Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | 2. světová válka |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Lock N Load Publishing, LLC |
Autoři: | Peter Bogdasarian |
Rok vydání: | 2007 |
Sdílej: |
pomoc s pravidly
Pánové, kdo jste hrál tuto hru, můžete prosím pomci s některými pravidly. Na foru Worldatwar občas někdo poradí, ale velmi zřídka.Vysvetleni pravidel
Teda, docela si me pobavil :-) Rad poradim, at uz tady nebo na WaW, ale v dobe svatku delam i jine veci nez ze sedim u pocitace. Navic temer vse, na co se ptas, najdes primo v pravidlech a to velmi jasne receno.
1) Stack lze libovolne rozpoustet nebo zase tvorit v prubehu tveho impulsu. Kazda jednotka pritom muze vzdy jednat samostatne. Jednotky zacinajici ve stacku se tak mohou libovolne pohybovat ruznymi smery pri zachovani pravidel pro pohyb, nebo utocit podle pravidel utoku.
2) Limit max tri jednotek ve stacku se kontroluje vzdy az na konci impulsu aktivniho hrace (viz manual 4.0), pricemz pokud je nekde 4 a vice jednotek, musi byt nadbytecne jednotky odstraneny jako znicene - podle vyberu vlastniciho hrace. Projizdeni pres hexy obsazene jiz 3 pratelskymi jednotkami tedy JE mozne.
3) Preskupeni stacku - opet viz manual bod 4.0. Hrac muze preskupovat jednotky kdykoliv v prubehu sveho impulsu nebo behem nocni casti. Tedy i nekolikrat, napriklad tak, jak popisujes sam.
4) Combined Tactics - seskupeni je sice libovolne, ale nedava zadny benefit pro aktivacni cisla jednotek. Jedinou vyjimkou jsou jednotky s pismenem "c" nad iniciacnim cislem (viz manual 3.3) Pokud se nejedna o pripad dle tohoto pravidla, nesmis s jednotkami s iniciacnim cislem 3 provadet zadne akce.
5) V pravidlech o seskupovani neuvedeno. Co neni jinak upraveno je povoleno - tudiz lze seskupovat, stejne tak ruzne narodnosti CW.
6) Delostrelecke jednotky mohou provadet utok budto střelbou (assault), nebo bombardováním (barrage). Strelba je mozna pouze na jednotky na sousednim hexu, zatimco bombardovani az do dostrelu delostrelecke jednotky. Pokud tedy utocis na vedlejsi hex, nemusis hazet "range in", ale resis utok stejne jako jakykoliv jiny utok. Vcetne toho, ze takovy utok musi byt v pripade, kdy je cilem stack a nikoliv samostatne umistena jednotka, veden na vrchni jednotku stacku nepritele.
to MrHector
Díky moc za rady. Tu větu s WaW jsem nemyslel zle, tady je přeci jen větší traffic různě zaměřených hráčů :) Chtěl jsem tím odůvodnit proč přepisuji otázky do více diskusí.
Je sice pravda, že vše v pravidlech je, ale ke Stacku je v pravidlech právě jenom ta jedna věta "Stack lze libovolne rozpoustet nebo zase tvorit v prubehu tveho impulsu", což je podle mě různě vyložitelná informace (stejně tak informace že limit max tri jednotek ve stacku se kontroluje vzdy az na konci impulsu nic neříká o průjezdu přes obsazený hex, maximálně o zastavení na hexu.) Každopádně konstatuji, že dle odpovědí jsme všechny pravidla hráli správně :)
Ještě jednou děkuji za reakci a dotazy na WoW tedy ber jako již bezpředmětné :))
Poznámka: přeci jenom jsme jednu chybu hráli, a to sice vítězný bod za KAŽDOU Axis divizi (přehlédl jsem slovo "each". Teď už mám nabarvené žetony divizí, jako ten nadšenec ve fotogalerii na Boardgamegeeku :))
To Panzer
V pohode, bral jsem to s rezervou :-)
Nic, uzij si hru. Pak dej vedet, jake mate zkusenosti se znovuhratelnosti. Ja to hral trikrat se stejnym souperem, pokazde to bylo trochu jine, ale zatim jsem vzdy vyhral. Souper me nechce pustit k jednotkam CW, dokud za ne nevyhraje on :-)
výhra za CW
No popravdě jsem zatím hrál také třikrát, také vždy za CW a také vždy prohrál :) Připisuji to velké síle Panzerů, resp. jejich Initiative ratingu 5. Mně soupeř z kraje hry zlikvidoval průzkumná vozidla čímž při hodu 5 jen smutně koukám :) Taky ale nepřestanu dokud za CW nevyhraju !
hra vs skutečnost
Ono ty prohry CW u Sidi Rezegh odpovídají v podstatě historické skutečnosti. V listopadu 1941 tady Britové dostali docela kouř. Člověk čeká na novozélandské posily, ale ty jejich tanky Valantine s pancéřováním jeden zásah a konec už situaci moc nevytrhnou. Perfektně jsou vybalancované vítězné body. Pokud Němci nezdecimují britskou sedmou obrněnou divizi (což se mi zatím pokaždé stalo), tak body za držení letišť a likvidace německých divizí by měly bezpečně k vítězství stačit.
bonusy za obranu
..možná mi to v pravidlech uniklo, ale je nějak ošetřena obrana měst či opevněné línie pěchotou?
Bonusy za obranu
V bodu 7.1 pocitani palebne sily se pravi:
"Pokud se cílová jednotka nachází na kopcovitém (Escarpment) nebo kamenitém (Rough) hexu terénu, odečtěte 1"
Trochu chyba prekladu, ale proste v terenu Escarpment nebo Rough obrance dostava bonus (respektive utocnik malus), ve meste nikoliv.
obrana měst
Nepřímo hlídá obránce města na severu prostřednictvím jednotek umístěných na strategických bodech na kopcích (nevím z hlavy přesně označení - point..něco). U některých měst jsou na plánu naznačeny zátarasy, ale jak píše MrHector explicitně není obránce ve městě nijak zvýhodněn.
Druha bitva u Sidi Rezegh
Panove, nejakou dobu mam v planu zkusit udelat druhy scenar - Druhou bitvu u Sidi Rezegh. Nekde mam napsane rozestaveni, sily. Nicmene nemam tu trpelivost hrat si s tvorbou zetonu. Nemel by nekdo zajem to dotahnout? V podstate z nemecke strany jsem nektere zetony ubral, zredukoval tankove prapory o jeden stupen, za spojence pridal dalsi sily z Tobruku (jednu pesi brigadu a 1. tankovou brigadu).
žetony k 2. bitvě pro Mr Hector
není problém, udělám v Corelu cokoliv ... stejně se chystám přidělat letectvo. Podbně jsem udělal rozšíření u WaW Eisenbach gap; jednotky ČSLA, Izreel vs. Syrie atd. vždyť jsi je Hectore nakonec sám viděl v Outpostu, co viděl ty jsi i hrál : )
to MrHector žetony
tak jsem vyvrhl takovej nápad, koukni na http://worldatwar.eu/index.php?&lang=1&refcode=0&location=boardshownode&boardid=1935
překlad
Jak byste přeložili slovo "couplet" ? ("Each tur consists of a number of "couplets", during whitch each player will receive one impulse"). V celých pravidlech je dále používán couplet už bez úvozovek. Slovníky mi ukazují "dvouverší". Nabízí se slovo "tah"...??
Překlad
No, otazka je, jak pak prelozis ten pojem turn - delsi casovou jednotku, ktera reprezentuje jeden den. Mozna se da vyzit s pojmy kolo (pro jeden den) a tah (pro kazdou z peti casti). A nebo se omezis treba jen na tahy a impulsy. Hlavni je to pak udrzet v celem prekladu stejne.
bonus za obranu
Tak nakonec bonus za opevnění orpavdu existuje - orig.pravidla 7.1 "If the target occupies an escarpment or entrenchment hex, subtract 1". Toho slova entrenchment jsem si předtím vůbec nevšiml (resp. dosadil jsem si tam jako MrHector omylem "kamenitý". Takže by to měly být hexy s naznačenými zátarasy kolem Bir el Gubi.
překlad pravidel
Poslal jsem na schválení překlad pravidel, tak prosím koukněte, jestli tam nejsou úpné nesmysly. Přeložil jsem si to hlavně pro sebe, prostě ta použitá angličtina na mě byla neobvykle těžká (víc než u jiných pravidel).
panzer(ův) překlad
díky, pokud by jsi přeložil i Lock Load:BAND OF HEROES, radost nás wargamerů topících se v původních pravidlech by neznala mezí : ))
Můžete mi někdo, pls, polopaticky vysvětlit, co si mám představit prakticky za tímto:
Pro určení, zda je dělostřelecká jednotka v dostřelu obráncova hexu, sečti počet hexů mezi dělostřeleckou jednotkou a hexem obránce a přičti jedna za hex obránce. Pokud je výsledek rovný nebo menší než hodnota vzdálenosti dělostřelecké jednotky, dělostřelectvo může podporovat útok.
Pro určení dostřelu hoď 1k6. Pokud padlo 1-3, dělostřelecká jednotka není na dostřel a nemůže v tomto impulzu střílet.. V případě výsledku 4-6 dělostřelecká jednotka může střílet... Ďík!
Můžete mi někdo, pls, polopaticky vysvětlit, co si mám představit prakticky za tímto:
Pro určení, zda je dělostřelecká jednotka v dostřelu obráncova hexu, sečti počet hexů mezi dělostřeleckou jednotkou a hexem obránce a přičti jedna za hex obránce. Pokud je výsledek rovný nebo menší než hodnota vzdálenosti dělostřelecké jednotky, dělostřelectvo může podporovat útok.
Pro určení dostřelu hoď 1k6. Pokud padlo 1-3, dělostřelecká jednotka není na dostřel a nemůže v tomto impulzu střílet.. V případě výsledku 4-6 dělostřelecká jednotka může střílet... Ďík!
Boj
...a rozumím tomu dobře, že boj probíhá tak, že např. jeden tank ve svém tahu může útočit jen jednou? /hodí se 2K6 připočte síla + případně nějaký ten modifikátor, což znamená, že ve svém tahu může dát v podstatě jen jedno zranění, takže aby byl zničen jeden tank se sílou 3, bylo by třeba 3 nepřátelských tanků, aby se trefilo?/
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Crown of emara
Akt. cena: 17 €
Končí za: 2 dny