Gloomhaven - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Uspesnost scenaru

Ahoj,

rad bych chtel slyset nazor zkusennejsich hracu:)
Ja osobne jsem zatim v prvnim scenari, ale ten jsme asi 3x hral a ani jednou jsem jej nedokoncil, maximalne jsem vycistil druhou mistnost, ale do finalni jsem bych se dostal jenom s jednim hrdinou a 4mi kartami, coz bych stejne brzo skoncil... Tak by me zajimalo jak jsou na tom ostatni hraci, jestli se scenare normalne nekolikrat opakuji, nebo jsem/e opravdu takova lama:) A pripadne nejake zacatecnicke tipy? My jsme zjistili, ze je nejlepsi si je drzet co nejvice vsechny od tela...

Diky za odpovedi a tipy:)
21.5.2019 10:00:14

zkušenosti
Ahoj,
ačkoli se nepovažuji za zkušenějšího hráče a mám za sebou jen 7 scénářů, zkusím poradit z vlastní zkušenosti.
Jedu sólo a občas s manželkou, celkem se třemi hrdiny. První scénář jsem hrál 3x než se zadařilo (složení zlodějka mysli, ničemnice a surovec).
Jde o to naučit se pracovat s přednostmi daného hrdiny. Ze začátku jsem často končil kvůli životu, poté kvůli kartám a teď za poslední 3 scénáře sice těsně, ale bez větších komplikací.
Určitě se nedá obecně říct, že by si člověk musel držet nepřátele od těla, záleží na hrdinovi, u surovce je to přímo kontraproduktivní.
Jedna obecná rada, jak si scénář ulehčit - využívej pasti ke zraňování nepřátel.

21.5.2019 10:20:59

Opakování

Teď jsme neuspěli ve scénáři #4, a při Random Dungeonu jsme nebyli dokončení ani blízko, někdy to prostě nevyjde.

Rady do začátku? Nenič karty co se ničí, když to nebude krajní situace. Při zničení karty v prvním kole, tím ztratíš pět budoucích kol.

Sleduj jestli mají nestvůry pohyb, pokud ne, běž od nich, abys ušetřil životy.

Někdy je lepší místo léčení radši útočit, a tím snížit počet nestvůr co na tebe bude útočit.

První scénář je docela těžkej, můžeš snížit obtížnost, než abys to opakoval 10x

Hlavně dostaň pod kůži pravidla, když začneš hrát špatně, blbě se to pak už odnaučuje.

21.5.2019 10:25:51

card managment
Ahoj, je to hodně o tom jak používáte zahazovací karty a jak spolu spolupracujete. Například skoro nepoužíváme zahazovací karty v první polovině odhalených místností. Máme za sebou asi 12 scénářů a opakovali jsme 2 (1. a 12.). Třeba takovej spellweaver může zahazovat od začátku a pak si je vezme zpět z Lostu do ruky a může zahazovat znovu, pokud máte v partě Tinkera, tak mu ještě pkmůže nějaké karty nabrat zpět.
Dejte si to na nejjednodušší obtížnost, dokud se nenaučíte manažovat karty, určitě nepočítejte s tím, že poberete všechen loot a stále postupujte dopředu. Využívejte krátké resty, dlouhé jen na refresh předmětů a doplnění životů, když není k zbytí.

Když si to spočítáš za předpokladu že máš na ruce 10 karet, tak vydržíš 5 tahů, pak dáš krátkej rest, dáš 4 tahy (máš 9 karet), zase 4, pak 3, 3 , 2, 2, 1.. celkem bys měl vydržet s deseti kartama 24 tahů, ale je to proměnné samozřejmě. Takže když něco zahodíš, tak i za 15 tahů byste měli scénář v pohodě dokončit

21.5.2019 10:27:51

Zatim dobry :)
Ahoj, my mame za sebou zatim prvni dva scenare (nekolikrat a v ruznem slozeni a poctu hrdinu) a nekolik nahodnych scenaru (tri karty mistnosti, tri karty nestvur a veci co se tam objevi). A nezvladli jsme to jenom jednou, kdy se nam Carovnice odrovnala na kartach, kdyz si nespocitala kolik toho ma na ruce a v odhazovacim balicku a vycerpala se.
Snazime se nepouzivat nejsilnejsi efekty, ktere pali karty alespon do prvniho odpocinku, snazime se je ztracet co nejpomaleji a zenem se co nejrychleji bez otaleni do dalsich mistnosti. Radsi nechame lezet penizky na zemi, nez abychom zpomalili.
Predpokladam, ze zde pribudou rady od zkusenejsich hracu, tak uvidime, take si je rad prectu :)
Jo a scenare hrajeme na stredni obtiznost, vetsinou ve dvou nebo ve trech.
Tak snad to trochu pomuze :)

21.5.2019 10:54:36

Jedno opáčko, dál v pohodě
Ahoj,

my hrajeme ve čtyřech - skladba čarovnice, zlodějka myšlenek, surovec a kutil. Úplně první scénář jsme na poprvé nedali, protože jsme se rychle vyházeli z karet a zjistili, že to takhle dál nejde, tak od té doby jsme měli lepší card management, abychom se tak rychle nevykartovali.

Od té doby jsme žádný scénář nemuseli opakovat (zahráli jsme jich myslím už 8. Občas je to těsně, ale zatím zvládáme.

21.5.2019 11:02:18

super:)
Diky moc vsem za sdileni poznatku, rad a zkusennosti:)

zkusime co nejmene "palit" karty. Je pravda, ze prvni dva nezdary byly po prvnim nebo druhem kolem, kdy nam neprali karty modifikatoru a umreli jsme po prvnim utoku nepratel:-D

Tak jeste se zamerime na to spalovani a co nejvice oddalovat velky odpocinek a verim, ze to uz dame, diky moc.
Co delate cateji, kratky nebo dlouhy odpocinek? Me prijde kratky odocinek nebezpecny z duvodu spaleni karty, kterou si chci nechat. Tak jsme nikdy kratky zatim neudelali i z duvodu ze to neprida zivoty...

Jinak dale prijmu, myslim ze i ostatni hraci, dalsi a dasli zkusennosti, rady a poznatky:)


21.5.2019 11:15:46

1. scenar
jsme hrali s kamaradem 2x. Ja jsem hral GH poprve za Tinkerera (snad se ta classa tak jmenuje) a on hral nekolikaty scenar s Brutem.

Poprve jsme prohrali v posledni mistnosti o jedno kolo. Kdybychom nebyli oba chamtivi, tak to dame. Ale jednou jsem udelal Loot na karte, o kterou jsem prisel, misto abych zabyl nepratele a neco podobneho udelal kamos.

V druhe hre to bylo jako nuz maslem, dohrano za hodku a pul. Kamarad si zvyknul na postavu a drtil to jako o zivot.

Ten tinkerer je zajimavy, ale prijde mi vhodnejsi do hry vice postav. Protoze ma hodne podpurnych karet a casto musis stat u spoluhracu, tak v jednom tahu vetsinou nejsi schopen k nekomu dojit a dat mu podporu a zase se nemuzes hrnout uplne do predu jako Brute treba. Osobne z neho mam hodne rozporuplne pocity, protoze mi prislo, ze ma primarne utoky na dalku, podpora je zblizka a potom ma par specialnich karet jako plamenomet, bombu atp. ktere jsou opet na blizko, ale na jedno pouziti.

Zaver je prosty, je potreba vedet, jak za dane postavy hrat. :-)

21.5.2019 11:46:10

Marevin
U nás dlhý odpočinok iba v krajnom prípade. Ak si v krátkom odhodíš nejakú dobrú kartu, tak odhodíš namiesto nej inú, a to jedno zranenie tak nevadí. Ale nestratíš ťah, čo je často dôležitejšie než tie 2 vyliečené zranenia, pretože počas dlhého odpočinku môžeš dostať ďalšie. A čas je dôležitý.

A naozaj treba naplno využívať schopnosti jednotlivých hrdinov, a tiež kombinácie schopností viacerých hrdinov. Napr. Ničemnice má silnejší útok, keď má vedľa seba spojenca - treba to využiť.

A treba využívať prostredie - zablokovať úzke priechody, dať si obranu alebo neviditeľnosť, a pod. Je to silno taktický boj, treba holt pri ňom premýšľať. :)

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

21.5.2019 11:52:00

odpočinek
Naopak, dlouhý odpočinek ti může připravit důležité vybavení a pak to jde o dost lépe. Využívám dost často, záleží ale na konkrétní situaci. Nelze prostě obecně říct, že dlouhý odpočinek je špatný.

21.5.2019 12:18:59

odpočinek
Přesně jak píše celyl - závisí hodně na situaci, ale já mám se svojí postavou krom lektvaru výdrže i ty okřídlený boty, koženou zbroj, otrávenou dýku a orlí oči - všechno jsou to tapovací předměty a někdy je nutné je aktivovat zase zpět dlouhým odpočinkem.

U nás platí více méně pravidlo, že čím blíže ke konci scénáře, tím více nám dochází čas a tím méně děláme dlouhý odpočinek, abychom stihli scénář, aby se ostatní postavy nevykartovali v době, kdy odpočíváme a jak říká Cardinalle - abychom neztratili toliko důležité kolo.

21.5.2019 12:45:27

Odpocinek
Treba s Brutem (surovec, nebo jak) je absolutne nutne delat dlouhy odpocinek. Pokud vsichni vedi, co maji delat, tak je uplne v pohode, ze jeden zrovna odpociva a ostatni to mlatej. Co jsem zjistil, tak brute jako tank neni uplne efektivni. Ze zacatku ma moc malo karet, ktere by mu umoznovali tankovat a vetsina jsou navic k nicemu. Treba retaliate je uplne k nicemu. Casto se vam stane, ze nahodite retaliate a stit, abyste vydrzeli, rozdali nejaka zraneni a expy a ono se pak ukaze, ze potvory tohle kolo zrovna neutoci. Vyhnijou vam karty, cely tah a nikoho jste neplacli ani za minimum. Lepsi je proto zamerit se na zraneni, cimz se vyradi zdroj nebezpeci, misto aby se jenom zastavilo jeho pusobeni na jedno kolo. Navic expy je u teto postavy potreba ziskavat z karet, ktere ss nezahazuji. Bohuzel tohle Tinkerer treba vubec nema...

21.5.2019 13:34:53

Havelock
Presne jak pise Havelock. V prvni hre kamarad hral toho Bruta trosku jako tank, ale v druhe hre se ukazalo, jaka to byla chyba. Zacal rozdavat na vsechny strany a skoro jsem se se svym tinkererem nechytal. :-D

Spis ten tinkerer se mi s tim Brutem spatne hral. Brute se tlacil dopredu relativne bezhlave, ale ja se svoji postavou jsem toto moc nemohl, protoze jsem mel bud utoky na dalku nebo bych ztracel zbytecne karty, coz na zacatku neni uplne zadouci. Takze jsem Tinkerera neumel nejak uchopit a vhodne podporit. Uvidime, jak druha seance.

Jinak ale hra na dva scenare me trochu zklamala. Byl bych radsi, kdyby nas hra poslala jinou cestou, nez opakovat, dokud nepostoupime dal. Ale tak to proste je.

21.5.2019 14:13:31

Retaliate je k ničemu ?
Osobně hraju Craga, pak máme Bruta a Spellweavera. Brute teda rozdává dobrý dmg a k tomu stíhá i tankovat, Crag dělá sekundární tank a podporu, občas si zničí nějaký obstackle a hodí do něj nepřítele za pěkný dmg.Když Brute odpočívá, tak tankuje Crag, případně když potřebuje dohealovat. Brute používá brnění a retaliate, kterej je do konce hry (teoreticky). S Craghearthem ho také využívám a takové 2XP na něm dám i jako sekundární tank a to je za 4 hity.
Výhodou je, že ignoruje brnění nepřátel, takže takový "xxx" s 3+ brněními se špatně zabíjí. Na to je dobrej Crag se svými hity při přesunu/ skoku a retaliate.

21.5.2019 15:20:55

Gromthar
Retaliate do konce hry? Vysvetli prosim. Kdyby to byl pasivni skill a fungoval porad, pak je to fajn, ale ta jeho situacni pouzitelnost je prave to, co je na tom k nicemu. Stejne jako mit pierce v modifikatorech zraneni. Jaka je asi sance, ze to vytahnu v momente, kdy to potrebuju a naopak. Build tanka jsem hral asi 8 scenaru a bylo to utrpeni. Nikomu jsem moc nedaval zraneni, protoze jsem se zameril na obranu, zaroven jsem moc nedostaval expy, protoze jsem zas tak mockrat napadenej nebyl, protoze to ostatni zabili driv, nez na me zautocili a penize jsem sbirat taky nemohl, abych prave mohl soakovat zraneni. Ted to hraju utocne a konecne vyuzivam postavu tak, ze z toho mam xp i penize.

21.5.2019 16:30:52 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
Omlouvám se on Brute má asi jen gain shield 1 na to posouvání. Crag to má na retaliate, takže může 6x dostat dmg a vrátí 2. Brute má kartu Juggernaut na lvl 2. Retaliate má opravdu jen na jedno kolo, takže souhlas je to k ničemu celkem. Určitě tank musí mlátit, stejně tak sekundární

21.5.2019 16:56:15

Marevin

Nezapomínej, že za jednu odhozenou kartu můžeš ignorovat jakékoliv zranění. Hodí se to když si monstrum vytáhne 2x.

Hraju Bruta, snažím se tank build, ale stejně to konci spis tím, že rozdávám dmg. Ve skupin máme ještě Scoundrel, Spellweavera a občas Tinkerera. Hodněkrát jsem přecenil štíty, a dostal dobrou sodu. Vždycky je lepší místo léčení radši ustoupit a vyhnout se tak zranění. Také je lepší, když se to zranění trochu rozdělí mezi zbytek družiny.

21.5.2019 17:31:27

Úspěšnost scénářů...
Také uvedu pár svých potřehů - některé už zde byly zmíněny, ale uvedu je též pro úplnost.

Vaše družina, díky tomu že je každá postava úplně jiná, musí fungovat jako dobře namazaný mechanismus - tj. musíte znát (poznat) vzájemné slabiny a silné stránky - což vám pár scénářů potrvá.

Já preferuji při boji s nepřáteli paradigma minimalizace nepřátelských útoků (příp. jejich ztížení). Každý "zabráněný" útok nepřátel znamená, že nepotřebujete ztrácet čas léčením. V případě více engaged nepřátel využijte svou iniciativu a vzdálenost k nepřátelům k rozdělení jejich útoků, kterým nezabráníte.

Koncetrace vašich útoků je také důležitá - je lepší jeden mrtvý protivník a dva živí, než tři živí, třebaže každý trochu pochroumaný.

Pochopitelně díky přesile nepřátel nebo při hře na vyšší obtížnost či solo (kdy je také o něco zvýšená obtížnost) musíte důsledně uplatňovat zásadu rozděl a panuj, kdy si pustíte k tělu vždy jen část nepřátel. To platí i pro menší množství odolných a silných nepřátel.

Dále musíte efektivně využívat efekty typu immobilize, disarm a stun. Pochopitelně je nejjednodušší se držet z dosahu, ale mnohokrát to nejde, hlavně v úvodních místnostech.

Co se týče odpočinků, rozhodně neplatí, že krátký odpočinek je lepší, protože vám ušetří kolo. Oba jsou důležité. Musíte si ale dát pozor, aby vám při dlouhém odpočinku neodpočívalo více postav najednou, pokud jste zrovna pod útokem. Nevadí, pokud už máte vybitou místnost. Není problém protáčet postavy s dlouhým odpočinkem, pokud stojí stranou boje, jsou neviditelné, apod. Zažil jsem i několik scénářů, kdy na normální (dlouhý) odpočinek prostě nebyl čas, nebo ani nebyl potřeba - postava byla relativně zdravá, nepoužívala "odtapovací" předměty, jen "jednorázovky".

Zatím asi nejobtížnější scénáře, které jsem prošel, jsou s č. 60 (časové omezení, nutnost hodně se hýbat a poměrně hodně nepřátel na malém prostoru), 36 (relativně málo nestvůr, ale variabilní a v elitní variantě, a na závěr ještě jejich boss) a 26 (jen závěr).

21.5.2019 20:09:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Musím se pochlubit
Po čtení této diskuze jsem nabyl dojmu, že 1. scénář prakticky určitě prohrajeme. Nicméně jsme po asi 5 hodinách vyhráli na první pokus. Složení Čarovnice, Kutil, Ničemnice a Zlodějka mysli. Bylo to poměrně těsné ale nakonec to vyšlo. Kdyžtak se omlouvám za malý OT :-).

26.5.2019 17:09:39

Obtížnost
Hru máme víceméně dohranou - cca 3 scénáře před posledním bossem hlavní příběhové linie. Téměř všechny scénáře jsme hráli v 3 nebo 4 hráčích a většinu dokonce na +1 nebo +2 level dungeonu. Celkově jsme z cca 60 odehráných scénářů failnuli asi jen 5x.

Z těch 5 failů:
2x to bylo protože mechanika scénáře naprosto nešla splnit kvůli jedné postavě v partě a jejím mechanikám (té s dvěma miniaturami - kdo má unlocknuté pochopí).
1x se nám nešťastně namnožili Oozy několikrát po sobě a neměli jsme dost AoE.
2x jsme se vydali dveřmi "vlevo" místo "vpravo" a mechanika scénáře nás pak potrestala nedostatkem kol.

Za mě je hra až neuvěřitelně dobře navržená, že pokud funguje vaše parta ekonomicky a využívá předností každé z postav, tak jde přitápět pod kotlem právě zvýšením levelu dungeonu. Neumím posoudit hru ve dvou hráčích, kde některé kombinace opravdu fungovat nemusí (napadá mě Tinkerer + v podstatě kterýkoliv low-hp hrdina), ale to nemám nahráno, takže spíše tipuji.

29.5.2019 15:04:11

Obtížnost

Zdravím. Může obsahovat SPOILERY 1.-4. scénáře.
Taky bych se rád vyjádřil k obtížnosti Gloomhaven. Hraju sólo za Zlodějku mysli (krysák) a za Čarovnici (spellweaver). 1. scénář 1. hru jsem dostal na budku, což je dost pochopitelné. 2. hru jsem to tedy s odřenýma ušima zvládl. (Čarovnice se v druhé místnosti vyčerpala na karty a Zlodějka zabila poslední monstrum na poslední kartu). Vrhnul jsem se na 2. scénář, který jsem zvládl hned napoprvé. A to díky štěstí, že Boss ani jednou neotevřel dveře a jen vyčaroval kostlivce, který mě nezajímali a tak jsem veškerý damage cílil do Bosse a do jeho compadre. Čarovnice se díky tomu dostala na 2. level a tak jsem šel pěkně dle kampaně na 3. scénář. Když jsem ho po 4. nedal (buď to jsem umřel na karty, nebo na životy někde u 4. skoleného monstra), tak jsem se rozhodl, že se vrátím do Gloomhavenu a vyrazím na 4. scénář v domnění, že 3. scénář je asi trochu těžší a musím se na něho vylevelovat. U 4. scénáře jsem se zasekl způsobem až dost nepěkným. Buďto mi došly karty u čarovnice, nebo jsem prostě umřel, jelikož kultisti ve druhé místnosti vyvolali asi 4 kostlivce a to se prostě nedalo, takže jsem si v jedné místnosti vzal poklad ("milý" poklad) a prostě jsem zase umřel. Zlodějka mysli se těmito pokusy dostala na 2. level a jelikož jsem byl už fakt zoufalý, řekl jsem si, že hru trochu podvedu. Průměrný level mé družiny je 2. Polovina je 1 a snížená obtížnost o 1 je 0. Hraju sólo, takže bych měl mít monstra na úrovni 1. A tak jsem se rozhodl, že si je dám na úroveň 0. A začal jsem hrát, hrál jsem co nejdéle karty, které se musí pouze odhodit, ale hned při prvním krátkém odpočinku jsem si náhodně zničil klíčovou kartu Čarovnice, což je obnova všech zničených karet. Řekl jsem si, to ne, to se na to můžu zas vykašlat a zničil jsem jinou kartu. Postupoval jsem nejprve do horní místnosti a zabíjel jsem monstra skoro i na jednu ránu až na dvě (díky bohu za pasti ;)), díky štastným modifikátorům a nešťastným kartám monster, (Kultisti nevyvolali ani jednu kostru). Když jsem vyčistil horní místnost (kdy jsem otočil modifikátor -2, kdy jsem si zapodváděl, protože se mi to fakt nehodilo), tak jsem se vydal do spodní místnosti, kam Zlodějka mysli ani nedošla (ono, když si to vezmeme kolem a kolem, tak ujít 6 políček občas ve hře znamená odhodit 6 karet a to je sakra moc). Takže opět na poslední kartu a s jedním podvedeným modifikátorem "minul" jsem udolal toho démona v dolní místnosti a dohrál jsem scénář.
Takže sumarizace:
Za cenu toho, že jsem hned na začátku nehrál podle podmínek hry, asi 3krát jsem si zapodváděl a i tak jsem to dohrál na těsno, musím konstatovat, že hra je enormně těžká. A to mám zkušenosti se spoustou deskovek s DrD i s rpg hrama na PC. Nebo jsem prostě jen lama, nebo je 4. scénář takový problém? Protože kdybych si hned v prvním krátkém odpočinku zničil tu kartu, co mi obnovuje všechny zničené karty, tak bych to nedal ani náhodou.

5.6.2019 10:11:25

Obtížnost
Když to tak čtu, tak si říkám jestli se nestala chyba hned na začátku - výběrem postav? Obě tvé postavy mají málo životů. Já hraju za čarovnici a prasklivce a dá se to v pohodě. Čarovnice je silná, ale velmi těžká na hraní a potřebuje nějakého tanka, který ji kryje záda.
Pokud hraješ sólo, tak máš hru ještě o level těžší, což je taky blbý, pokud ještě nevíš jak s postavama hrát a nevíš, čím se doplňují. Asi bych to o jeden level hodil dolů. Další rada je, napoprvé si zahraj scénář jenom se sebráním pokladů a rozmyšlením jakou strategii a karty dáš na další pokus. Nemyslím si, že sebrat všechny poklady + vyhrát scénář najednou je vždy možné. Další a poslední rada je, nepodceňuj vybavení, které můžeš kupovat hrdinům, obzvlášť některé jako plášť neviditelnoti jsou nutnost.

P.S. Tu klíčovou kartu za čarovnici si za zranění můžeš vrátit do ruky a vyřadit jinou.

5.6.2019 10:31:27 | Upraveno autorem (porovnej)

Obtížnost
My 4. scénář vyhráli na 3x na zvýšenou obtížnost. Poprvé jsme dojeli na karty, ale sebrali jsme pár mincí a truhlu. Podruhé mě jako Bruta pojela horní místnost (po vstupu si mě potahali démoni přes past a bylo vymalováno - beztak bych to nejspíš nedal). Třetí pokus se vydařil, padlo pár luckyshotů, ale stejně to bylo na poslední možnou kartu. Zachránilo mě vybavení (zbroj)... Čarovnice dojíždí často na málo karet. První pokus se nedostala ani z té spojovací chodby.

5.6.2019 10:59:52 | Upraveno autorem (porovnej)

pokracovani ve scenarich
Zdravim, rad bych teda shrnul moje dalsi poznatky ze hry. Mam rozehrane dve kampane, jednu hraji s kamaradem a jednu hraji jako solo. Rovnou muzu rict, ze solo varianta je pro me o dost tezsi a scenare opakuji skoro pravidelne.

Zato s kamaradem, jestli me pamet neklame, tak jsme ani jeden scenar neopakovali. Nevim cim to muze byt, mozna skladbou party nebo opravdu tim, ze za solo mas automaticky tezsi uroven. Muj nazor na zvysovani urovne je pro me trosku zavadejici, protoze snad krome toho ze v solo hranis vis jaky maly ukol hraje ta ktera postava jiny rozdil nevidim. Vzdy si muzes rict, ze chces hrat druhy nebo prvni, ze udelas AoE, nebo ze pujdes na toho a toho...

Jinak nas hra opravdu chytla a mame zatim odehrany 6 scenaru, lvl 3 postav (Prskavka a Myslenka:) ) a skoro vzdy jsme vybrali vsechny poklady, krome scenare 2, kdy Bosse jsme zabili driv nez otevrel druhou mistnost:) Karty nam vychazi tak akorat. Snad nejvetsi problem jsme meli u tretiho scenare, tam to vyslo na posledni kartu:) Jinak hodne se mi na hre libi, ze je opravdu vyvazena a promyslena jak do velikosti scenare (pocty pohybu) tak pocet nepratel vs karty a moc neodpousti chyby, ktere si treba na zacatku udelate a pak je horko tezko a zpoceni snazite napravit. Uvidime jak to bude pokracovat dal.

A zjistili jsme ze je vice nez dulezite se na zacatku scenare podivat na prisery proti kterym hrajete a rozlozeni mistnosti a i podle toho si poskladat balicek karet, co nejvice vyuzivat predmety a kombinovat kratky a dlouhy odpocinek...

No to jsou dalsi poznatky ktere jsme behem par her nasbiral a diky vsem ostatnim za sdileni svych;)

Vzhuru do okolí města Gloomhaven pokosit pár démonů:)


5.6.2019 14:46:50

Marevin
Já nesouhlasím, že je dobré dopředu se podívat na místnosti a potvory a podle toho postavit balík. To považuju za cheat a hra by mě nebavila. My to naopak hrajeme tak, že místnosti odkrýváme postupně pomocí zakrytých pdf scénářů, aby to mělo dungeon crawl feeling a ne abychom z toho dělali matematickou olympiádu.

5.6.2019 15:12:46

rozložení a nepřátelé
My na rozložení nekoukáme, ale vždycky víme proti komu budeme bojovat, ono je to ale i plyne z té předmluvy jestli jdete proti nemrtvým, démonům, nebo proti banditům.

5.6.2019 16:04:14

Vybíráme z Bazaru

Life of the Amazonia: Upgraded Base Components
Life of the Amazonia: Upgraded Base Components
Akt. cena: 399 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas