Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | karetní hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Avalon Hill Fantasy Flight Games Games Workshop Mayfair Games |
Autoři: | Bill Eberle Jack Kittredge Kevin Wilson Peter Olotka |
Rok vydání: | 1977 |
Sdílej: |
dotaz na pravidla - verze Avalon Hill
Mám německou mutaci hry Avalon Hill, nedávno jsme to poprvé hráli a objevila se nejasnost, která není řešena v pravidlech, ani v anglickém originále pověšeném na BGG. Nevěděl byste někdo třeba, jak to je, i když nevím, zda to třeba v novější verzi od FFG nepředělali:to karel
Netuším, jak je to v té Avaloní verzi, takže Ti tu napíšu, jak je to v té nové FFG verzi:
a) Sorcerer má vlastnost, že po zvolení karet v souboji, ale před jejich otočením může vyměnit svou kartu za protivníkovu. Tím pádem se souboj vyhodnotí, jako by Sorcerer zahrál protivníkovu kartu a protivník zahrál tu Sorcererovu. A to je všechno, žádný jiný dodatek v té vlastnosti není, že by to mohl nějak používat i soupeř (viz http://images.wikia.com/cosmicencounter/images/9/9e/Sorcerer_%28FFG%29.jpg).
b) V té nové verzi je to tak, že pokud na začátku svého kola (ne souboje, ale celého kola, protože kolo může sestávat s až dvou soubojů, případně více, pokud hraješ za mašinu) na ruce nemáš žádné soubojové karty (útok, vyjednávání, morph), pak musíš zahodit celou svou ruku a přibrat si osm karet. Pokud ale na začátku kola nějakou soubojovou kartu máš a v průběhu kola Ti dojde, tak Ti kolo ihned končí (samozřejmě platí to, že když poslední kartu zahraješ v souboji, tak ten souboj se ještě vyhodnotí). To znamená, že pokud třeba vyhraješ první souboj a máš nárok na druhý souboj v kole, ale přitom nemáš soubojové karty, tak máš smůlu a druhý souboj nedostaneš.
Pokud jako obránce nemáš žádné soubojové karty, tak po sestavení aliancí a před zahráním karet do souboje taky odhodíš všechny karty a přibereš si nových 8. To musíš udělat, ať už chceš nebo nechceš.
kadaver
Díky!
v obou případech je to tedy nově u FFG jinak, než co píše ve staré verzi Avalon.
O Sorcererovi jsem už psal výše a u karet bylo na vybranou, zda je odhodit nebo ne - ale pak zůstávaly nejasnosti. Takže asi tímto se to vysvětluje.
dík ještě jednou.
vysvětlení
Tak po větší detektivní práci jsem zjistil, že renonc je patrně v překladu z angličtiny do němčiny - žádný spoluhráč nic podobného proti S. hrát nemůže, je to jako v té nové verzi od FFG.
Pokud jde o odhození karet, špatně jsem se podíval a i tam je to stejné - karty se prostě odhodit (nebo použít) musí a musí se dobrat nové.
Takže se omlouvám za zbytečné vlny.
to karel
To neva, já mám Ufňukánka (Sniveler) moc rád :-)
Hlavně, že jsem Ti pomohl.
nový dotaz
Prosím pěkně, měl bych nový dotaz ohledně situace, která se nám stala včera: Útočník v souboji hrál soubojovou kartu, obránce vyjednávací. Aby mu překazil získání odškodnění, vytasil dále útočník artefakt, který tomu zabráníe - myslím, že se jmenuje nějak jako "Hvězdný prach". To však obránce dohřálo a zahrál "Zklidnění emocí" s tím, že ho lze přece hrát po otočení soubojových karet. Je to v pořádku? Mohl tak učinit, i když už mezitím byl nesen jiný artefakt? My mu to sice dovolili, ale spíš v zájmu klidného průběhu zbytku večera. Bylo to však správně? A pokud ano, co se stane s tím hvězdným prachem? Prostě se bez efektu zahodí? Z pravidel té staré verze AH to nešlo vyčíst. Věděl byste někdo, jak je to třeba v té nové verzi?
díky.
to karel
AH verzi jsem nikdy nehrál ani neviděl, ale když si převedu tu situaci do FFG verze a budu předpokládat, že ten "Hvězdný prach" je karta Ionic Gas (zrušení kompenzací nebo odměn) a "Zklidnění emocí" je Emotion Control (souboj se vyhodnotí, jako by obě strany zahrály vyjednávací karty a domlouvají si tedy obchod), tak Emotion Control se hraje ve fázi Reveal (odhalení karet) a Ionic Gas až ve fázi Resolution (vyhodnocení karet). Je tedy jasné, že Emotion Control není možné zahrát až po zahrání Ionic Gasu. Navíc to dává i smysl - boj už se vyhodnocuje tak, že jeden má útok a druhý vyjednávání, kdežto Emotion Control se musí určitě zahrát ještě před tímto vyhodnocením, protože ho celé změní.
Ve vaší situaci by tedy byly podle tolerantnosti hráčů možné dva scénáře - Emotion Control byste zahrát nedovolili, protože už je to pozdě; nebo byste ho zahrát dovolili s tím, že ale vůbec nebyl zahraný Ionic Gas, který by se vrátil zpět do ruky hráče. Pravidlově správný je první scénář, druhý scénář by asi musel hlavně schválit hráč, který zahrál Ionic Gas, protože tak zbytečně odhalil jednu kartu, kterou má na ruce.
kadaver
Díky moc!
Ve verzi AH se karty jmenují Stellar Gas a Emotion Control, ale já mám německou mutaci...
Verze AH dále nedefinuje fáze reveal a resolution, jinak však je díky tvé odpovědi vše zcela jasné. Skutečně jsme provedli scénář dvě, ale příště už budeme vědět, že scénář jedna je správně. dík ještě jednou.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Armageddon od Queen games
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 2 dny