nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dark Souls: The Board Game

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština:
Vydavatelé: Steamforged Games Ltd.
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

„Na začátku byl svět bez tvaru, jen bezbarvé místo zahalené mlhou a zbarvené světlem. Jak málo světa existovalo, ovládali jej věční draci, mistři pustých šedých skal a starobylých klenutých stromů. Byla to doba prastará. Doba, která trvala až do příchodu prvního ohně. Berouce svou sílu od pána duší, nalézajícího se uvnitř plamene, tři z pánů, božské bytosti zrození z temnoty a mající nesmírnou moc, udeřili na věčné draky z nebe a vyhubili jejich druh. Začal tak věk ohně, kdy se lidstvo začalo šířit po celé zemi a města a království byly zakládány a ovládány pány. Páni mohli pokračovat ve své nadvládě tak dlouho, dokud první plamen hořel - ten ale brzy začal uhasínat. S obavou o konec své vlády a s rostoucí silou lidstva páni zoufale hledali způsoby, jak posvátný oheň obnovit.“

Dark Souls: The Board Game je kooperativní, strategická desková hra umístěná do světa Dark Souls. Hráči si mohou vybrat z několika základních tříd postav a prozkoumávat nebezpečné lokality plné monster a pokladů. Při hraní pocítíte atmosféru, jakou znáte z originální počítačové hry. Pro dosažení vítězství budou hráči muset prozkoumat různá místa, porazit nepřátele a sesbírat cenné vybavení dříve, než se vydají bojovat na smrt se závěrečným bossem.


Příprava hry:

Hráči si připraví hru pro počáteční průzkum, který vede k setkání s minibossem. Poté je třeba znovu nastavit určité prvky v polovině hry. Po dalším průzkumu čelí hráči finálnímu setkání s hlavním bossem. Hráči připraví komponenty pro minibosse, se kterým chtějí bojovat v polovině hry. Nepřátelé, se kterými se postavy setkávají na každém dílu, jsou určeni kartami setkání. Ty hráči rozdělí podle úrovně obtížnosti a každou hromádku zamíchají. Podle instrukcí na kartě finálního bosse hráči hráči nalosují karty setkání a rozmístí je na mapu. Každý hráč si vybere jednu postavu a vezme si příslušnou figurku, tabulku postavy a počáteční karty vybavení. Hráči smíchají běžné karty pokladu a pět karet pokladu třídy jimi vybraných postav - vytvoří tím balíček pokladů, který položí lícem dolů na mapu. Nakonec vytvoří hromádky ostatních žetonů rozdělených podle typu. Součástí přípravy hry je také oheň odpočinku - na něj se položí určitý počet „jisker“ (podle počtu hráčů).


Průběh hry:

Průběh hry se skládá ze dvou fází, které se opakují:

  1. Aktivace postav:

    • Pohyb postav: Během aktivace se postava může posunout před útokem nebo po útoku (ale ne obojí). Postavy mají tři způsoby pohybu z uzlu (pole) do jiného uzlu: chůze, běh a vyhnutí.

    • Útoky postav: Během aktivace postava může udělat nejvýše jeden útok s každou zbraní, kterou drží v ruce. Pro útok se postava zaměří na nepřítele v dosahu jedné z jeho zbraní. Vybere jednu možnost útoku z této zbraně a utratí energii rovnou ceně energie tohoto útoku. Pak hodí kostkami v množství a barvách, které jsou uvedeny na vybraném útoku. Každé hozené kolečko na kostce představuje jedno poškození.

  2. Aktivace nepřátel:

    • Pohyb nepřátel: Ikona pohybu na kartě nepřítele ukazuje, jak se bude daná figurka pohybovat (pohyb může být dále upřesněn doplňujícími malými ikonami).

    • Útoky nepřátel: Existují dva různé typy nepřátelských ikon útoku. Fyzické útoky způsobují fyzické poškození, zatímco magické útoky způsobují magické poškození. Stejně jako u pohybu se mohou ikony útoku objevit různé menší ikony, které upravují způsob, jakým nepřátelé zaútočí. Pokaždé, když je postavena napadena nepřítelem, volí si hráč, zda se pokusit útoku vyhnout (při úspěchu postava útokem není zasažena vůbec), nebo neuhnout a provést namísto toho hod na blokování/odolnost (snížení poškození). Obě možnosti jsou modifikovány schopnostmi postavy a jejím vybavením.


Setkání s bossem:

Setkání s bossem jsou vyvrcholením průzkumu a postupu družiny. Často je potřeba bojovat s bossy více než jednou, protože mají mnohem více zdraví než ostatní nepřátelé, stejně jako zničující útoky, které mohou poslat partu zpátky k ohni odpočinku (po smrti některé z postav).

Boj funguje podobně jako u jiných nepřátel. Na začátku aktivace bosse se otočí jeho další karta chování. Bossové vyhodnocují ikony na svých kartách chování zleva doprava jako obvykle, ale jejich karty disponují několika ikonami, které se nenacházejí na kartách běžných nepřátel.


Konec hry:

Hra končí vítězstvím hráčů, jakmile hráči porazí hlavního bosse. Mohou ale také společně prohrát - každá smrt postavy z ohně odebere jednu jiskru nachystanou při přípravě hry a jakmile hráčům jiskry dojdou, hra končí prohrou celého týmu hrdinů.

Autor: CzechWin