Descent: Sea of Blood

xxxxxxxxxo hodnoceno 11x (Seznam vlastníků)

Descent: Sea of Blood - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Descent: Journeys in the Dark
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

První dojmy

Po úvodní (sedmihodinové) hře jsem nadšen, hrál jsem to jako první rozšíření Descentu a skutečně to dává hře nový a daleko zajímavější rozměr. Byl jsem překvapen množstvím herního materiálu, obsáhlostí pravidel i variabilitou. Podle prvních náznaků bude jedna kampaň trvat cca 15-25 herních sezení, což je opravdu masakr, ale chci se do toho obout :-)
1.2.2010 15:57:56

to Eyron
A zkoušel jsi i Road to Legend, nebo tohle je tvoje první "kampaňoidní" rozšíření? :-)

1.2.2010 16:01:01

Merlin
Jak jsem psal, byl to test mého úplně prvního rozšíření k Descentu, doposud jsem znal jen základ. Věřím, ře RtL je podobně kvalitní.

1.2.2010 17:24:37

to Eyron
Aha, pak chápu to nadšení :-) Road to Legend je to samý, jen na souši. Změny v pravidlech minimální. Jinak mě ta kampaň moc nechytla, ač se to nezdá, tak ty miniaturní mapy docela dost mění styl hry směrem, který mi moc nevyhovuje. Odehráli jsme asi čtyři sezení RTL a pak jsme se vrátili zpět k základnímu Descentu. Bohužel lákadlo vývoje postav nepřevážilo nevýhody plynoucí ze změny herního konceptu. Toť můj názor ... :-(

2.2.2010 08:41:17

15-25 herních sezení
To číslo mě dost děsí. Descent hrajeme nepravidelně cca 1x za měsíc, navíc se většinou někdo vymění .... no to je na roky. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl kampaňové rozšíření vůbec nekupovat.
Ale určitě pak napiš, jak pokračujete.

2.2.2010 10:47:02

Merlin
A co konrétně vám na menších mapách a jiném herním konceptu vadilo? V SoB může Overlord v malém dungu spwavnovat i za zavřenými dvěřmi, ale pouze jednu za normální cenu. Každý další spwan ho stojí o 20 threat víc, což mi přišlo docela vyrovnané. A moc se mi líbí možnost kdykoli "uložit" rozehranou hru, klasické scénáře jsou natolik dlouhé, že tohle byl často dost problém.

2.2.2010 10:49:49

to Eyron
No vadí mi to rozkouskování do malinkejch map. Většinou dvě tří místnosti těsně u sebe, kde nejsou možnosti manévrování, není šance chystat nějaký zajímavý pasti v místech, kudy ještě párkrát třeba půjdou, atd. Každé podzemí jako celek je v podstatě zcela lineární a navíc naprosto rozkouskované a přísně ohraničené do jednotlivých pater.

2.2.2010 13:07:14

Eyron
Máme rozehrané RTL a od září jsme stihly pouze 2 hry,tak vám přeju at se sejdete častěji a stihmete to aspon za dva roky odhrát.

2.2.2010 18:15:03

Délka
Já pevně věřím, že to dáme. Ono zase asi není takový problém nahradit hráče, kterého by to přestalo bavit. Je to "jen" deskovka, ne RPG :-) Je fakt, že to asi bude na dýl, ale při domluvené frekvenci 2x měsíčně to máme za rok z krku :-) To se pak nechám vytetovat "Sea of Blood" přes celý záda :-D

2.2.2010 19:34:17

Larmec

První hra
Tak přidám taky svou trochu do mlýna - těch prvních šest až sedm hodin svým způsobem zabral jen úvodní dungeon, ale je třeba počítat s tím, že dva lidé hráli poprvé a navíc i pro hráče pravidel znalých je zde dost obsáhlých změn a nových možností.

Do budoucna odhaduji, že podobný "prostoj" nastává pouze ze začátku, respektive při přechodu na novou úroveň - ze začátku proto, že postavy nemají prakticky žádnou výbavu, při změně úrovně je to vlastně téměř identické. Chvíli potrvá, než si postavy naberou nově dosupné předměty proti posíleným potvorám. Když jsem uvažoval, jak dlouho by trval úvodní dungeon, kdyby postavy začínaly s tím, co našli, výsledný čas by nebyl tolik děsivý jak by se někomu mohlo zdát.

A jelikož je dungeon hodnocen cca 17 conquest pointy, tak opravdu stačí cca těch 4-5 dungeonů na přechod na stříbrnou úroveň (když k tomu připočtu eventuelně nějaké encountery nebo rumory), což je těch pět sezení. Krát tedy tři úrovně + den navíc za Final Battle :-))

Ad spawn: Ačkoliv jsem nadával trochu, je to velmi rozumné pravidlo. Reinforcement token umožňující spawn stojí 15 threat tokenů, případně se obnoví při přechodu do dalšího patra nebo "oblasti" (což platí jen pro Keep a questy z rumors, protože dung je vždy jen jedna oblast). Navíc nenutí Overlorda moc přemýšlet, protože může celkem rychle zahazovat spawn karty a hlavně drahé power karty a věnovat se tak jiným lahůdkám.

A i přes počáteční obavy lze postavy celkem rozumně eliminovat, a to i přes to, že velká většina potvor přišla o zelenou kostku na bronzové úrovni :-( Většina úmrtí pocházela z prostého přečíslení. Čtyřhexové potvory, zejména Bane Spideři, se ukázali jako velmi nešikovná možnost...

Očekávání do budoucna - jsem zvědav, jak to bude s námořními encountery. Bude velmi zajímavé, jak družina bude dělit zdroje mezi vybavení postav a lodi, jelikož potopení lodi se rovná smrti všechn postav (cca 12-15 conquest pointů pro Overlorda).

Avatar - Master of the Hunt. Chlapík k pohledání, zvyšuje všem obyč potvorám životy o 1/3/5 v závislosti na úrovni. Zdroj nekonečné legrace :-)))

A nakonec stinná stránka. I bez čtení diskuzí na FFG jsem pochopil, že někteří lieutnanti jsou extrémně silní, potažmo nezabitelní (rozuměj těžko polapitelní). Mají normální akce jako postavy a mohou z boje utíkat přes její okraj, což třeba při pohybu 10-16 bývá otázkou jednoho kola. Naštěstí jsem nevědomky vybral Zápletku, kde nebudou hrát takovou důležitou roli (v jednom ničí pěčetě Leviathana, v druhém hledají questové předměty), takže je budu moci směle posílat do boje :-))

2.2.2010 22:41:38

Třetí hra
Na třetím sezení se dostavila intenzivní frustrace. Za 9 hodin hry 2 encountery (1 nedohraný), 2 normální patra dungu a 1 rumor dung. Buď hrajeme neskutečně špatně nebo mám zásadní obavu o vyváženost...

15.3.2010 06:44:52

Vybíráme z Bazaru

Kronika zločinu 2400
Kronika zločinu 2400
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas