Euphrat & Tigris

xxxxxxxxoo hodnoceno 96x (Seznam vlastníků)

Euphrat & Tigris - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: strategická, budovatelská, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: 999 Games
Fantasy Flight Games
Hans im Glück
Lacerta
Mayfair Games
Pegasus Spiele
Autoři: Reiner Knizia
Rok vydání: 1997
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

dotaz na pravidla

Měl bych dvě otázky:
1.dostávám bod za přiložení kartičky do království i v případě, že způsobí otočení čtyř kartiček a postavení chrámu?
2.pokud mám v království vůdce, jehož barva se shoduje s barvami více chrámů, dostávám bod za každý chrám nebo jen jeden bod bez ohledu na množství chrámů?
25.4.2011 11:14:11

darwin
Pokud mě paměť neklame, tak:

1. ano
2. za každý chrám

25.4.2011 11:34:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
takže pokud tě paměť neklame, tak jsme to hráli dobře :-)
díky

26.4.2011 13:47:49

Beholder;Darwin
Zdravím, měl bych dotaz, lépe řečeno, nechápu zdejší dotaz č.2 a ani odpověď....
"pokud mám v království vůdce, jehož barva se shoduje s barvami více chrámů"- s BARVAMI ? chrám je snad jenom červený, není více barev chrámů a dále myslím že není možné získat svým vůdcem více než jeden červený bod za akci - buď přiolžením chrámu do královstv kde mám kněze (příapdně králem pokud tam žádný kněz není) nebo jako výsledek vnitřního konfliktu- a tam je odměna VŽDY jen jeden červený bod... takže více červených bodů lze získat jen po vnějším konfliktu a to za chrámy odstraněné ze hry... vycházím z přeložených pravidel na Světě deskových her.
A ještě by mě zajímalo - kartičky za zástěnu se doplňují po každé akci nebo jen na konci tahu? - tzn. když jako své dvě akce vyvolám 2 konflikty, do druhéhé konfliktu jdu s plným počtem 6ti kartiček nebo jen s těmi co mi zbydou prvním konfliktu ? Díky.

16.9.2011 14:12:36

..
chrámem je zde myšleno ten dvoubarevný chrám, co na plán dáš poté co dáš čtyři stejně kartičky do čtverce. Pak tedy můžeš mít v království chrám třeba modro červený a modro zelený a pokud tam máš modrého vůdce, bereš 2 modré kostičky.

16.9.2011 14:28:31

..
k doplnění kartiček. Taky jsme to řešili a doplňujem je na konci tahu hráče (čili po provedení dvou nějakých akcí)

16.9.2011 14:30:18

skyfire
ad chrám: jasný, díky, v pravidlech to mám jako monument (teď už to smysl dává... ;)
ad doplnění: až po 2 akcích jsem si taky myslel ale jistota je jistota :)

16.9.2011 14:33:56

pinheadcz
slovo Chrám treba zameniť za slovo Monument, potom to sedí.
Kartičky sa dopĺňajú do počtu 6 iba na konci ťahu hráča (čiže po oboch jeho akciách, v rámci ktorých si môže aj vymeniť 1-6 kartičiek z vrecúška)

Edit: Skyfire to vysvetlil presne

16.9.2011 14:36:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Rozhodněte, kdo je útočník!
Jedno pravidlo v tejto hre mi príde nezmyselné, alebo skôr nelogické, možno som to len zle pochopil ,alebo je chyba v českom preklade. Pri vnútornom konflikte je to jasné, útočník je ten kto priloží vodcu, ale pri vonkajšom konflikte treba útočníka určiť, pričom v návode nie je určené akého počtu hráčov sa to týka, čo znamená, že aj vo dvojici. V návode sa píše: Pokud se aktivní hráč rozhodne řešit konflikt, který se týká
jednoho z jeho vůdců, pak se stává útočníkem. Jinak se útočníkem stává další hráč. Pri hre len dvoch hráčov je ale potom VŽDY výhodné aby som konflikt ako aktivní hráč neriešil, čím sa útočníkom stáva protihráč , čo spôsobí ,že mne ako hráčovi ktorý konflikt vyvolal bude stačiť dorovnanie (remíza) kým protihráč ak bude chcieť v konflikte uspieť bude musieť navýšiť! Toto mi príde ako hlúposť.

26.12.2011 11:00:43

springb
Podle mě se tento výtah z pravidel:Pokud se aktivní hráč rozhodne řešit konflikt, který se týká jednoho z jeho vůdců, pak se stává útočníkem. Jinak se útočníkem stává další hráč. Týká pouze hry ve více hráčích. Ve hře dvou hráčů je při vnějším konfliktu útočníkem VŽDY aktivní hráč (protože konflikt se týká vždy jednoho z jeho vůdců tudíž jej musí řešit). Ve hře více hráčů můžou vzniknout konflikty mezi více hráči zároveň a aktivní hráč si může vybrat který z těchto konfliktů se bude řešit jako první (buď jeho, tím se stává útočníkem, nebo konflikt jiných hráčů, tím se stává útočníkem jiný hráč)

26.12.2011 12:51:39

Jouda
Áno logicky by útočník mal byť ten kto konflikt vyvolal, ale v návode to tak nie je napísané. Mohol by nastať prípad pri hre aj štyroch hráčov kde by vonkajší konflikt nastal len medzi dvomi hráčmi a ak by hráč uplatnil toto pravidlo, dosiahol by rovnaký efekt ako pri hre dvoch hráčov, teda on ,ktorý konflikt vyvolal by bol obranca aj s výhodou ,že mu stačí dorovnať. Podľa mňa je toto nejasnosť v návode.

26.12.2011 16:52:47

springb
Tak teď jsem si přečetl pravidla a musím říct že to není napsané nejlépe, ale pochopit se to dá.Ten výtah z pravidel který jsi uvedl níže je totiž vytržen z kontextu, důležité je i to nad tím.
Tato věta "Pokud se aktivní hráč rozhodne řešit konflikt který se týká jednoho z jeho vůdců, pak se stává útočníkem." vyznívá sama o sobě trochu nejasně, ale ta volba aktivního hráče zda řešit konflikt jednoho z jeho vůdců či ne, se týká pouze situace kdy těch konfliktů vznikne více, pokud hrají dva hráči, tak aktivní hráč je útočník vždy, jeho vůdce je totiž v konfliktu a proto MUSÍ tento konflikt řešit. Tady je příklad: Vznikne konflikt mezi červenými, černými a modrými vůdci, aktivní hráč má jednoho z černých (tady vzniká výše posaná volba) a řekne, první se bude řešit konflikt modrých,pak černých a nakonec červených. Tím se stává nejbližší hráč po jeho levici vlastnící modrého vůdce účastnícího se konfliktu útočníkem.Pokud dojde k řešení konfliktu mezi černými vůdci aktivní hráč je automaticky útočník.

27.12.2011 00:09:52 | Upraveno autorem (porovnej)

atmosfera
ani neviem prečo, ale cez velkú noc sa hralo 6 krát. Bol som znovu prekvapený, ako sa tak šachovej hry chytili nehráči. A čo sa týka atmosféry- žiadna čierna či červená, práve že noví hráči vychytávali atmosféru, frčali farmy, obchodníci ...vadili sa vo vnútorných rebéliách a riešili vonkajsie vojny...Podmienka ako u všetkých zložitejších hier - stačí / ale musí !!!/ jeden ovládať pravidlá....ja som už zvyknutý , u nás tak fungujú všetky hry. Mňa baví hry viesť tak, aby sa ostatní bavili, aj keď to znamená hernú prehru - veľakrát ak vediete hru, nemate šancu vyhrať . Našťastie som ten typ hráča, čo sa teší z atmosféry hry a nepotrebuje vyhrávať . Za to ma moji spoluhráči milujú, a radi u nás hrajú stolové hry. Ešte doplním - táto hra nie je žiadna sucharina , je to poriadny mocenský boj a dá sa to hrať ako nexus - rýchlovka s parádnou dávkou adrenalínu . Posledná poznámka, -ak to chcete trochu ostriť, treba od začiatku hrať okrem monumentov aj civilizačné budovy a zikkurat.

2.4.2013 22:24:45 | Upraveno autorem (porovnej)

dedodusi
Včera jsme to taky hráli a mám z toho ten samý pocit jako ty :-)

3.4.2013 20:06:19

Použitelnost u nové FFG verze...
Nevíte, zda je nová verze FFG hratelná dle zde přeložených pravidel?

25.5.2015 19:47:13

divisek3
Co jsem se tak zběžně díval, tak určitě jo. FFG tam má v základu i civilizační budovy a zikkurat, což je tady přeloženo taky.

25.5.2015 21:00:39

---
Díky za info... No, láka mě to...

26.5.2015 23:07:01

divisek
Pokud by jsi chtěl hru vyzkoušet a jsi z Prahy, tak se můžeme někdy domluvit. Dlouho jsme jí nehrál a klidně bych ti jí ukázal. Akorát to chce min. 3 hráče, ve 2 to není úplně ono.

27.5.2015 08:05:56

Parxel
Z Prahy nejsem, takže to neklapne... Moje škoda... Každopádně po přečtení recenze a hodnocení hry jsem objednal :-)

27.5.2015 20:46:55

divisek3
Myslím, že jsi udělal dobře, tahle hra fakt moc pěkná.

28.5.2015 07:57:33

ruy

a
o novej verzii
https://cf.geekdo-images.com/images/pic2367668.png
ani nehovoriac :)

28.5.2015 08:30:49

...
Taky už se těšim, až vybalim... A zahraju :-)

28.5.2015 19:17:16

Vybíráme z Bazaru

Lux Aeterna
Lux Aeterna
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas