Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, intriky, diplomacie |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Avalon Hill Descartes Editeur Hobby Japan |
Autoři: | Bill Eberle Jack Kittredge Peter Olotka |
Rok vydání: | 1979 |
Sdílej: |
Nové karty - kdo je autor?
Moc prosím autora českých karet, ať vystoupí z anonymity, ty karty jsou super a já bych je chtěl v originále!Já taky
už od tebe něco mám - jestli je to konečná verze, pošlu připomínky, jestli jsi ještě něco upravil, pošli jen upravené.
karty
trvalo to déle než jsem předpokládal..ale snad to ještě někomu příde vhod...uvítám případné návrhy na zlepšení..či upozornění na chyby.
tímco děkuji za spolupráci pánům Kolouch a Marvin ;)
Další v řadě je plán na předělání hráčských shieldů..návodů..krabiček..do vánoc o zábavu postaráno...
www.dunadeskovka.wz.cz/KartyDD/zradci.rar
www.dunadeskovka.wz.cz/KartyDD/proradnosti.rar
www.dunadeskovka.wz.cz/KartyDD/koreni.rar
www.dunadeskovka.wz.cz/KartyDD/koreniAJ.rar
Tjo diky.
Parada. Ted uz to jen vyrobit a pak zacit hrat. DIKY vypada to suprove.
to malkav
karty proradnosti, nějaká chyba u posledního souboru
To Maklav
Výborná práce.... jen mi to u karty koreni2.jpg a karty koreni oblasti aj1.jpg píše, že je soubor poškozen. ?
vse OK
me teda jde otevrit vsechno bez problemu. Zkuste to asi stahnout znova...
chyby při stahování
z důvodu kterému nerozumím to někdy nestáhne soubor celí...ale když dám stahovat znovu je to pak ok...
jinak pokud malé zlepšení...
http://dunadeskovka.wz.cz/download.html
Maklav
Už je vše OK. Ještě jednou díky
Malkav:
Chystáš se udělat i českou hrací desku?
deska
určitě..ale ještě nevím zda nakonec nepoužiju nějakou cizí a jen nepřepíšu názvy..
rada
chcem si túto hru dať dohromady...vie mi niekto poradiť akým spôsobom sa to dá? kde nájdem všetky karty, hrací plán, pravidlá a proste všetko čo k tomu patrí? a ako resp. na aký materiál to mám tlačiť a podobne? naozaj by som bol veľmi vďačný za podrobný a prehľadný návod k tomu, ako by som sa to dá...ďakujem vám...
Seznam
To Monkeyml: Jako první by bylo fajn si pročíst diskuze - je to tady všechno :-)
Ale protože jsem ve fázi "dělám si vlastní Dunu" vím, jaké to je vyznat se v tom bordelu, takže ti to tady sepíšu:
1) Stáhni si na BGG soubor "small PDF no Map" (odtud: http://www.boardgamegeek.com/filepage/22201/dune-complete-2007-v1_1-rar),
budu se na něj odkazovat.
2)Duna se skládá z:
- mapy a jejího příslušenství
- karet
- jednotlivých frakcí
A teď podrobně:
Mapa a příslušenství: Mapu si stáhni, existuje jich mnoho verzí a je jen na tobě, která se ti bude líbit. Za příslušenství beru
ukazatel bouře, žetony pro posun bouře (stránka 49 v souboru), Štítový val po použití at. bomby (str. 57), žetony koření (v
hodnotě 1, 2, 4 a 10) a 2 kusy "Combat wheel" (str. 45 - 48).
Karty: Vřele doporučuju karty Malkava - jsou česky a ve vynikající kvalitě. Mají ale trochu (z dnešního pohledu) nestandardní
formát. Pokud budeš chtít, předělal jsem je na rozměr karet z Magicu, klidně ti pošlu PDF. Karty jsou tyto:
koření - je jich 21, z toho je 6 karet červů
zrádci - je jich 30 - každá frakce má 6 velitelů, ale jen 5 z nich může být zrádcem
treachery (překlad neuvádím, protože proradnost zní debilně) - těch je 33 pro základní hru, 5 pro rozšíření "Spice Harvest", 5
pro "Duel" a 2 byly publikovány v nějakém časopise (seznam na str. 3). Malkav přeložil všech 45.
Frakce: Každá frakce má:
- 6 žetonů leaderů (str. 39 - 40)
- 20 žetonů vojska, přičemž Imperátor a Fremeni mají 5 a 3 jednotky označeny (str. 62)
- zástěnu, kterou použije na schování svého koření (str. 30 - 33)
To by mělo být všechno - snad jsem na nic nezapomněl, pokud ano, poprosím ty, kteří Dunu mají, aby mě opravili.
Kolouch
ŽEtony vojska bych netisknul. Já používám figurky a Sydo a spol dřevěné žetony:-)
to monkeyml
tirsillur ma vyrobenu vlastnu luxusnu verziu, urcite ti rad poradi ako na to ;) + ti mozeme dat aj tipy na nejake vlastne upravy na ktore sme prisli
Yuri
pokud máš tip na vlastní úpravy..tak minimálně mě by to zajímalo..;)
To Yuri
Mě by to taky zajímalo + pokud má někdo luxusní verzi, proč tady ještě nejsou fotky? :-)
to yuri
určite príjmem tipy a rady a samozrejme by aj tirsillur mohol čo-to zverejniť, keď už má tu luxusnú verziu :-) ja momentálne pracujem na kartách od Malkava a snažím sa ich dať do stavu, aby boli pekné aj po úpravach cez www.artscow.com. cez to by som si ich chcel dať spraviť a urobiť, nech už to mám pekné.
houserules
Ak si tirsillur nájde čas, tak tu nepochybne zverejní nejaké foto a komenty ;D, zatiaľ svoje dielo zverejnil v tomto vlákne: http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/dune-620/diskuse/dune-made-in-doma-183/
No a zmeny v hre, ktoré sme si prispôsobili sú zhruba takéto:
1. Zaviedli sme navyše denominačnú hodnotu spice 0.5, čiže používame aj žetóniky symbolizujúce polovicu jedného melanžu. Táto hodnota sa používa pri bidovaní, uplácaní, kupovaní informácií a pod., čím sa dosiahol zvýšení cash-flow v hre (napr. informácia o posune búrky od fremenov často nestojí za zaplatenie celého melanžu, ale za pol melanžu ide o značne zaujímavejšiu ponuku. Aukcie o treachery karty sa stali napínavejšie a skúsený Atréd vie presnejšie ohodnotiť dôležitosť svojich znalostí kariet pri predávaní ostatným hráčom). Taktiež používanie o polovicu zlacneného výsadku jednotiek pomocou schopnosti gildy už netreba viac zaokrúhlovať. Odporúčam túto úpravu vyskúšať, dajte potom vedieť vaše skúsenosti.
2. Úspešné použitie zradcu v boji sa nám zdalo až príliš silné (predsa len protivník stratí všetko a navyše si "majiteľ" zradcu privyrobí) a preto sme zrušili finančný bonus za porazenie vodcu pomocou zradcu. Zrada vo vlastných radoch stále zabolí, ale aspoň nedá víťaznému súperovi ešte aj zarobiť.
3. Dve úpravy treachery kariet:
-za prvé: karama karta pre Harkonnenov umožňuje vymeniť maximálne 2 karty s protihráčom namiesto všetkých (v pár hrách sa nám stalo, že Atréd si celú hru syslil super karty a potom mu ich len vďaka náhode Harkonnen všetky potiahol a vymenil za worthless. Museli sme uznať, že táto schopnosť je príliš zničujúca a zároveň celkom závislá na náhode a skazí hru pre dotyčného nešťastníka).
-za druhé: taktiež karta "Residual poison" sa nám zdala príliš silná a tak sme ju následne upravili: ak hráč-obeť odmietne zaplatiť "výpalné", tak zabitý vodca je vybraný náhodne a neplatí melanž za zabitého vodcu "výpalníkovi". Ak dáva "výpalník" rozumné ceny za ochranu (ideálne s použitím polovičných denominačných hodnôt), tak si môže slušne zarobiť a navyše ešte môže odpraviť súperovho vodcu aj bez tohoto bonusu.
4. Ďalšiu úpravu, ktorú zvažujeme ale ešte sme ju nestihli zaviesť, je skrátenie hry z 15 na 12 (a možno až 10) kôl. Výhody a nevýhody tejto úpravy si vie snáď zvážiť každý sám.
Yuri
ad. 1) To je dle mého jen technická úprava.
ad. 2) O tom jsme také uvažovali. Na základě jednoduché úvahy dostane ten, kdo zradce zahrál, koření jen v okamžiku, kdy zrádce zabije (jako baron Harkonnen toho šmejda Yueha). No a v tomto okamžiku už se mi zdá divné, že po svém oživení s ním tento zrádce dál spolupracuje. Uvažovali jsme o tom, že pokud si vezme koření, tak musí vrátit kartu a zrádce už pro něj pracovat nebude. Pokud si koření nevezme, tak se vůdce vrátí majiteli hned, ale zůstane zrádcem. Nicméně jsme to zatím nechali, protože ta zrada je kořením hry a když se povede, tak je to mazec. Také tato úprava znevýhodňuje Harkonneny.
ad. 3) Tohle mi přijde jako nesmysl. Poškozuje to Harkonnena. Tomu Atreidovi, co si šmoulil ty kartičky to patří, tak se Duna nehraje:-) Navíc šance, že Harkonnen bude mít 4 bezcenné karty na výměnu celé ruky soupeře není veliká. No a Residual poison bych nechal tak jak je. Je tam jen jednou a je to super zpestření. Ta kartička výpalníka stojí většinou víc, než kolik koření mu přinese ten zabitý vůdce. A navíc "Spice must flow", jak říká dědeček.
4) Opatření na zkrácení hry. Hmmm a jak jste vypozorovali, že 12 kolo je to pravé? Počet kol je totiž navázán na počet karet koření a karet červů. Testovali jste to?
All in one
Snažím se zkompletovat komponenty pro Dunu a chci se zeptat zda by někdo nemohl poskytnout "all in one" soubor (přiznám se bez mučení, že z pohodlnosti :o)
All in one
V průběhu večera (no, možná zítra dopoledne) vystavím své podklady na webu, pak sem hodím odkaz. Teď je to přístupné pouze přes FTP :-(
to malkav
robím si teraz tie tvoje karty cez artscow a nie som si istý, či mi bude vidieť všetky texty...hlavne parametre zbraní a podobne...ty si to ako tlačil?
to Kolouch
fantazie, s díky si je pak stáhnu.
All in two
Nejdřív odkazy:
http://mail.gymnaziumzatec.cz/duna/duna.zip
http://mail.gymnaziumzatec.cz/duna/herni_deska_duna.zip
První soubor má 200 MB a jsou tam všechny karty od Malkava + pár doplňků. Protože to slouží jako podklad k tisku pro kamaráda, jsou tam pozadí karet několikrát - je jednodušší říct "Všechno jednou" než "Tohle 3x a tohle 4x a tohle jednou".
Druhý soubor (má 160 MB) je jen mapa, která se dá stáhnout i z BGG (kde je O HODNĚ megabytů menší), ale zase v téhle jsem opravil sektor "OH GAP" na "OLD GAP" :-) .
to kolouch
Miles Teg ti žehnaj!
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
DUCHOVÉ OSTROVA (akrylové žetony strachu + mince)
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 2 dny