Earth Reborn - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Ludically
Z-Man Games
Autoři: Christophe Boelinger
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Co jsme hráli špatně

Chybami se člověk učí...
6.2.2012 10:38:36

Duel for iterrupt
Nelze provést pokud interuptovaná postavička prochází políčkem obsazeným spřáteleným vojákem, v takovém případě lze provést hned na dalším políčku, pokud na ní má interuptující voják LOS! - Tudíž v našem případě neměl být duel.

Duel je možné si vyžádat i v okamžik kdy se v LOS postavičky aktivuje voják - tedy postavičky nemusí tupě čumět, jak je jejich protivníci řežou na kousky/střílí do čelíčka.

Duel je možné si vyžádat i v okamžiku, kdy se aktivní voják přesune na políčko sousedící s postavičkou, které je v LOS této postavičky a to i když se před tím pohybem dostala do LOS postavičky a bylo možné požádat o duel z tohoto důvodu - a dokonce i v případě, kdy z tohoto důvodu o duel požádal a byl úspěšný a tedy vykonal nějakou akci.

V rámci interuptu může interuptující hráč vyložit nový order token, ale jen jednou za aktivaci (tedy i kdyby interuptoval vícekráte)

6.2.2012 10:52:32

chilly
čo sa týka toho posledného odstavca.. áno môže položiť ďalší order.. ale všetky postavy musia byť engaged a za ťah ho môže položiť viac krát, ak by viac krát prerušoval, ale nie však v rámci jednej aktivácie - ako si už spomenul.. ináč všetko je tak isto ako to hrávame aj my..

6.2.2012 11:03:26 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi
Nějak nerozumím Tvé poznámce o tom, že by všechny postavy musely být aktivované, mohl bys to prosím trochu vysvětlit?

6.2.2012 11:39:58

ordery
postava môže položiť ďalšie ordery ( druhý, tretí atď) jedine, ak sú všetky postavy otočené.. teda engaged a to isté platí aj pri prerušovaní.. čím by som mal opraviť môj predchádzajúci príspevok, lebo som použil zlý výraz :)

6.2.2012 12:49:05 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi
V tom si myslím, že nemáš pravdu.

Fakt, že nejsou všechny postavy aktivovány Ti brání v aktivaci již aktivované postavy (no to je teda formulace).

Proto takové postavě nemůže dát order token při aktivaci.

Ale při interuptu přidáváš order token z jiného důvodu - interupt.
(V pravidlech je navíc napsáno, že to jestli byla postava aktivována, nebo ne nemá žádný vliv na možnost provedení interuptu).

Nicméně je možné, že jsem něco přehlédl.

6.2.2012 13:01:12

stOKYi
ehm, prerusovat (+do toho pridelit max.1xOT) moze postava ja ked uz bola aktivovana a ostatne v time este nie, to pozor:)
zaroven plati, ze prerusenie sa nepocita za standartnu aktivaciu! (ak postava uz prerusila, aj tak musi byt aktivovana,aby sa mohla aktivovat nejaka ina druhy+ krat...)
E:>chilly+Tangram> tak-tak:)

6.2.2012 13:03:26 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi
Nejsem si teď jistý, ale mám pocit, že pokud děláš přerušení akce, tak vůbec nerozhoduje, zda a kdo je už engaged. Na přerušení to nemá vliv, to může dělat kterákoliv postava. Mám pocit, že je to v pravidlech doslova uvedeno. Jediné co má vliv je, že postava vyvolávající přerušení musí mít ještě k dispozici volné akce.

Koukám, že jsem byl dost pomalý s tou reakcí :)

6.2.2012 13:04:15 | Upraveno autorem (porovnej)

hmm
ale ja som tvrdil.. že ak má postava už order a chce prerušovať tak môže priložiť order jedine vtedy ak ostatné postavy sú otočené ( to znamená ďalší order č.2, č.3 a pod.), ale ak prerušuje ešte neotočenou postavou (bez orderu).. tak môže ju otočiť a priložiť order. O reaktivácii som netvrdil nič ani o tom kedy môže robiť interupciu, ja som hovoril len o pridelení ďalších orderov pri prerušovaní.. Možno sa vyjadrujem fakt veľmi zle, ale v ER terminológii mám bordel keďže pravidla som čítal dosť dávno.. :)

Pravidlá sme s kamarátom čítali dvaja a obaja to takto hrávame už od začiatku, ale kľudne sme to mohli pochopiť zle. Čiže ak by som to mal zhrnúť čo sa snažím povedať. Pri prerušení môžem priložiť OT (aj nemusím ak mám už pridelený order s farebným rozkazom).. ale nemôžem priložiť ďalší OT ak už postava dáky OT má, ak nemám ostatné postavy otočené.

Tangram: áno, prerušovať môžeš hocikedy, ak máš farebný rozkaz a postava má ešte voľné akcie. Ale ja som nikdy netvrdil že nemôžeš :)

6.2.2012 13:15:59 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi
Myslím si, že můžeš dávat order žetony postavě, která přerušuje, bez ohledu na to, kolik orderů už má a bez ohledu na to, jestli je nějaká jiná postava aktivovaná nebo nebo ne.

Ale ... jak psal už .opčík ... můžeš dát max. jeden order za aktivaci (v případě přerušení se tím myslí aktivace protivníkovy postavy). Tzn. že pokud přerušíš se stejnou postavou jinou protivníkovu postavu, tak jí můžeš dát další order žeton ... protože pokud postava provádí přerušení, tak se nestane Engaged.

A nemůžeš dát stejné postavě další order žeton, pokud provede druhé, třetí (atd.) přerušení stejné postavy během jedné aktivace.

6.2.2012 13:34:32 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi
no ved prave..
"ak má postava už order a chce prerušovať tak môže priložiť order jedine vtedy ak ostatné postavy sú otočené ( to znamená ďalší order č.2, č.3 a pod.), ale ak prerušuje ešte neotočenou postavou (bez orderu).. tak môže ju otočiť a priložiť order"

afaik horeuvedene neplati a spravne by to imho malo byt cca:

"ak má postava už order a chce prerušovať tak môže priložiť order v preruseni;
ale ak prerušuje ešte neotočenou postavou (bez orderu).. tak ju NEmôže otočiť a môže priložiť order"..:)

6.2.2012 13:39:21

Tangram
ten druhý odstavec tvoj - hej hej.. takto presne to hráme

ten prvý odstavec.. čiže ak prerušujem a celé kolo som hral dajme tomu len z jednou postavou.. tak môžem mať X orderotov bez toho aby ostatné postavy boli čo i len otočené? Toto mi nesedí zo základnými pravidlami fázy aktivácie. ( časť v pravidlách : fáza aktivácie, sekcia priloženie príkazového žetónu na str. 6). Je ale pravda že v časti DUEL nieje nič zakázané.. Len sa mi to trochu vylučuje..

.opčík: tak toto mi je fakt novinka :D. Som zvedavý ako sa zatvári spoluhráč keď mu toto poviem. Teraz som pozeral pravidlá a ono to tam fakt je napísané, že postava sa nestáva ENGAGED, toto nám fakt ušlo a teraz mi už dáva zmyslel čo ste sa mi snažili povedať :). Tak po tých hrách zisťujem že sme toto hrali zle! To sú mi veci toto :D

6.2.2012 13:45:27 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi
Je to tak :)
1) vzhledem k tomu, že postava může mít libovolné množství orderů, může je pomocí přerušení nahrabat, aniž by se stala engaged a je li-už engaged, tak může předcházet postavy, které ještě engaged nejsou.
2) V mém druhém odstavci jsem použil špatné slovo - chtěl sem vlastně říct to, co píše .opčík - Pokud postava provede přerušení, nestane se engaged. Není to její aktivace a její stav se přerušením nemění.

6.2.2012 14:05:03

..:)
hej hej, je to tak, prerusenim postava nie je engaged.. to by bolo hodne moc jednoduche.. na druhej strane, ak to tak hraju obe strany rovnako, situacia je stale vybalansovana;))
Learning every day!)) (..no a hlavne citat pravidla:P

6.2.2012 14:10:18

tak viete
tak viete no.. keď sa niečo naučíš a niesu žiadne pochybnosti, tak nieje dôvod čítať pravidlá znovu :). Tak nakoniec vlákno z názvom "Co jme hrali špatne" som využil ja :))

6.2.2012 14:48:41

..
no ale toto.. som sa "dozvedel", ze kazda postava moze interagovat s floorelementom max. 1x za turn... huh!! :(
:D

25.2.2012 10:28:16

haha
tak toto som vedel!!! :D

25.2.2012 10:37:25

Vybíráme z Bazaru

War Chest (EN)
War Chest (EN)
Akt. cena: 788 Kč
Končí za: 5 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas