Defenders of the Realm

xxxxxxxxoo hodnoceno 7x (Seznam vlastníků)

Defenders of the Realm - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Eagle Games
Autoři: Richard Launius
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaké to je?

Už jste to někdo hrál? Nebude to něco podobného, jako Akrham Horror a nebo A Touch of Evil, ale ve fantasy kabátu?
Jaké z toho máte dojmy?
25.8.2010 22:05:00

Hyman
Ano přesně tak, bude to něco jako AH ve fantasy prostředí. Dokonce to dělal i ten stejný člověk co dělal AH ;). Ale nehrál jsem zatím...

25.8.2010 22:13:44

DotR
Jméno tvůrce (Richard Launius) napovídá, že by mohlo jít o velice zajímavou hru. A ideálního kandidáta na grafickou předělávku, protože člověka, co stojí za grafickým designem, by měli lámat kolem, narazit na kůl a rozčtvrtit! Ale zatím jsem taky nehrál, i když to láká...

26.8.2010 07:59:33

neni to fantasy AH
Prosel jsem si pravidla a take nejake recenze na BGG. Neni to AH ve fantasy prostredi, ale Pandemic ve fantasy prostredi - pouziva velmi podobne herni principy, obcas drobne pozmenene. Kdo hleda bohatou fantasy hru, tak by mohl byt asi zklaman.
Dost me treba prekvapilo, ze vsechny figurky prisluhovacu zlych generalu (drak, demon, ork, nemrtvy - prekvapive 4 jako nemoci v Pandemii) jsou stejne - maji jen jine barvy.
Jeden ze zasadnejsich rozdilu je v tom, ze pro odstranovani prisluhovacu (v podstate neco jako kostky nemoci v Pandemii, dokonce to funguje stejne i v tom, ze kdyz jsou vice nez 3, tak se rozlezaji do sousednich policek) s hazi kostkou (na boj), takze se to nemusi podarit.

26.8.2010 08:46:53

Fantasy Pandemic
Je to přesně jak říká Shaddy, velice podobné Pandemicu, až to bolí. Jelikož už Pandemic vlastním a navíc je tato hra designově absolutně hnusná, tak si ji určitě nepořídím. Příště ať se kluci více snaží ji odlišit a hlavně udělat hezkou, protože absolutně promrhali příležitost, když už pro hru získali Elmorovy kresby.

26.8.2010 09:58:56

vzhled
Vypada to fakt hrozne! Meli by se podivat aspon na MEQ, tam je mapa pekna ... a udelat neco jeste hezciho a ne tohle ...

30.8.2010 16:42:10

grafika
No já nevím, jestli jsem tedy hrál totéž, co vy (nebo co vy jste viděli), ale mně se ta hra graficky líbí poměrně hodně. Asi tedy až na figurky příšerek (přisluhovačů).

21.11.2010 17:54:55

Tygr
Naprostý souhlas

21.11.2010 18:03:47

Design
Po pár zahráních můžu říct, že se mi tahle hra dost zamluvá, až mě to překvapuje. Ale zdá se mi pěkně těžká, Ghost Stories jsou proti tomu hadra. Doufám, že je to jen omezenými zkušenostmi a že se nám hra co nejdříve poddá.
Každopádně designově opravdu není moc povedená, ale naštěstí mi vadí jen ta mapa (fonty na kartách jsou sice divné, ale nevadí mi). Mapa je opravdu hnusná a přitom by stačilo jen málo a mohla být vyvedena okulahodícně... Mrhappy už tu zmiňoval MEQ s jeho hezky vykreslenou mapou a já ještě přihodím Arkham, kterým se taky mohli inspirovat (pozadí mohlo být zobrazeno jako ty prastaré vybledlé mapy a lokace mohly mít nějaký ornament kolem sebe a ne takové šílené barvičky). A navíc se na mapě strašně blbě hledají jednotlivé lokace. Mohli taky na kartičky Temnoty a questy dát nějakou minimapku, protože najít tu správnou lokaci je děs běs.

23.11.2010 19:26:20

kadaver
A jak je to s podobností s Pandemicem? Měla jsem po přečtení pravidel pocit, že je to v podstatě totéž ve fantasy hávu.

23.11.2010 20:26:38

to Elissa
Já jsem ani nečetl pravidla a už jsem měl pocit, že je to to samé. Když jsem tuhle hru zmerčil, tak jsem trochu pročítal diskuze na BGG a byl tam i nějaký stručný přehled, co se v té hře všechno děje. V tu chvíli jsem si říkal, že to je přece Pandemic s trochu zajímavějším tématem (alespoň pro mě). Proto jsem hru ani nesledoval, ani jsem ji neměl v plánu pořídit, ale jednoho dne se objevila v Korunce a tak jsem si říkal, že bych mohl alespoň vyzkoušet, jestli je to tak, jak jsem si myslel. Pravidla jsem četl v Korunce těsně před hrou, protože jsem se dozvěděl, že je ještě nikdo neumí. A pocit Pandemičnosti stále přetrvával, ale když jsme začali hru hrát, tak mě po chvilce ten pocit přešel. A tady je pár postřehů o rozdílech Defenders a Pandemicu:
- Tahle hra je podstatně nepředvídatelnější než Pandemic. V Pandemicu prostě velmi dobře víš, kde hoří a co je třeba hasit. Když jsou v nějakém městě tři kostičky stejné barvy, tak je jasné, že je třeba to město poléčit, jinak může vyvolat pandemii. A vyléčení jedné kostičky je prostě jedna akce a basta. Jediná taková větší nepředvídatelnost je v Pandemicu epidemie, ale i to už se pocitově tuší, že ta epidemie už asi brzy přijde, tak se podle toho snažíte trochu zařídit. U Defenders je to úplně jinak. Na Darkness kartách (infekční karty) se totiž na jednom místě můžou objevit až dva služebníci, takže ani místa se dvěmi služebníky nejsou bezpečná (v případě červených služebníků nejsou bezpečná ani místa, kde už je 1 umístěn, protože znesvěcují zemi už ve třech a ne až ve čtyřech jako ostatní). A navíc se ještě může posunout generál a na svoje nové místo taky nahodit nějaké další služebníčky. Myslím, že klidně i tři nové služebníky najednou. Navíc je v Defenders zabíjení služebníků založené na hodu kostkama, takže žádná jedna akce a hotovo. Klidně se může stát, že se ti ani po třech akcích nepodaří místo vyčistit od jediného služebníka. Naštěstí za 1 akci bojuješ se všemi služebníky na lokaci, takže ti zase na druhou stranu může stačit jen 1 akce a úplně lokaci vyčistíš, když ti dobře padnou kostky.
- díky větší nepředvídatelnosti jsou Defenders mnohem více založení na hodnocení a podstupování rizika. Půjdu vyčistit nebezpečnou lokaci nebo si raději splním quest, který mi příští kolo zvedne pravděpodobnost úspěchu? Půjdu zkusit zabít generála teď, nebo budu riskovat to, že by se mohl posunout, ale třeba na něj doberu nějaké další karty? V Pandemicu je to jenom: "Aha, tady je město se třemi kostičkami a ještě nešlo mezi infikovanými kartami, tak je jasné, že ho musíme jít vyčistit, protože pravděpodobně teď přijde." V Defenders navíc není ten mechanismus vracení infikovaných míst zpátky navrch infeknčího balíčku. V Defenders se prostě karty zahazují a balíček se komplet celý zamíchá s příchodem karty Monarch City (která je asi jedna jediná v balíku).
- postavy v Defenders mají více různých vlastností a jsou díky tomu podstatně odlišnější. Navíc při zabití generála (aneb vynalezení léku) nezabíjí jeho služebníky automaticky všichni hráči, ale jen ten hráč, který generálovi dal poslední ránu. Takže musíte mnohem více taktizovat, aby ten Dragon Slayer byl co nejblíže nebezpečným lokacím s draky, atd.
- v Defenders nejsou lokace s příslušnou barvou na mapě umístěny vedle sebe, ale jsou rozhozeny po celé mapě. Takže se třeba trpaslík s bonusem na draky nemůže pohybovat jen na jednom místě, ale musí pendlovat po celé mapě.
- v Defenders jsou questy, které při splnění přinášejí postavě další speciální schopnosti. Je tedy zase třeba se rozhodnout, jestli půjdu raději s postavou splnit quest, nebo budu zažehnávat nebezpečí zabíjením služebníků.
- v Defenders jsou karty na pohyb, které umožňují postavě popojít o několik polí za jednu akci, ne jen na konkrétní lokaci na mapě. V Pandemicu to bylo takové: "Potřebuju se dostat tady, je to celkem kousek od mé aktuální pozice, ale nemám v okolí žádnou kartu, tak tam holt budu muset jít celé svoje kolo."
- v Defenders mají různé postavy různý počet akcí a navíc o své akce za kolo přicházejí, když dostávají zranění. Je to sice nepříjemné, ale pěkně tématické. V Pandemicu jsi kliďánko mohla stát na úplně zamořeném městě bez jakéhokoli postihu, v Defenders si tě tam služebníci podají a dají ti na zadek.

Více odlišností mě teď už nějak nenapadá, takže verdikt. Defenders je podle mě hardcorovější američtější verze Pandemicu. Není to tak jednoduchá hra na vysvětlení a už vůbec ne na vyhrání, takže třeba pro nehráče bych to narozdíl od Pandemicu nedoporučoval. A u Defenders vidím ještě jako jeden problém to, že pravidla nejsou škálovaná na různý počet hráčů. Ve dvou hráčích nejsou žádné úpravy pravidel oproti čtyřem hráčům. A jelikož jsme hru ještě nevyhráli ani ve čtyřech, tak ve dvou to bude absolutní masakr. Pokud teda nebudete hrát každý za dva hrdiny. Na druhou stranu bych se ale ani nebál ji hrát ve více než 4 hráčích, i když je na krabici údaj 1-4. Postav je tam dost, životů taky a každá ruka navíc se hodí.

25.11.2010 15:39:33

Kadaver
Díky, to bylo vyčerpávající ;)
Asi si to nepořídím, ale zahrání se bránit nebudu...

25.11.2010 23:16:37

Kadaver
Není to to strašný, hrál jsem to dvakrát, jednou ve třech, těsná prohra, jednou ve dvou, těsná výhra.
Každopádně to co popisuješ, se mi taky zdá mimo. V jednom se imho ti generálové snad nemůžou dát porazit. Už takhle ve dvou jsme těch kartiček na ně neměli nějak extra moc. Ve třech jsme těch kartiček zas pro změnu měli vetšinou dost, ale byl větší problém sejít se na jednom místě.

6.12.2010 14:16:34

to Tygr
Už jsme taky dali třetí hru ve čtyřech a tu jsme pro změnu vyhráli poměrně s přehledem. Asi jsme se to už naučili hrát a stíhali jsme čistit miniony. Navíc jsem měl zlodějku a z questu jsem dostal helmu, díky které si každé kolo ještě přibírám kartu navíc, takže pokud jsem skončil na lokaci s truhličkou, tak jsem si suverénně přibral 4 karty místo 2. Každopádně na generály jsme nikdy nešli v menším počtu než ve třech, takže ve třech hráčích to musí být fuška ulítat a ve dvou to asi nepůjde (teda pokud si každý hráč nevezme dva hrdiny, což se v pohodě dá udělat, už jsme to tak i jednou hráli).

6.12.2010 15:28:13

to Kadaver
Ve dvou se to taky dá, jak jsem říkal, vyhráli jsme to ve dvou. Sice těsně, ale jo. Pravda je, že já s trpalíkem jako první quest splnil ty boty rychlosti, co přidávají dvě akce každé kolo, a spoluhráčka měla paladina, co se hýbe vždycky o dvě políčka za jednu akci.
Draka jsme s trpaslíkem dali kupodivu v pohodě, démoního krále jsme kostili asi na 3x, ten byl pro nás ve dvou nejtužší, nemrtvák nás poprvé porazil, ale zbyl mu jen jeden život, takže jsem ho v příštím kole došel dorazit, a krále skřetů bychom taky dali napoprvé, kdyby spoluhráčka nehodila asi 4 jedničky ze 6 jejích kostek :o) Ale zbyly mu myslím taky jen asi 2 životy, takže jsem ho myslím další kolo taky doběhl dorazit. Bylo to ovšem těsně před tím, než by nám došly krystaly, nebo než by zřejmě došly skřetí figurky minionů.

10.12.2010 12:57:09

Vybíráme z Bazaru

Papírové doupě
Papírové doupě
Akt. cena: 380 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas