Eldritch Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Corey Konieczka
Nikki Valens
Richard Launius
Rok vydání: 2013
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Homerules

Máte nějaké osvědčení či neosvědčené homerules, které tuto hru dělají ještě zábavnější?
13.9.2016 20:42:52

home rules
KeĎ hráme casual a z nováčikmi tak dovolujeme v príprave až 3 akcie /2x pohyb/
a mytos deck najprv vytvoríme z ľahších kariet / tie so znakom vločky či čo to je :D/ a až do poslednej časti mytos decku davam normálne karty a tentacle - ťažké karty vôbec

14.9.2016 15:08:17

Homerules
My hrajeme podobně jako Kubrt na Deskofobii, při zpoždění je narovnání vyšetřovatele za 1 akci. Jinak to je totiž pořádná otrava :-)

Při cestování vyšetřovatel může nejdříve využít lístek k posunu a až poté udělat volný přesun o jednu lokaci..

Na políčku s nestvůrou se může odpočívat..

20.10.2016 17:56:48

Svobi
To je pak trapně lehký, ne :D?
Chudáci slizký zrůdy pak nemají šanci.

Já ještě nezaznamenal pravidlo, které by bylo nějak potřeba měnit. Jenom často lidi nechápou ten systém lístků, takže pro začátečníka bych ho možná upravil jako ty.

22.10.2016 08:44:31

Durin
Trapně lehké to není :-)
My většinou hrajeme ve třech, nebo při sólo hře za 3 vyšetřovatele, takže kouzelné pravidlo "polovina vyšetřovatelů" tyto "ulehčení" dost vyrovnávají..

Jinak ty homerules mi přijdou dost tematické, tak i z toho důvodu. Také si nemyslím, že je nutné něco měnit, jen nás to takhle baví více.

Ještě jsme přemýšleli nad variantou střetnout se, i když na tvém políčku přežila nestvůra, ale ještě jsme to nezkoušeli..

22.10.2016 11:19:49

homerules
Ak niekoho bavi tento system a dokaze si to uzivat, je uplne prirodzene si hru podla potreby upravovat . Dovolim si povedat, ze to je u takehoto typu hier prave vitane a prirodzene obohatenie zabavy - dokazat nastavit herny zazitok pre roznych spoluhracov. U nas prve hry s manzelkou a vnuckou :
- akcia sustredenie / pre opakovany hod kockou - max. dva zetony/
- leziaci vysetrovatel sa postavi za jednu akciu
- lahsi balicek mytov
- pouzitie cestovneho listka aj pred akciou pohybu
- nakolko sme hrali za troch vysetrovatelov, zaokruhovalo sa striedavo raz dole, raz hore - znacili sme na stupnici znameni - na modrych sa zaokruhlovalo dole.


12.12.2016 11:59:49 | Upraveno autorem (porovnej)

karty kouzel ala MoM
Zajímavé pravidlo platí pro kouzla - po vyhodnocení efektu na rubu kouzla ho neotáčet zpět na líc, ale vyměnit za jinou variantou téhož kouzla. Jednoduché a tématické. Přece se magie nechová pořád stejně...

20.5.2018 22:47:50 | Upraveno autorem (porovnej)

Pelly
Super nápad, hned ho vyzkoušíme..

Jinak jak skládáte balíček mýtů? Náhodně nebo postupujete od lehkých po ty nejobtížnější, aby se stupňovala bezmoc?

21.5.2018 21:03:11

mýty
první asi dvě hry jsme skládali náhodně bez těžkých mýtů, teď náhodně se vším všudy - děj se co děj.

22.5.2018 08:04:17

mýty
Mícháme zcela náhodně, ono to stejně vyjde většinou tak 6 a více těžkých na 2-3 lehké, což je ideální, aby to bylo trošku napínavé. I tak držíme se ženou dlouhodobě průměr nějakých 80% vyhraných her (hrajeme za 4 vyšetřovatele a se všemi rozšířeními), i když často je to velmi těsné a napínavé až do konce, takže si to ještě nějak víc ztěžovat asi nebudeme, ale to je samozřejmě dané i tím, že máme odehráno určitě přes 100 partií a člověk se naučí co a jak řešit a čemu dávat priority, začátky byly mnohem horší :)

Jediné homerule co používáme je, že si nevybíráme vyšetřovatele z celé nabídky, jak je v pravidlech, ale každý si losuje náhodně dva na každého vyšetřovatele a z těch si vybírá, až když někdo umře, bere se volně z celé nabídky.

22.5.2018 14:47:32 | Upraveno autorem (porovnej)

froggery
Froggery: jestli máte všechna rozšíření, máte je i v obalech? jestli jo, zajímalo by mně, jak řešíte tohle, protože ty karty pak furt padaj jak jsou slizký... my máme pak ten balík (třeba assety) rozdělený do několika hromádek, samozřejmě náhodně zamíchaných, ale kdyby byl nějakej lifehack jak s tím manipulovat, sem s tim...

22.5.2018 15:11:49

pilchowski
No klouzavost se zlepší ohráním, ale objem karet je už fakt u některých balíčků problém, balíčky střetnutí kromě bran mám ve stojánku, kde jsou na výšku tím se ušetří trochu místa, stejně tak i balíčky menších karet, které nejsou tak objemné (zranění, šílenství, artefakty, dohoda apod.) Ale zrovna výhody(assets) jsou opravdu strašlivá kupa a máme to rozděleny do tří hromádek, s tím že se střídá z které se doplňují do zásoby a která se prohledává když se získává něco náhodně. Kouzla už mám taky rozdělená do dvou balíčků, které pravidelně během hry střídám. Karty jedinečných výhod (unique assets) mám rozděleny podle typů (Character, Task, Relic + Tome, ostatní (Ally+Item), blbý je, že třeba u stavů jako je Talent a Boon, musí být oboje v jedné velké kupě, kvůli jednomu typu karty který má obě vlastnosti.

22.5.2018 15:37:16 | Upraveno autorem (porovnej)

Domácí pravidla
hru si různě upravujeme, protože prohrávat 3/4 všech her, kde se hraje 3+ hodiny nás zrovna moc nenadchlo, teď máme výhry určitě nad 50%, spíše tak 70% a pořád je to zábava i napětí, jak to dopadne

- při odpočinku lze se standardně léčí 1 život a 1 příčetnost, my si můžeme vybrat libovolnou kombinaci, třeba 2 příčetnosti, nebo 2 životy (ale max 2!)

- lístek (loď a nebo vlak) lze použít jako další akci pohyb, takže je možné se v jednom kole přesunout až o 3 pole - 2x za oba lístky v zásobě a 1x za klasickou akci pohyb - ve dvouch hráčích je toto naprostá nutnost, jinak nelze celou mapu oběhat

- lístek lze (za předpokladu, že je vyšetřovatel ve městě), rovnou použít - takže se "připraví na cestu"(získá lístek) a ještě v tom samém kole cestuje - celkem o 2 pole

- zpožděný vyšetřovatel se zvedá za jednu akci, né za celé kolo obou akcí

- zkoušeli jsme také bez omezení opakování akcí - ze dvou dostupných akcí lze provést libovolné akce dle potřeby, takže třeba 2x po sobě odpočívat, nebo 2x chodit

... přijde vám něco z našich úprav "přesílené", nebo nesmyslně zjednodušující? Rád bych slyšel názor ostatních.

26.11.2020 20:33:48

PetrR
Vzhledem k tomu, že nemáme problém vyhrávat většinu her s klasickými pravidly, přijde mi to zbytečné, ale je to samozřejmě tvoje věc. U toho odpočinku, asi bych byl spíš pro využívání pravidla z Masks of Nyarlathotep, kdy za akci můžeš získat žeton zdrojů, ten se dá předávat jako karty majetku, můžeš ho mít maximálně dvakrát, a má dvojí využití, buď při akci Získání výhod můžeš jeden či dva odhodit a mít za každý automaticky úspěch nebo při odpočinku jeden či dva odhodit a za každý odhozený si vyléčit zdraví nebo příčetnost navíc.

S těmi lístky tomu vůbec nerozumím, to je přece normální pravidlo, že se pohyb prodlužuje odhazováním lístků, samozřejmě nelze nejdřív odhodit lístky a pak udělat akci pohyb ale když uděláš akci pohyb, můžeš odhodit jeden či dva lístky a prodloužit si ho po odpovídající trase.

To samé s tím že ho získáš a pak provedeš pohyb a rovnou ho použiješ, to je přeci taky normální pravidlo.

26.11.2020 21:13:38 | Upraveno autorem (porovnej)

My upravujeme
Ze v zavislosti na urovni zkazy davame prisery do hry. Napr. pokud se prastary ma probudit za 12, tak pokud ukazatel klesne na 6, tak prichazeji prisery se 4-5 zivoty - prijde nam to vice tematicke.

Nad cim jsem premyslel, tak by bylo vhodne nejak nastavit pravidla pro boj vice vysetrovatelu s priserou/priserami. Takto clovek ma pocit, ze je to kooperativka, ale individualni.

Pak jsem si rikal, jestli by nemely urcite akce trvat casove mene a nektere vice-> preci jenom pokud souboj, vyvolani kouzla, nakup trva den, pak cestovani trva radove dele - napr. mesic nez se nekam presunes. Problem je, ze by to znevyhodnilo uz tak cestovani, ktere je dost pomale i bez toho. Pokud mate nekdo namety, tak sem s nimi.

To s tim zpozdenim mi prijde jako dobry napad.

26.11.2020 21:52:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Froggery - zdroje a soustředění
na to pravidlo pro zisk "zdrojů" a ještě k tomu "soustředění" se podívám, oboje vypadá dobře a lze hrát i bez samotného rozšíření, protože když se člověk zastavil na městě, kde mu nevyšel boj s příšerou, moc akcí na výběr v dalším kole už potom neměl, tohle doplnění alespoň něčeho to trochu vyrovnává

přehazování kostek za stopy je takový luxus, který si v naprostě většině nemůžu dovolit - pokud by se přehodily všechny kostky, bylo by to OK, ale za stopu jen jedna? nesmysl, soustředění bude tedy velmi užitečné

pohyb - v pravidlech je napsáno, že lze lístek použít v návaznosti na akci pohyb, my se hýbeme akcí pohyb, dojdeme do města kde se za druhou akcí "připraví na cestu" a lístek ještě spotřebuje na pohyb, pokud to lze (loď/vlak), takže efektivně máme jeden další pohyb téměř vždy k dispozici

ještě nějaký tip?

26.11.2020 22:48:05

PetrR
ANo zdroje i soustředění jsou fajn a stačí na to použít třeba žetony z jiné hry. Aha už to s těmi lístky chápu :)

26.11.2020 23:35:33

Vybíráme z Bazaru

1754 french and indian war
1754 french and indian war
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas