodite retaliate a stit, abyste vydrzeli, rozdali nejaka zraneni a expy a ono se pak ukaze, ze potvory tohle kolo zrovna neutoci. Vyhnijou vam karty, cely tah a nikoho jste neplacli ani za minimum. Lepsi je proto zamerit se na zraneni, cimz se vyradi zdroj nebezpeci, misto aby se jenom zastavilo jeho pusobeni na jedno kolo. Navic expy je u teto postavy potreba ziskavat z karet, ktere ss nezahazuji. Bohuzel tohle Tinkerer treba vubec nema...

21.5.2019 13:34:53

odpočinek

Přesně jak píše celyl - závisí hodně na situaci, ale já mám se svojí postavou krom lektvaru výdrže i ty okřídlený boty, koženou zbroj, otrávenou dýku a orlí oči - všechno jsou to tapovací předměty a někdy je nutné je aktivovat zase zpět dlouhým odpočinkem.

U nás platí více méně pravidlo, že čím blíže ke konci scénáře, tím více nám dochází čas a tím méně děláme dlouhý odpočinek, abychom stihli scénář, aby se ostatní postavy nevykartovali v době, kdy odpočíváme a jak říká Cardinalle - abychom neztratili toliko důležité kolo.

21.5.2019 12:45:27

odpočinek

Naopak, dlouhý odpočinek ti může připravit důležité vybavení a pak to jde o dost lépe. Využívám dost často, záleží ale na konkrétní situaci. Nelze prostě obecně říct, že dlouhý odpočinek je špatný.

21.5.2019 12:18:59

Marevin

U nás dlhý odpočinok iba v krajnom prípade. Ak si v krátkom odhodíš nejakú dobrú kartu, tak odhodíš namiesto nej inú, a to jedno zranenie tak nevadí. Ale nestratíš ťah, čo je často dôležitejšie než tie 2 vyliečené zranenia, pretože počas dlhého odpočinku môžeš dostať ďalšie. A čas je dôležitý.

A naozaj treba naplno využívať schopnosti jednotlivých hrdinov, a tiež kombinácie schopností viacerých hrdinov. Napr. Ničemnice má silnejší útok, keď má vedľa seba spojenca - treba to využiť.

A treba využívať prostredie - zablokovať úzke priechody, dať si obranu alebo neviditeľnosť, a pod. Je to silno taktický boj, treba holt pri ňom premýšľať. :)

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

21.5.2019 11:52:00