Ghost Stories: White Moon

xxxxxxxxxo hodnoceno 26x (Seznam vlastníků)

Ghost Stories: White Moon - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Ghost Stories
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Asmodée Editions
Repos Production
Autoři: Antoine Bauza
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Mám tři dotazy ohledně používáni mystické bariéry.

1. Pokud zemře mnich a poté je aktivována mystická bariéra, hazí se i za zemřelého mnicha? Osobně se domnívám, že ano, protože v této fázi se nevyužívají speciální vlastnoti mnichů ani jejich tao tokeny. Chápu tuto fázi jako určitý zásah bariéry, ale v pravidlech to není úplně jasně řečené, takže si nejsem jistý.

2. Lze při spuštění mystické bariéry vymítat Wu-Fenga. Opět se domnívám, že odpověď zní "ano". Nicméně v pravidlech to není výslovně řečené a okolo vymítání Wu-Fenga je vždy spousta výjimek.

3. Pokud ve fázi mystické bariéry mám na své desce černého ducha s vlastností štítu (odolnost proti tao kostkám) mohu použít úpěšný hod tao kostkou pro odstranění toto ducha nebo se ho mohu zbavit jedině použitím měsíčního krystalu? Tady si myslím, že kostky použít nelze a musím obětovat měsíční krystal.
28.8.2010 19:58:18

Sodovka
Co si o tom myslíš ty? Jsi na ZH asi jediný člověk, který má s touhle expanzí větší zkušenosti.

30.8.2010 07:47:29

to Parxel
1. Ano, hraje se za board, ne za hráče - kdysi jsem to našla někde v dotazech. V pravidlech je, že se aktivuje za každou "board", o hráčích ani mrtvých resp. nemrtvých mniších tam není ani slovo.

2. odpověď od autora hry ve vláknu http://boardgamegeek.com/article/4154629?#4154629: You cannot use the barrier against WF, of course.

Navíc na mystické bráně není symbol Wu Fenga.

3. No, mi by hlavně bylo líto obětovat měsíční krystal na ducha s obtážností 1 (myslím, že na všechny tyto duchy stačí jeden úspěch). asi bych ho likvidovala přesunutím na Buddhu nebo v nejhorším pomocí Sorcerer´s Hut (kdyby někdo měl cestu přes tuto část vesnice). Jinak souhlas - myslím, že kostly použít nelze.

30.8.2010 08:39:08

Sodovka
Dík. Jenom malý koment.

1. Nebyl jsem si jistý z jednoho důvodu, v pravidlech se u mystické bariéry na počátku píše: the Taoists will gain the strength of the Celestial body to push back the ghosts. Jinak jsem stejného názoru, používat bariéru i za mrtvého mnicha. V pravidlech se totiž ještě píše: once all 4 boards have been faced with that choice, any remaining Moon Crystals and Su-Ling are returned to the reserve, což v podstě říká, že se podstatě vymítá nebo zachraňuje vesničan za každou desku.

2. Tak to mě zklamalo. To znamená, že jsme naší posední hru asi nevyhráli, protože jsme Wu-Fenga dostali přes Mystickou bariéru. Škoda. A ještě dotaz jak jsi myslela, to: Navíc na mystické bráně není symbol Wu Fenga.

3. Škoda to je, ale hodí se to v případě kdy potřebuješ udělat místo na desce a nic lepšího nepadlo.

Jinak po 7 hrách, musím říct, že to je ještě větší peklo než základní hra, ale moc nás to baví.

30.8.2010 09:20:32

Parxel

"Navíc na mystické bráně není symbol Wu Fenga" - myslím samozřejmě mystickou bariéru. Omlouvám se za překlep.

Podívej se na anglická pravidla k White Moon - Player’s Aid (strana 12), vpravo dole - symbol Wu Fenga je přeškrtnutý, takže neplatí.

No mne mrzí, že jsem zaváhala a nekoupila to mini rozšíření ve Spiel Boxu s tím přesunováním karet (podobné jako Clairvoyance ve Stínech nad Kamelotem nebo ta karta umožňující změnit pořadí karet v Pandemii). Asi ještě rozešlu prosebné e-maily k návštěvníkům Essenu. Protože kumulaci vyloženě blbých karet považuju za slabinu GH, na druhé straně skutečný život není nijak zvlášť spravedlivý, takže to tak asi má být:-)

30.8.2010 09:47:26

Sodovka
Ajo už to vidím. Pravidla jsem pročetl, ale v textu jsem to nenašel a na přehledu mě to ani nenapadlo hledat.

