Dune - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, intriky, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Avalon Hill
Descartes Editeur
Hobby Japan
Autoři: Bill Eberle
Jack Kittredge
Peter Olotka
Rok vydání: 1979
Sdílej: Facebook

Jak císař přišel na buben

Autor: Lolynka | 3 hodiny 30 minut | 29.1.2011 | 11

Hra: Dune

Hráči: Deathmers, Elissa, gdermog, KungPao, Lolynka, Siaron

Na sobotní dunovou seanci jsme se sešli v privátním klubu U Sigiho, který na nás dýchl atmosférou sotva jsme vešli (na čemž se dozajista také podílelo puštěné video staré Duny :)). A kdo přišel dříve, získal odměnu v podobě předehry s rozkošně napruzenýma tučňákama Deluxe :)

Na čtvrtou hodinu dorazila Elissa s Gdermogem a asi kilem malých čokoládiček :) Byli jsme tedy kompletní a mohli jsme losovat národy. Já jsem si vytáhla Emperora, Deathmers Guildu, Elissa Atreidy, Gdermog Harkoneny, Kungpao Bene Geseritky a Siaron Fremeny (řazeno podle abecedy, abyste nepoznali, komu nadržuju :D). Jelikož Kungpao hrál poprvé, namítla jsem, že se pro první hru BG nehodí a Siaron se nabídl, že je s ním za Fremeny vymění. Typl si tedy v koutě vítěze a mohli jsme začít :) Prvních pár kol proběhlo víceméně nekonfliktně. První začínala Elissa a obsadila volnou Sietch, kterou si pak bez problémů držela. Harkoneni těžili o stošest, Fremeni se trousili po planetě, gilda si posilovala vliv v domácím prostředí, čarodějky z Bene Geseritu "duševně podporovaly" kde jen mohly a císař to celé povýšeně sledoval a čekal na svou chvíli. Po několika kolech se ale gildě přestalo líbit, že Atreidé drží 2 pevnosti a proto začala ponoukat (a podplácet) Harkoneny a Fremeny, aby s tím něco udělali. Těm byla hrst koření dostanečnou motivací k útoku, a tak Harkonen vrthl do Arakeenu a Fremeni napadli Tabr Sietch. Ani jedni však bitvu nevyhráli, a i když Atreides výrazně oslabil, mohlo ho utěšit alespoň získání Kwisatz Haderacha. V následujícím kole si všichni brousili zuby na dvě poloprázdné pevnosti, což jim v případě Arakeenu překazily BG, které zde přestaly koexistovat a až na jednu nebohou sestru se z pevnosti stáhly. Do Tabru se vydal císař, který si samozřejmě jistil pozadí dostatečným počtem Sardaukarů. Posléze tam dav BG začal být nejistý ze změny vedení, a tak ukončil příměří. Pro císaře to v tuto chvíli nevypadalo úplně slavně (Harkonen byl chvilku předtím tak laskavý, že mu vyměnil zbraně a obrany za cetky :)), ale jen co viděl, že v čele jednotek stojí princezna Irulana, věděl, že má vítězství v kapse ^^

V podobném duchu se hra nesla do chvíle, než Gilda odpálila štít, což bylo samozřejmě v době, kdy se blížila bouře (jinak by to ani nebylo ono :)). Podlý Harkonen, ovládající Cartago, získal vládu nad počasím, a bouře tak pohltila pouze bezbranné jednotky v Arakeenu (toho času moje :)). Fremen se sjednotil na Polar sinku, a jen co bouře odfučela pryč, zabral si prázdnou pevnost. Přibližně od poloviny hry měli všichni plnou ruku karet, a nebylo výjimkou dražení dvou a tří karet. Císař tak výrazně chudl a měl sotva na oživování jednotek, které pohltila oná bouře. Obaloval si nervy alespoň výše zmíněnými čokoládami :) Naopak gildě se dařilo dobře, v koření se mohla i koupat a kupovala si co se jí zrovna zamanulo - zejména informace o kartách od Atreidů. Ti se díky těmto příjmům nemuseli hnát za kořením, za čímž viděly příležitost ke zbohatnutí Ctihodné sestry, a tak si vzaly kyblíčky a lopatičky a vydaly se těžit :) Aby byla jejich těžba efektivní, rozdělily se na několik nalezišť a tam ohýbaly hřbety po dobu několika kol (dokud se nepřiblížila bouře :)).

Na planetě vládla po celou hru víceméně rovnováha, v jednom z posledních kol však gilda rozmístila jednotky do tří pevností a rozpoutala bitvy na dvou frontách, jednu pevnost bránil Harkonen obrovskou silou, a do druhé se ještě vylodil Emperor, kdyby nějakým zázrakem Harkoneni prohráli (a nějakým dalším zázrakem by se císaři podařilo zvítězit bez karty útoku). Harkoneni si pevnost suverénně udrželi, Emperor byl pokořen a Gildě tak zůstali dvě pevnosti. Po tomto osudném (a ostudném) boji vydal císař poslední koření na oživení a umístění jednotek do poslední pevnosti, kterou si udržel, a po bojové fázi se přihlásil o charitu - jistě si dokážete představit ten škodolibý výsměch :)) O poslední pozdvižení se postarali Bene Geseritky, které v patnáctém kole přerušili koexistenci ve všech svých stanovištích (tedy až na jednu ve všech pevnostech). Nikdo jiný už tedy do pevností nemohl. Jednu pevnost si obhájily jako vítěznou, dvě ne a čtvrtá zůstala po boji úplně vybílená :)

Vyhrála gilda v patnáctém, takže jsme neudělali chybu, což nás těšilo :) Omlouvám se za možné nepřesnosti, příště si budu muset v průběhu hraní dělat poznámky :))

Odehráno v: Kladno (Okres: Kladno)

Komentáře

Super report!
Mě to snad pomohlo pochopit lépe celou situaci takhle zpětně :)

Jen jeden malý rýpanec: hrálo se v Kladně, to není Praha ;))

1.2.2011 17:09:12

Áá, síla zvyku :-[
Jinak děkuju a hned to opravím :)

1.2.2011 17:34:05

Lolynka
To nevadi, my prazske vyplaveniny vime ze je to pupek sveta a nezlobime se :) A princezna irulana pujde priste rovnou do klastera ... mrcha jedna prodejna, s cisarem se pelesit. :)

2.2.2011 20:25:38

Vybíráme z Bazaru

Zaklínač: Starý svět - KS verze
Zaklínač: Starý svět - KS verze
Akt. cena: 5800 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas