nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Faceless, The

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština:
Vydavatelé: Alter Ego Games
Autoři: Guido Albini
Martino Chiacchiera
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Ethan se ztratil. Zbyl po něm pouze batůžek obsahující deník a zvláštní kompas, který neustále ukazuje záhadným směrem. Děti z Elm Street nacházejí v deníku několik v rychlosti naškrábaných vět popisující zlo, živící se nevinností dětí. „Billygoat“, tak mu říká.. Kompas podle všeho směřuje k dutině stromu hluboko v lese a navádí tak děti do světa té hrůzostrašné příšery. Poslední zápisek v deníku byl napsán třesoucí se rukou a po jeho přečtení běhá dětem mráz po zádech. V deníku stojí: „Pokud by se mi mělo něco stát, hledejte mě tam. Najděte mé vzpomínky a pomozte mi uniknout ze světa Soumraku dřív, než mě Billygoat dostane a změní v dalšího beztrvářného.“

The Faceless je kooperativní hrou, kde hráči představují tým dětí, které se snaží zachránit svého kamaráda Ethana, jenž se ztratil ve světě pradávného a zlého stvoření nazývaného Billygoat. Díky magickému kompasu, který Ethan zanechal před zmizením ve svém batohu, se vrhnete do světa Soumraku a pokusíte se ho přivézt zpět. Jedinou šancí na úspěch je sesbírání osmi jeho vzpomínek. Za tímto účelem hráči musí hýbat s figurkami na hracím plánu. Každá figurka obsahuje magnet, který ovlivňuje kompas (vaše pozice na herním plánu), jehož střelka se tak může výchýlit do různých, často nečekaných směrů. Klíčem k vítězství je ovládnutí pohybu kompasu.


Příprava hry:

Před samotnou hrou se připraví herní plocha, na kterou se rozmístí jednotlivé komponenty podle návodu popsaného v pravidlech. Zamíchá se balíček postav a každému hráči se náhodně jedna vybere. Zamíchá se také balíček karet událostí a podle zvolené obtížnosti se určitý počet vyloží na hrací plán.


Průběh hry:

Hra probíhá v jednotlivých kolech a hráči se střídájí po směru hodinových ručiček. Společně se vždy mohou nejprve domlouvat na strategii a poté má aktivní hráč na výběr z následujících třech akcí:

  1. Pohyb: Hráč zahraje karty z ruky, vyhodnotí jejího efektu a následné ji odhodí na odhazovací balíček. Karty mohou manipulovat s pozicemi a natočením figurek, tudíž lze takto měnit směr kompasu. Hráči poté pohnou kompasem o příslušný počet polí ve směru červené části střelky.

  2. Odpočinek: Hráč si dobere karty do ruky (max. 3). Karty se dobírají z hromádky Hrozeb a to vždy vrchní karta z libovolného sloupce. Hráč může dobrat více karet z jednoho sloupce a/nebo dobrat z různých sloupců.

  3. Šepot: Hráč vybere kartu z ruky nebo z ruky jiného hráče a předá jí hráči dle vlastního výběru (i sobě) nebo vymění kartu v ruce nějakého hráče s hráčem jiným.

Po zahrání akce se musí otočit karta události. Tato karta se přiloží na odpovídající sloupec hromádky Hrozeb. Pokud karta spouští nějaký efekt, okamžitě se vyhodnotí. Poté je na řadě další hráč.


Konec hry:

Jakmile je sesbíráno všech 8 vzpomínek, hráči vyhrávají. Hráči však prohrávají, pokud je splněna alespoň jedna z následujících podmínek:

  • Dojde balíček karet událostí a není odkud dobírat karty.
  • Billygoat a hráči se setkaji na stejném políčku.
  • Hráči narazí do překažky a nemohou použít vzpomínku na záchranu.

Autor: NakasY