Myslíš Guard house? Já jsem si někde stáhnul obrázek, vytisknul ho v docela dobré kvalitě a chystám se ho nalepit na tu jednu prázdnou kartu vesnice, která byla v základu. Kupovat si celý Spielbox kvůli jedné kartě se mi také nechce.

Jinak s tou blbou kombinací to máš recht. Nám se vposlední hře stalo, že jsem v jednom kolo vytáhnul 4 duchy, protože všichni měli vlastnost, že přivedou do hry dalšího ducha a to bylo fakt peklo. Ale i tak mě GH děsně baví. Navíc třeba v Arkhamu je to v podstatě to samé. Přijde blbá kobinace Mythos karet a máš konec ani nevíš.

My máme ještě zkušenost, že když o nic nejde, tak nám kostky docela padaj a jakmile o něco jde, tak se to začne ..., ani nechci říkat co. A pak mi také přijde, že v rozšíření hrajem mnohem víc na hraně. Třeba i obětujem mnicha a pak ho vzkřísíme.

30.8.2010 10:11:35

Drobné dotazy nejen k rozšíření
Drobné dotazy nejen k rozšíření:
1.Máme nejasnost, jak se zachovat, pokud přijde do hry Shapeless Evil (černý duch, co při příchodu do hry rovnou otáčí desku vesnice). Dojde jak k uplatnění trestů všech vesničanů na příslušné desce (v nejhorším případě všech tří), tak k otočení vlastní desky a nebo dojde pouze k uplatnění trestů vesničanů a deska se neotáčí (stejně jako v případě vystrašení)?
2.Jak se správně hraje za modrého taoistu – Heavenly Gust (může zároveň vymítat a zároveň žádat). Z pravidel jsem pochopil, že jsou možné 2 varianty (při použití jeho spec. vlastnosti):
- vymítat a žádat o pomoc
- vymítat a zachránit vesničana
Ve druhém případě „zachránit vesničana“ znamená provést další pohyb jak s vesničanem, tak také s taoistou a donést ho na pole s bránou?
3.Modrý taoista a jeho spec. vlastnost Heavenly Gust je nutné používat přesně v pořadí tak, jak jsou zakresleny? - tj. je možné nejdříve žádat o pomoc a pak vymítat?

6.2.2011 17:02:36

Hyman
Nějakou dobu jsem to teď nehrál, ale pokud si to dobře pamatuji tak:

1. Při vystrašení dílku vesnice nejprve umřou vesničani a pak teprve se otáčí díl. Stejně jako v případě vystrašení.

2. a 3. Pokud hraješ za modrého taoistu s vlastností (Heavenly Gust), tak můžeš používat udělat akce v libovolném pořadí. V základní hře buď nejprve vymítáš a pak využiješ vlastnost vesničana nebo naopak. V rozšíření se přidává alternativa, že zachráníš vesničana, ale záchrana je použita místo využití vlastnosti vesničana. Jinak to funguje úplně stejně.

6.2.2011 17:31:58

Hyman
Záchrana vesničana znamená, že vesničan je na dílku s branou a ty ho za tu jednu akci branou provedeš. Čili se nehýbeš. Pohyb s veničanem je ve fázi pohybu. Vesničané se monhou pohybovat současně s mnichem.

6.2.2011 17:33:52

Parxel
Znamená to tedy, že v případě, že mám bránu uprostřed, je možnost záchrany vesničana jako speciální vlastnost modrého taoisty, neproveditelná akce?

6.2.2011 23:55:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Hyman
Ale vůbec ne. Chtěl jsem tím říct, že záchrana vesničana nemá nic společného s fází pohybu. Prostě akorát místo využití pole vesnice, řekneš že zachraňuješ vesničana (provedeš ho portálem) a to je celé.

7.2.2011 08:27:51

červený taoista
menší dotaz k schopnosti červeného taoistu "Tanec Větrných dvojčat". Môže sa spoluhráč podať o jedno jedno pole aj keď červený mních ostal stáť na mieste, že?
A môže so sebou ten druhý taoista zobrať aj dedinčana ak som to správne pochopil. Lebo na túto možnosť sťahovania dedinčanov sme doteraz akosi pozabudli a uvedomili si to až dnes a Wu-Feng odrazu dostal akosi príliš hladko a s prehľadom na prdítko :-)

23.2.2014 15:58:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Welcome to your perfect home (EN)
Welcome to your perfect home (EN)
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas