Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 16 let |
Herní doba: | 150 min |
Herní svět: | Post-apokalypsa |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | vydání ohlášeno |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Kwapiński Jakub Wiśniewski |
Rok vydání: | 2021 |
Sdílej: |
Dojmy
Mám za sebou první hru. Jsem nadšen! Zvolil jsem na začátek lehčí setup (z dostupného rozšíření z BGG) a podařilo se mi vyhrát. Hra trvala 3,5 hodiny a to jsem pravidla znal. Samotného mě ten čas překvapil. Vše ve hře krásně funguje. Komponenty jsou kvalitní, i když velké karty mi přijdou měkčí. Obaly vše vyřešily.
Pár poznatků:
Jaké jsou vaše dojmy?
Díky za dojmy… chyba scénáře takhle zásadní teda zamrzí :-/ jsi si to našel v angličtině, nebo ti to nedávalo smysl? Budu pak asi řešit přelepením. Snad toho nebude více.
Délka hry drsná no, to je jak This War of Mine. Pravidel se trochu obávám, ale snad si to sedne.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Mám nahráno z TTS, tak vím, jak ten scénář funguje. Ale při hře jsem na to nějak zapomněl a nedávalo mi to smysl. Kontroloval jsem to na kartách právě v TTS.
Okej, bylo by to dobrý dát vědět někomu do Albi. Zkusím to přeposlat dál.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Zdravím,
o chybě už víme a omlouváme se za ní. Určitě jí do reprintu opravíme. Zároveň vydáme opravná errata. Děkuji a přeji hezký den.
Taky přidám pár poznatků :)
A na závěr jedna nemilá věc, a to že jeden komponent jsme měli z jedné strany celý ve španělštině. Naštěstí Albi nám už slíbilo poslání opraveného.
- - -
facebook.com/BoardGamePLUS
Také přidám pár dojmů. Za mě naprosto parádní hra s úžasnou hratelností. Baví moc. Mohl bych vypsat 100+1 superlativ, proč je to super. Takže pár připomínek - insertu je fakt škoda, šlo ho řešit daleko lépe a takhle je téměř k ničemu (a nebýt uložení generátoru, asi bych ho vyhodil a roztřídil žetony a karty do nějakých pořadačů). Druhá věc, která mi přijde divná je, že vlastně nevím, proč bych to měl hrát ve více hráčích? Přijde mi to jako čistokrevná sólo hra (a to více než TWoM). Jasně, ve více lidech se můžete domlouvat a sdílet zážitek (jako v každé jiné sólo hře), ale tím veškerá variabilita končí (beru předpoklad, že někdo nebude hrát vyloženě tak, že použitím workerů/karet půjde naopak proti zájmům komunity).
----------------------
Majitel liščí krabice
Rád bych se zeptal, zda má někdo, komu nesedlo This War of Mine, srovnání s Frostpunkem…
@Promil Je otázka, proč ti TWOM nesedlo. Mně nesedělo proto, že prostě nemám ráda depresivní hry (ani filmy, ani knížky) a když se k tomu přidá ještě téma války a jejich obětí, tak už to na mě prostě bylo až moc. Obzvlášť v kombinaci s tím, že hru prostě nešlo vyhrát :D. To mě štvalo asi nejvíc. U Frostpunku (hráno 1x) jsem se cítila velmi podobně. Deprese nad depresi a přišlo mi, že vyhrát to taky jen tak nepůjde. Ale tím, že se to odehrává ve fiktivním světě, mi to téma vadilo o chloupek méně.
@Promil Co mě takhle prvně napadne. Oproti This War of Mine je aspoň u prvního scénáře delší hrací doba a samozřejmě delší příprava. Dále je menší prvek náhody. Nejsou zde žádné kostky. A na některé katastrofy se lze připravit. Je to víc Euro hra. Není zde žádná kniha příběhů. Každopádně i tak je zde spousta karet a zajímavých událostí, které se jen tak neohrají. U FP si člověk musí hlídat více věcí a více plánovat a taktizovat a ideálně myslet pokud to půjde o několik tahů napřed.
delší hraní než TWOM? to doufám, že ne, protože pokud člověk hraje plnejch 5 dní, může TWOM trvat klidně 4-6 hodin, i když konec obvykle přijde mnohem dříve :-D
@PetrR je to poznatek jen po dvou hrách kdy si ještě sem tam něco ujasňujeme v pravidlech. Při dalších hrách to bude rychlejší ale časově to bude určitě maximálně podobné. Určitě to ale nebude v průměru kratší. Ještě takový vtipný poznatek. Co jsem koukal na nějaké fóra a fb skupiny tak většinou když někdo psal že první hry vyhrál tak pak na 99% zjistil že něco dělal špatně a ne podle pravidel a dost si tím pomohl. :D My jsme si to samozřejmě u prvních her naopak ztížily jak už to tak bejvá… a házeli jsme do generátoru více kostek než jsme měli. Pak až v půlce hry sem si říkal že to není možný aby to bylo takhle kruté a ejhle… dělali jsme to blbě. :)
tak ty poznatky, dojmy a chyby klidne sepis sem nekam do diskuze, at jsou ostatni chytrejsi
Už u počítačové verze jsem strávil mnoho a mnoho desítek hodin. Tudíž desková verze byla pro mě povinnost. Po přečtení pravidel, jsem si řekl. “To je jak Agricola ve stylu steampunk, kooperativní a navíc těžší.”
Vyhrát se mi povedlo asi až na šestý pokus. Měl jsem tu čest poznat 5 z 6 konců hry.
LIDÉ ZTRATÍ VŮLI PŘEŽÍT
LIDÉ VÁS VYŽENOU Z MĚSTA
PŘÍLIŠ SILNÁ NEMOC
PŘÍLIŠ VELKÝ HLAD
PŘÍLIŠ MNOHO ÚMRTÍ
Poučení?
Strategii volím hlavně podle nalosovaných technologií a vybrané společnosti. Tipy a triky bych srhnul následovně:
Zatím mám unboxing a super.. těším se na hru
@PetrR neviem ako hráš TWoM ty, ale plných 5 dní? Karty udalosti sú 3+4+3záverečné. Takže minimum dní je 8 a maximum 10. Podľa toho ako sa zamiesaju záverečné udalosti. A nie každému trvá hra 4-5hodin aj keď ju dohra do konca ;).
@anupinka ono je tu hru pomerne jednoduché vyhrať, pokiaľ ju má človek nahranú a vie čo má robiť a na čo sa musí pripravit. Samozrejme niekedy ani to nestaci. Napr. u nás je percento výhier určite vyššie ako 80%.
Přispěju taky s trochou do mlýna. Dojmy ze hry mám zatím velmi pozitivní. Po přelouskání pravidel si hra celkem rychle sedla a velmi rychle začaly do sebe zapadat jednotlivé mechaniky. Je skvělé, jak vše co člověk udělá, se následně dříve nebo později ve hře odrazí. Většina pravidel (i když na první pohled vypadají složitě) jsou velmi intuitivní a logická a tím se velmi rychle a dobře pamatují. Ano, jsou tam i výjimky a některé věci si raději skoro vždy zkontroluji v pravidlech, když na danou situaci narazím. Pro toho, kdo zná PC verzi hry tu bude jako doma a rozhodně to usnadní proniknutí do hry, jelikož téměř vše co je tam, je i zde.
Hra obsahuje málo náhody, takže většinu věcí si člověk dokáže (a měl by) naplánovat dopředu. Velmi se mi líbí třeba i karty obyvatel, které ještě více navozují to, že se opravdu staráte o obyčejné lidi, kteří se snaží přežít. Nejsou to jen čísla na posuvném ukazateli a dokonce smrt jednoho z nich zasáhne nějakým způsobem i ostatní. O variabilitu a znovuhratelost se nebojím. To množství událostí, zákonů, výprav a hlavně scénářů mluví samo za sebe.
V neposlední řadě mě velmi mile překvapil samotný generátor. Měl jsem o jeho funkčnosti obavy, ale opravdu ve hře funguje velmi dobře. Ze začátku se sice zdá, že stejně vše co se do něj hodí tak propadne. Ale když se do něj začne házet více a více kostiček, tak je více zachytává. A to je jak jsem zjistil dvousečné. Nejprve je to sice dobře, že z něj tolik kostiček nevypadne a nemusí se hned opravovat. Následně se ale musí počítat s tím, že z něj může vypadnou více kostiček, než se do něj vhodí. To přináší to, že si člověk musí dávat bacha a nemůže se spolehnout na to kolik maximálně kostiček může přidat na panel zátěže. Něčeho podobného by se sice dalo docílit třeba i hodem kostkou. I když ne tak docela. Za prvé je to zajímavý prvek. A hlavně - hod kostkou absolutně nelze odhadnout. Tady může člověk tušit, kolik tam těch kostiček je a kolik jich může vypadnout. A taky se člověk naučí nedrcat do stolu :-).
Těším se na další hru a jsem velmi zvědavý co zase přinese za příběhy a zážitky.
To je hra fakt tak těžká a pravidla blbě napsaný, že tu jeden dotyčný založil už asi 10 otázek?
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Pravidla jsou dobře napsaná. Po prvním přečtení jsem fakt měl pocit, že to chápu a můžu začít. Během hry je dobré mít buď otevřená pravidla (nebo rozdané ty přehledové listy), protože každá fáze má několik kroků, které je třeba dodržet… ale fakt se to během první hry dostane pod kůži.
---
Time Slug Studio
Tiež musím povedať, že pravidlá sú napísané super, je samozrejmosťou, že počas hry sa na niečo zabudne a bude treba nazrieť do pravidiel, ale inak všetko sa tam dá ľahko vyčítať.
@Jonash Jak jsem psal, pravidla a celý gameplay je velmi intuitivní a rychle se zažije. Není to vůbec nijak extrémně složité a komplikované. Když postupuješ dle lama karty s přehledem fází a občas nahlédneš do listů pro jednotlivé profese nebo do pravidel, tak je to úplně v pohodě. On si kolikrát hned odpověděl sám. Občas tomu stačí dát jen trochu času…
@Jonash vůbec to není ani tak těžký, ani špatně napsaná pravidla. V pravidlech je všechno na co se dotyčný ptal napsáno. Ty dotazy spíš něco vypovídají o hráči než o hře
Eklunda na tyhle hráče! :D
-------------------------------------------------------
Jakmile nejde hrát za modré, není to dobrá hra :)
@Yagh Tak to že to není těžký bych opravdu neřekl. Hra vyžaduje hodně přesný plánování a kupu štěstí. Pravidla jsou vcelku Ok - ale některý věci až tak jasný nejsou. Ale teď, po čtvrté hře, kterou jsme konečně vyhráli, můžu říct, že už pravidla znám. Ještě jsme poslední věc hráli špatně, ale byla to naštěstí jen maličkost (nejasnost s žetony vyčerpaných obyvatel). Je to záhul od začátku do konce - ale parádní. Pokud ti to nepřijde těžký, tak je tam (podle mne) chyba v tom že některé pravidlo neaplikuješ správně. Alespoň u mne to tak bylo.
výběr z toho, co jsme postupně odladili a hráli špatně (inspirace pro ostatní). Upozorňuji že vše je v pravidlech dohledatelné, takže případné chyby byly jen naše nepozornost…
Pravidlově to není tak těžká hra. To že není snadné vyhrát, je věc jiná.
@Yagh Jo tak jestli jsi to myslel takto, tak to se omlouvám. Z kontextu tvého textu se to dá pochopit tak i onak.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Cestovatelé jižního Tigridu ve fólii CZ verze
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 3 dny